iPon Hírek

Szállingóznak a 65W-os Phenom II X4-esek

Dátum | 2009. 06. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Nagyjából egy hónapja röppentek fel a hírek, amelyek azt állították, hogy az AMD új, energiatakarékos Phenom II-es processzorokon dolgozik, amelyek 65W-os TDP-vel büszkélkednek majd. Alig egy hete került fel az AMD saját árlistájára az első 65W-os TDP-vel rendelkező Phenom II X4-es processzor, de máris számos kanadai és európai online webáruház kínálatában találkozhatunk az új jövevénnyel.

A Phenom II X4 905e típusjelzéssel ellátott processzor már Kanadában, Franciaországban és az Egyesült Királyság területén is előrendelhető, a netes listákon szereplő árak nagyjából a Phenom II X4 940-es modellével egyeznek meg. Érdekesség, hogy az AMD saját árlistáján mindkét fent említett processzor azonos, 195 dolláros áron érhető el.

A rendelkezésre álló specifikációk alapján a Phenom II X4 905-ös modell 2,5 GHz-es órajelen ketyeg és 6 MB-nyi harmadszintű gyorsítótárral rendelkezik. A processzor magfeszültsége 0,825V és 1,25V között helyezkedik el, a tokozás természetesen Socket AM3-as. Ez alapján az új jövevény ugyan sokkal kevesebb energia felhasználásával üzemel, mint a 3 GHz-es órajelen működő Phenom II X4 940, amely 3 GHz-es órajellel és 125W-os TDP-vel bír, de cserébe jóval lassabb is annál.

Az új termék már nálunk is feltűnt.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. pluto
2009.06.14. 08:31
VISSZA A HIRHEZ

Azért olyan sokkal nem lehet lassabb. Viszont jó látni hogy van válasz az Intel 's' szériás Quad-ra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. NTomi
2009.06.14. 09:27
17%-al lassabb, de fele annyit eszik...kérdés kinek mi éri meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Greathoof
2009.06.14. 10:08
"Az új termék magyarországi megjelenésével és ajánlott végfelhasználói árával kapcsolatban egyelőre nincsenek információk."

Iponon már van...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. pluto
2009.06.14. 10:13
És egész jó árban van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. _DiEGO_
2009.06.14. 11:42
Ha felhuzzuk 3GHz-re - akkor is alattamarad 90W TDP-je.

Tehat jobb lesz mint elodje es árban sem mindegy, talan még forint is erösödik es kedvezöbb lesz az ára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. rieper
2009.06.14. 11:51
Ki kell számolni, ha ennyit húzok, akkor ennyivel kell növelem a feszültséget, ekkor mennyit fog enni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. badclyde
2009.06.14. 14:15
Csak az a kérdés, hogy bírja-e a húzást olyan nagy mértékben. Eddigi információim szerint gyártás során nem tudnak garantálni csupa csupa 3 ghz-es procit... A teszt dönti el ,hogy adott feszültségen (mondjuk 65W TDP -i mellett) mekkora frekvenciát bír el. De miért van olyan érzésem, hogy ezek a processzorok 125 Watt TDP -i mellett nem hozták az elvárható szintet (vagyis nem voltak stabilak, mondjuk 2,5 ghz felett)? így lett belőlük 65Watt TDP-is 2,5 Ghz-es proci.

De ez csak az én véleményem. korábban olvastam egy cikket, ahhoz, hogy gyártás során 1 db 3ghz-es procit legyártsanak, hány olyan processzor keletkezik, ami nem tud ilyen olyan indokok miatt stabilan menni 3ghz-en...azokból lesznek a 2,8-as, 2,5-ös procik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. _DiEGO_
2009.06.14. 14:24
Akkor ezen gondolatmenet szerint sokkal előbb tudtak már 3GHz-es procit csinálni csak a sok-sok selejt miatt félevekkel előbb kiadták 2,2 - 2,8GHz-esként?

