iPon Hírek

Tényleg kap Start gombot a Windows 8.1

Dátum | 2013. 05. 31.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Most újabb értékes információk érkeztek, amelyek hivatalos forrásból, magától a Microsoft-tól származnak. Ezekből kiderül, hogy az új Windows kiadás tényleg tartalmaz majd Start gombot, ám annak lenyomásával nem a klasszikus, sokak által szeretett és hiányolt Start menü, hanem a Start képernyő jelenik meg a maga csempés kialakításával. Úgy látszik, jól tippeltünk, mikor úgy gondoltuk, hogy a Microsoft nem teszi elérhetővé a Start menüt. Ez sokak számára lehet rossz hír... Persze azért jó hír is van. A Start képernyő átesik némi frissítésen, így All Apps nézetben lehetőség lesz az alkalmazások Start menü-szerű elrendezésére. Ezt a nézetet alapértelmezett nézetként is be lehet állítani, így a Start gomb lenyomása után egyből az általunk preferált képernyő jelenhet meg. Emellett arra is lesz lehetőség, hogy a Start képernyő háttereként ugyanazt a hátteret lássuk viszont, amit asztalunk háttereként már beállítottunk.

A Windows 8.1 esetében lehetőség lesz arra is, hogy rendszerindítás után ne a Start képernyő, hanem az asztal jelenjen meg - ehhez semmiféle trükkre nem lesz szükség, mindössze engedélyezni kell a funkcióért felelős opciót. Az újítások között szerepel, hogy lezárt képernyő esetén is lehetőség lesz Skype hívások fogadására, a nagyobb képátlójú LCD kijelzővel ellátott rendszereknél pedig több alkalmazást is meg lehet nyitni és egymás mellé lehet majd őket pakolni. A repertoár része lesz az intelligens SkyDrive integráció is: a szolgáltatás keretén belül a rendszer letölti majd azokat a fájlokat, amelyekre éppen szükség van. A Microsoft emellett mélyebb Bing alapú keresőintegrációra is ígéretet tett. A Windows 8.1 érkezésével több alkalmazás is frissítést kap, de emellett új alkalmazások megjelenésére is lehet számítani. A Health & Fitness alkalmazás segítségével nyomon követhetjük a kalória bevitelt, a Food & Drink alkalmazás pedig a receptek és a bevásárló listák kezelését teszi egyszerűbbé. Érdekesség, hogy utóbbinál úgy is lehet a receptek között lapozni, ha kezünket elhúzzuk a webkamera előtt. A webkamera-alapú gesztusvezérlésben komoly lehetőség van, igaz, a jelek szerint a Microsoft ezt az eljárást egyelőre csak az említett alkalmazásnál használja - ott is csak azért, hogy sütés, illetve főzés közben ne kelljen "koszos" kézzel összefogdosni a kijelzőt vagy a billentyűzetet. A Windows 8.1 ingyenes frissítésként válik elérhetővé a Windows 8 felhasználók számára, első bemutató kiadása pedig június 26-án jelenik meg, azaz nemsokára kipróbálható lesz.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

74. Tyrel
2013.05.31. 09:22
De ez most egy teljesen önálló, új rendszer lesz amit külön meg kell majd venni, vagy csak egy Win8 Service Pack amit bárki felrakhat aki a Win8-at megvette, csak épp 8.1 néven fut?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Meteorhead
2013.05.31. 09:24
Nomen est omen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Meteorhead
2013.05.31. 09:26
@Tyrel: Ez egy update, amilyen az SP1 volt korábban. Semmi extra nem kell hozzá.

Nekem leginkább 2 fájdalmam van az új rendszerrel: nincs natív fájl böngésző benne és az appoknak nagyon kevés a beállítási lehetősége. Ennyi. Egyébként egy nagyon jó rendszer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. bala5
2013.05.31. 09:29
tyrel:
"A Windows 8.1 ingyenes frissítésként válik elérhetővé a Windows 8 felhasználók számára"

