iPon Hírek

Szeptember 25-én érkezik az Aion

Dátum | 2009. 08. 19.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

E hét hétfőn zárult le az Aion: Tower of Eternity című nagy várakozásnak örvendő NCsoft MMO utolsó bétatesztje. A játék aranylemezre került, Amerikában szeptember 22-én, míg itt Európában szeptember 25-én indul hódító útjára a nyugati ízléshez igazított keleti fantasy RPG.

Balra a hősies Rangerünk, jobbra a Soul Healer... (vele még mindig jóban vagyunk)
Nekünk is volt alkalmunk újra belekóstolni a Daevák életébe a legutóbbi Aion cikkünk óta, ezért teszünk is néhány kiegészítést ezen hír keretein belül. Az első teszt alkalmával egy 17-es Elyos Sorceret neveltünk, az utóbbi néhány hétvégén viszont kalandjainkat Atreia sötét oldalán folytattuk. Egészen lvl26-ig húztunk egy Asmodian Rangert, amivel már körülnézhettünk az Abyssban is. Adtunk még egy esélyt a Craft rendszernek is, hosszú órákat töltöttünk egy kis asztalka mellett Pandemoniumban.


Az utolsó két bétatesztre már megérkeztek az NPC-k szinkronjai, illetve a mi kis pártfogoltunk is megtalálta a hangját ("Your target cannot be found" yee!). A hangok többnyire passzoltak a karakterekhez, a shugoké sajnos túlságosan is, a teszt vége felé már könnyekkel a szemünkben kattintottunk a 'Trade Brokerre' és a bankosra. A nyekergésük bármilyen "cuki" is volt első pár alkalommal, később az őrületbe kergetett minket. =) Fontos megjegyezni, hogy nincs teljes szinkron, a küldetések szövegét csak olvasással tehetjük magunkévá (az átvezetők alatt természetesen már van beszéd).

A Ranger (íjász) kasztról annyit tudunk mondani, hogy körülbelül lv19-től szerettük. Remek szóló karakter lett, kiválóan lehet vele kite-olni. A fejlődése viszont nem volt éppen egyenletes, míg a sorcereben végig éreztük a potenciált, az íjászunkat eleinte elég gyengének találtuk. Továbbá alacsony szinteken nagy büntetés volt neki az akkori pénzmennyiségéhez mért költsége. Neki ugyanis szüksége volt több ezer nyílvesszőre és a csapdákhoz szükséges bogyókra. Az előbbi nem skálázódik, egyetlen fajta nyílvessző van, amit egy 26-os íjász aprópénzből vesz, ám egy 10-es az utolsó tartalékaiból, ha első karakterről van szó.

A Craft még mindig nem lopta be igazán magát a szívünkbe, rengeteg idő kellett a fejlesztéséhez. Ezúttal a Handicrafting szakmát próbálgattuk, amellyel készítettünk íjakat, botokat (staff) és ékszereket. Azokat a zöld tárgyakat, amiket nem használtunk, igen jó pénzért tudtuk eladni AH-ban, viszont ha az asztalka mellett töltött idő helyett simán csak öltük volna a mobokat, jobban jöttünk volna ki, hisz azokból is esnek néha figyelemre méltó lootok, amiket körülbelül ugyanannyiért tudunk eladni. A kritikus siker esélyét egész elfogadhatónak találtuk, bár nagy bánatunkra a 25-ös íjunk elkészítésénél nem kedvezett nekünk a szerencse. 4 próbára való fát (kivágtuk a sherwoodi erdőt) és egyéb alapanyagot gyűjtöttünk össze, de egyszer sem sikerült sajnos a crit. Az alchemy szakmát viszont igen hasznosnak találtuk, nem volt gondunk élet és repülési időt hosszabbító löttyökkel, az már biztos. A főzőcskéért már kevésbé lelkesedtünk, nem éreztük túl erősnek a buffokat amiket az ételek adnak (azért nem voltak túl rosszak sem, nagy pozitívum a változatosságuk, aki hosszú távra tervez a játékban, biztosan hasznát veszi majd).

