iPon Hírek

Szorzózár-mentes kétmagos CPU-val készül az Intel

Dátum | 2011. 05. 20.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Manapság, ha valaki szorzózár-mentes Sandy Bridge processzort szeretne vásárolni, annak mindössze két lehetősége van: vagy a Core i5-2500K-t választja, vagy pedig a Core i7-2600K modellt. A legfrissebb hírek szerint ez a tény a jövőben megváltozik, ugyanis az Intel egy új, két CPU maggal rendelkező, szorzózár-mentes kivitelben érkező processzor piacra dobására készül.

Az XFastest forrásai szerint a szóban forgó modell - nem túl meglepő módon - egy Core i3-as sorozatú Sandy Bridge processzor lesz, amely a Core i3-2120K típusjelzést viseli. A kétmagos processzor 3,3 GHz-es magórajelen fog üzemelni, harmadszintű gyorsítótárának mérete pedig 3 MB lesz. A 65W-os TDP-vel érkező központi egységnél Intel HD Graphics 2000-es integrált videó vezérlő áll majd a felhasználók rendelkezésére. Az informátorok azt sajnos még nem tudják, hogy a friss processzor pontosan mikor kerülhet kereskedelmi forgalomba.

Érdekesség, hogy az Intel kínálatában jelenleg is találunk Core i3-2120-as processzort, amely specifikációk tekintetében tökéletesen megegyezik a fentebb említett újdonsággal, viszont ez a modell szorzózáras. A Core i3-2120 esetében az Intel által megállapított ajánlott végfelhasználói ár 138 dollár, így a 150 dolláros "K" modellel kapcsolatos értesülések hihetőeknek tűnnek, legalábbis a jelenleg kapható szorzózáras és szorzózár nélküli processzorok közötti árkülönbségek, illetve a leírt specifikációk alapján.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

65. gezu1025
2011.05.20. 09:12
Szép és jó, hogy végre rájött az Intel, hogy ezzel vásárlókat tud nyerni, a gond csak az, hogy az a 2 mag ugyan jelenleg elég mindenre, de akinek van esze az a jövőre is tervez és 4 magot vesz....
Amit viszont már arany áron ad (igen nekem a 4 magos sandy már arany ár, de ez nyílván pénztárca függő)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. m107
2011.05.20. 09:31
Szép és jó csak hát i3 Intel alsó kategória, /Boltok hipermarketek gépeinek nagy része i3-as/ belépő szint inkább i5-lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. gezu1025
2011.05.20. 10:21
Csakhogy egy 4 magos OC-zett alsó kategóriás CPU-ra nyugodtan ráteheted a főlső kategóriás GPU-t, mert kihajtja....

Azhogy meg valamit, hogy hívnak nehogymá gond legyen. Felőlem lehetne i1 is, leszarnám a nevét, a név mögött lévő tudás a lényeg. Igaz ez még akkor is 2 magos, de annak az egyik legerősebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. atti2010
2011.05.20. 10:45
Inkább adna 4 magosat 1156 foglalatba szorzózár mentesen 32nm-en, szarjanak sünt veszek Buldozert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. jozsefm
2011.05.20. 10:50
Szép, ujabb lehuzás, de remélem ez is az érkző konkurencia előzetesen ismert és kalkulált teljesitménye miatt van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Kajafun
2011.05.20. 11:22
Elmehetnek a búsba! Mikor jönnek már rá hogy nevetségesek az áraik?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. prohlep
2011.05.20. 14:17

Akit a szorzozar-mentesseg erdekel, az nem hiszem, hogy mindossze 2-magos es egy proci csalad legalacsonyabb tagja erdekel.

Habar erdekes lenne egy szorzozar-mentes Atom proci! ... habar ne cikizzuk, mert a kovetkezo sorozat mar vegre kepes lesz a sorrenden kivuli muveletvegrehejatasra, ami egy korszeru procinal elengedhetetlennek szamit, ... de mint kiderult, a virtualizalasra Atom eseten tovabbra is varni kell, ... Ekozben az AMD hasonlo procija alapbol virtualizal es termeszetesen mindig is tudta a sorrenden kivuli muveletvegrehajtast.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. djdanee Kajaf...
2011.05.20. 14:30
Nevetségesek az áraik? Több tesztben láttam, hogy az SB i5 2500k jobban teljesít sok esetben i7 990Xnél. Az i7 225e Ft i5 2500K 45e Ft, ráadásul tuningolható is. Miért lenne nevetséges?

