iPon Hírek

Szakít az Aero kezelőfelülettel a Windows 8

Dátum | 2012. 05. 21.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Némileg átalakul a Windows 8 felhasználói kezelőfelülete.

A Microsoft a jelenlegi tervek szerint június folyamán teszi elérhetővé a Windows 8 Release Preview kiadását, ami bárki számára elérhető lesz. Az operációs rendszer legfrissebb változatában már az új felhasználói kezelőfelület is helyet kap: a Metro UI már ismerős, most azonban az asztali mód felhasználói kezelőfelületének újításaiba is betekintést nyerhetünk.


Az asztali környezet szakít az üveges csillogású felületekkel, amelyek még a Windows Vista érkezésével mutatkoztak be, Aero dizájn néven. Ehelyett egyszerű, letisztult minimalista dizájnnal ellátott címsorokat kapunk, amelyeknél a cím középre kerül. Újítás még, hogy a gombok laposak lesznek, a címsor színe pedig a többi menüsoréval vegyül – azaz nem különül el tőlük olyan látványosan, mint korábban. A Microsoft illetékesei szerint a váltásra mindenképpen szükség van, ugyanis az Aero UI már elavult és ezzel együtt némileg giccses is.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

71. mythbuster
2012.05.21. 13:02
Ez napról napra szarabb lesz gyerekek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. tikshow
2012.05.21. 13:10
asszem maradok ennél is a klasszikus win95 témánál, attól felhasznlóbarátabbat még nem találtak ki ms-nél
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. I.Jozsef83
2012.05.21. 13:11
Régi szép XP -s felület lesz lassan - nem is a csilli-villi blabla felület/asztal kell ide - hanem gyors és stabil alaprendszer , és magasfokú kompatibilitás hardverek fele ! Lehetne egy grafikai: LOW - MEDIUM és HIGH állapot beállítás. Azt kinek mi a bejövős ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Stark
2012.05.21. 13:12
Úgy látom az asztali felületet is "gagyisítani" kell a Metro szintjére, nehogy túl nagy legyen a kontraszt a kettő között
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. atti2010
2012.05.21. 13:17
Szerintem annyira mindegy hogy van aero vagy nincs hogy észre sem veszem a hiányát, ez legyen a legnagyobb gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. minikahona
2012.05.21. 13:29
Kár hogy kiszedik végleg. Szerintem hagyni kellene egy lehetőséget, hogy a Win 7-es felületet is lehessen használni. Elvégre akinek a Win 7 alatt nem tetszett az egyszerűen átváltott a hagyományosra. De így akiknek bejött azokkal most kitolnak. Én speciel szeretem a Win 7-ben. Szerintem jól néz ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Asagrim
2012.05.21. 13:31
A minimal design évek óta nagyon trendi. Életemben először akkor álltam neki levelező klienst használni mikor gmail váltott erre az okádék új felületére ahol az alacsony kontrasztos monitoromon meg sem látszik a gombok körvonala. A címsor elrendezése itt viszont tetszik, jó húzás volt szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Meteorhead
2012.05.21. 13:32
Metro UI-hoz nem kevés trükk kellett, hogy ki lehessen hozni az effektjeit úgy, hogy az egy mobilon is elmenjen. Nem olyan fapados az. Nekem semmi bajom azzal, hogy nem lesz Aero. Osztom József véleményét, hogy szolgáltatás és stabilitás kell, nem pedig parasztvakítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Balucsek
2012.05.21. 13:46
Meteorhead: de ha már egyszer megvan a paraszt vakítás, akkor minek elvenni? Nem mindegy, hogy a stabil OS kerner egy fehér windows 1.0 GUI-t kap vagy egy csilivili vista/7 GUI-t? A paraszt vakítás elvileg nem omlasztja össze a rendszert, mert egyes Linuxokon meg az OSX-en is meg a parasztra villantás rendesen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. sakal6
2012.05.21. 13:47
Ez az menjünk vissza a 95 windows színvonalára csak mert a telefonok és padok nem bírják el. Egyre ellenszenvesebb ez a win8, soha az életbe nem fogok erre váltani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. westarhga
2012.05.21. 13:53
Szerintem sokkal frankóbb lesz így, nem tudom megérteni azokat a usereket akik azért panaszkodnak, mert nem lesz csili vili, ha játszol rajta nem látod, ha netezel akkor se nagyon akkor meg minek, teljesen megértem a döntést és korrektnek tartom, ugyanakkor több erő marad a gépnek a játékokhoz és minden máshoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. homeware
2012.05.21. 14:18
Én mindig is szerettem az Aerot már a Vista óta, mert nagyon szép, de a legnagyobb előnye akkor sem ez, hanem az, hogy a videókártya kezeli az ablakkezelőt, így nem esik szét az egész, ha terhelve van a processzor és nem rajzol kismillió ablakot az asztalra. (Lásd XP és Vista/7 kikapcsolt aeroval)
Ha csak a kinézet változik, de marad a videókártyás gyorsítás, akkor szerintem édesmindegy lesz, hogy átlátszó, vagy minimalista.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. vivanto
2012.05.21. 14:25
Amíg kevesebb memóriát eszik, felőlem akár babakék is lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. atti2010 homew...
2012.05.21. 14:32
de a legnagyobb előnye akkor sem ez, hanem az, hogy a videókártya kezeli az ablakkezelőt, így nem esik szét az egész, ha terhelve van a processzor és nem rajzol kismillió ablakot az asztalra. (Lásd XP és Vista/7 kikapcsolt aeroval)

