iPon Hírek

TDK: rövidesen itt lesznek a 3TB-os HDD-k

Dátum | 2010. 02. 08.
Szerző | Gabriel
Csoport | ADATTÁROLÁS

Nemrégiben közzétett a TDK egy érdekes útitervet, melynek tanúsága szerint az idei év során a merevlemez-kapacitások további tartós növekedésére számíthatunk. Az árak várható alakulását nem jelezték, de minek is - nyilván drágák lesznek.


Viszont akinek van erőforrása, és szüksége is a nagy tárhelyre, az mindenképp elégedett lehet majd a kínálattal, mivel a jelek szerint a 3,5"-es kategóriában már a jövő hónaptól eljön a 640GB-os korongok ideje (az eddig használt 500GB-osak helyett), amelyek így 4 koronggal 2,5TB, 5 koronggal pedig 3TB kapacitást is biztosíthatnak.

Attól függetlenül azonban, hogy már a jövő hónapban megkezdik az alkalmazásukat, a teljes elterjedésük várhatóan időigényes folyamat lesz; úgy becsülik, hogy csak novemberre juthatunk el oda, hogy minden nagyobb merevlemez-gyártó is átvegye az új, nagyobb kapacitású korongokat.

A 2,5"-es kategóriában a 375GB-os korongok gyakorlatilag már itt is vannak, mivel egyes vállalatok már ebben a hónapban megkezdik majd az ezekből összeállított merevlemezek gyártását, így nemsokára megérkezhetnek a 750GB-os kapacitású, két korongos laptop-HDD-k is.

A valamivel korábbi indulásnak megfelelően az új laptop-korongok elterjedése várhatóan előbb is végbemehet, mint asztali testvéreiké; a jelenlegi tervek szerint ezek már októberre stabilan beépülhetnek minden nagyobb gyártó repertoárjába.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. axe
2010.02.08. 16:34
így haladunk 2-3 év és 10Tb-os vinyók lesznek és akkor már a normál is ember is tud venni 2Tb-osat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. polarx
2010.02.08. 17:00
nehogy azt hidd hogy annyira jól járnál vele.. én egy 1TB-os green WD vinyót vettem 1 hétig bírta fogta azt belassult vissza küldtem ide iponnak ők a gyártónak nem tudtak rá mondani semmit.. volt 2 lehetőségem levásárolom vagy vissza kapom a cash-t így vettem egy black vinyót 640-est. azóta sicns semmi baja és elég gyors.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Vendég-Ven...
2010.02.08. 17:13
Én több mint fél éve használok 1TB-os WD Green winchestert (WD10EADS-00L5B1) és semmi bajom nincs vele. Semmi lassulás, semmi bad sector, pedig szinte folyamatosan jár a gép. Biztos kifogtál egy peches példányt.

Igaz, rugalmas felfüggesztésen van és ventilátorral aktívan hűtöm, ezt biztos szereti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Leemonade
2010.02.08. 17:21
" eljön a 640GB-os korongok ideje (az eddig használt 500GB-osak helyett), amelyek így 4 koronggal 2,5TB, 5 koronggal pedig 3TB kapacitást is biztosíthatnak "
Megtudná valaki mondani hogy mennyi a fizikai korlátja egy 3.5" vinyónak , magyarán hogy hány tányér fér el benne ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. axe
2010.02.08. 17:58
Szerintem 5 többet még 1 db-ban sem láttam. Amúgy én jobbszeretek több kicsi vinyót mint egy nagyot használni, 1 az hogy így gyorsabb ide oda a másolgatás, 2 eloszlik a tehet, és 2 ,,minit'' raid-ba lehet kötni ami vetegszik az olcsó SSD (kihangsúlyozom mielőtt nekemesnének a professzorok OLCSÓ!!) teljesítményével, és sokkal többet is bír.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. csicsoblad...
2010.02.08. 18:54
Egy egy korongból álló 640GB-os már jól hangzik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. polarx
2010.02.08. 18:55
vendég vendég én is hűtöm egy 12-essel aminek 57 cfm a levegő szállítása szóval elég jól vannak hűtve. hát valszeg az lehet a váalsz hogy egy ratyit fogtam ki. de mindegy így legalább a rendszer vinyóm a blue helyett black lett érezni nem annyira érzem a rendszeren hogy gyorsabb de elég gyors lassan úgyis elérünk az SSD-khez rendszerhez meg sztem nem árt az SSD adat tárolásra meg továbbra is hdd az a tuti
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tibaimp
2010.02.08. 21:16
axe: a "professzorok" ez jó