Persze nézheted azt, hogy AMDt kapsz olcsóbban és kihajt egy mai kártyát a Phenom II X4 is, ahogy kell. De ha bármi másról van szó, ami proci igényes (nem játék), akkor hiába 4 magos az AMD az Intel jóval jobb eredményeket mutat. Véleményem szerint pont ennyivel drágább is.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. lionhearte...
2011.05.20. 14:34
@prohlep: Az nem hasonló amd proci, 2x annyit eszik.
Virtualizálás meg mi a ráknak? Te a netbookon hány virtuális gépet akarsz futtatni? 5t? Ne legyél már nevettséges.

@djdanee: Nem kell magyarázkodni, ők tudják, amd a király, 4mag az nem 2 mag, és csak nem is 3 , ennél több nem kell nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. proton
2011.05.20. 14:39
Nem tudom mivan itt az emberekkel, komolyan nem értem. Azonos gyorsaság nagyságrendileg azonos áron van (kategoriánként változik melyik gyártó modellje az olcsóbb vagy drágább). Csak annyi változik hogy az Intel 2 magból hoz ki akkora teljesítményt mint az AMD 4 ből. (Rem az új technológiára ez mar nem lesz igaz -a verseny szempontjából ezáltal "nekünk" jót tenne). Innentől meg mindenkinek szíve joga eldönteni mit vesz és miért. Kár fikázni egyik vagy másik gyártót.
Prohlep: azt nem tudod elképzelni, hogy valakinek nincs pénze egy 4 magosra, de azt a pár ezer forint töbletet hajlandó kifizetni, hogy tuningolhassa a prociját?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. jozsefm djdan...
2011.05.20. 14:45
Az kitételed kizárólag a a Sandy esetén helytálló,a régi leváltás előtt architekturával való összehasonlitásban,bár ott is sántit,ha az ár/teljesitmény mutatót nézem.Ezt még a "tesztek " végén lévő grafikus ábrák is mutatják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. proton
2011.05.20. 14:55
De mivel a Sandy-ről volt szó ezért a megállapításom helyénvaló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. kisza25
2011.05.20. 19:06
én pl. örültem volna, ha az előző i3-ból is lett volna ilyen, mert kis felárért nem fogta volna meg a tuningot az olcsó alaplap/memória és egy i3 4Ghz-en elég egy HD5850 mellé amivel a mai összes játék játszható, akinek meg procierő kell az vegyen 4 magost
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. predator_h...
2011.05.20. 19:58
@djdanee: Na csakhogy tisztázzuk a helyzetet az a Core i7 a legelső Nehalem architektúrára épül, míg az i5 2500K az átdolgozott memória vezérlőt kapott, illetve benne van az északi híd is, így elég nehéz dolga lenne a 990X-nek ellene.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. _DiEGO_
2011.05.20. 21:01
szorzózár-mentes Sandy Bridge processzort szeretne vásárolni ? hírek szerint ez a tény a jövőben megváltozik,mert lehetséges

Hehe , nemszégyen... userek ujabb lehuzása


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. kNGz
2011.05.20. 21:09
Várható lépés volt...jönnek ki a bulldozerek, mind Black Edition, erre az intel is kidobja a kis i3 2120k-t amit már szabadon lehet tuningolni...vevőcsalogatás...én nekem volt intelem is, azt tudom hogy soha többet nem is lesz, mert amikor megjelent a phenom 2 x4 955 jó pár évvel ezelőtt akkor már le volt írva hogy az 1 sz*r, közben nem, nekem is most lett ilyen egy AM3+-os alaplappal, és meg kell hogy mondjam hogy kiegyensúlyozottabb a rendszerem, és kihajtja az agyontuningolt (@950/1175) HD 5850-emet is...arról nem is beszélve hogy alapfeszen megy 3900 MHz-t...

Nem akarok vitába bocsátkozni, akinek kell a proci erő, és komolyabb munkára is használja a gépet annak intel...

Aki csak filmezik, zenél, átlagos munkát végez (excel, word, ppt, 1 kis zene 1 kis videószerkesztés) és főképp játszani szeretne annak sztem az AMD a jobb választás...kevesebbet veszít az értékéből mint az intel mert nem jelenik meg évente minden sz*rral, és megfelelően gyors is a gamekhez!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. fbi1984
2011.05.20. 23:09
Nekem még egyszer régen volt AMD-m (100MHz-es 386-os), ami 1 évig ment 100MHz-en, utána már csak 90MHz-en volt hajlandó elindulni. Soha nem volt tuningolva. Ez volt az utolsó AMD processzorom. Az Intel midig egy generációval előrébb jár, és a fejlesztésbe fektetett pénzt (+ profitot) nyilván vissza akarja kapni. A MHz-ek pedig már rég nem mérőszámai a teljesítménynek (ezért keletkeztek a több magos CPUk).
Tehát azzal a pár MHz-el elért 2-4% nem éri meg a többletfogyasztást (ami exponenciális) vagy instabilitást. Ha nem játszol vagy nem futtatsz biológiai, geológiai szimulációkat, akkor a CPU 5-10%-nál nincs jobban terhelve. Nem mindegy hogy a 2.8HGz-es CPU megy 10%-on vagy a 4.2GHz-es 5%-on?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. gezu1025
2011.05.20. 23:51
fbi1984 - 2011-05-20 23:09:32
"...Ha nem játszol..."

Csakhogy itt (és hidd el többségben) erről van szó. Ahol már igencsak számít, hogy 2.6-on fut a 4 magos cpu vagy 3.4-en.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.05.21. 08:55
Itt csak egy a gond, hogy a Phenom 2 x4 955-öm leveszi az órajeleket (még tuningolás után is 19x-es szorzó alatt az összes szorzón) a Cool'n'Quiet featurenek köszönhetően 800 mhz-re...így nem 3700 on fut (amennyin szokott 24/7 terhelve), és teljesen kihatja a gpumat...futtattam egy 3900 mhz-s tesztet, és a különbség elhanyagolható, +90 pont volt a GPU esetében...egyébként 18751 pontot ért el GPU scoreban a 3700 MHz-re tuningolt AMD-m mellett vantage performance-ben...ezzel már sok esetben lehagyva a HD 5870-et és alulról nyalogatva a HD 6950-et...sztem ez a proci egy HD 6970-et is kihajtana, felette meg szinte már felesleges is keresni videókártyát, mert nincs olyan ami megérné a pénzkülönbözetet a sebességkülönbözetért cserébe...A HD 6990 a köv. értelmes lépcsőfok, ami már nagyon-nagyon drága, és valójában még felesleges...

Ha valaki nem olvasta volna az előzményeket, a GPU score nem kamu, 950/1175-ön fut a radeonom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Fzoltan
2011.05.21. 11:59
lionhearted: Gondolom a Zacate-ről beszélsz. Az hol fogyaszt 2x annyit? Pont, hogy kevesebbet fogyasztanak a konkurens Atomokhoz képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Norbert09
2011.05.21. 14:20
kNGz: Persze, meg 4X CrossFire HD 6990-et is "kihajtana" simán nem, sztem...nem, de most komolyan?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. jozsefm Norbe...
2011.05.21. 14:44
Köszönjük Emese!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Norbert09
2011.05.21. 18:51
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. kNGz
2011.05.21. 19:43
Norbert09

Kissé félreértelmezted a mondanivalómat, én csak azt mondtam, hogy ma elég mindenre egy Phenom 2 X4, mert mondjuk akinek HD 6950-e van (főleg ha moddolható) akkor a köv. ÉRTELMES lépcsőfok ami MEGÉRI a különbözetet az egy HD 6990...arról már semmit nem mondtam, hogy ezt kihajtja-e, mert az hogy HD 6990-e legyen az embernek...hát az nem sok mindenkinek adatik meg, vagy nem szán ennyit gépre, amit maximálisan meg is értek...

Mindenki azt választ, meg vesz amit akar, én annyit tudok hogy egy AMD rendszer ha jól be van állítva akkor gazdaságosabb (legalábbis nekem az...).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. jozsefm Norbe...
2011.05.21. 20:18
Ha felfogod:
,
és megérted, akkor energiádat és idődet a hangzatos nagy betűs és nagyotmondások, helyett az ATI-AMD CF és CFX rendszereinek tanulmányozására fordítod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. MZperX75
2011.05.21. 20:26
A félreértéseket ,mint 4xCF HD6990-n ,ilyen nincs ,csak 2XCF HD6990 van!!
Illetve már 6990 is egy cf.
FBI1984 :

"Nekem még egyszer régen volt AMD-m (100MHz-es 386-os), ami 1 évig ment 100MHz-en, utána már csak 90MHz-en volt hajlandó elindulni. Soha nem volt tuningolva. Ez volt az utolsó AMD processzorom. Az Intel midig egy generációval előrébb jár, és a fejlesztésbe fektetett pénzt (+ profitot) nyilván vissza akarja kapni"

Hát ez nem teljesen igaz!
(Athlon 600-astól fogva, XP athlon,Barton,Athlon64+,Athlon X2,azután nagy szünet)
Bobcat(APU E-350 X2 dualcore DX11 IGP-vel 40nm-en fejlettebb gyártástechnológiával készül ,mint az INTEL Atom525 dualcore 45nm-en készülő CPU-i)
Nem beszélve a következő sorozatu APU-król ami ,ugye a GPU gyártásban használatos technikát alkalmazva fog debütálni a nyáron,vagy kora ősszel a HD7000-es GPU családdal együtt 28nm-en,ami ugye nem 45 és nem 32nm-er!
Remélhetőleg a CPU gyártástechnológiája is az AMD-nek ,ill gyártó partnereinek,az őszre beérik ,már akkor kapható új 32nm -es CPU (bulldozer) mivel kevesebb szivárgóárammal,így jobb fogyasztással,és nagyobb tranzisztorsűrűséggel fog rendelkezni,mint az INTEL mostani 32nm -es CPU-i.

Én bizakodok,jobb árversenyben ,Nagyobb rivalizálásban ,mert most ez annyira nem mondhatüó el.Ennek a fényében ,nem csodálkozom az Intel ezen lépésén!

MÁR KEZDŐDIK
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Heroes27 MZper...
2011.05.21. 20:33
"Illetve már 6990 is egy cf." - ebben nagyon tévedsz. Az egy két GPU-s videokártya, nem ugyanaz, mint a két darab külön álló VGA összekapcsolása, egy csatlakozó segítségével. A 6990-en semmilyen összeköttetés nincs csatlakozóval, tehát nem CF. A Crossfire, több videokártyák együttes használata.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. MZperX75
2011.05.21. 20:35
ja és nem volt olyan 100Mhz -es 386-os 486 DX4-100 olyan volt meg 5x86-os PR100-as AMD maximum,vagy rosszul emléxel vagy nagyon fiatal voltál....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. MZperX75
2011.05.21. 20:39
ja csak a nyákon belül no de mindegy ,de azért érted azt amit leírtam?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. jozsefm Heroe...
2011.05.21. 20:47
Nem egészen:
"az ATI-ra átkeresztelt, de valójában PLX-gyártotta PCI Express vezérlője pedig az első GPU-hoz került közelebb, nem messze a 2.1-es szabványú csatlakozótól. Ez a chip felelős a két GPU közötti adatforgalomért, valamint az alaplapi északi hídban vagy processzorban található vezérlővel való kommunikációért is."
Egyébként jelenleg tudtommal asztali gépben úgy CFX mind SLI konfigurációban max 4db.GPU köthető össze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. MZperX75
2011.05.21. 20:52
ok! a jó válasz a 4db GPU -ban rejlik ,ez nagyon igaz....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Heroes27 jozse...
2011.05.21. 20:53
de most ezen vitatkozhatunk, a 6990 egy videokártya és nem CF. Abban meg neked van igazad, hogy max 4 GPU köthető össze, de akkor arra mit mondaz, amikor quad SLI gtx590 van i7 980X mellett? Az már akkor 8? Azért mondom, hogy így külön darabra kell mérni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. jozsefm Heroe...
2011.05.21. 21:45
a Qad SLI is két db. GTX590-ből áll,úgy van meg a 4 GPU Quad SLI vs Quad Crossfire Heavyweight Showdown GTX 590 & HD 6990 Linus Tech Tips ,
A 6990 ahogy az 5970 is volt, pedig egy belsö kapcsolásu CF, technikailag és gyakorlatilag is, annak minden elönyével hátrányával eggyütt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. morgyi
2011.05.21. 23:34
Az MSI-nek van egyedül olyan lapja amiben megy a 4-Way SLI 4db egy gpu-s videókártyával. Na meg az asusnak valamilyen tákolt megoldása ami nem az igazi.
Én meg pont úgy gondolom, hogy az Intel időtállóbb, mármint teljesítményben biztosan. Oké az AMD olcsóbb, de cserébe a teljesítmény is kisebb. Oké hogy most mindent kihajt egy 3ghz-es Phenom is, de nem csak a jelenre kell gondolni. Akik 2 éve corei7-et vettek azok simán kihagyhatják a sandy-t. Akik Phenomot, annak lehet elkél majd az újítás Bullra, és nemhiszem hogy mindenki AM3-as csúcslapokkal rendelkezik, nem vall az AMD felhasználókra... amik biosfrissítéssel támogatják az AM3+-ot persze erős kompromisszumokkal. Minden AMD-s azzal jön hogy nem kell se új lapot se memókat vennie, hanem csak procit cserél. Nem jobb inkább megvenni egy procit drágábban, ami több évig kiszolgál, ha már kezd elfogyni az ereje meghúzom 3,5-4Ghz-re és megint szinte mindenre elég. Mire az elfogy már amúgyis ki kellene dobni a lapot meg a memókat is, megérik a komplett platform csere. Intelnél sem muszáj ám új szériánál beújítani. Ki kell hagyni 1-2őt. Szívből remélem hogy a Bull ütni fog, és megszorongatja az Intel tökeit, és ő sem száll el az árakkal.

