iPon Hírek

Szuperkompakt játékmenet-rögzítő az AverMediától

Dátum | 2013. 01. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA

Az AverMedia műhelyében egy érdekes apró dobozka készült, ami lehetővé teszi a gamerek számára, hogy PC-s vagy konzolos játékmeneteiket egyszerűen, hardveres kódolás mellett rögzítsék, illetve streameljék, méghozzá rendkívül hatékonyan és kényelmesen. A termékről korábban már írtunk, most viszont megtudtunk vele kapcsolatban minden fontos részletet.


A PDA méretű apróság 1080p-s felbontásban akár 60 képkocka/másodperces sebességű tartalom fogadására is képes, a videó folyam kezeléséről pedig hardveres H.264-es videó kódoló gondoskodik, így a szett PC-s módban csak minimális terhelést ró  rendszer processzorára. Az USB 2.0-s csatolófelületet alkalmazó Live Gamer Portable PC nélkül is működik, ugyanis akár közvetlenül SD memóriakártyára is képes rögzíteni egy 720p-s felbontású, 60 képkocka/másodperces sebességű tartalmat. PC-s rögzítés esetén maximum 1080p-s felbontású, 30 képkocka/másodperces sebességű videó folyam rögzítésére van mód vagy streamelésére van mód.


A PDA méretű Live Gamer Portable USB porton keresztül szerzi be a működéséhez szükséges áramot, így külön tápadapter alkalmazását nem igényli. A 117 grammos termék konzolokhoz is tökéletesen passzol, ahol szintén USB 2.0-s porton keresztül biztosíthatjuk számára a megfelelő tápellátást - ekkor az SD kártyára történő videó rögzítés lehetősége különösen jól jöhet.


A 70 x 22 x 131 milliméteres Live Portable Gamer HDMI porton keresztül fogadja az audió- és videó jeleket, de komponens videó bemenet, illetve 3,5 milliméteres jack audió bemenet is található rajta. A kimenetek között egy HDMI port, illetve egy 3,5 milliméteres Jack audió csatlakozó lapul. A rendszer az audió tartalmat AAC sztereó fortmátumba kódolja, a kész állomány pedig MP4 formátumú és viszonylag helytakarékos.


Az AverMedia újdonsága a már jól ismert RECentral szoftvercsomaggal érkezik, amellyel könnyen testre szabhatóak a különböző beállítások, legyen szó élő streamról vagy akár felvételről. A rendszer a játékos TwitchTV, own3D vagy Ustream csatornáján keresztül stream továbbítására is képes, a streamhez pedig akár kommentár is fűzhető, sőt, egyéni RTMP beállítások alkalmazására is van mód. Hab a tortán, hogy a Live Gamer Portable az XSplit Broadcasterrel is tökéletesen kompatibilis, így extra stream funkciók is rendelkezésre állnak.


A szerkezet egy gyorsgombot is kapott, amelyhez LED-es státuszjelző is társul. A felvétel, illetve a stream így egyetlen gombnyomással, kényelmesen indítható, a LED világítási módja alapján pedig látszik, hogy milyen munkafolyamat zajlik éppen.
 


Az AverMedia a friss információk megosztásán kívül egy remek kezdeményezéssel is előrukkolt, amelynek keretén belül Live Gamer Portable tesztelőket keres, akik nemcsak elsőként tesztelhetik a Live Gamer Portable képességeit, de kapnak is ajándékba kapnak egy ilyen eszközt.

Az akció január 15-e és február 22-e között él, jelentkezni pedig az AverMedia facebook oldalán lehet rá. A jelentkezők közül 5 szerencsés nyertest sorsolnak ki, akik a Live Gamer Portable mérnöki tesztpéldányát kapják ajándékba. Ők elsőként oszthatják majd meg a Live Gamer Portable kipróbálása kapcsán szerzett tapasztalataikat.

Az újdonság várható ajánlott végfelhasználói ára egyelőre nem ismert. A termékkel kapcsolatban további információ itt található.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. Konigstige...
2013.01.28. 12:43
"Az akció január 15-e és február 22-e között él, jelentkezni pedig az AverMedia facebook oldalán lehet rá." Ma pedig 28. van, kicsit megkésett a hír
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kalle
2013.01.28. 12:58
Igen, ma JANUÁR 28. van, viszont FEBRUÁR 22-ig él az akció. Vagy január 14-én kellett volna keletkeznie a hírnek? Nyugta van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kiskoller
2013.01.28. 13:02
Tehát pont a FullHD/60fps nem megy...

