iPon Hírek

Szokatlan kijelző technológiát fejleszt az Nvidia

Dátum | 2014. 07. 29.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A virtuális valóságra alapozó rendszerek esetében a két legnagyobb kihívás, amikre nehéz megoldást találni, a Screen Door effekt, illetve a folyékony képi megjelenítés biztosítása – előbbit, azaz a Screen Door Effektet ez a videó remekül bemutatja, utóbbit pedig nem igazán kell magyarázni. A fenti két problémára gyógyírt jelenthet a kijelző felbontásának növelése és a másodpercenként megjelenő képkockák számának emelése – ám ekkor jóval komolyabb grafikai teljesítményre van szükség. Az Nvidia a jelek szerint kitalált egy alternatív módszert, ami nem igényel extra GPU teljesítményt, mégis sokat javít a képminőségen, illetve segítségével a megjelenő videók és animációk is folyékonyabbak, élvezhetőbbek lesznek.
A prototípus rendszer
A Cascaded Display névre keresztelt eljárás lényege, hogy két LCD panelt egymásra helyeznek, méghozzá úgy, hogy a felső kijelző mögül eltávolítják a háttérvilágítást. A két alacsonyfelbontású kijelző panel az Nvidia technológiájával karöltve meglehetősen impozáns képminőség-javulást biztosít, amit az alábbi videó remekül be is mutat.
Az eljárás akár a következő generációs Oculus Rift fedélzetén is feltűnhet majd, de egyéb VR headsetek is profitálhatnak belőle.
Akcióban a Cascaded Display technológia
Az újítás előnye, hogy kevésbé erős gamer számítógépekkel karöltve is remek felhasználói élményt lehet elérni vele. Az ehhez hasonló technológiák jelentősen felgyorsíthatják a VR headsetek terjedését, sőt, ezzel együtt érdekesebbé is tehetik e termékeket, ami kifejezetten jót tehet majd a népszerűségüknek.
Az eljárást persze nem csak VR headseteknél, hanem akár projektoroknál is lehet majd alkalmazni, ahogy az a fenti képen, illetve a már említett videón látható.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. siriq
2014.07.29. 21:25
Nagyon jo az otlet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Juliska
2014.07.29. 22:03
Ez nem megoldás a problémákra. A magas frame rate a késleltetés miatt kell, hacsak nincs Mantle, abban sokkal alacsonyabb lehet ez. Az SLI így sem fog működni. Ide is Mantle kell. A DK2 szerintem mar elfogadható hardver, a szoftver nincs rendben, és a driverek nincsenek VR-hez optimalizálva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. SirAlo
2014.07.29. 23:56
csak a dupla kijelzo miatt nem fog sokkal tobbe kerulni a keszulek ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!