Amúgy nemtudom mit vitatkoztok. Mind a Crossfire és mind az SLI a multi gpu-s felépítést jelenti, nem több videókártya, hanem több GPU összekapcsolását. A GTX590-ben és a 6990-ben is több gpu van összekapcsolva, tehát sli és crossfire. Na meg a gtx 590 két GPU-ja között is az nf200-as chip osztja el a PCI-E szálakat, mint az alaplapi SLI esetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. MZperX75
2011.05.22. 07:00
Semmin sem vitatkozunk,az alap dolgokban egyettértés van,csak az elnevezésen van némi félreértés,sőt amit leírtál, most abban is veled is egyett kell ,hogy értsek
MORGYI,A kis srác beírásával kapcsolatos butaságokat javítgatjuk ,ez a kissrác pedig FBI1984-nick nevő felhasználó.
Aki pl ezt írta
"Nekem még egyszer régen volt AMD-m (100MHz-es 386-os), ami 1 évig ment 100MHz-en, utána már csak 90MHz-en volt hajlandó elindulni. Soha nem volt tuningolva. Ez volt az utolsó AMD processzorom"
486-DX4-100-as helyett...... PEACE!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. kNGz
2011.05.22. 10:25
morgyi:

Én anno a core2duo, s quad szériákkal jártam rosszul, ezért írtam le hogy szerintem időtálóbb PLATFORM (nem processzor, platform!) az AMD-é...

Amikor már megjelent, akkor is "szar" volt a phenom2 x4, mégis most is kihajt mindent...
A core2quad is drága volt mikor megvettem, mégsem tartott annyit mint a kis "szar" phenomok...

Én valahogy úgy vettem észre hogy benchmarkban az intel erősebb, ok, de pl. 3dmarkvantageben előfordult hogy egy 4 ghz-re húzott i7 ugyanolyanra tuningolt videókártya mellett mint az enyém nem hozott annyi átlagfps-t, mint a phenomom, ellenben max.-ban messze lehagyta...számomra az átlag fps az ami fontos, és a minimum...és ebben nekem néhol erősebbnek tűnt az AMD.

Abban igazad van hogy nem kell rögtön lecserélni a platformot, senki sem kötelez rá, ez OK is, egy a gond, a használt ára a cuccnak rohamosan esik...am3-ért még mindig megkapod az emberi árat, de egy LGA775-öt már úgy kell "elkótyavetyélni", olyan alacsony áron kell adni, hogy valaki is megvegye, mert HALOTT platform...az LGA1156 hiába erős, HALOTT platform...már adja el mindenki az i7 860-át amit felhúzva el lehet érni egy igen erős CPU-t, de nem lesz bele erősebb ha kell a jövőben, jönnek ki az újabb és újabb CPU-k, amihez új alaplap is kell természetesen, nem is olcsón...

Erősek az intel procijai, jók a platformjai, jó szerelhetőség, stb.

De 1 platform 1 gép és kész...ennyi...utána már pénzt sem érdemes bele ölni.