Akor ez is inkább konzolosoknak jó, nem HC gémereknek. Meg aztán a PC-sek többsége úgyis megoldja a streamelést vagy az épp malmozó CPU magokkal (hisz még manapság sincsenek olyna játékok amik maximálisna kihasználnának 4 magot, hát még nyolcat) vagy GPU-val (ami kb 1% erőfeszítés neki)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Konigstige...
2013.01.28. 13:22
Ezt elnéztem, sorry
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. and1ao
2013.01.28. 13:50
kiskoller.: miért is probléma a nem 60 fps tudtommal 24 képkocka felett az emberi szem folyamatos képet lát, így én csak velesleges erőforrás pazarlásnak tartom, vagy csak szimplán nem értem a dolgot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Barany
2013.01.28. 14:10
and1ao: van különbség a 24 és a 60 fps között.. nézd meg magadnak, de nem is ez a lényeg. Ha utólag szerkeszteni akarod a videót, esetleg slow motion részeket akarsz belerakni akkor nagyon jól tud jönni, hogy 60 fps-el rögzítettél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. MastR
2013.01.28. 15:28
Elég a 30 fps szerintem is, én youtube -ra szoktam feltölteni ha csinálok videót (szerintem 90% oda) és az is átkódolja 30 fpsre. Persze van mód rá hogy több fpssel is rárakjuk csak akkor csinál a videóval érdekes dolgokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. langward
2013.01.28. 15:29
http://frames-per-second.appspot.com/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Butchy
2013.01.28. 15:29
Relatív erős gépem van de kártya nélkül az Xsplit megeszi a gépet "ha a game is maxon van" de hát miért ne lenne ott legyen az GW2, WoT
Ez a porable változat meg noti mellé kifejezetten jó remélem lesz szerencsém hozzá tesztelni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. axe
2013.01.28. 15:57
nektek vagy szemüveg kell vagy én vagyok különleges hogy 30fps-en még élvezhetetlen a játék 90-nél teljesen folyamatos és 125 felett a legjobb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Butchy
2013.01.28. 16:27
60+ fps-nél élvezhető egy játék de stramelés közben átlag 60fps hogy ha nem az Xsplit et használom hanem az Open Broadcaster-et
http://obsproject.com/
közel 10% kevesebb cpu-t használ mint az Xsplit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. MastR
2013.01.28. 16:31
Játszani és nézni mint videó teljesen más.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller
2013.01.28. 18:19
Igen is meg nem is. Attól még hogy a tévé 24 FPS-t tol az hogy a szem csak ennyit lát nem következik. Márpedig innen jön a városi legenda. Viszont a TV kép azért folyamatos mert minden képkocka maszatos. Játéknál ehhez Blur kell. Tehát ha game streamet nézel vagy 24 FPS mosódással, vagy több nélküle.

Viszont magához a játékhoz mégmagasabb kell az input-output késedelme miatt. Ha kisebb az FPS nem úgy reagál a játék az inputra (bill lenyomás, egérmozgás) mint nagyobb FPS-nél. Ez főleg Vsync bekapcsolásakor jelentős, amikor akártya direkt kihagy képkockákat hogy megmaradjon az ütem.

És a helyzetet bonyolítja a különböző bufferelési eljárás, frambuffer, double frame buffer, vagy akár tripla és más módok. A microstutter amit a többkártyás rendszereknél érez az ember is a framebuffer miatt létezik. Amikor az egyik kártya a kép alját a másik a kép tetejét számolja és az egyik a másikra vár akkor "szaggat a kép" pedig FPS érték nagy, de minden kép el van csúszva 1-2 egységgel (1/30 másodperc), így nagy a késleltetés.


Szóval nem lehet azzal elintézni a dolgot hogy 24 fps elég. Ha játszok inkább leveszem a részletességet mert agyfaszt kapok az ugrándozó ütemtől. Leginkább a kameramozgásnál érzem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. uristen
2013.01.28. 20:28
"Nincs jatek, ami kihasznal 4 magot..." Mar ezt a Max Payne 3 es a Far Cry 3 cafolta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror
2013.01.28. 21:13
A Starcraft 2 is négy szálon fut. Persze nem mindegy, milyen szálon, mert két erős szálon az is jobban megy, mint négy gyengén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. bala5
2013.01.28. 22:58
@kiskoller: Neked is igazad van és mégsem. A videókártyák és a játékok képmegjelenítési eljárásaival kapcsolatban teljesen igazad van, ezért is kell hogy az FPS magasabb legyen.

A videó esetében kicsit más a helyzet. Mivel ha egy előre elkészített felvételt nézünk, tehát a képi megjelenítőnek már csak az előre definiált képkockákat kell kirakni, akkor lehet teljesen éles is a kép nem veszed észre hogy szaggatna, mivel hivatalosan, a szemed körülbelül(ez egy referencia érték) 24 FPS fölött már nem képes megkülönböztetni, érzékelni az egyes képkockákat, tehát folyamatosnak fogod látni a képet. Persze ez nem azt jelenti hogy ha több képkockát játszunk másodpercenkét akkor azokat a képkockákat az agyad nem is fogja feldolgozni. Természetesen érzékeled. Jó példa a mozi. Ott például valójában 1sec alatt ugyan 24 képkockát adnak be, de mindegyiket duplán, így nem villog a kép, simább a hatás. (tehát lényegében 48 képkocka villan fel 1 másodperc alatt)

A TV viszont azért "maszatos" mert az nem egész képkockákkal dolgozik mint a monitorod hanem váltott sorokkal. De ez is csak a régi analóg tévéadásra vonatkozik. mivel túl kicsi volt az átviteli sebesség. És persze a képfrissítési frekvencia is. Ezért látod elmosódottnak. Nagyobb fps esetén igazad van kell a Blur de az azért hogy a nagyobb FPS szám miatt ne legyen csíkozódás, hanem valódi élethű mozgás legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!