iPon Hírek

Távozott a Criterion két alapítótagja

Dátum | 2014. 01. 05.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Need for Speed: Hot Pursuit és a Burnout Paradise mögött álló Criterion két alapítótagjától, Alex Wardtól és Fiona Sperry-től is búcsút vett, akik nemcsak a stúdiótól, de egyben az EA-tól is kiléptek. A Criterion 1993-ban alakult és eredetileg saját 3D-s renderelő technológiáját árulta, az ő munkájuk a Renderware motor, melyet olyan játékok elkészítéséhez használtak, mint pl. a Rockstar-féle Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City vagy a Grand Theft Auto: San Andreas, illetve a Criterion saját fejlesztésű Burnout szériája. A céget 2004-ben felvásárolta az Electronic Arts. A Criterion egészen 2012-ig sikeres szériáján, a Burnouton, valamint a Need for Speeden dolgozott. Alex Ward és Fiona Sperry nem indokolták meg részletesen távozásuk okát, csak annyit mondtak, hogy új stúdiót szeretnének alapítani. Egyesek szerint kilépésük azzal lehet összefüggésben, hogy a Criterion elvesztette a Need for Speed jogait, melyek az EA másik stúdiójához, a Ghost Gameshez kerültek. A licenccel együtt 2013-ban a Criterionos fejlesztők 80%-a is átkerült a Ghost Games csapatába, amelyben így mindössze 17 ember maradt. Az EA így kommentálta a páros távozását: "Nagyra értékeljük, amit az évek során tettek, és minden jót kívánunk nekik a jövőre nézve." "A hihetetlenül kreatív és tehetséges Criterion csapat keményen dolgozik egy új következő generációs konzol projekten, mivel az új címek nagy prioritást élveznek az EA-nál. Az új játék fejlesztését és a stúdiót most Matt Webster vezeti. Matt már évek óta van a Criterionnál és izgalmas elképzelései vannak az új játékkal kapcsolatban."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. i2k010
2014.01.05. 10:00
Konzol... oké.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. SzAdamAndy
2014.01.05. 10:03
Ezek szerint az EA is tud "skeleton" céget csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Szefmester
2014.01.05. 10:11
"hihetetlenül kreatív és tehetséges"

A tehetséges még csak csak hihető, de a kreativitás szerintem már kihalt belőlük úgy a 4. játék után és már csak az addigiakat remixelték...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Ronan
2014.01.05. 10:52
Szerintem is a EA kötötte meg a fejüket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Kirrr
2014.01.05. 11:10
Köszi EA, ennyit a burnoutról... jöhet havonta az nfs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Shinjiii
2014.01.05. 11:15
Na végre egy "jó" hír. Eltakarodik a két Burnout fejes. Nekem nagyon tetszettek még a PS2-es Burnoutok (főleg a 3, az utána levő részek elég unalmasra sikeredtek), így a NFS hátha lát ezentúl szebb napokat is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. sudosu
2014.01.05. 11:41
Talán most már NFS helyett nem Burnout-ot kapunk (lásd Most wanted (2012) , Rivals).
Jó játék a Burnout, bár én csak a Paradise-al játszottam, de azért egy NFS-től nem azt várom el amit a Criterion az elmúlt évekbe letett az asztalra!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. EpicTroll
2014.01.05. 12:14
NFS már jó pár éve egy vicc.... Carbon óta nem adtak ki használható szériát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. myckie2
2014.01.05. 13:37
sudosu sajnos azt fogunk kapni, mert már a Rivals-t nem is a Criterion készítette.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tassika
2014.01.05. 15:18
Jó kis Black-ről se feledkezzünk meg tőlük!
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. SzAdamAndy
2014.01.05. 20:33
Hát igen, már a BLACK-ért vennék ps2-őt.
Sajnos nem fogunk a jövőben egyáltalán jó nfs-et kapni az biztos, mindent a mainstream fogyasztókért, mert abból van lóvé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. twollah
2014.01.05. 23:51
A Criterion rendesen megalazta az NFS-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tomchee
2014.01.06. 04:46
Lehet fikázni a Criteriont, de ha az EA azt mondja, hogy csinálniuk kell egy NFS-t akkor csinálniuk kell egy NFS-t, és kuss van.
Ugyan úgy, ahogy a Bioware-nek csinálnia kellett egy MMO-t, vagy egy multiplayer-t a Mass Effect 3-hoz, holott nekik inkább az igényes, jó storyval rendelkező, single player RPG-k a szakterületük. És ez meg látszik mind a 2 játékon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Shinjiii
2014.01.06. 07:59
Mondjuk mentségükre szóljon igaz, hogy az EA diktál, nem a fejlesztők, nem 1 játéknál fordult ez már elő, hogy a kiadó tette tönkre a játékot. A Black egy jó játék volt, sose volt méltó folytatása (Bodycount ismerős?).
De a Criterion Burnouton kívül mást nem tud, és ha jól emlékszem az ő kezük is benne van a Rivals-ben is, szóval myckie2, ez nem igaz, amit állítasz.

Nem mellesleg érdekes, hogy ez a téma egy rpg-nél, mikor minden második szerepjáték világbékét megtörő ellenséges fajok, vagy uralkodni vágyó gonosz emberek által mozgósított hadseregek megállítása a cél. Ezen felesleges fennakadni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. SonicTheHU...
2014.01.06. 08:15
Lehet már nem bírták az EA-nél h minden este sírógörcsöt kaptak DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!