Ez nem feltétlenül igaz az AMD-nél mert elérhetőbb áron van pl. 6 magos procija, amit ráadásul meg lehet húzni 4 ghz környékére...amint kevés lesz a 4 mag, tudok váltani 6-ra platformváltás nélkül, és akkor még nem is beszéltem a bullról, ami szintén belemegy az alaplapomba (GA-870A-USB3L REV 3.1)...

Sok ember azért vesz intelt, hogy ő elmondhassa hogy neki intel van, de ki sem használja, csak a bencsmárkokat meg a teszteket nézi, hogy hú ott 86 a max. fps, míg a másiknál csak 77...

És a tesztekkel a kövi probléma...miért nem lehet kiírni a min fps-t egy proci tesztnél? Mindig csak a maxot nézik hogy megmutassák hogy erősebb...ok...de ezt a valós életben ki gamel így? 800*600-ban? Max. multiban de manapság már ott sem...

Min. és max. fps értékeket kéne mutatni, játszható felbontában (mondjuk 1440-től fölfelé), és low detaillel, kiv. lennék akkor hogy alakulnának az eredmények...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. kNGz
2011.05.22. 10:39
Számomra az intel üzletpolitikája nem szimpatikus...

Ne mondja nekem senki hogy nem lehetett volna megoldani egy Core2Hexa gyártását pl. (6 magos core 2) az ő gyártástechnológiájukkal...persze, meg lehetett volna, csak akkor nem vettek volna sokan i7-et...

Ne mondja nekem senki hogy fizikailag megoldhatatlan lett volna egy core i3 2120k kiadása a megjelenéskor...persze, meg lehetett volna oldani, csak akkor ki veszi az i5 2300-400-500at...

Ha kijön időben egy i3 2120k akkor lehet sandyre váltottam volna LGA775-ről, mert akkor tudtam volna, hogy a jövőben tudok majd bővíteni pl. egy i7 2600k-ra, ami meg elég lesz még sokáig...na de így...hogy akkor ami értelmes választás az vagy i5 2500k 45k-ért, vagy a csúcsprocijuk...

Én úgy gondolom hogy ezt nyugaton meg lehet tenni, hogy az ember 1 évente cserélje a platformját, mert megjelent az új, és minél előbb váltani akar azért hogy ne bukjon sokat a használt cuccon, de itthon meg nem, vagy itthon is meg lehet tenni, de szerintem felesleges ennyit gépre költeni, mert úgy sem marad az embernek annyi ideje hogy foglalkozzon vele...akinek ez a munkája annak jó, aki 14-15-16 éves annak jó, na de már 18-tól felfele... (én 21 vagyok), már tök fölösleges...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. kisza25
2011.05.22. 11:43
én nem vagyok sem AMD sem INTEL párti, de csomóan leírták anno phenom II-őt, mert mindenki azt várta tőle lenyomja az intelt, de nem így történt ettől függetlenül P II X4 a mai napig jó vétel és a nagy átlagnak mindenre elég, az intel azonos árú processzorai hasonló teljesítményt nyújtanak, de a felső szegmensben intel konkurencia híján nagyon magas árakkal tud dolgozni,
az igaz,hogy AMD sokáig támogat egy platformot, de pl intel 1156, ha valaki i3-mal kezdte utána tud i5-760-re váltani ami pariban van Phenom X6 1090/1100-al, vagy i7-870re váltani ami ugye erősebb is ezeknél és jelenleg még nincs AMD-s ellenfele, persze bullal, ez változhat(változni is fog), de azért egy intel platform is elég sokáig elég lehet még, nem muszáj mindig a legújabbra váltani,
ha úgy nézzük egy core 2 quad 8400 is elég ma is mindenre pedig az sem egy mai darab,
rengeteg ismerős használ még 6-7éves platformokat és nem igazán érdekli őket a dolog(faterék, anyósék) pl fater egy barton magos 2600+ és GF6600GS-el tökéletesen elvan 2GB-rammal,
anyósék gépe is hasonló, vagy sógornőm gépe, na az már "modern" am2 athlon LE-1640
és a többség még ilyen gépekkel, nyomja, vagy leváltották valami "combos" netbookra, szóval mi képviseljük az eladások 5%-át kb legalábbis itthon
de kint is az emberek nagy részének egy i3 is elég, vagy egy athlon/Phenom x3/x4
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Powerdream
2011.05.22. 12:24
Csak annyit tennék hozzá a témához, hogy én 28 éves létemre a mai napig egy 10 fős brigáddal szoktam játszani. Játékos társaimmal mindannyian kollégák vagyunk, és egy kivételével mindenkinek intel gépe van. Én villanyász ként melózom a munkahelyemen és mikor valamelyik játékos társam szól, hogy elromlott a gépe, azt szokta mondani, hogy még mielőtt bármihez is nyúlnák, írjak egy papírt, hogy ha megpusztulok javítás közben, akkor a gépemet ő örökölje. Hozzáteszem szinte mindenkinek átlag feletti gépe van.

