iPon Hírek

Szárnyaló Google-reklámbevételek

Dátum | 2008. 06. 25.
Szerző | Freeman07
Csoport | IT VILÁG

Miközben a konkurensek apró-cseprő gondjaikkal vannak elfoglalva, a Google továbbra is kaszálja a pénzt köszönhetően az egyre erősebb hirdetési erőfeszítéseinek.

A Yahoo a teljes üzletszerkezetét át szeretne szervezni, a Microsoft pedig egy egységes tervet keres, amivel az online világot meghódíthatja. Eközben a Google csupán hátradől és nézi ahogy a negyedéves profitjai rekordokat döntögetnek.

A Google sarokköve a hirdetési üzlete. Az ebből származó bevételek táplálják a keresőmotort, a térképet, az e-mail tárhelyet és az összes online szolgáltatását. A Google szerencséjére nagyon erős hirdetési részleggel rendelkezik.

Amikor a Google megszerezte a YouTube-ot 1,65 milliárd dollárért, a kulcskérdés az volt, hogy hogyan tegyék profitálóvá az oldalt. A Google vezetői még mindig küzdenek ezzel a kihívással. Azonban az elemzői jelentések szerint a YouTube hatalmas látogatottsága egyre nagyobb profitot termel a videóhirdetéseken keresztül. A CitiGroup Investment Research jelentés szerint a YouTube, Google Videos, Images, Maps és Finance 2009-ben több mint egymilliárd dollár bevételt fog hozni.

Azonban ez a növekedés nincs ingyen, a teljes profit 40 százalékát forgalmi költségekre kell fordítania. Az így felvázolt elképzelés szerint a Google pénzügyileg nagyon jó évekre számíthat, annak ellenére hogy elképesztő iramban kell adatközpontokat és szervereket vásárolnia a vállalatnak.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások