iPon Hírek

Teljes Vulkan API támogatást hoz az új HD Graphics driver

Dátum | 2017. 02. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel HD Graphics driver egy ideje már kínál Vulkan API támogatást, de eddig ez csak béta státuszban volt elérhető. A napokban azonban változott a helyzet, hiszen elérhetővé vált a teljes Vulkan API támogatás is, hála a 15.45.14.4590-es verziószámú drivernek. Az új kiadás egy meglehetősen hosszú béta időszak végére tesz pontot, ami tavaly márciusban kezdődött, mostantól viszont teljes értékű támogatás jár a Khronos Group Vulkan alkalmazás-programozási interfészéhez, néhány processzor-generációnál. Az Intel új eszközillesztő szoftvercsomagja a hatodik generációs Skylake, a hetedik generációs Kaby Lake, az Apollo Lake Atom és a Xeon E3-1200 v5, Xeon E3-1500 v5, valamint a Xeon E3-1200 v6 processzorokhoz telepíthető. Kaby Lake fronton csak a Windows 10 64-bites kiadásai támogatottak, míg Skylake fronton 64-bites Windows 7 SP1, Windows 8.1 és Windows 10 operációs rendszer mellé egyaránt telepíthető az újdonság. A csomag természetesen a szokásos modulokat is tartalmazza, így teljes értékű eszközillesztő szoftvernek tekinthető. Az Intel HD Graphics driver 15.45.14.4590-es kiadását innen lehet letölteni. Érdekesség, hogy az ablak alján a támogatott processzorok és grafikus vezérlők listája is megtalálható, így aki hadilábon áll az adott központi egység beazonosításával, a listából is puskázhat.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

24. s_otto
2017.02.14. 11:01
Abban az 1 játékban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. B_Real
2017.02.14. 11:11
Ja, végülis az RX480-on szaros 25%-ot gyorsított, akárcsak a 390-en. A Furykon, Nanon 30%-ot. A legkisebb gyorsulást a 285-nél van, 12%. Tragédia ez a Vulkan, valóban.


(forrás)

Csak nehogy az a vád érjen, hogy 1 forrásból vettem a példát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. B_Real
2017.02.14. 11:22
Sőt, még a GTX 980-on, 980Ti-n egy picit,, 1070-en kb. 10%-ot, és 1080-on majdnem 20%-ot gyorsult.



De gondolom szerintetek az Intel most ebben az egy esetben jó nagy idióta, hogy beépíti a Vulkan támogatást. Nevetségesek vagytok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. tibaimp B_Rea...
2017.02.14. 11:43
Szerintem meg teljesen igazad van! Én toltam a Doom-ot a 290x-el, és direkt kipróbáltam a vulcan api-t is, ég és föld, pontos számokra nem emlékszem, de több 10 fps volt a növekedés. (kb 70-ről 100-ra vagy hasonló volt).
Szerintem nagyon jó, főleg, hogy ellentétben a dx12-vel nem kell feltenni a win10-et!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. bertapet
2017.02.14. 12:08
A doomot teledobálták az amd gyártóspecifikus kódjaival, szabványos kódon opnegl alatt láttuk mit tud. Ha vulkan alatt is szabványos kód futna nem lenne gyorsabb az opnegl-es eredményeinél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Terror
2017.02.14. 12:18
Ha egy játék NVidia kártyán jobban fut - nyilván NVidiára optimalizálták, amúgy nem gyorsabb a kártya
Ha egy grafikus API jobban teker AMD-n - nyilván mert az AMD gyorsabb, gyártóspecifikus optimalizációról természetesen szó sincs
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. B_Real
2017.02.14. 12:18
Mert ugye nincs Iris IGP?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. s_otto B_Rea...
2017.02.14. 12:22
Van hely, tegyél be másik 40-50 játékról is grafikont. Ja, nincs

Jól van na, akkor írd le a listát, milyen játékok jönnek vulcan api-ra?

Mielőtt majd legközelebb "és mit keres itt xy a z fórumban" kérdést felteszed, jusson eszedbe a mai szép nap
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. B_Real
2017.02.14. 12:30
Ez egy OpenGL bench, ahogy nézem. Grafikon majd akkor lesz, ha valaki leteszteli.