Tudom mire gondolsz de azt nem az Aero csinálja mert ha kikapcsolod akkor is ugyanúgy működik csak nem lesz átlátszó a megnyitott ablakok széle meg miegymás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. alfoldi
2012.05.21. 14:36
Ez a Win8 ahogy hallom még nem a legstabilabb. mondhatni hogy gyerekbetegségekkel küzd, kell még neki egy pár javítócsomag majd akkor lesz az igazi, de én lehet hogy inkább kihagyom s megvárom a Win9-et, addig jó a Win7-is az Xp-vel is elvoltam vagy ötévig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. vram
2012.05.21. 14:37
Kész szerencse, hogy ezt is átdolgozzák. Mi is lenne nélkülünk fejlődés nélkül. Például ha nem egy mobilrendszer felületét akarnák egybegyógyítani egy asztali rendszer felületével, hanem például megmaradna a startmenü? Vagy valami más, a desktopról könyen előhívható, listaszerű nézet a programokról? Túl nagy kérés lenne?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Talent15 vram
2012.05.21. 14:47
Az egy dolog, hogy az Aero parasztvakítás... az meg egy másik, hogy a marketing vonalon egyik évben a ficsör a menő, a másik évben meg annak hiánya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Supra
2012.05.21. 14:50
Szolgáltatás csak kellene, sírni való az újitások listája.

De így kerek a dolog, buta lesz, ronda, és kis szerencsével használhatatlan.

Azokhoz lenne pár kérdésem, akik fikázzák az AERO-t:

- nektek ugye fekete fehér TV készüléketek van otthon?
- ugye nektek fehér kocka autótok van, fullextrával felszerelve?
- az nem jutott még eszetekbe, hogy a JÓL kiszinezett felület hasznos is lehet?

Értem én, hogy nem az a lényeg, és engem is bosszant, hogy a windows tudásban még néhol az Commodore Amiga tudását sem érte utól - de azért nem ártana kicsit gondolkodni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. LechooEdy
2012.05.21. 15:06
Nem tudom miért kell kivenni, miért nem lehet beállítani, hogy lehessen is. Szépnek szép volt, nem volt vele semmi gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. mythbuster
2012.05.21. 15:18
A lehető legnagyobb bukást kívánom ezzek a Microsoftnak! Az sem érdekelne, ha megszünne létezni az OS piacán, akkora egy szar az amit csinálnak!

A Metróval a kezdeteknél elb@szták a rendszert, utána jött a start menü free feature, és most ez... Elmehetnek a pics@'ba, és remélem ebbe bele fognak szakadni mert nem érdemelnek mást ezek után!

Valaki volt aki itt a memóriára hivatkozott... Te sem vagy fix jóember, ki nem szarja le azt a 20 megát, mikor 8 giga van a gépedben?

Minőségi stabil rendszert kéne építeni, a Metró kezelhetetlenné teszi, az anti-start menü csak rádob egy lapáttal, az aero kivételével meg bühronda marad! Hát ezt nekem ne mondja senki, hogy jó, ha mégis ezen a véleményen van sűrgössen keressen fel egy pszihológust.

Ez az én véleményem a winfos nyócról.