Egyébként én sem látom benne ezt a hihetetlen újítást. Már kezdtem megszokni ezt a csempés dolgot erre most megint valami változás. Hát remek... De hogy ez csak kb egy sp és nem egy új op az is biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Zephyrus
2013.05.31. 09:51
Eretnek90: szerintem aki eddig nem váltott mert a képernyő sarkát kellett megnyomni egy gomb helyett, az most sem fog váltani és szidja majd tovább a windows8t ami minden szempontból gyorsabb és okosabb mint a 7es amúgy, csak azért mert az menő... aki nem szán 1 órát arra, hogy megismerjen egy új kezelőfelületet (ami amúgy egyáltalán nem lassabb használatban, sőt...) annak nem lehet adni a véleménéyre, de ugye amíg mind a fejlesztés és mind a nem fejlesztésért a kurva annyát a microsoftnak addig úgyis lesznek barmok akik mindenért sírnak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Zephyrus
2013.05.31. 09:52
Eretnek90: amúgy meg windows 7 supportja 2015 január végéig még tart és valószínűleg szokás szerint ki lesz tolva, úgy hogy sírás helyett maradhatsz annál, ha meg minden áron váltani akarsz akkor csak beismered, hogy a windows 7-l is csak bajod van...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. rapao
2013.05.31. 10:00
én teljesen jól meg vagyok a win8 al. mióta megjelent használom és már megszoktam, nekem jobban bejött mint a win7
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Tibike1993
2013.05.31. 10:03
Nah, egy jó hír!!!! Így számomra majdnem tökéletes lesz a win8, bár ezt a start gombot hülyeségnek tartom. Ha most bal sarokba viszem az egeret, ugyan oda rak... tehát annyi, h eddig a sarokba vittem, most meg 1 centivel odébb. Hát, így ennek nem sok értelmét látom Viszont azt, h lehet egyből az asztalra bootolni, remek megoldásnak találom! Számomra semmi fontos nincs a metro felületen, egyedül az asztal ikonja... Egyébként annyira hozzá szoktam már a 8hoz, h nem is vágyom a 7re. Már magába az indítás az, aminél észre lehet venni, h nem 7et használok. A nővérem 7e 1 perc mire bebootol. Számomra tök normális volt ez az idő, amég nem váltottam 8ra. Hát, a kb 20 mp kicsit jobb időzítés Főleg ha még majd most egyből az asztalra is fog tenni, király! Legalább most majd kitalálhattok vmi mást, h miért nem kell nektek windows 8! Egyébként start menüre van program, akinek annyira hiányzik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Kajafun
2013.05.31. 10:16
Már csak a normális aero hiányzik, igy most olyan mintha csökkentett módban futna a rendszer!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. vivanto
2013.05.31. 10:26
Remélem azt a start gombot majd ki lehet kapcsolni, teljesen hülyeség és fölöslegesen foglalja a helyet, csak hogy ilyen vélemény is legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. FRK
2013.05.31. 10:38
Átlag felhasználásra szerintem oly mindegy, hogy Win7 vagy 8. Az hogy 1 perc boot valakinek lassú, mert 20 mp a király, nekem túlzás, kivéve, ha a tőzsdén ezen múlik a millióid, amit kétlek.

A Win7-el nekem két bajom van, az egyik a hálózati megosztás kezelése, a másik a vendégfiók jogainak testreszabása. Előbbinél esetenként hiába osztom meg, másik gépnél nem fér hozzá. Tízszer megcsinálom, mire 11. alkalommal működik, pedig ugyanazt tettem, mint előtte tízszer. A vendégfióknál, meg a frászért nem lehet egy ablakot felhozni egy kattra, és ott pipálni a jogokat?!

Ha ezeket javították a 8-ban megérheti váltani, de filmet nézni, zenét hallgatni, 1-2 levelet írni lehet 7-esen is. Látványt, boot időt leszámítva, miben is javult a 8 a 7-hez képest?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Szefmester
2013.05.31. 10:40
Azt majd benyomják a 8.2-be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. maxpapa
2013.05.31. 10:40
Hát ezzel sem fognak nőni az eladások,akkor megeszem a kalapom.
Ez annyira szuper újítás, köszönjük Emese.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Zephyrus
2013.05.31. 10:41
FRK: szerintem a start képernyőn való keresés sokkal gyorsabb, sokkal több helyen tud egyszerre keresni (pl contactok, skype, emailek, stb) ami nekem személy szerint nagyon sok esetben elég sok időt megspórol és megkönnyíti a dolgokat, az SSD-k kihasználása is sokkal jobb a win8nál (tapasztalat), meg imádom a cloud syncet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Swarczi
2013.05.31. 10:48
Most lehet hajigálni a követ, de remélem ki lehet kapcsolni majd a Start gombot - a Metro-ból többnyire ugyanúgy el lehet érni minden funkciót, mint a startból. Sőt, mióta metro van azóta nincsenek ikonjaim az asztalon - kényelmesebb a Metrtoban rendszerezni az alkalmazásokat, emellett a legtöbb alkalmazás eltávolításához nem kell bemásznom a vezérlőpultba, csak simán kijelölöm és egy gombnyomásra törli a gépről a cuccot.