I'm a lumberjack and I'm OK...
A szóló játékról még annyit mondanánk el, hogy sajnos ez alkalommal többször is belefutottunk olyanba, hogy lenyúlták a prédánkat. Az Aionban az dönti el, hogy kié lesz egy mob, hogy ki sebzi bele a legtöbbet, nem az, hogy ki üti meg elsőként. Ennek szerintünk több hátránya van mint előnye, a tapasztalt MMO játékosok bizonyára ismerik ezeket. A csapatos küldetéseket kissé unalmasnak találtuk, az elit mobok csak nagyon sok életerővel voltak megáldva, különösebb megerőltetést nem kívántak meg tőlünk, csak kellett gyógyító és tank. Hiányoltuk az instance-okat és a komolyabb pve kihívásokat. A pvp küldetésekből nem volt hiány, viszont nagyon körülményesnek találtuk az Asmodaeből Elyseába való átjutást (és fordítva). Az egyik oldalról a másikra időnként felbukkanó úgynevezett rifteken keresztül vezetett az út. Ezek véletlenszerűen tűntek fel, egy térképen több lehetséges pont is volt, ahol megjelenhettek. A kapuk két órán át, vagy addig vannak nyitva, amíg megfelelő mennyiségű játékos keresztül nem megy rajtuk. A játék közli ha megnyílik egy kapu, de azt nem, hogy pontosan hol. Ennél fogva a rift vadászat egy körülményes és időigényes feladat volt. Értelme igazán csak úgy van, ha egy guild összefog és együtt várják és keresik az átjárókat.

Morheim (Asmodae) riftek: a piros jelzésűn asmodianok mennek, a kéken elyosok jönnek.
Az Abyssba való átmenetelt egy hosszabb küldetéssorozat előzi meg, ami felkészíteni hivatott a játékosokat annak elsőre elég összetettnek tűnő rendszerére. Kvíz feladványoktól kezdve mindenfélével próbálkoztak, de ne ijedjünk meg, Vágó Pista bácsi nem tilt ki minket akkor sem, ha rosszul válaszolunk egy-egy kérdésre. Az átjutást követően tovább folytatódott a felkészítő, körülbelül egy regényre elegendő olvasnivalót tolnak rögtön az arcunkba, szerencsére számos átvezető bejátszással fűszerezve. Az elvégzett küldetések bekerülnek a naplónkba, a tanításokat így bármikor visszaolvashatjuk, ha elfelejtettük volna hogy kell elfoglalni egy 'fortress'-t vagy megszerezni egy artifact-ot. Az Abyssban van jó néhány pve misszió is, ám itt még inkább tartanunk kell az ellenséges frakció játékosaitól. (Igaz, pár "otthoni" térképen is volt idő, mikor lehetetlen volt küldetéseket csinálni a riften keresztüláramló ellenséges csapatoktól, de ez minden PVP-s játéknál így van)

Magyarázó átvezető a fortressek (erődítmények) elfoglalásához.
Mindent összevetve az Aion még egy csiszolatlan gyémánt, az RPG oldala nem a legerősebb, viszont aki szereti az open world pvp-t, annak nem kérdés, hogy az egyik legjobb választás a jelenlegi MMO felhozatalból, kíváncsian várjuk a fejlődését.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Laceee
2009.08.20. 00:06
VISSZA A HIRHEZ

Majd a 3. krónika után, ebből is lesz vmi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Konkii
2009.08.20. 01:06
Ez milyen szabály? Miből lett még valami a 3. krónika után?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Svindler
2009.08.20. 09:49
Valószínűleg a LineAge II-re gondolt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Konkii
2009.08.20. 15:25
Hát szerintem pont a Chronicle 3-tól kezdett lefelé ívelni a játék. A Harbringers of War volt a legkomolyabb. Egyszerű, mégis élvezetes. És szerencsére nem volt tele klisékkel és csicsákkal mint a legújjabb részek. (lsd.: bukott angyalok, dinoszauruszok, vámpírok, stb.)


Nem mellesleg megérkezett az első Guild Wars 2 videó, ajánlom mindenkinek (főleg rajongóknak, de gondolom ők már tudnak róla, hiszen futótűzként terjed a hír az ex-játékosok között is), a felétől ingame jelenetekkel, gyönyörű tájakkal és grafikával.
Megtekinthető a www.guildwars2.com oldalon HD verzióban is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Laceee
2009.08.21. 01:50
Konkii: Hát, ízlések és pofonok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!