Eljöttnek tartom az időt Mac -re váltani, amennyiben ezt a fost rákényszerítik majd a felhasználókra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. atti2010
2012.05.21. 15:24
Számos oka lehet hogy kiveszik belőle a technikaitól kezdve az anyagi gondokig, a fotelból ezt úgy sem lehet normálisan eldönteni, nem kellene ekkora katasztrófát csinálni ezekből az apró dolgokból, a Microsoft ettől még élni és virulni fog és az emberek 99% sem fogja főbe lőni magát, akinek nem tetszik legfeljebb marad a Win 7-nél ameddig megszűnik a támogatottsága.


mythbuster Nyugodtan lehet MAC-re váltani számos felmérés mind azt mutatta ki hogy jóval a Windows és a Linux alatt van mint biztonságilag mint pedig stabilitásban.



Az Apple Mac OS X operációs rendszerére az utóbbi időben rájár a rúd. Néhány hete egy kártékony kódnak sikerült több százezer Macet megfertőznie, legutóbb pedig egy frissítés okozott gondot, amely miatt bizonyos konfigurációkon log fájlba gyűjtötte a rendszer a bejelentkezett felhasználók jelszavait, amelynek tartalmához nem volt különösebben nehéz hozzáférnie egy potenciális támadónak.


Az Apple-nek ugyanakkor a jelek szerint máig se sikerül a konkurensekével összevethető stabilitást biztosító rendszereket létrehoznia, akkor sem, ha utóbbiaknak a Microsoft szoftverei a közelébe sem kerülnek. Legalábbis erre utal egy az év elején publikált felmérés, ami szerint az iPhone, iPad és iPod készülékeken arányaiban több, mint ötször olyan gyakran tapaszalnak összeomlást a felhasználók, mint a Google Android rendszerére épülő társaikon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. BigGeri83
2012.05.21. 15:37
Egyet értek Mythbusterrel és Supraval(is), nem értem miért kell egy mobil platformos OS-t egy desktop-ra erőltetni! Az eszükbe sem jut, hogy van akinek teljesen jó ez ahogy van, start menü, aero meg miegymás.. Hagyják meg a váltás lehetőségét! A win7-et is le lehet butítani, így akinek nem tetszik az aero, kikapcsolja. Sajnos ettől nem fog bedőlni a Mikrofos, előbb írják vissza hozzá a megszokott fícsöröket, ha sokaknak nem tetszik majd és nem veszik.. Én sem fogok kapkodni se a mobilért, se a desktopra szánt winfos 8 ért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. r3dsnake
2012.05.21. 16:04
VAN start menü. Nem tudom miért jön mindenki ezzel a szöveggel, hogy nincs. Ugyanott a gombja, csak nem látszik. Ugyanaz a feladata, csak plusz funkciókkal bővült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. atti2010 r3dsn...
2012.05.21. 16:10
A csempe eltüntetésére is lesz egy kreck vagy valami a megjelenést követően, elképzelhetetlen hogy egy szemfüles hecker ne csinálná meg, ha meg a WIN gyorsulni is fog az aero kikapcsolásától akkor ki nem fossa le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. vivanto
2012.05.21. 16:11
Ha nem akarod, senki sem erőlteti hogy w8-ra frissíts. A GUI az utolsó dolog egy rendszerben, van bőven újítás mögötte ami miatt érdemes lehet ha átállni nem is, de legalább kipróbálni, az RC úgyis ingyenes lesz.