Persze vannak hiányosságok, vagy épp nehezen elérhető funkciók, de minden csak megszokás kérdése - eddig akárhány ismerősömmel beszéltem, mindegyik elismerően beszélt a W8-ról, és legtöbbnek egyáltalán nem hiányzott a start menü. Szóval ez a frissítés max akkor kúszik fel a gépemre, ha a start menü opcionális - de az M$-t ismerve tuti nem az lesz, csak hogy szívassák a népet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Keksz03
2013.05.31. 10:51
Nem értem ezt a nagy felhajtást a start gomb és start menü körül, megjelenés óta használok win8-at és szerintem semmivel nem rosszabb a csempés megoldás, sőt még azt mondom jobban használható kis ráfordítással nagyon jól elrendezhető!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. CyberPunk6... Keksz...
2013.05.31. 11:07
Ha w8 felhasználó vagy, akkor minden bizonnyal te is észrevetted, hogy a leghangosabb szidalmazók, akkora baromságokat szoktak mondani sokszor, ami kb másfél percnyi metrohasználat után egyértelműen kiderül, hogy nem úgy van.

Sokan úgy próbálják kompenzálni a hozzá nem értésüket, hogy szidnak mindent ami Microsoft.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Supra
2013.05.31. 11:09
maxpapa +1

A windows 8.1 érdemi újításainak a száma: 0
Az MS nem hazudtolta meg magát, ingyen semmit ad. :-) Vagy inkább

Aki újdonságra vágyik, nézze meg a debiant (mondja ezt egy windows-os rendszergazda)

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. nemlehet
2013.05.31. 11:14
Szerintem szar a metro. Az egyik lány barátom is win8-as laptopot vett és még ő is sikítófrászt kapott tőle, pedig kifejezett célcsoport lenne. Fiatal, csak netezni, filmet nézni, néha levelezni használja a gépet. Kb 1 nap után kérte, hogy kezdjek már vele valamit...
A start menü egyszerűen praktikus és könnyen használható, míg a metro felület elfoglalja az egész képernyőt. Én sokat tanulok a gépen, egyszerre 3-4 program van megnyitva (pl pdf, excel, böngésző mondjuk facebokkal meg egy program a házihoz) és a 24-es monitoron szépen el tudom úgy rendezni, hogy mindet lássam. Ez a metron nincs.
Ok hogy az win8 asztalon szintén meg lehet csinálni, de akkor mi a retekért van metro? Arról nem is szólva, hogy nekem a design sem tetszik pár ez egyéni probléma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. gabor222
2013.05.31. 11:16
Valaki nem tudja, hogy lehet -e a csempés felületen az alkalmazások nevét középre zárttá tenni? Elég bután néz ki így balra zárton.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Digu
2013.05.31. 11:16
"A webkamera-alapú gesztusvezérlésben komoly lehetőség van, igaz, a jelek szerint a Microsoft ezt az eljárást egyelőre csak az említett alkalmazásnál használja - ott is csak azért, hogy sütés, illetve főzés közben ne kelljen "koszos" kézzel összefogdosni a kijelzőt vagy a billentyűzetet."

Ezt olvasva egyből az Xbox Kinect jutott eszembe, ha túl sokan főznek a konyhában egyszerre, majd letilt, míg páran ki nem mennek onnan?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. arin
2013.05.31. 11:36
Hát nekem legalább annyira bejön a win 8 mint a 7. Nem rosszabb semmivel, és még mindig meg lehet Win 7 kinézetűre csinálni, és valóban gyorsabb. Amivel gondok vannak azok az appok. Szóval ez az egész metro-s izé szerintem az appokra épül, de némelyik akkora trágya, hogy az hihetetlen. Nem is igazán használom őket, de attól hogy ott vannak, még nem zavarnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. tenroland
2013.05.31. 12:02
Hát én kb. 2 hónapot használtam a 8-at, hogy adjak neki egy esélyt. A boot időn kívül semmiben nem mutatott többet, mint a 7. Metro nem érdekelt, mert raktam vissza a startot, bár ott is elnézelődtem sokszor. Ismerősnek is fel kellett rakni különben soha nem jön rá hogy kapcsolja ki, még ha el is mutogatom neki fél óra alatt, bár mostanában inkább raktam neki egy kikapcs ikont az asztalra. +nekem bejön az aero, ami 8ban sajnos nincs.Mondjuk minek is érdekel a kinézet, ha nem az a lényeg...Sajnos nekem számít.Programozni meg hasonló dolgokat nem csinálok rajt.Raktam vissza a 7et...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. lajcsi1975
2013.05.31. 12:45
Csak helyeselni tudom ahogy a Microsoft köti az ebet a karóhoz. Nyilvánvalóan jót akar nekünk de a felhasználók többsége betegesen ragaszkodik az évtizedes buta beidegződésekhez. El tudom képzelni amikor megjelentek az első négykerekű autóra hasonlító járművek, micsoda tiltakozást válthatott ki a földhözragadt maradi lótulajdonosokból.