Ezzel azt akartam mondani, hogy az így meg úgy szar AMD a játékokban, meg sok minden másban ugyanúgy domborít mint egy drágább intel. Az én esetemben sokszor jobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. kNGz
2011.05.22. 12:48
Van 1 olyan mondás, hogy AMD-vel megkapod az aktuális intel széria teljesítményének 80%-át, az intel árának 60%-án...és ez igaz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. jozsefm kNGz
2011.05.22. 13:10
Ez hamarosan múltidő lesz,de nem csak a teljesítményben ,valószínű az árban is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Joachim21 jozse...
2011.05.22. 13:17
Xbiten van egy cikk, miszerint az FX széria 180-320 dodó közé lesz beárazva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. UndeadBoy
2011.05.22. 13:35
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. kNGz
2011.05.22. 13:57
Ezek korrekt kezdőárak lesznek, egy a baj, hogy Mo.-n valószínűleg ez majd euróban lesz értendő, és nem dollárban...habár nem baj, idővel majd normalizálódnak az árak, addig sem kesergek, a GPU-m így is ki van hajtva maximálisan, sőt mitöbb, most tesztelem prime-val 4GHz-n alapfeszen a Phenom 2 X4 955-ömet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jozsefm Undea...
2011.05.22. 15:19
Ezek megint innen származnak,ahogy korábban is irtam egyre többen veszik át, egyre gyakrabban a nevesebb oldalak is tőluk az AMD-vel kapcsolatos "pletykákat!?"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. kNGz
2011.05.22. 15:31
2-3 hét és kiderül mit tud majd az új cumó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm kNGz
2011.05.22. 15:52
Lassan bele kell törődnünk, hogy ki kell várni azt a két hetet.Az NDA lejárta előtt minden beavatott tartja a száját.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kisza25 jozse...
2011.05.22. 16:27
csak már kezd gyanús lenni ez a nagy csend
UndeadBoy: ebből a táblázatból pont a lényeg hiányzik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. UndeadBoy kisza...
2011.05.22. 16:43
A lényeg még várat magára

Már nem sokat kell várni és jönnek a konkrét tesztek is. Addig pedig be kell érnünk efféle valós, avagy valótlan információmorzsákkal. Az ár mindenesetre tetszetős!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm Undea...
2011.05.22. 16:49
Szinte egy az-az egyben, a megfelelő Sandy-ra vannak előirányozva.Ha ez csak valamennyire is pontos akkor a teljesítmény miatt se kellene aggódni,ebben az esetben viszont érthetö a hallgatás,addig is fogy a régi széria raktárkészlete.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kNGz
2011.05.22. 17:13
Én nem bántam hogy a régiből vettem, 4000 MHz-n stabil a phenom 2 x4 955-öm alapfeszen

Kapott IBT tesztet, aztán Prime 95-öt, aztán megint IBT-t, aztán 3dm06ot, aztán 3dmvantaget! Semmi sem fektette meg!

Innentől nekem a videókártya a limitáló tényező, de azért kíváncsi leszek az új bullokra is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. morgyi
2011.05.22. 18:09
Én már néhányszor kifejtettem ezen az oldalon, hogy most az AMD-nek talán a legjobb a stratégiája. A videokártya piacon eléggé versenyképesek, netbook fronton lenyomták az atomot a Brazossal, a belépő szintet remélhetőleg meghódítják az Llanoval, csak ehhez a tescos media marktos gépekbe majd az Llanot kellene pakolni és nem Intel + mellégányolt videólassítót. A közép, felső kategóriát pedig a Bulldozer + HD6000 szériával, a platformtámogatással együtt. Egy cég nincs jelen pillanatban a mainstream kategóriában, amelyik saját chipkészletet, processzort és gpu-t tudna kínálni, az AMD-n kívül. Az Nvidia az ARM-re épít, vele együtt a win8 arm támogatására, úgy majd őis fog tudni komplett platformot kínálni. Egyedül az intel lesz szarban, mert gpu fejlesztésben eddig nem jeleskedtek, bár megkapták az Nvidia licenceit.
Szerintem ahogy a AGP-PCI-E váltás megtörtént, úgy pár év múlva az x86-ARM váltás is megfog. Fájdalmas lesz az is, de az x86 mára már csak egy toldozott foldozott architechtúra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kisza25 morgy...
2011.05.22. 18:37
kíváncsi vagyok ,bull megjelenése után hogyan alakulnak a árak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kNGz
2011.05.22. 18:41
morgyi:

Úgy tűnik, egy kicsit le vagyok maradva...erről az ARM témáról találok valahol egy jól összefogott, magyar nyelvű, és számomra is érthető ismertetőt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm kisza...
2011.05.22. 18:41
Nem számítok eszetlen árháborúra,egyiküknek se érdeke,ami változni fog az a CPU piaci részesedés,de az se számottevően.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. kisza25 jozse...
2011.05.22. 18:50
én most nem bull és sandy áraira gondolok, hanem PhenomII és 1156/1366 árakra,
igaz engem már nem érint, mert jövőhéten jön az új i7-870-em bár ezt te már tudod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jozsefm kisza...
2011.05.22. 19:02
Igen ,a PhenomII és 1156/1366 árai egyik oldalon mér a béka segge alatt vannak, attól lejjebb már nem igen viszik, /AMD/ az Intel meg inkább kivonja, vagy marad mint szokott,most is van jópár ami eszetlen áron van,saját portáján belül is.Viszont az aprón ott már most is nagyon jó lehetőségek vannak egy-két év garanciával, különösen az 1366-os CPU-k terén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kisza25 jozse...
2011.05.22. 19:07
na ja i7-870-et apróról vettem 35eFt-ért annyiért nem tudtam otthagyni, na meg 32eFt volt a HD5850 Xtremem innen iponról, most olcsón sikerült bevásárolnom egy időre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm kisza...
2011.05.22. 19:17
Nem semmi ugrás lesz, összességében: 67-ezerböl
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. morgyi
2011.05.23. 01:48
http://hirek.prim.hu/cikk/79106/
http://www.kepesifi.com/fex.page:2011-01-21_Mi_a_fene_az_az_ARM.xhtml
http://computerworld.hu/arm-processzorokon-is-fut-majd-a-kovetkezo-windows-1.html
http://hu.wikipedia.org/wiki/ARM_architekt%C3%BAra (bár ez régi)

Itt van néhány érdekesség. Elég sok minden szól az ARM mellett, nem beszélve a fogyasztásról, sokan jönnek azzal hogy gyenge. Ez igaz, de milyen fogyasztás mellett, simán viszi okostelefonon a fullHD videókat meg a flasht, amit a sokkal többet fogyasztó és komplexebb atom nem, vagy alig alig, kíváncsi lennék milyen teljesítményre lenne képes az ARM architechtúra 95 wattos fogyasztás mellett. Én ebben látom a jövőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kisza25 jozse...
2011.05.23. 08:18
pláne, hogy a régi vga+cpu elment, így ~35eFt volt a váltás 1280x1024->1920x1080
off-ba szeretném írni, de hiába nyomom meg az off gombot és abba írom mégsem lesz az
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm kisza...
2011.05.23. 10:44
Igy aztán pláne,nézem nekem müködik-e,a gomb ,..szerkesztésnél még bejön..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kNGz
2011.05.23. 23:22
morgyi:

Köszönöm!
Van ebben az ARM architektúrában fantázia...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. _DiEGO_
2011.05.24. 17:45
kisza25

Miért kell akkoz az OFF gomb - egyszerü bb kód csak:
[ off ] a végén meg odajön még a / karakter az off elé, lezárni.
és akkor ha minden igaz máris kihalványult lesz, vagy még szorít a cipő és mégsem müxik , csak szerkesztőben
Ö hát nemigazán mennek itt BB kódok alkalmazásai ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kisza25 _DiEG...
2011.05.24. 17:56
[off] köszi, most műkszik, pedig az előbb is így próbáltam
legalább is az előnézetben halvány volt, de itt nem

sorry
[/off]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!