Ha meg csak annyit tudsz a memóriáról hogy haccójjon, van elég, gyanítom elég fiatal lehetsz az ilyesmihez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. DogTheDog
2012.05.21. 16:15
En szeretem az Aerot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. crowly
2012.05.21. 16:17
mythbuster +1
atti2010 miféle anyagi gondok? Szerintem nem csinálni vele semmit, hanem meghagyni a már kész és jól működő, sokaknak tetsző felületet nem kerül semmibe. Csinálni egy újat viszont igen. Jól nézünk már ki, minden alkalommal mikor új skint hoznak létre akkor azt csak úgy lehet ha törlik az előzőt? Nekem is nagyon tetszik ez a win7 felület és ha ezt törlik akkor ez csak még egy indok a metro mellé, hogy utáljam. Egyre inkább azt érzem, hogy felület/kinézet szempontjából egy rakás szar lesz. Reméltem, hogy ha fejlődés nem is történik a hagyományos felülettel, de legalább a mostani megmarad mint alternatíva a metro mellé. Nem értem miért gyúrnak arra, hogy direkt kicsesszenek mindenkivel akinek tetszett az eddigi.
Ezt a start menü ellenességet külön nem értem. Ezentúl az asztalra fogok önteni minden ikont vagy mi a fene? Eddig a tálcára tettem a fontosabbakat, a ritkábban használt ikonokat pedig a start menübe. Szintén ott kapott helyet a kereső sáv ahonnan pl msconfigot indítottam vagy beírtam hogy cmd ha kellett egy parancssor. Ott volt a kijelentkezés, leállítás, ujraindítás. Ezek a funkciók ezután is kellenek majd, hová szándékoznak tenni őket? Sőt még külön windows billentyű is van ami a startot hozza fel. Kinek szúrta eddig a szemét? Ez is egy olyan dolog, hogy a törlés helyett (már ha egyáltalán volt valaki akinek nem tetszett) rakhattak volna a tálca beállításokba egy jelölő négyzetet ahonnan kiveszed a pipát és akkor nincs startod... De valami balfasz direkt arra játszik, hogy szar legyen és mellé még van pofájuk úgy elő adni mintha fejlesztettek volna.
Persze, hogy agressziózik a sok ember akinek a mostani tetszett. Mert ez vissza fejlődés. Legalább a lehetőséget hagynák meg, hogy akinek nem tetszik a butított verzió az maradjon ennél. Ha neked az új tetszik hát örülj neki, de mit nem lehet érteni azon, hogy valakinek igenis fáj, hogy elveszik azt amit szeret és egy számára fost kap helyette?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. chapwees
2012.05.21. 16:18
Már elnézést! Az "erőltetés" jelentésének páran utána nézhetnének! Egy Microsoftos verőlegény sem fog elmenni hozzátok ahogy kijött a Win8, hogy telepíccsedfő mer' agyonverünk! Tény hogy szarabbul néz ki, tény hogy a Metro és a többi dolog szétcseszi asztalin, nade ha kicsit szétnéztek akkor rájöttök hogy a Win7 még jóideig kapja a supportot, valamint nem törlődik a gépről amint kijön a Win8!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. atti2010 crowl...
2012.05.21. 16:29
atti2010 miféle anyagi gondok?

Pl az hogy az aero felületre külön tovább kellene vinni a szoftveres támogatást ameddig a mobil vonalon ez természetesen felesleges, így valószínű hogy pár ember mással foglalkozhat, vagy kirúgják ezt a Microsoft tudja tény hogy kevesebb lesz vele a meló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Pikador
2012.05.21. 16:55
Oh, én szerettem az Aerot. Szerintem szép, gyors is és jól kezelhető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. mattilam
2012.05.21. 16:55
Én tudom, sokmindenben le vagyunk maradva a tőlünk nyugatabbra esőktől, de nem gondolom, hogy ott sokkal elterjedtebb az érintőképernyős monitor mint itthon. Én amúgy is utálnék egy olyan gépen dolgozni, ahol a kilyelző össze van fogdosva és úgy néz ki, mint a mobiltelefonom egy napos használat után. Miért kell összemosni a mobil és az asztali szegnenst? Miért nem lehet opciót adni az embereknek, hogy eldöntsék, hogy mit akarnak? Ez a fenti kép úgy néz ki, mint a Win95, egyébként... Mi lenne ha telepítéskor nem az olyan baromságokat kérdezné meg, hogy hol vagyok, meg milyen időzónában (ami az első netre csatlakozásnál kiderül az OS számára is), hanem meg kérdezné, hogy alapból startmenü, metro, aero stb legye, vagy ne? Amúgy hogy mi mennyibe kerül: már a Win7-nél is óriási erőforrásokat vetett be a Microsoft, hogy kiderítse, it akarnak a felhasználók és most is ezt teszik. Nem tudják merre menjenek, de hibázni nem akarnak. Én nem vagyok Mac párti, de úgy látom ők jobban ismerik a felhasználóikat és bátrabban hoznak ki új dolgokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Stark
2012.05.21. 17:03
chapwees:

Erőltetni nem csak verő legényekkel lehet, hanem úgyis hogy majd szépen mindent csak a W8-ra adnak ki, meg csak az fog minden újdonságot támogatni, így ha haladni akarsz a korral kénytelen leszel arra váltani...
Nálam ez is erőltetés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Georg17
2012.05.21. 17:26
Valaki segítsen! Az XP hány éves? Van már 10? Akkor jó. A Win7 is jó lesz nekem annyi ideig. Pont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. atti2010 Stark
2012.05.21. 17:31
Egy terméket gyártanak amit ha akar valaki megvesz ha nem akar akkor vesz mástól akárcsak egy kocsit, a vásárlók nem kötelezhetik a gyártót hogy mit igen és mit nem gyárthat, legfeljebb úgy hogy nem veszik meg, de ha az elkövetkező években nem fog nőni a Win részesedése akkor én megeszem a kalapom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Talent15 Supra
2012.05.21. 17:34
Bár látványos az Aero, ergonómiailag kedvezőtlenül bontja meg az ablakok sematikus, homogén kinézetét. E főleg akkor válik tényezővé, amikor valaki rendszeresen 10-12 órát dolgozik vele... az agy gyorsabban fárad, ha folytonosan részletgazdag, átúsztatott felületeket kell egymástól elválasztania.

Hasonló példa, hogy profi versenysakkozók nem szoktak 3D-s sakktáblát használni a számítógépes felkészüléshez, a sematikus 2D-s figurák és tábla a jobb fókuszálást segíti, jobban áttekinthető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. taci95
2012.05.21. 17:34
Nem szokásom előre temetni, de ez valami bűn ronda... Én nem merem elhinni, hogy olyan nehéz az Aero mellé betenni ezt a minimalista dizájnt. Lehet lesz akinek tetszik, de ahogy elnézem, Ők vannak kevesebben. Ráadásul a win7-hez milliószor szebb minimalista cuccokat találni. Ha tényleg ilyen ficsörök lesznek benne, visszatérek az Ubuntu Linuxhoz. Az is kezd minimalista lenni, de szvsz azért normálisabban. (Véleményem relatív!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. i2k010
2012.05.21. 17:41
Hát ez tényleg hulladék így - remélem, azért skinezhető marad, mert így "kiég" az ember szeme = nagyon megszoktam a Windows 7-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Talent15
2012.05.21. 17:44
"a felhasználó dönti el, hogy neki mi számít elavultnak és mi nem."

A felhasználó gondolhat amit akar, de a marketinggépezet a legtöbb agymenést sajnos lenyomja az átlagfogyasztó torkán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. atti2010
2012.05.21. 17:50
A vicces hogy mikor bevezették az aerot is ez a hőbörgés ment és most tessék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. zka67
2012.05.21. 18:24
Kíváncsi leszek, hogy milyen dumával próbálják meg rávenni az embereket, hogy váltsanak a 7-ről 8-ra. Ilyenekkel: "A windows 8 ismét elhozta önnek a windows 95 felejthetetlen dizájnját"?

Ez nagyobb bukta lesz, mint a vista volt. Annyira, hogy windows 8 licensszel lehet majd aktiválni a windows 7-eket, amiknek a forgalmazását persze megszüntetik. Pont úgy, mint a vistánál volt.

Ki az a marha, aki fizetni fog azért, hogy silányabb terméket kapjon, mint amije van jelenleg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. atti2010 zka67
2012.05.21. 18:36
Az emberek többséget inkább az fogja érdekelni hogy Win 8 lesz a tabbleten az okos telefonon a PC-n és a ntebook-nettbook-on is nem kell mindegyiknél más más szoftverrel sz@rakodni, idővel szerintem el is fog terjedni ez egyszer már bejött a Microsoftnak miért ne jönne be meg egyszer?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. mythbuster
2012.05.21. 18:46
Mikrobi,

"Nyugi már fiúk! Nyilván a Microsoft is érzékelni fogja a rengeteg felhasználói panaszt, úgy, hogy mire végleges lesz a 8 addigra szépen visszakerülnek a nagyon igényelt dolgok a rendszerbe. Fölösleges most ezen őrjöngeni."