Én is elavultnak és feleslegesnek tartom a startmenüt, egyszerűen lépni kell tovább , előre, még akkor is ha az fáj.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Terror
2013.05.31. 12:56
Én meg azt hittem, hogy a fogyasztónak van mindig igaza, de úgy látszik, már megint alábecsültem a piacgazdaságot. De mivel a franc se veszi a Win8-ast, ezért hajrá, csak így tovább. Talán előbb-utóbb megjelenik olyan szereplő is a piacon, aki nem szarja le keresztbe az igényeket, és akkor az MS megy a kukába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.05.31. 12:57
Gondolom akkor is helyeselsz, ha a főnököd azt mondja, Lajcsi, holnaptól 10%-kal csökkentjük a fizetésedet, mert ugye innováció, és tovább kell lépni

Mellesleg ha nem lenne ennyire ótvar gagyi a grafikája és a színösszeállítása még használnám is, de Win7 után egyszerűen taszít a kinézete. Akkor merre is lépett tovább? Manapság, mikor 4-6-8 magos procikkal, meg brutál teljesítményű videókártyákkal vagyunk körülvéve, valóban az asztal grafikáján kell spórolni kb. 1% teljesítményt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. lajcsi1975
2013.05.31. 13:02
@Digu

Bár nekem nincs 8 magos uberbrutal processzorom triplasli vga készlettel , de ha lenne is , abban biztos lennék hogy nem az asztalt nézegetném vele naphosszat , hanem betöltenék egy tökös játékot vagy egy program segítségével munkára fognám, Talán a win7 után a windows elmozdult abba az irányba egy kicsit hogy a win csak egy oprendszer, és szerintem ez így is van jól , majd amire én használni akarom majd annak fényében én felöltöztetem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Zephyrus
2013.05.31. 13:03
Digu: színösszeállítás? látszik te is csak képen láttál még windows 8-t... nem fejtem ki miért, fölösleges neked...

aki minden áron akar aerot:
http://www.msfn.org/board/topic/161788-aero-glass-for-win8-v03/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. FRK
2013.05.31. 13:05
@lajcsi1975

A példád csak ott sántít, hogy annak idején Ford nem mészároltatta le az összes lovat és kényszerítette az embereket a gépkocsira. Aki akart vett, aki akart lovagolt tovább, most mégse lovon járnak az emberek. A 21. században, fogyasztói társadalomban, miért nem bízzák a döntést a fogyasztókra? Aki akarja bekapcsolja a csempével egyetemben, aki nem akarja az nem. Amikor majd több haszna lesz az appoknak úgyis rászoknak az emberek, mint annak idején a lóról az autóra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Digu
2013.05.31. 13:09
Lajcsi1975
"majd amire én használni akarom majd annak fényében én felöltöztetem."

Na látod, épp ez a gond, hogy azok is így vannak vele akiknek nem jön be, csak esélyt sem kapnak arra hogy úgy öltöztessék fel ahogy szeretnék.

Zephyrus

Napok óta olvasom, amiket írsz, szerintem minimum MS bérenc lehetsz, mert olyannyira véded minden MS elleni cikkben őket Úgyhogy szerintem Neked fölösleges magyarázni bármit is

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Zephyrus
2013.05.31. 13:15
Digu: csak unalmas már olyan emberektől hallgatni hogy így úgy fos a windows8 akiknek már a kommentjeiből kiderül hogy max képen látott windows8t, esetleg a barátjától hallott róla... megjegyzem az esetek nagy részében linuxon dolgozom és még a windows8-s gépemen is 3 VM fut, 1 solaris 2 pedig szintén linux... a színösszeállításra meg annyit mondok, hogy ha bementél volna Personalize-ba és kiválasztott témánál a Colors-ba, akkor konkrétan színkeverővel úgy állítod össze a kinézetet ahogy akarod...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.05.31. 13:17
Zephyrus

És az nem unalmas szerinted, hogy akinek nem tetszik a Win8 az folyton azt hallgathatja tőletek, hogy milyen hülye, mert neki nem jön be? Most akkor visszanyalt a fagyi ugye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. CyberPunk6... Digu
2013.05.31. 13:18
Digu - azért a te hozzáállásodat is jól tükrözi ez a mondta: "minden MS elleni cikkben "

Miközben egy Ms elleni cikk sincs, csak leírták a bejelentett dolgokat. Nem alkottak véleményt, és nem is az Ms ellen írták. Egyszerűen hírt adtak a hivatalos bejelentésekről.

