iPon Hírek

Szépen fut a Quake III: Arena az Nvidia Tegrán

Dátum | 2008. 06. 05.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA

Kevesebb, mint egy évtizeddel ezelőtt ahhoz, hogy a Quake III: Arena megfelelő minőség beállítások mellett zökkenőmentesen fusson, elegendő volt az Nvidia TNT2-es GPU-jával ellátott videokártyáit használni. Az Nvidia nemrégiben jelentette be Tegra névre keresztelt MID platformját, amely hordozható kézi számítógépekben (MID) kap helyet és amely képes tökéletes minőségben futtatni a régi nagy klasszikust, a Quake III: Arena-t.

Az Nvidia Tegra rendszerének lelke egy pici mobil SoC chip (System-on-a-chip, avagy rendszer egy chipen). Az Nvidia számos videót készített a Tegra rendszer képességeiről, az egyik ilyen kisfilmen például azt tekinthetjük meg, hogy miként birkózik meg a rendszer a Quake III: Arena-val. A játékot 800 x 480 pixeles felbontásban, bekapcsolt anizotróp szűrők, élsimítás, dynamic lighting és lightmap mellett futtatták: a kis rendszer a videó szerint 35 FPS-es teljesítményt mutatott fel.


A fenti hivatkozáson található Q3A videón kívül még rengetek hasonló demó film van ott, ahonnan ez is jött. Az Nvidia Tegra Youtube oldalain megtekintetjük azt is, hogy a készülék mire képes, ha 720p-s videót kell HDMI porton keresztül HDTV-n megjelenítenie. A kisfilmek között egy város 3D-s modelljének renderelését is megtekinthetjük, ez a funkció egy navigációs szoftver része lesz a jövőben.

Korábban már az Apple népszerű hordozható multimédiás lejátszóján is láthattuk Q3A-t, ám akkoriban a játék alacsony részletesség mellett, AA és AF nélkül üzemelt.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások