iPon Hírek

Százezrekbe kerülhet a határ menti mobilozás

Dátum | 2009. 07. 01.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Az elmúlt egy évben csökkent ugyan az országhatár mentén az a terület, ahol a mobiltelefont vagy mobilinternetet használó előfizetőknek problémát jelenthet a szándékolatlan roaming, de a jelenség továbbra is fennáll - mondta Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője. Nem annyira a panaszok száma, mint inkább az egyes esetekben kifogásolt többletköltség mértéke riasztó: ez akár százezres, milliós összegre is rúghat. A Nemzeti Hírközlési Hatóság megújította a szándékolatlan hálózatváltás által leginkább érintett országrészeket tartalmazó térképét, a jelenséggel olyan népszerű belföldi turisztikai célpontokon is gyakran találkozhatnak a felhasználók, mint Esztergom, Győr, Sopron, Szombathely, Szeged vagy Sárospatak. Az előfizetők elsősorban azzal védekezhetnek a jelenség ellen, hogy készüléküket kézi hálózatválasztásra állítják át. Az Európai Unióban érvényes roamingrendelet szerint legkésőbb 2010. március 1-jéig a hazai szolgáltatóknak ingyenes tájékoztatást kell adniuk barangolást végző ügyfeleik fogyasztásáról. Takács ennek kapcsán arra kérte a hazai mobilszolgáltatókat, hogy az előírt fogyasztóvédelmi intézkedéseket még a jövő márciusi határidő előtt vezessék be.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. d311c
2009.07.01. 15:44
VISSZA A HIRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. lacka55
2009.07.09. 08:44
Hogyan tud a mobilcég vastag számlát csinálni ?
Kollégám esetét teszem közzé, hátha valakinek hasznos lesz:
- 2008.11.25.-én kötött szerződést a promóciós Pannon "Éjjel-nappal" mobilinternet tarifacsomagra a Pannonnál.
- A szolgáltatás 2009.januárig kifogástalanul működött, akkor "jelentős számlatartozás" miatt január 12.-től szüneltetésre került.
- A helyi kirendeltségen reklamált ahol azt a választ kapta hogy roamingszolgáltatás igénybevétele miatt keletkezett a magas összegű számla.
- Az internetszolgáltatást csak és kizárólag állandóan a lakásán vette igénybe, külföldön nem is járt, valószínűleg a helyi lefedettséget biztosító torony műszaki hibája / lekapcsolódás, térerőgyengülés / miatt a készülék átkapcsolt a szomszédos Szlovákia hálózatára aminek térereje felülmúlta a hazait.
- A Pannon Ügyfélkapcsolati Osztályának Egyedi Igénykezelési csoportjától 2009.02.04.-én kapott válaszlevelében a kivizsgálásról kapott tájékoztatásukban azt írták, hogy a probléma elkerülhető lett volna ha használta volna "roamingtiltás -funkciót" a Pannon részéről mulasztás nem történt, számlakövetelésük jogos.
- Ezzel szemben a szerződéskötéskor azt a tájékoztatást kapta a számítógépes lefedettségi térkép alapján az ügyintézőtől hogy azon a területen, ahol lakik -Esztergom-Kertváros- megfelelő lefedettség van.
A modem használatakor a Pannontól kapott szoftver a bejelentkezéskor nem jelezte az átállást a külföldi hálózatra ennek a lehetőségéről a helyi ügyintéző / holott ugye határmenti városban élünk / nem tájékoztatta, a roamingtiltás lehetősége nem szerepelt a kapott ismertetőkben és az ügyintéző sem ajánlotta fel.
- Ezek alapján a kiküldött 230.640 Ft-os számlát jogtalannak és vevőkárosítónak tartottuk, mivel az elégtelen tájékoztatás miatt keletkezett ez a derék összeg.
- A Fogyasztóvédelem nem foglalkozott a panasszal, megtaláltam a HFJK-t és csodák csodája egy hónap alatt intézkedtek: a Pannon visszakapcsolta a szolgáltatást és eltörölte a tartozást, igaz nem ismerték el hogy hibáztak, hanem "méltányosságból".
Ha valakinek ilyen gondja van forduljon hozzájuk:

www.hfjk.nhh.hu/?id=hfjkhir&cid=1984&mid=1373&lang=hu


Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője
1525 Budapest Pf. 75.
Email: hfjk@nhh.hu
Tel: (06 1) 457 7141 Fax: (06 1) 457 7105
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!