De ugyanakkor, ha elkezdünk bérencezni...
Napok óta olvasom, amiket írsz, szerintem minimum google/apple bérenc lehetsz, mert olyannyira szidod minden MS melletti cikkben őket Úgyhogy szerintem Neked fölösleges magyarázni bármit is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. lajcsi1975
2013.05.31. 13:21
@Digu

Talán félreértettél.

A felöltöztetést én úgy gondoltam hogy az extrém felhasználói szokásoktól eltekintve egy User a gépén 95%-ban szerintem olyan 10-20 appsot használ. Ez szerintem igaz lehet otthoni és munkahelyi környezetben is. És én arra gondoltam hogy pld. ha én pld szeretek fájlokat másolgatni ide oda (oké ez egy elég hülye példa de talán jól szemléltet) akkor felteszek egy total commandert vagy egyéb fájlkezelőt ami sokkal használhatóbb mint a win8 de akár a win7 fájlkezelője.
És ez a 10-20 csempe tök lazán kifér az indítólapra.

Hogy én abbol nem csinálnék hisztit hogy egy csempéröl indítok egy appot vagy a startmenüböl vagy asztalról. Márpedig a többségnek gondolom ez a baja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Digu
2013.05.31. 13:24
CyberPunk666

Ha valóban olvasnád a hozzászólásaimat, akkor gyanítom ezt le sem írtad volna

Zephyrus

Én csak leírtam a véleményemet, ebből Te kiragadtál egyetlen szót, a színösszeállítást, és azon lovagolsz, erről ennyit Nekem nem jön be, és szerintem ezt leírhatom anélkül, hogy belém köss. Szerintem ha már pénzt kérnek egy oprendszerért, nem is keveset, jogosan elvárható, hogy megfeleljen az ember igényeinek. Mivel nem felel meg, így nem veszem meg, és ennyi. De ettől még a véleményemet leírhatom róla.

CyberPunk666, eddig nem igazán folytam bele a win8 cikkekbe, valamit nagyon benéztél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Zephyrus
2013.05.31. 13:26
Digu: a véleménnyel nincs baj, de az a komment kizárólag a kinézetről szólt, aero + színösszeállítás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Digu
2013.05.31. 13:30
CyberPunk666

Nem vagyok MS ellenes, sem mellette nem állok. A Win7 nagyon bejött, és talán épp ezért magasabb lett az a bizonyos léc, amit számomra a Win8 nem lép túl, hogy érdemes legyen váltanom, ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Talent15
2013.05.31. 13:31
Nálam alap a totál üres desktop, az összes ikon, csempe és a többi bigyó letakarításával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. dino62
2013.05.31. 14:17
Nálam, ha asztal van,akkor a bal alsó sarokra viszem az egeret, megjlenika csempe miniatür, jobb gomb az egérrel és ott van szinte minden, amit a start menüben használtam. Nekem nem hiányzik annyira start menü.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Eretnek90
2013.05.31. 14:59
nekem a laptoppal jött a win 8 és a legnagyobb bajom az ha vmit meg akarok nyitni akkor appot akar behozni nem a felrakott progikat pl vlc vagy 7zip stb
a kinézete a csempéknek meg hányás akárhogy ragozzátok és elég nehéz letiltani ezeket a szemizgató funkciókat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. CyberPunk6... Eretn...
2013.05.31. 15:19
Ennek semmi köze a windows8-hoz, az eddigi windowsokban is azzal nyitotta meg amihez hozzárendelted. user error.