Ugy-e ezt te sem gondolod komolyan? Ha ez így lenne a Metró már a kukában rohadna, a start menü meg ott virítana. Kb ennyit erről.

atti2010,

Igen ez tök jól ment eddig, csak ezután majd mondj egy akkora gyökeret aki windózos táblaPC -t vesz majd, a telefonok amúgy is használhatatlanok! Ennyi volt a Microsoft, amint arról értesültem az egyetlen normális terméküket a Visual Studiot is sikeresen összeb@szták! Gratulálok microsoft, rohadjatok meg ahol vagytok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Intelboys
2012.05.21. 18:53
"ugyanis az Aero UI már elavult és ezzel együtt némileg giccses is."

Még azt mondja hogy elavult, én annyit füznék hozzá hogy ez az ujabb felület kukába való, komolyan mondom hogy ez a felület annyira pocsék hogy ez már szégyen
Éppen ez az hogy az aero felület sokkal jobb mint ez a fehér fecske sz@ros felület
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. dsjonny
2012.05.21. 19:51
Az én álláspontom: szerintem az aero is meg fog maradni majd (valamennyire legalábbis), csak nem az lesz az alapértelmezett (épp, mint az asztal, meg az ablakkeret...). A gagyi fehér felület meg most is megvan (Windows Basic), csak más színű. Az viszont tény, hogy a Microsoft-ot nem épp a magyarok véleménye fogja majd érdekelni. Mikor olvasgattam az eredeti cikk hozzászólásait (van pár száz), ott a nagyrésze arról szól, hogy mindenkinek mennyire tetszik. Elvétve 1-2 negatív hozzászólás ott is volt, de a többségnek tetszett. Sajnos.

Egyébként sokan azzal jönnek, hogy nincs Start Menü. Csak úgy mellékesen: ha valaki jobban megnézi, akkor a Metro-s, csempés felület, a Start Menü. Épp úgy lehet a billenytűzet start gombjával is váltani, épp úgy vannak csoportok, minden program, stb. Persze, kicsit máshogy néz ki: teljes képernyős és almenü helyett csoportokba vannak rendezve az ikonok. Én például elsőként a sok felesleges "szemetet" leszedtem, és azokat raktam rá, amik kellenek, amiket használok (az előző Windows-ok esetében is épp így tettem...). Ugyan úgy vezérelhető billentyűzettel is, ugyan úgy van helyi menü is. Olyanokat, mint a futtatás, a számológép, jegyzettömb, Total Commander én is kiraktam, mert gyakran használom. Azonban semmi Metro-s programot nem hagytam meg, mert egyik sem jön be igazán, meg a design-t is "elrontja" (szép zöld színt választottam leveles háttérrel ). Az mondjuk igaz, hogy maga a start-gomb az maradhatott volna. Valahogy egyértelműbb ett volna.

Én azonban valóban sajnálnám, ha ténylegesen (véglegesen) megszűnne az áttetsző felület.

Ja; és még valami: senki nem mondta, hogy a Windows 8-at mindenkinek kötelező megvenni, felrakni, használni. Eddig sem volt egyik Windows sem kötelező. Éppen ezért használják igen sokan még mindég az XP-t, holott azóta már a Windows 8 lesz a 3. verzió. Ezek után is ugyan úgy fogják használni az XP-t is, a Vista-t is, 7-et is, meg minden más OS-t. Persze, az már más kérdés, hogy még meddig lesznek alkalmasak a régi programok a használatra (például ugye több böngészőt még egy pár évig biztosan kiadnak XP-re is). Tudok több olyan céget is, akik még mindég DOS-os programokat használnak XP alatt, és eszük ágában sincs váltani; azonban az internet újdonságait is tudják használni, hála az FireFox-nak. Más cégek pedig azért nem váltanak, mert nem akarnak az új Windows-hoz új szoftvert venni (mert az régi már nem használható). Az otthoni felhasználó meg leginkább vagy internetre használja, vagy játékra. Az előbbinek tökéletesen meg fog felelni a Windows 8, az utóbbi meg valószínű úgyis marad a 7-nél, agyorn hack-eli 8-at.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jozsefm
2012.05.21. 19:55
Ehelyett egyszerű, letisztult minimalista dizájnnal ellátott címsorokat kapunk

