iPon Hírek

Szárnyal a Xiaomi

Dátum | 2014. 01. 07.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Az elmúlt év során a Xiaomi több okostelefonnal is előrukkolt, amelyek széles palettát fedtek le a piacon. Mint az az új év beköszöntével kiderült, a törekvéseik egyáltalán nem voltak feleslegesek, sőt mi több, túl is teljesítettek azt, amit tavaly ilyenkor célul tűztek ki maguk elé. Eredetileg a cél "mindössze" 15 millió készülék lett volna. És hogy mennyi lett? Nos, a Xiaomi végül a tavalyi évet 18,7 milliós mérleggel zárta, ami minden elemző várakozásán túlmutat. A feltörekvő távol-keleti gyártó decemberben elképesztő hajrát mutatott be. A bravúros adat elérésére persze már mutatkoztak előjelek korábban is: minden modelljük rajtolását követően olyan híreket kaptunk, melyek szerint a teljes készlet – ami előfordult, hogy több mint százezer példányszámos volt (Xiaomi Mi3 pl. 150 ezer) – néhány perc alatt elfogyott. A további eladásokról mostanáig nem volt információnk, de immár kijelenthető, hogy a nagy érdeklődés egy esetben sem hagyott alább az első napokat követően.

A nagyszerű eredményről a vállalat vezérigazgatója, Lei Jun számolt be a népszerű kínai mikroblogon, a Sina Weibon. Az eladási számok a 2012-es adatokat mintegy 160 százalékkal múlták felül, ami bizony elképesztő előrelépést jelent. Az ünnepi szezon sokat segített a rekord elérésében, ugyanis novemberig átlagosan 1,4 millió okostelefont tudtak értékesíteni, míg decemberben ez a szám hirtelen 3,2 millióra ugrott. Ezzel együtt természetesen a bevételek is megugrottak, és a jelentések szerint a Xiaomi 2013-ban 5,2 milliárd dollárnak megfelelő összegre tett szert, ami 150 százalékkal nagyobb, mint a 2012-es produkciójuk. Az, hogy ebből mennyi volt a profit, nem derült ki. A Xiaomi összesen öt modellel érte el ezt az eredményt, és ebből négy számít újdonságnak idén. 2013 elején a vásárlókat még csak a Xiaomi Mi2-vel várták, áprilisban jött a felmentősereg a Mi2A és a Mi2S alakjában. A feltupírozott készülékek sokáig maradtak a csúcson, mert az év közepén "csak" a Hongmival (Red Rice) örvendeztettek meg minket, ami egy alsóbb szériás árbajnok lett. Végül a tavalyi évet a Mi3 koronázta meg, ami minden bizonnyal az eddigi legkeresettebb terméke a Xiaominak. Erről még szeptemberben rántotta le a leplet a vállalat, és ahol csak kapni lehetett októbertől, ott azonnal a toplisták büszke tagjává avanzsált a Mi3.

Lei Jun a jövőbe tekintve is sokkal pozitívabb már, mint korábban. A vezérigazgató szerint a Xiaomi márkajelzésével jövőre már akár 40 millió okostelefont is értékesíthetnek. A nagy remény persze egyáltalán nem alaptalan. 2014-től lassú terjeszkedésbe kezdenek, és a mostani szűkös (már amennyiben Kínát lehet így aposztrofálni) felvevőpiac a többszörösére nőhet majd. Ráadásul az újabb régiók felé való nyitást Hugo Barra fogja koordinálni, aki korábban a Google berkeiben évekig irányította az Android fejlesztését. Barra jelenleg a Xiaomi alelnöki posztját tölti be.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!