A szemizgató funkciók? Arra gondolsz, hogy élő a csempe? Jobb gomb rajta, és élő csempe kikapcsolása. Nagyon nehéz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Zephyrus
2013.05.31. 15:22
Eretnek90: nem történt változás a programok társításával kapcsolatban win7-hez képest, max annyi, hogy máshogy néz ki a bejövő ablak, de attól függetlenül ugyanúgy megváltoztathatod mi nyíljon meg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jozef8
2013.05.31. 15:24
Miért nem lehet azt csinálni amit a felhasználó akar? Magának ássa a gödröt a Microsoft, nem lesz örökké ekkora tábora! Rendes tálcát is rakhatnának, csempézzék ki a fürdőt, ne az oprendszert...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Eretnek90
2013.05.31. 15:41
tök jó volt az ötleted cyber nekiálltam kibaszni onnan minden szir szart most úgy néz ki mint az asztalom csak háttér nélkül bazinagy gombokkal...
tényleg van értelme igazad van de tényleg
amúgy az érdekel h az appokkal mit csinál a windows amellett h az ikonját törli a kezdőképernyőről de mint átlaguser fingom nincs hogy nézzek utána
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Zephyrus
2013.05.31. 16:06
Eretnek90: tényleg törli őket, nem csak az ikont, az ikont az "Unpin" gomb tünteti el
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. CyberPunk6... Eretn...
2013.05.31. 16:22
Azt hittem az zarav, hogy izegnek mozognak rajta a dolgok.
Az unpin, vagy levétel a kezdőképernyőről megeltünteti onnan.

Bár kérdés, ha mindent leszedsz, akkor úgysem használod, akkor minek leszedni? ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Eretnek90
2013.05.31. 17:29
mert zavar
biztos én vagyok a hülye de én úgy vagyok vele h csak az legyen a gépen amit használok és a háttérben se fusson semmi más főleg ne főzőcskézős meg időjárásos appok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. lajcsi1975
2013.05.31. 17:42
@Eretnek90

Erről beszéltem , egy mai átlagos gépnek szerinted mekkora terhet jelent egy izgő mozgó ficergő csempe/gadget egyébb?

És mondja valaki hogy ez nem beidegződés. :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Zephyrus
2013.05.31. 17:50
Eretnek90: főleg hogy egyik sem fut a háttérben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. noPublicFG
2013.05.31. 17:51
Micsoda újdonságok, hihetetlen.
A W8-ban a Metro UI szúrja a szemem, félóra görgetés, és megvan amit keresek. A Minialkalmazásokat hiányolom az asztalról. A többi tetszik. Ez a gagyi kockás design is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Asagrim Digu
2013.05.31. 19:17
Digu

"Na látod, épp ez a gond, hogy azok is így vannak vele akiknek nem jön be, csak esélyt sem kapnak arra hogy úgy öltöztessék fel ahogy szeretnék."



Hadd vezesselek végig azon hogy mit látsz. Ez egy windows 8 teljes értékű start menüvel, és egy olyan témával ami fehérre színezi az ablakok fejlécén a feliratot, hogy sötét témával se váljanak olvashatatlanná.

Gyakorlatilag 100%-ig úgy néz ki a Windows 8-am mint 5 hónapja a Windows 7-em.

"Nem akarásnak nyögés a vége."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. KatonaKM
2013.05.31. 20:15
"akkor nem veszed meg és nem használod"
Ezt azért árnyalni illik, mert nem olyan, mint egy balta, amit megveszel és szerencsés esetben évtizedekig használod. Amikor az MS felhagy a támogatással, akkor kvázi rákényszerít, hogy a rád erőltetett, háromévenként kiadott fosát használd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Sonfit
2013.05.31. 20:22
KatonaKM
Hogy mit erőltet rád? A 12 éves XP támogatását is csak most szünteti meg.
Egyébként nem értem a felháborodást. Kinek a fejéhez tartott pisztolyt az MS, hogy most akkor mától ha tetszik ha nem Windows 8-at kell használnod?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.05.31. 20:35
Asagrim

Ezzel csak az a gond, hogy jön az, hogy 3rd party kellékek kellenek ahhoz, hogy olyanná varázsold, amilyenné szeretnéd. A Win7 pedig ilyenek nélkül is olyan, amilyennek szeretném.
A 3rd party dologra meg csak egy érdekesség:
Bemész az autószalonba, kiválasztod a neked tetsző BMW-t, kifizeted és vinnéd az autót, mikor nyájasan odaszól az eladó:
Uram, ha vezetni is szeretné, csak annyi a dolga, hogy átmegy a szomszédos Ford szalonba, ahol raknak bele egy motort is, ja és ha a Mercedes szalonba átfárad, szerezhet az autójához sebességváltót is.
Egyszóval, ha én x összegért Win8-ra szeretnék váltani, elvárnám, hogy benne legyenek azok a dolgok alapban, és ne külön kelljen hozzá beszerezni.
Részemről a továbbiakban téma off, aki akarja használja, aki nem akarja nem használja, de ne próbálja minden Win8 felhasználó hülyének beállítani azokat, akik valamiért nem akarnak váltani. Én is tisztelem a döntéseteket, hogy nektek bejön és használjátok, de ti is fogadjátok el, hogy vannak akiknek ez nem jön be.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Asagrim Digu
2013.05.31. 20:48
Ez azért érdekes kijelentés, mert a Windows 7-re több 3rd party programot kell általában rakni mint a Win8-ra, ami például már natívan tud mountolni iso-t.