Arra próbáltam utalni, hogy 35-40 fps átlagnál ha hoz akár 10-15% gyorsulást, nem az általad említett fél fps gyorsulást kap. De látom nem jött át. És pontosan tudod, megint ki kezdte az egészet a 3. hsz-ben (segítek, idézem: "dx12 már bizonyított " ), de ez gondolom téged nem zavar.

s_otto: Ugyan információ semmi, de logika szerint a jövőben érkező idTech motoros játékok megkapják a Vulkan támogatást. Pl. Quake Champions és későbbi részei, Wolfenstein folytatások.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. B_Real
2017.02.14. 12:41
Nyilván minimum beállításokon 18 fps-sel (nézz videót a sima HD Graphicsokról) játszanak vele a játékosok. Teljesen reális. Inkább a 3. hsz-t magyarázd meg, hogy kapcsolódik eme hírhez.
Ha neked magyarázni kell a 3 hsz-t, sajnálom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. B_Real berta...
2017.02.14. 12:44
Ez Terrornak is megy: ja-ja. Akkor talán nézzetek frissített driveres Doom OpenGL tesztet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. bertapet B_Rea...
2017.02.14. 13:01
Ezt mondom..opengl alatt szabványos kódon lassabb a 480.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. B_Real berta...
2017.02.14. 13:08
Akkor nézd meg újra kérlek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. bertapet
2017.02.14. 13:39
oh.. hogy fullhd-n nézed, én wqhd-n,szóval valami nem klappol, mert amd magasabb felbontáson szokott elnyúlni, itt meg fordítva van.. ez a mérés egy vacak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. hunluki
2017.02.14. 13:40
Viszont ha az NV és AMD is nyer rajta, méghozzá többet mint a DX12-n akkor valószínűleg ez egy jó API, nem árt ha az intel is elkezdi támogatni. Jelenleg még lehet hogy nulla különbség van, de ha ez lesz a kvázi szabvány akkor nem árt ha van egy közös nevező. Plusz terjengenek a hírek (hogy HOAX-e az majd kiderül) hogy AMD IGP kerül bizonyos intel procikba, ott meg combos növekedés van vulkan alatt.

Jelenleg én úgy látom hogy a vulkan a jó irány, DX12 alatt minimális növekedés van és az is főként csak AMD vonalon, sőt, inkább jellemző hogy ugyanazon a vason a DX12 rosszabbul teljesít mint a DX11.

Vulkan platformfüggetlen (droidtól kezdve az összes winen át a linuxig), valódi teljesítménynövekedést mutat, ellenben a DX12 egyre inkább W10 reklámnak tűnik komolyabb előny nélkül.

Aztán majd meglássuk mit hoz a jövő, egyelőre mindkét API gyerekcipős, meglátjuk majd hogy fejlődnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. bertapet
2017.02.14. 13:43
http://www.guru3d.com/articles-pages/gigabyte-geforce-gtx-1080-aorus-xtreme-review,19.html

friss mérés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ChoSimba berta...
2017.02.14. 14:39
Most direkt égeted magad ?
Itt csak a 1080 az új mérés, a 480 még a régi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. B_Real
2017.02.14. 14:50
ChoSimba megelőzött. A régebben tesztelt kártyák eredményeit nem szokták frissíteni az ilyen tesztekben. Nyilván kivétel, ha egy komplett frissített teszt jön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. bertapet B_Rea...
2017.02.14. 15:00
Ezt benéztem. De az általad linkeltben egy felbontással feljebb alaposan megváltozik a helyzet, ezt mi magyarázza?

ChoSimba: Le a kalappal, így kell kommentelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. ChoSimba berta...
2017.02.14. 15:03
Igyexem up-to-date lenni, remélem az vok ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Samanoske
2017.02.14. 15:36
A 2 éves procit ne is támogassák,jó hogy nem vettem meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. B_Real berta...
2017.02.14. 15:44
Igen, most néztem. Nem tudok hozzászólni, mert ahogy írtad, az AMD jellemzően a felbontás növelésével csökkenti a hátrányát vagy növeli az előnyét. Annyit látok, hogy a Sapphire 480-nal 1440p-ben kb. 13-14%-ot gyorsul a kártya Vulkan alatt, míg a régi, augusztusi Guru3D tesztben az MSI 480 22%-ot gyorsult teszt itt. A beállítások egyeznek, nyilván teljesítményben a 2 kártya megegyezik, a Vulkan 1440p eredményük (78 MSI augusztusban, 83 Sapphire decemberben) visszaigazolja a 480 nagyjából 7-8%-os gyorsulását az akkori driverhez képest. Ehhez képest OpenGL 1440p alatt a különbség (64 MSI, 73 Sapphire) százalékosan duplázódik, 14%. Így én ebből azt feltételezem, hogy OpenGL-ben valamit optimalizáltak. Ettől persze a 1080p eredményeknél lehet elírtak valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. RealDreamQ
2017.02.15. 12:47
de az nv amd az nagyon fain grafikon.Kár hogy a cikkhez semmi köze.

Miről is szól a cikk ? Nem a Vulkan API támogatás -ról , hogy végre AMD majd NVidia után Intel GPU is megkapta !?
Dehogynem , akkor miért fáj ha valaki behozza , hogy melyik GPU mennyit profitál / hoz Vulkán API alatt ? Részemről csak köszi , akik ezt a szívességet megtették !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. B_Real RealD...
2017.02.15. 18:08
Pontosan. DX12-vel kezdett vagdalózni, mondom mielőtt a Vulkant is leszarozná, nézzünk már grafikonokat róla. Mindenesetre legalább valaki megértette, mit keres ott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!