iPon Hírek

Támadás alatt a Yahoo

Dátum | 2010. 10. 14.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Két évvel a Microsoft hívatlan felvásárlási kísérlete után a jelek szerint ismét támadással kell szembenéznie a második legnézettebb internetes keresőt működtető Yahoo-nak: piaci spekulációk szerint az AOL, illetve a News Corp. számos kockázatitőke-alappal - köztük a Silver Lake Partnersszel és a Blackstone Grouppal - közösen fontolgatja a cég megszerzését. A Wall Street Journal értesülései szerint a piacon 20,56 milliárd dollárra értékelt internetes óriáscég - amely két éve elutasította a Microsoft 45 milliárd dolláros ajánlatát - két hete a Goldman Sachs segítségét kérte felvásárlása elkerülése érdekében. Annak ellenére, hogy egyik érintett fél sem erősítette meg a piaci pletykákat, a Yahoo részvényei 13 százalékot ugrottak a tőzsdén a várható prémium reményében.

A kiszivárgott információk szerint az üzlet jelentős részben azon múlik, hogy a Yahoo megválik-e értékes eszközeitől: a kínai Alibaba Groupban birtokolt 40 százalékos részesedésétől, illetve a Yahoo Japan részvényeinek 34,5 százalékától. Nem először próbálják összeházasítani a Google-lel és a Facebookkal folytatott versenyben nehéz helyzetbe kerülő internetes óriáscégeket: a Time Warner 2008 végén - mielőtt az AOL leválasztása mellett döntött volna - tárgyalásokat kezdeményezett a Microsoft és a Google mellett a Yahoo-val is a cégek egyesítésének lehetőségeiről, ezek azonban kudarcba fulladtak.

A Yahoo-nál jóval kisebb, csupán 2,68 milliárd dollárra értékelt AOL hasonló problémákkal küszködik, mint a célpontként kinézett keresőcég, hiszen hiába volt mindkét vállalat korábban sokkal jelentősebb az internetes piacon, nem tudtak időben alkalmazkodni a legújabb netes trendekhez, megújulási kísérleteik sem jöttek be, így visszaesett jövedelmezőségük részvényárfolyamaik drámai csökkenésében csapódott le. Kap ugyan havonta 600 millió egyedi látogatást a Yahoo főoldala, ám a hirdetéspiac fellendüléséből nem tudott valódi súlyának megfelelően részesülni. Elemzők szerint az AOL és a Yahoo együttesen sokkal hatékonyabban tehetnének kísérletet a Google hirdetési piaci egyeduralmának megtörésére, mint külön-külön.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!