Aztán eldöntheted hogy melyik a nehézsúlyúbb 3rd party program, a daemon tools, vagy egy ilyen start menü.

Amúgy minden Windowsra telepített alkalmazás "3rd party", nem értem a start menü ezért miért részesül részedről hátrányos megkülönböztetésben. Értem én hogy úgy érzed, hogy alapból része kellene hogy legyen, de ennyi erővel én is mondhatom hogy szar a Win7, mert nem tud xy dolgot amit alapból tudnia kellene, a Windows 8 meg tudja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Zephyrus
2013.05.31. 20:56
windows8ban alapból van NAGYON JÓ pdf reader is imádom, iszonyat gyors egy adobe readerhez képest
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. szugyiczki...
2013.06.01. 06:12
A legnagyobb gondnak azt érzem, hogy a hardvergyártók rákényszerítenek a Win8 megvásárlására, illetve a Microsoft a különböző trükkjeivel próbálja ellehetetleníteni más oprendszerek használatát. Magyarországgal ellentétben Európában ha nem aktiválod a Windowst, némi utánajárással visszakaphatod az árát. Mivel ezt túl sokan kérték, így most a secureboot után bevezetik a fastboot funkciót, hogy megakadályozzák az Usb-ről történő azonnali bootolást. Először bekapcsolod a gépet, felébred (és nem bootol) a Windows, de a teljes kikapcsoláshoz először aktiválnod kell, ergo buktad a lóvét! Ha egy mosógép ajtaja csak egy bizonyos mosópor dobozán lévő kód bepötyögése után nyílna azt is szó nélkül tudomásul vennétek? Pedig itt ez történik. Mint fogyasztót vesz minket semmibe, aláz meg a Microsoft! Egyébként a magam részéről nem operációs rendszert, hanem alkalmazásokat akarok használni, és ezek előhívására a régi felületet alkalmasabbnak találom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. FRK
2013.06.01. 08:02
@Asagrim
"...de ennyi erővel én is mondhatom hogy szar a Win7, mert nem tud xy dolgot amit alapból tudnia kellene, a Windows 8 meg tudja."

