iPon Hírek

Tegra T2: elődjénél négyszer gyorsabb lesz?

Dátum | 2009. 08. 24.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Nvidia Tegra névre keresztelt megoldása egy igen ütőképes chipnek mondható, amely tulajdonképpen több részegységből épül fel, így egyebek mellett processzormaggal és videó vezérlővel is el van látva. A SoC termék a mobil piacon próbál labdába rúgni, méghozzá nem is sikertelenül, ugyanis az alacsony fogyasztással és kis mérettel rendelkező Tegra SoC egy igazán sokoldalú és rendkívül jó teljesítménnyel bíró chip, ami ideálissá teszi őt MID (mobil internetes eszköz) konfigurációkba, vagy akár okostelefonokban történő felhasználásra egyaránt.

A már most sem gyenge Tegra 600-as és 650-es chipek hamarosan utódokat kapnak, amelyek még nagyobb teljesítményt kínálnak majd, mindezt pedig hasonló energiafogyasztás mellett teszik a gyártástechnológia fejlődésének köszönhetően. A most rendelkezésre álló információk szerint az Nvidia a Tegra második generációs kiadását már javában fejleszti: a T2-es kódnévvel ellátott SoC a Tegra 600-as és 650-es chipeknél négyszer gyorsabb lesz. A négyszeres gyorsulás mibenlétéről egyelőre nincsenek pontos információk, így ez a szám minden bizonnyal a SoC összteljesítményére utal. A következő generációs Tegra az ARM11-es processzormag helyett már fejlettebb, ARM Cortex processzormaggal lesz ellátva, amelyből két darab tejesít majd szolgálatot a SoC belsejében. A GPU alrendszer a GeForce 9-es sorozatra fog épülni, ellentétben a jelenlegi megoldásokkal, ahol GeForce 6-os vezérlőt használnak. Ennek köszönhetően a Tegra platform CUDA és OpenCL támogatással is bírni fog, ami újabb lehetőségeket nyit a fejlesztők előtt. A Cuda és az OpenCL segítségével a GPU magot nem csak grafikai számításra, hanem általános számítási feladatokra is be lehet majd fogni, ami az egyes alkalmazások gyorsulását eredményezheti

A második genráció 2010-ben, harmadik pedig 2011-ben érkezik.
Gyártástechnológia tekintetében ne számítsunk túl nagy ugrásra. Az OEM és ODM partnerek nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy egy chip inkább megbízhatóan működjön, mint hogy fejlett, de nem túl kiforrott gyártástechnológiával készüljön. Ennek fényében a második generációs Tegra a 40 nm-es LP (Low Power) technológiát fogja használni.A források egyelőre nem kívántak nyilatkozni azzal kapcsolatban, hogy az újdonságot a TSMC vagy az UMC készíti-e, de a chip megjelenéséből ítélve - ami a Barcelonában megrendezésre kerülő Mobile World Congress alkalmával esedékes, 2010 február 15-én - jó esélyekkel indulhat a TSMC.

A Tegra 600-as és 650-es SoC chipek 144 négyzetmilliméteres felülettel bírnak, és a hírek szerint a második generációs Tegra sem lesz nagyobb 150 négyzetmilliméternél. A gyártástechnológia fejlődésével a 150 négyzetmilliméteres felület 850 millió tranzisztor elhelyezésére ad lehetőséget, ami rengeteg, több, mint ami egy Core i7-es processzorban található. Természetesen processzorhoz vagy GPU-hoz nem sok értelme van hasonlítgatni a Tegra-t, az ugyanis a SoC (System on a chip - azaz rendszer a chipen) felépítés miatt sokkal komplexebb, így CPU-t és GPU-t is tartalmaz, sőt egyéb vezérlőket is.

A második és harmadik generációs Tegra chipek megjelenésével már nem válik elképzelhetetlenné az sem, hogy a modern játékokat futtassuk egy okostelefonon, a kis kijelzőnek megfelelő felbontás alkalmazásával (bár erre manapság már jó alternatívák a PowerVR megoldásai is). A harmadik generációs Tegra, azaz a T3 várhatóan 2011 február 14-én látja meg a napvilágot, ami azért még igen-igen messze van.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. imi93
2009.08.24. 14:05
VISSZA A HIRHEZ

Az Open Cl-ek nem Opeg Gl-ek lennének?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Konkii
2009.08.24. 14:13
Van OpenCL, amely, ha jól tudom arról híres, hogy jobban kihasználja a videókártya adottságait, így mást is tud számolni. (Vagy valami ilyesmi, már régen olvastam :lol: )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Parano1d
2009.08.24. 15:05
http://www.ipon.hu/hir/opencl_a_szabvany_m...nesre_kesz/4606
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. TescoZsomi
2009.08.24. 16:07
imi93: Nem.

"OpenGL (Open Graphics Library) is a standard specification defining a cross-language, cross-platform API for writing applications that produce 2D and 3D computer graphics."

"OpenCL (Open Computing Language) is a framework for writing programs that execute across heterogeneous platforms consisting of CPUs, GPUs, and other processors."

(Wipikedia)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!