én inkább arra lennék kiváncsi, hogy a Gbit/inch2 tányérkapacitásnak hol lehet a határa, pár év múlva lesznek 10TB-os tányérok? és 5 ilyennel lesz kapható majd 50TB-s winyók?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. polarx
2010.02.08. 22:46
én személy szerint nem tartom valószínűnek de lehet.. sztem majd a grafénnel találnak ki valamit tárolásra is. aztán annyi. az majd jobb lesz mint a ssd aztán már "csak" az lesz. én ezt kb egy 10 éves távlatra "jósolnám"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. cutter
2010.02.08. 23:11
Vendég-Vendög :

"Igaz, rugalmas felfüggesztésen van és ventilátorral aktívan hűtöm, ezt biztos szereti"



Nekem kb. 8 hónap alatt 6db vinyóm döglött meg (500-1Tb-sek, különféle gyártóktól.)
Tény, hogy sokat hajtom őket, digizés, konvertálás, stb... kap hűtést, ocz 500w-os tápom van, tehát nem az a gond, viszont 5db zörög egyszerre a gépben, ütemesen rezonál az egész asztal néha

Ez a "rugalmas felfüggesztés" érdekel, pontosan mit takar? Így is passzentosan vanak a házban, hogy...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. cutter
2010.02.08. 23:15
Vendég-Vendög :

"Igaz, rugalmas felfüggesztésen van és ventilátorral aktívan hűtöm, ezt biztos szereti"



Nekem kb. 8 hónap alatt 6db vinyóm döglött meg (500-1Tb-sek, különféle gyártóktól.)
Tény, hogy sokat hajtom őket, digizés, konvertálás, stb... kap hűtést, ocz 500w-os tápom van, tehát nem az a gond, viszont 5db zörög egyszerre a gépben, ütemesen rezonál az egész asztal néha

Ez a "rugalmas felfüggesztés" érdekel, pontosan mit takar? Így is passzentosan vanak a házban, hogy...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. cutter
2010.02.08. 23:26
Vendég-Vendög :

"Igaz, rugalmas felfüggesztésen van és ventilátorral aktívan hűtöm, ezt biztos szereti"



Nekem kb. 8 hónap alatt 6db vinyóm döglött meg (500-1Tb-sek, különféle gyártóktól.)
Tény, hogy sokat hajtom őket, digizés, konvertálás, stb... kap hűtést, ocz 500w-os tápom van, tehát nem az a gond, viszont 5db zörög egyszerre a gépben, ütemesen rezonál az egész asztal néha

Ez a "rugalmas felfüggesztés" érdekel, pontosan mit takar? Így is passzentosan vanak a házban, hogy...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. cutter
2010.02.08. 23:32

Wtf?

fekszik a vindózom... dejóóóóó! Tán csak nem megint a vinyóm...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Vendég-Ven...
2010.02.09. 10:54
cutter: A rugalmas felfüggesztés egész pontosan azt jelenti, hogy két szál bugyigumin lóg a winchester. 5 1/4 collos helyen felfüggesztve (3 helyet foglal el így, de elfér 2 helyen is, ha kell), tehát minden irányban szabad kilengése van. Nagyon sufnituning, viszont a legkisebb rezgést sem adja át a háznak, vagyis tökéletesen vibrációmentes. Akkor is hasznos, ha véletlenül meglököd a házat, nálunk a cicák szoktak erről gondoskodni.

A gumibak már nem olyan hatékony, mert épp a mélyebb rezgéseket továbbítja és csak kicsit csillapítja őket.