Nem kérjük. Legalábbis pénzért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Simba
2012.05.21. 19:59
Startmenüt akarok, és Metro mentességet. Az maradjon csak a mobilok és tabletek kiváltsága. De desktop gépen nem jó ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. tibaimp
2012.05.21. 20:20
nagyon helyes, utálom az aero-t, ki is kapcsoltam, sima win xp-s nézet az igazi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. m165le
2012.05.21. 20:30
Mondjátok már meg, ha fut két-három majdnem a teljes képernyőt lefedő program, hogy érem el az alattuk lévő csempéket, hogy indítsak egy újabbat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. MaximumGam...
2012.05.21. 20:49
Asszem ilyen jó hírrel lesz Win8 a gépemen ha nem ez tették volna fel nem raknám !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Layosh
2012.05.21. 20:52
Az Aero-t pontosan azért kapcsolják ki, mert túl sok erőforrást kér egy tablettől. meg úgy kevesebb áram kell. Ennyi az egész. Az energiagazdálkodás a zöldülés a legfontosabb. Én sztem ha pár alkalmazást használ az ember akkor pláne fölös a metro ... Fehér hátteret lehet neki választani a metrónál? mert az lenne az evidens az LCD nél ugye a fehér fogyassza a legkevesebb áramot. meg azt az undorító óvodás rajzolt halat megne lássam mégegyszer én attól hányok szabájosan... Hát igen egy az egybe Win95 desing szürke helyett fehér színnel... Ennyi erővel a win8 kernelt alátolhatnák a win95 re Az gyors lenne és kibaszott energiatakarékos 128 Mb ram rulez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. CopySystem
2012.05.21. 20:56
Mindenki csak szidja a Microsoftot?
Ha nem tetszik, nem használod. Használjatok linuxot, azt csináltok vele, amit akartok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. mythbuster
2012.05.21. 21:51
Szarom le az erőforrást, nekem nem kell ovoda az asztali gépre. Amúgy sem azért öltem bele annyi pénzt a gépekbe, hogy ezt a szart kelljen bámuljam! Legyen benne minden csicsa, nem érdekel ha 1-1,5GB memóriát eszik akkor sem, azért van 8GB a gépeimben! A minőséget a szoftverben kell kamatoztatni, a ződülést meg bízzák a hardvergyártókra, és ne a METRÓRA!

Nehogy már 4 giga memórián sírjatok mikor a kis körúton fillérekért dobálják utánatok... Istenem, az ilyen emberekre mondom azt, hogy nem való neked vezetékes víz sem, fúrj kutat a panelban, és onnan húzd fel két kézzel! Ez energiatakarékos, ződ és csak CO -t termel.

Amúgy megjegyezném, ez a gány metró többet zabál mint az aero!

Ez az én véleményem informatikusként.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. mythbuster
2012.05.21. 21:57
Ez a felület szerverre sem megy el, inkább a jól bevált 95 -ös dizájn! De asztali szegmensben only Aero!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kajla_hun
2012.05.21. 22:57
Aero sokkal jobb, modernebb, meg szebb, mint ez a... minősíthetetlen sz@r.. nem tudom mit szívtak a dizájnerek, de nagyon ütős anyag leget
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. rieper
2012.05.21. 23:53
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. zka67
2012.05.22. 00:25
@Layosh: "Az Aero-t pontosan azért kapcsolják ki, mert túl sok erőforrást kér egy tablettől. meg úgy kevesebb áram kell."

Leszarom. Nekem be van kötve paks meg csernobil is hat fázison. mythbuster-rel maximálisan egyetértek, én olyan programot el sem indítok a gépemen, ami nem néz ki jól.

Azért van az a kurva processzor a gépben, hogy dolgozzon. Izzadjon meg nekem a munkába, zabáljon hozzá ha éhes. Dolgozzon meg azért a pénzért, amennyit kidobtam rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. uristen
2012.05.22. 07:00
De, ha igy is kell neki 1GB rendszermemoria, megverek a Microsoftnal valakit!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. atti2010 zka67
2012.05.22. 07:04
Leszarom.

Azt hiszem a Microsoft is hogy mi kellene neked.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Supra
2012.05.22. 07:49
Vivanto (vagy bárki más):

Mond már meg lszives, hogy mi az az eget rengető újítás ami indokolja a gagyi, 15 éves kezelő felületet?

Én speciel eddig még semmit nem láttam, ami miatt azt mondanám, hogy akárcsak kipróbálni is kedvem lenne! Vagy bedültél (tetek) a marketing dumának, hogy "okosabbjobbszebb, egymilliomod másodperc alatt indul (holott egy rendes oprendszert nem kell újraindítgatni), mindengondolatodat kitalálja, és még a WC-re is magaddal viheted, hogy kitörölje?

