iPon Hírek

Szerzői jogok védik a Notre Dame-ot

Dátum | 2014. 11. 10.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az Assassin’s Creed: Unity fejlesztője, a Ubisoft Montreal a Notre-Dame-ot védő szerzői jogok miatt nem készíthette el a katedrális teljesen pontos másolatát. A játék egyik fő pályatervezője, Caroline Miousse elmondta, hogy a híres párizsi nevezetesség megalkotása előtt az első dolguk az volt, hogy utánanézzenek a dolgok jogi hátterének. Kiderült, hogy vannak dolgok, amiket nem másolhatnak le egy az egyben, szerzői jog védi például a katedrális gyönyörű, hatalmas orgonáját. A hangszer végül kisebb nagyobb módosításokkal ugyan, de bekerült a játékba, az alkotók úgy készítették el, hogy összességében ugyanazt a fenséges hangulatot árassza, mint az eredeti. Messziről nézve az orgona nagyon hasonlít az eredetihez, közelről szemlélve azonban már feltűnnek a különbségek. Miousse optimistán állt hozzá a szerzői jogok problémájához, elmondta, hogy így legalább lehetősége volt, hogy kiélje kreativitását. Vannak azonban olyan részei is a pályának, amelyek más okból térnek el az eredetitől. A katedrális egyik lépcsősora a francia forradalom korában fából volt, ami akadályozta volna egy-egy izgalmasabb esemény megtörténtét, ezért az alkotók úgy döntöttek, hogy a lépcsők a mai modern formájukban kerülnek be a játékba, még ha ez anakronizmus is. "Fából épült és őszintén szólva nem volt igazán csinos" - mondta Miousse a régi lépcsőről. "Nem hiszem, hogy a rajongók számára túl sok lehetőséget kínált volna a mókára." A pályatervezők a katedrális belsejét is megváltoztatták, hogy a játékosok számára több lehetőség kínálkozzon a navigációra: lógó füstölőtartók és kábelek könnyítik meg a mozgást a magasban. Miousse saját kézjegyét is otthagyta a pályán, a belső terekbe itt ott elhelyezett pár dolgot, amit szeret: nemesfémeket és bizonyos színeket. "A Notre Dame az egyik kulcspont Párizs horizontján. Aki meglátja, rögtön felismeri, ennek részben a masszív templomtorony az oka. A két torony is nagyon jellegzetes, de a templomtorony a Notre Dame legmagasabb pontja, és nem akarjuk, hogy a játékos kihagyja a lehetőséget, hogy megmássza, és a legtetejéről szemlélje meg Párizst." Az Assassin’s Creed sorozat történetében a Unity-ban lesznek a legnagyobb városok, és az alkotók 1:1 arányban készítették el az épületeket is. A játék megjelenésére már nem kell sokat várnunk, november 14-én jön ki PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. tookmindeg...
2014.11.10. 13:32
"Kiderült, hogy vannak dolgok, amiket nem másolhatnak le egy az egyben, szerzői jog védi például a katedrális gyönyörű, hatalmas orgonáját."

Miért fájt volna ez a ND-nek, hogy lemásolják az orgonáját a játékba?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. weri
2014.11.10. 14:07
Komolyan, egy jatekba nem lehet bele tenni azokat a dolgokat amik csak vizualis ertekeket szolgal ? Nevetseges... Azt meg ertem hogy 'X' embert nem lehet "kifigurazni" de ilyen dolgokat.... Na mind1...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Lazahunter
2014.11.10. 14:22
Azért a fejlesztőket sem kell félteni, mint ezt a baromságot:

""Fából épült és őszintén szólva nem volt igazán csinos" - mondta Miousse a régi lépcsőről. "Nem hiszem, hogy a rajongók számára túl sok lehetőséget kínált volna a mókára.""

Ezt ebben a formájában nem is értem ... miért is nem fa lépcső? És mi az, hogy nem túl sok lehetőség a mókára? Mintha egy játékban számítana, hogy valamit fának vagy egyébnek ábrázolok, miközben amúgy is úgy viselkedik, ahogy én akarom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Lazahunter
2014.11.10. 14:23
Egyébként már a hétvégén nyomatták Twitchen, és gondolom senki nem lepődik meg, ha megjegyzem: ránézésre tök ugyanaz mint az eddigi részek .......

Amúgy XOne-on nyomták, és a tömeg úgy popupolt mint állat, folyamatosan töltögette be a low emberkék modeljeit és ruháját, pattogott az egész tömeg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mikej95 Lazah...
2014.11.10. 15:09
OFF Igen, eddig is tudtuk (sejtettük), hogy a grafika semmit nem fejlődik, csak a gépigény nő lustaság és kapzsiság hatására, de az egész "nextgen" erről szól (főleg az Ubisoft játékai), meg arról, hogy menni fog-e az új konzolokon 1-1 játék 800*600-ban 25 fps-sel.

ON
Ez aztán az érdekes szerzői jog, mégis kinek járna a jogdíj? Azt a lépcsőset meg én se nagyon értem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. nemlehet mikej...
2014.11.10. 16:11
Ez tipikusan olyan dolog mint amikor a vevők megkárosításáért megbüntetnek egy céget. Befizet pár millió büntetést de az emberek ebből fenét sem kapnak hiszen nem kárpótlás hanem bírság és az az államé..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. mikej95 nemle...
2014.11.10. 16:20
Akkor is abszurd a mai szerző jog, nameg a szabványok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. KisDre
2014.11.10. 19:50
A mi házunkon is szerzői jog van, beperlem a Google Earth-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Avisto nemle...
2014.11.11. 02:48
És a legszebb dolog ebben hogy miből is fizetik ki a büntit? Hát abból a zséből ami tőled mint vevőtől "beszednek" Tehát voltaképpen te fizeted ki a büntetést amiért téged megkárosítottak. Nonszensz az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!