Ilyen felfüggesztésnél elengedhetetlen a HDD ventilátoros hűtése, mert az oldalai nem érintkeznek a ház fémlemezeivel, amelyek amúgy elvezetnék a hő egy részét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. badclyde
2010.02.09. 12:34
Nekem Wd és Samsung vinyoim vannak. Hasonló típusúak is (320 sata2 mindkettő), De azt látom, hogy a Samsung vinyok látványosan gyorsabbak. Csak nekem van ez a képzetem, vagy mások is tapasztalják, hogy a Wd lassan ér messzire?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. k3l3r0n
2010.02.09. 13:43
Nekem lassan egy évtizede vannak seagate vinyóim. Eddig 2db hibásodott meg a hirtelen összeszámolt 14-ből - ami vagy a szerencsének köszönhető, vagy a megfelelő hűtésnek. Általában 25-30 fok körül van a hőmérsékletük.
Most viszont már engem is idegesít a rezonálás - főleg, mivel 4 vinyó van a gépben. Így aztán holnap talán meg is érkezik a megoldás: http://ipon.hu/webshop/product/coolermaster_stb_3t4_e3_gp/38300 Legalábbis remélem, segít a problémámon.
Viszont, lassan olcsóbb ilyen vinyókon tárolni, mint dvd-ken. 25e ft egy vinyó, amire felfér 300DVD-nyi adat. Igaz, ha tönkremegy, annyi is az "archívumnak".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. daviddeska
2010.02.09. 18:05
szép,szép de biztosan nem kis ára lesz, most van egy 1tb-os wd green-em(WD10EADS) nem érzem h lassú lenne. most fogok két db 1,5tb-os wd green(WD15EARS) vinyát venni.
nekem eddig jó pár vinyóm volt eddig egy 120gb-os samsung halt meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Vendég-Ven...
2010.02.10. 00:56
k3l3r0n - 2010-02-09 13:43:43

Ha holnap - vagyis már ma - megérkezik, be tudnál itt számolni a tapasztalataidról?

Ha jól látom, a winchesterek nem egyenként vannak csillapítva, hanem a négyes keret egyben, és a gumibak (kék színű a termék honlapján) is elég rövid. Ebből arra tippelek, hogy csak csillapítani tudja a vibrációt, de azért jócskán fog maradni. Négy HDD-nél tovább rontja a helyzetet az interferencia, mivel soha nem fognak pontosan azonos fordulatszámon, ráadásul azonos fázisban forogni, ezért felléphet a lebegés jelensége. Vagyis amikor bármely két winchester azonos fázisban vibrál, akkor felelrősítik egymás rezgését, utána kioltják, és ez szépen hullámzik. Ezt a hullámzást pedig a gumibakok még kevésbé tudják csillapítani.

Na de a pudung próbája az evés, kérlek, írd meg a tapasztalataidat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. cutter
2010.02.10. 15:26
Vendég-Vendög : Nagy ötlet a bugyigumi, lehet hogy én is kipróbálom, mert a gumibakos megoldás nálam se vált be, talán egy kicsit kevésbé rezonált.
Jó lenne ha a gyártók valami komolyabb megoldással rukkolnának elő erre a problémára (vagy van, csak én vagyok tudatlan? ), persze akkor kevesebb vinyó találna gazdára...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Vendég-Ven...
2010.02.10. 18:34
cutter: Semmiképp ne próbálkozz sima gumival. A sima gumi idővel öregszik és elszakadhat, ekkor a winchester szinte biztosan megsérül (főleg ha közben forog). A bugyigumiban textil és gumi vagy egybeszőve, így ha elöregszik is a gumi, max. kicsit megnyúlik, de a textil megtartja a winchestert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. cutter
2010.02.10. 20:50
Köszönöm az instrukciót, esküszöm kipróbálom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. silentfrog
2010.02.10. 21:21
A green vinyok ugyebár lassabban forognak.
Lassabbak is?
Az adatátvitlere gondolok.
Vagy olyan mint 2.5" vinyo?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. k3l3r0n
2010.02.10. 21:40
Megvan a puding.
Szóval már csak ventillátorzaj van a gépben. Kényelmesen szerelhető, a vinyók továbbra is hűvösek. 30-32fok az eddigi 27-30-cal szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. k3l3r0n
2010.02.10. 21:57
@ silentfrog : a (lassabb) fordulatszám elsősorban az elérési időre van hatással. Illetve kisebb fogyasztás, zaj, kevesebb hőtermelés(légsúrlódás).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. cutter silen...
2010.02.11. 00:38
Nekem van egy 1,5Tb-os, 5400rpm-es green samum, és egyáltalán nem mondanám, hogy lassú!
Sőt, nagyobb a belső adatsebessége, mint az 500as WD-mnek, halk, és hüvös. Meg vagyok vele elégedve, csak bírja sokáig, mert nem tudom lementeni, ami rajta van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Vendég-Ven...
2010.02.11. 10:45
k3l3r0n - 2010-02-10 21:40:27

Örülök, hogy bevált, a hőmérséklet növekedése tényleg nem jelentős. Tudom, mérések nélkül nehéz bármit mondani, de kb. milyen erős volt korábban a vibráció?

Ha kézzel mozgatod a keretet, a gumibakok mennyi szabad mozgást engednek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!