Tényleg, fizetek 1000 Ft-ot annak, aki mond egy fícsőrt benne, amiért érdemes váltani, ami kompenzálja ezt a teljesen szembántó kinézetet! (dx11.1-et leszámítva)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010 Supra
2012.05.22. 07:57
Tényleg, fizetek 1000 Ft-ot annak, aki mond egy fícsőrt benne, amiért érdemes váltani, ami kompenzálja ezt a teljesen szembántó kinézetet! (dx11.1-et leszámítva)


Kb fele annyi idő alatt bootol HDD-ről mint az elődök, jobb az energiagazdálkodása új procikkal, gyorsabb maga a Windows, jobban kezeli a hálózatot (személyes tapasztalat), de még biztos lesz más is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ABU86
2012.05.22. 09:10
Ez marha nagy ficsőr Inkább hiányosságok bepótlása, amire eddig kellett várni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. rieper
2012.05.22. 09:37
Supra elvileg jobb lesz a kernelje, végülis ez a lényeg. Pl fx procikat képes lesz hatékonyan vezérelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Supra
2012.05.22. 10:12
Ezek természetes folyamatok, illetve azoknak kellene lenniük: erre valóak a patch-ek, a szervíz csomagok, meg a javított kiadások (mint pl. server oldalon az R2 változat).

De mi az, ami miatt a win8 már egy más oprendszer? Mi az a különbség, ami miatt új oprendszer kellett? Miért fizessem ki újra a TELJES vételárat, 98%-ban azonos kódért?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Supra
2012.05.22. 10:20
Egyébként amit az FX procikkal műveltek, az külön szégyen: hány éve tudni, hogy jön? Az intel HT támogatásra miért nem kellett az új windows verzióig várni? Csak mert nekem is az van, és látom, hogy rendszeresen ütemez rosszul...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. asdsa
2012.05.22. 17:07
Remélem hogy a béta vagy rc vagy ami most következik során végre kiadnak egy teljeskörű leírást, mi is változott, miben jobb a windows8 mint elődje, mert én nem találtam semmi használható adatot ilyenről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. SzAdamAndy
2012.05.22. 20:16
szerintem meg kapunk egy windows 7 -et egy elbaszott kezelőfelülettel mert a tablet most a nyerő (vagy menő ??) és most erre kell utazni hogy leverjék az applet meg a samsungot és a többit, ezt úgy kellett volna megcsinálni hogy választhatunk telepítéskor milyen kezelőfelületet akarunk mert ez egy pc operációs rendszer nem egy lebutított tablet f-os és számomra teljesen idegesítő a felület azt meg nemondják hogy jobban fogja kezelni a processzorokat mert ezért fölösleges volt egy új os-t csinálniuk, lehetséges ez egy piaci összeesküvés mint a vista/win7 hogy vedd meg az új szart aztán csinálunk egy szebbet és hogy azt is vedd meg mert különben éhen halunk, M$=nevetséges!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Norrbi
2012.05.23. 07:05
Azt elfelejtitek, hogy futunk ki a kézzel fogható irányító készülékek korából, és el fog jönni a halivudi mutogatós korszak, amivel könnyen lehet hogy ez a win8 vagy ha becsődöl akkor egy évre rá a 9 gond nélkül fog működni.
Az Apple gépéhez már van LEAP fantázianevű eszköz amely a tesztek szerint gyönyörűen érzékel mindenféle érintés és gombnyomás nélküli bevitelt, amit a filmekben látunk és nem kell tagadni mindenkinek tetszik.

Nyílván nem a gamerek előnye a csempe, de az otthoni felhasználás, kivetítő előt hadonászás kora közelebb van mint hinnétek.

És a LEAP csak egy..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm Supra
2012.05.23. 07:10
Na ez az igazi ok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ormester11
2012.05.23. 10:15
@Norrbi: kivetítő előtt hadonászás kora közelebb van mint hinnétek.

Kíváncsi leszek a titkárnőnkre, mire összehadonászik egy excel táblát, mennyire fog lógni a nyelve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Norrbi
2012.05.23. 14:44
@ormester11: Jogos az 5 pont
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. potkeny
2012.05.23. 15:02
Ez a hír...
http://index.hu/tech/2012/05/23/tul_gyors_a_windows_8/
Ki hinné, hogy ez a legnagyobb bajuk...^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!