iPon Hírek

Technológiailag is impresszív az Uncharted 4

Dátum | 2016. 05. 10.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az előző generációban is a Naughty Dog tudta kihozni a legtöbbet a PlayStation 3 hardveréből, és úgy látszik, hogy nincs ez másként a PlayStation 4 esetében sem. A Digital Foundry ugyanis elkészítette a részletes technológiai elemzését az Uncharted 4-ről, és úgy érezték, ez hozta el az igazi látványbeli ugrást, amire az új konzoloktól számítottunk. Az elemzés szerint az Uncharted 4 teljesen fizikai alapú rendereléssel, előre kalkulált globális bevilágítással, részletes fizikai szimulációval és kiváló mesterséges intelligenciával érkezik. A Digital Foundry szerint amellett, hogy a karakterek rendkívül részletesek, a pályák nagyok és kidolgozottak, a leginkább megdöbbentő tény a játék által használt élsimítás. A Naughty Dog által kidolgozott saját temporális anti-aliasing ugyanis olyan eredményt képest elérni, ami szinte vetekszik a supersamplinggel, így a képminőség kifogástalan minden helyzetben. A pozitívumok sora hosszan folytatódik, míg negatívumként igazából csak azt tudták kiemelni, hogy a fotó mód még befejezetlennek tűnik, az árnyékok minősége néhol hagy kívánnivalót maga után, illetve hogy az első betöltés minden esetben nagyon hosszú (viszont ha már betöltött a játék, onnantól kezdve folyamatosan mehetünk végig, további töltések nélkül).
Nolan North és Troy Baker beszélget Ezzel párhuzamosan a Naughty Dog kiadott egy videót, melyben leültette beszélgetni az Uncharted 4 két főszereplőjét. Az egyik közülük természetesen maga Nolan North, aki az első résztől kezdve alakítja Nathan Drake-et, a másik pedig a mára játékszinkron legendává vált Troy Baker, aki most, a negyedik résszel kapcsolódott be. A rajongók számára nagyon érdekes lehet a videó, ugyanis sok érdekes történetet és tapasztalatot osztanak meg, és jól elbeszélgetnek arról, milyen élmény megeleveníteni ilyen kiváló videojátékos karaktereket.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. noPublicFG
2016.05.10. 18:42
Az árnyékok kompromisszumos megoldását sok program megirigyelhetné...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. mikej95 noPub...
2016.05.10. 19:06
Biztos trükköztek valahol, hogy ilyen stabilan fusson ilyen látvány mellett, PS4-en ilyen még nem volt, látni kik csinálták. Az animációk folytonossága, ami igazán lenyűgöző, nem volt a videón üresjárat, ahol egyszerűen megáll/alaphelyzetbe kerül a karakter. Húzó cím a javából, nem valami 21:9 képarányú techdemo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Resike mikej...
2016.05.10. 19:20
30 fps és csak a játékos közelébe láthatunk teljes felbontású textúrákat. Az átvezető animációk jók, de látvány gameplay közbe lehetett volna klasszisokkal jobb is. Mondjuk egy PC-n.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Trivia Resik...
2016.05.10. 21:29
Jól van pécés, go away. Nekem nincs PS4, de nem kötök bele csak azért, mert PC masterrace. A hozzád hasonlók miatt van annyi eladott battlefield meg CoD klón évente. Minden a grafika...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Trivia mikej...
2016.05.10. 21:30
Úgy még lenyűgözőbb, ha tudjuk, milyen hardver van alatta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Resike Trivi...
2016.05.10. 23:11
Rohadtul nem érdekelne a konzolipar ha nem mindenhol azt mászna a képembe hogy milyen kurva jó is az éppen aktuális pcb selejt. "PS4 Masterpiece"...

Abba meg már ne menjünk bele hogy a pénzéhes fejlesztő cégeknek eszük ágába sincs PC-re is kiadni a játékaikat, ebben a Naugthy Dog az érmesek között van már 20 éve. Így nem meglepő az esetleges PCs felháborodás. Engem érdekelne a játék, csak nem ezekkel a feltételekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Marton90 Resik...
2016.05.11. 00:26
Na látod és csodálkoztok hogy miért nem jelentet meg pcre semmit a Naughty Dog? Pont ezért elhiszem hogy érdekelne a játék de azért kiváncsi lennék hogy a nagy pc-s tábor ami ezen a fórumon is jelen van hányszor vett meg egy játékot (és ne vegyük bele streames leárazásokat) akármi cikk megjelenik konzolról legyen az ps4 vagy xb1 a pc-ek mennek hurrogni telespammolni agyatlanságokkal stb hogy mien a hardvere meg mennyi az fps stb... nekem is high end pc-m van de ha játszani akarok bekapcsolom a ps4em szinte csak szerkesztésre használom a gépet és jó lenne ha ez a fórum olyan lenne mint volt kb 5 évvel ezelőtt a sok kis haterek trollok előtt mert akkor még volt kedve az embernek megnézni a hszeket nah mind1 jó 8 srácok ( jöhet a sok offolás)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. 5hR3kY
2016.05.11. 07:56
Mondjuk azért nem jelentet meg semmit PC-re, mert a Naughty Dog a Sony leányvállalata? Potom fél perc lenne ezt kiguglizni, nem úgy mint a percekig fogalmazott, és leírt sok hülyeséget.
Amíg a Sony tulajdonában vannak a jogok, és amíg létezik Playstation, addig a büdös életbe nem fog PC-re kijönni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. sirdani566
2016.05.11. 08:54
Pontossan! Ráadásul a PC-s játékvásárlások újból elkezdtek nőni, valamint a konzolexklúzív címek drasztikusan elkezdtek visszaesni (Quantum Break, Final Fantasy, Forza, Gears of War, Halo, stb). Amit a Naughty Dog csinál ezen a téren az csakis a Sony köcsög üzletpolitikája, hogy semmi értelmeset nem tud felhozni a konzol mellett csupán ezt a játékot, ezért mindenhol fizetett reklámok, 100000 db trailert, interjúk armadáját, és locsi-fecsi híreket olvashatunk a játékról. Ami ennek megfelelően biztos, hogy jó, de egyáltalán nem fair dolog amit művelnek, ezzel visszatartják csak a fejlődést a saját hasznukért (mert azért elég kevesen vesznek konzolt csakis ezen cím miatt), képzeld csak milyen játékok lehetnek PC-n ilyen időráfordítással.

A sok hater meg troll és pc masterrace pedig azért alakult ki, (te is írtad, hogy 5 éve jobb volt), mert kb 5 éve választotta ezt az útat a Sony, hogy agyonreklámozza saját exklúzív játékait, és a reklámokat nem arra építi, hogy milyen jó lehet ps4-el játszani, hanem, hogy milyen rossz nem azon. Direkt irigységet generál, ami vagy vásárlást, vagy gyűlőletet teremt a reklám célzottjaiban. Ez faszság. Nem muszály a reklámnak ilyen modellre épülnie.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. wedgeantil...
2016.05.11. 08:55
Én egy törzsgyökeres PCs vagyok amit lehet azt azon tolom, de 2 éve vettem egy PS4et. Elsö játékom a The last of us volt és azt hittem leteszem a hajam. Egész egyszerüen elképeszö játék minden szempontból, és ez a véleményem az Uncharted szériáról is minden résszel egyre jobb és jobb. A manapság divatos openworld játékoknál nem nagyon fér bele az ilyen szintű kidolgozottság, mondom ezt ugy hogy pl a Witcher 3 az egyik kedvencem. Szóval én emelem kalapom a Naughty Dog felé, elképesztö amit összehoztak azok a srácok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. BReal Trivi...
2016.05.11. 10:47
Most már biztos, hogy te vagy libastuff. Bár lehet neki van PS4-e... fene tudja
A játék előtt meg le a kalappal, az ilyen Order: 1886 és társai féle csőjátékok készítői talán elgondolkodnak majd rajta, érdemes-e olyan játékot készíteniük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Svindler
2016.05.11. 11:09
OMG, keresem a villanykapcsolót, de egyesek beálltak elé (és még büszkék is rá), valsz ezért nem találom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ThePoweR
2016.05.11. 14:03
Ha nem telik az idő játék közben akkor sok dolgot előre is lerenderelhettek. Nem hiába tölt sokat a game.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Resike ThePo...
2016.05.11. 14:21
Úgy érted az előre lerenderelt átvezetőket amit ők dinamikusnak hazudnak? Akkor miért történik scene váltás minden átvezető előtt/után? Sőt jó pár átvezető animáció simán csak videó aminek köze nincsen a PS4 "erejéhez".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kisoe Resik...
2016.05.11. 14:28
Miért gondolják a pc-sek azt, hogy nekik alanyi jogon jár minden játék. Érdekelnek a ND játékok, akkor vegyél egy Playstation-t. Az egy játékgép. Arra van kitalálva, szemben a pc-vel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. ThePoweR Resik...
2016.05.11. 15:22
Nem. Lightning-ot és árnyékokat is ki lehet számoltatni előre így nem kell számolnia realtime, csak betölti és kész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. lhatvani Resik...
2016.05.11. 15:50
Minden átvezető valós idejű, nem tudom te miről beszélsz.
Nemrég láttam is egy olyan képet, ahol Drake búvárruhában volt egy átvezető jelenetben Elena mellett a lakásukban.
Átvezetők arra is jók, hogy alattuk betöltse a következő pálya adatait a program, ne egy töltőképernyőt kelljen bámulnod. De ezek egyébként átléphetőek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Resike ThePo...
2016.05.11. 16:02
Akkor aztán meg marha dinamikus lehet az az árnyék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Resike lhatv...
2016.05.11. 16:08
Aha akkor nem tudom hogy itt miket vettek fel ha minden "valós időben" fut:

https://www.youtube.com/watch?v=065_XIhEu2I

Az meg a másik hogy a videóban elhangzik, hogy van olyan átvezető ami csak videó. Gondolom azoknál a helyszíneknél ahol meghalt volna az a mennyei 30 fps is.
Esetleg az effektek azok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Samupitecu...
2016.05.11. 16:29
Szép munka, szerintem teljesen oké, hogy console exclusive. Pont az ilyen játékok miatt dönt valaki úgy, hogy ezt vagy azt veszi meg. Soha nem volt saját konzolom, de a PS4 controllert nagyon szeretem, sok crossplatform játékot azzal szoktam játszani. peace
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. lhatvani Resik...
2016.05.11. 17:30
Én csak motion capture-t látok a videóban amit belinkeltél.

De beteszek egy linket is arról, hogy minden átvezető valós időben fut.
[LINK]

"Also, one of the things we are doing for the first time is that there are no pre-rendered cut scenes," he explained. "In the past, we always went over to a black frame and we switch over into a movie. We don't do that anymore. That was a limitation we sort of accepted back then.
"The impact of removing that has been kind of profound. You just seamlessly go into these cut scenes and then come out of them--that whole transition goes away."


A 30fps pedig atomstabil, erről is van link
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. cheatergs
2016.05.11. 20:45
Frankó, de nem eléggé, hogy ámuljak rajta. Még uncanney valley-t sem érzek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Resike lhatv...
2016.05.12. 01:36
"Dev says"

És ez hol bizonyíték? Itt arról makog hogy fekete kép nélkül vált a játék a gameplay meg a cutscene között. Mi köze ennek a real timehoz?

De szerintem minden kicsit is hozzáértő el tudja dönteni ha valami pre-renderelt vagy sem, és ennek erősen pre-renderelt szaga van. Ha nem is teljesen de az animációk szinte biztosan azok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Jakeluhrs
2016.05.12. 05:42
Majd ha az árnyékok is magas minőségűek lesznek akkor mondhatjuk, hogy tényleg next gen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. lhatvani Resik...
2016.05.12. 13:32
Most játszok vele, és az átvezetőben az a fegyver volt a főszereplő hátán amit nem sokkal korábban felvettem. Erről ennyit.
Nem értem mit értesz az alatt hogy az animációk pre-rendereltek, de szernitem te se. Az animációkat előre veszik fel és játszák vissza a megfelelő időpontban, ez a mocap lényege. A lényeg, hogy az átvezetők nem 2D mozik, hanem a játék engine-jével 3D-ben futnak real-time.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!