Hibás Pentium meg lett celeron is :-D ? khmm

piciny igazság ellenben van benne , de nem emigyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Nurba
2009.06.14. 14:53
Sztem ezek olyan példányok, amik 1,25V fesz mellett is bírtak üzemelni ~2,5GHz-en...azért kellett, hogy legyen EE széria is, hiszen van olyan vevőkör aki sokat ad a fogyasztás/hőtermelésre. Valószinüsítem, hogy 1,25V mellett nem fog menni túl sokáig (talán 2,6-2,8GHz-et), de ha megkapja az 1,3x voltot, akkor hasonlóan megy és fogyaszt mint a többi (persze procinál a tuningképesség az egyedi, nem lehet leírni fix értékeket)

oliba:
Már írtuk, hogy nem csak hibás magok lehetnek letiltva...ha nincs annyi selejt, amiből kijönne egy piacot beterítő X3 vagy X2 készlet, akkor tiltanak jó magot is (az arányokat persze nem ismerjük, hogy hány % X3 rendelkezik hibátlan felépítéssel)...ugye láttunk olyan X3-at, ami X4-é varázsolás után még ment 3,6GHz-t is tuningban stabilan.
Egy biztos: a 45nm-es példányoknak jobb a kihozatala és jól bírják az órajelet (még nem hallottam olyan Phenom II-ről, ami ne bírt volna legalább 3,2GHz-3,4-t, de ettől még lehetséges, hogy van olyan is)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. dragonplat...
2009.06.14. 17:24
Oliba azok a magok azért vannak letiltva gondolom mert nem akartak még 1 évet várni vele, hogy piacra dobják az x2 es x3 as verziót. De azt az 1vagy 2 magot azért lehet feloldani mert nagyun új az alaplapon a BIOS és az amd ezt jelezte a lapgyártókkal de úgytűnik nem mind 1 iken jó a BIOS ezen része.
Micsoda láttam már olyat hogy a phenom 2 940 léghűtéssel üzemelt 4Ghz en. Bírják ezek a vasak a tuningot az amd-sek pl direkt nitroglicerines hűtéssel felhúzták 6.5 Ghz-re magonként.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Phantomstr...
2009.06.14. 19:31
dragon platform: pl direkt nitroglicerines hűtéssel

Nem vaszélyes kicsit egy instabil robbanószerrel hűteni egy tuningolt procit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. dragonplat...
2009.06.14. 20:28
A freezer 64 pro jó árban és jó az a hűtés de nekem megteszi a gyári a K7 es athlon 4600+ omra. Salynos szorzózáras ezért nincs lehetőségem a tuningra de nem is hajtanám túl. Azért 1 gyereknek is most dobtam össze konfigot ebben a pillanatban rendeli meg. Az is amd csak abban phenom 2 550 van mi arról a véleményetek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Konkii
2009.06.14. 20:54
(Phantomstranger @ 2009 Jun 14, 18:31) dragon platform: pl direkt nitroglicerines h?téssel

Nem vaszélyes kicsit egy instabil robbanószerrel h?teni egy tuningolt procit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jadam92
2009.06.14. 20:59
(Konkii @ 2009 Jun 14, 19:54) Szerintem valamit benéztél.
Folyékony nitrogénnel szoktak h?teni, nitroglicerin (glicerin-trinitrát) gyógyszerkészítményekben és robbanószerekben található meg!
így van én is kémikusnak tanulok / pill
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Konkii
2009.06.14. 21:04
(jadam92 @ 2009 Jun 14, 19:59) így van én is kémikusnak tanulok / pill
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Phantomstr...
2009.06.14. 22:34
Konkii, jadam92

Igen, méghozzá azt, hogy nem jelöltem, hogy dragon platform-tól idézten a nitroglicerines részt ;P kettővel lejjebb utolsó sor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Konkii
2009.06.14. 22:43
Bocsi, nekem csak a te hozzászólásod szúrt szemet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. dragonplat...
2009.06.15. 05:53
jól van na bocs értsétek rá egy is nyelvbotlás. hasonlít kicsit a nevük azért lehetett
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Richard83
2009.06.15. 15:41
Hehe nekem holnap érkezik 940-esem de a 125W-os
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pluto
2009.06.15. 22:15
Örülj neki hogy olyan CPU-d lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!