Pedig én pont ezekre lennék kíváncsi. Nem a MS marketingoldalán lévő dolgokra, hanem a valós tapasztalatokra. Sajnos azonban eddig, a Win8 felhasználóktól csak azt olvastam, hogy:
- király a csempe
- A lehetetlenül sok 1 perc helyett 20 mp alatt bootol
- Aki nem vált az maradi, élből csak fikáz stb.
- Ja egyedül Zephyrus írt néhány saját tapasztalatot, hogy miben is más a 8 és a 7 a csempéken és a bootidőn túl. Tőled pl. hasznos info volt a beépített mountolás. Ilyenekre lennék én kíváncsi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. TheRealTsL
2013.06.01. 11:57
Félig-meddig off, de nekem a Win7 se bootol 1 percig. Egészen pontosan 35 másodperc és áll a teljes értékű rendszer, az összes startup programmal együtt, pedig csak egy i3-3220 dolgozik a gépben és SSD sincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. 5hR3kY
2013.06.01. 14:09
TheRealTsL: Ne irkálj ide ilyeneket mert mindjárt jönnek és letolnak hogy ha Win 8 lenne a gépeden akkor csak 30 másodperc alatt töltene be!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. LechooEdy
2013.06.01. 14:39
TheRealTsL Nekem ssd-ről meg és 45-50sec mire betölt, valamit tényleg jól csinálhatsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. CyberPunk6... Lecho...
2013.06.01. 14:52
Ott valami nagyon nincs rendben akkor. Nekem HDD-ről nem tölt ennyi ideig...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. msznagyb
2013.06.01. 16:25
Több mint egy hónapig használtam win8-at. Nem a start menüért sírok, ritkán használom, de az hogy patch-elni kell a rendszert hogy az asztal jöjjön be nem a metro, hát ettől kiver a víz. De hogy őszinte legyek, nem tudom hogy ki találta ki a sarok érintésére felugró sávokat, menüket, de kiváltképp tudom rühelleni, nem is beszélve arról, hogy elveszik a funkciókat a mentro-ban (jobb click). Visszatérünk az egy gombos egérhez???? Az hogy minden gui kezd -s lehet nem jó megfogalmazás - "android"-osodni, hááááát... Akinek tetszik használja, de ha nekem nem legyen már lehetőségem kikapcsolni és azt választani ami nekem tetszik illetve döntsük már el hogy asztali használatról beszélünk vagy érintős bármi másról. Ezt azért az MS nem veszi figyelembe. Időközönként játszani is szokatam, s őszintén ha nem kellene a d3d -mert sok minden nincs opengl-re portolva- hát régen dobbantottam volna az ms-től. Azért nem kellene ennyire erőltetni ezt a metro-t!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. franc0 mszna...
2013.06.01. 17:29
Rohadt unalmas már ez a sírás, Win+D-re bármit csinálsz, az asztalra dob.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Szefmester
2013.06.02. 12:13
Igazad van franc0.. használjunk plusz egy gombot arra ami eddig a default volt. Legközelebb majd már 3 ilyen gombkombinációval fogsz eljutni oda ahol dolgozol, nem pedig eggyel, aztán kiveszik és csak a huszadik almenüben találod meg azt ami eddig ott volt a szemed előtt. És mindezt azért mert az M$ azt mondja hogy ez neked jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Zephyrus
2013.06.02. 13:34
Szefmester: mondj már létszi egy példát erre a 20 almenüre...default windows install mellett egy rohadt nagy Desktop tile van a főképernyőn, ráadásul a tilek nincsenek is rendezve almenükre, míg a start menü pont ez volt h összevissza rendeztek mindent mappákba és ráment 5 perc még ha tudtad is h holvan h nyitogassad az almenüket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror
2013.06.02. 13:55
Kinyitom a start menüt és ott van tizenöt ikon, az összes szoftver, amit használok, rábököm valamelyikre és csók. És nem takarja ki az egész képernyőt, csak azért, hogy egy 60*60 pixeles ikonra kattintsak egyet, és nem foglalja el a taskbart se. Ez így logikus, így kényelmes. Persze mindig akad valaki, aki szerint nem.

Mármint eddig így ment, de most már nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Zephyrus
2013.06.02. 14:38
megszokáson múlik, ha használsz billentyűzetet is a win gombot megnyomod akkor sokkal gyorsabb 200x100s ikonokra rábökni amik az egész képernyőt kitöltik mint 20px magas írásokat nyomkodni amik ráadásul egymás alatt vannak a képernyő egy viszonylag kis részén
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. SirAlo
2013.06.02. 17:44
Szerintem ez mar mind1 hogy kap-e start gombot, akinek hianyzott ugy is megoldotta mar mert konnyen megoldhato, viszont nekem teljesen mas problemam volt a Windows8-al : Felraktam az ati legfrisebb videokartya driveret a kartyamhoz(HD 4830) es a driverrel maximalis felbontason el volt nyulva a kep leginkabb bal oldalra (vagyis a start menu mar nem is volt benne a kepbe ) nem ertem mi okozhatta de regebbi driverrel is kiprobaltam es ugyanezt produkalta, csak a windows alap videokartya driverevel mukodott rendesen , szoval en maradok a 7-nel . Az valoban igaz hogy a windows 8 sokkal gyorsabb .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. CyberPunk6... SirAl...
2013.06.02. 18:35
catalystben be lehet kalibrálni. kb 1 perc lett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. SirAlo
2013.06.02. 18:38
Nem talaltam ilyen opciot benne, amugy miert csinalta ezt Windows 8-ba? Eddig se Xp-vel se Windows 7-el nem szarakodott
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. CyberPunk6... SirAl...
2013.06.02. 18:51
a vga vagy am onitor drivere miatt van, tényleg 1 perc lenne az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. SirAlo
2013.06.02. 19:08
Lehet hogy a monitor drivere miatt volt de kerestem es nem talaltam hozza drivert Windows 8-ra, en mar felek visszarakni a 8-at (SSD-m van es a sok ujrairas nem is tesz jot neki)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zephyrus
2013.06.02. 19:55
SirAlo: azért az a sok újraírás őőő windows install kb sectoronként +1 írást fog jelenteni az install esetén
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!