iPon Hírek

TES - Online részletek

Dátum | 2012. 05. 04.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Game Informer magazin világelső TESO bemutatója kútba esett, ugyanis minden kiszivárgott a netre, amit eddig tudni lehet az új MMO-ról. Minden szubjektív, de a mi véleményünk szerint kaptunk jó pár rossz hírt és néhány jót.

 
A grafika stilizált lesz, egy kis képregényes beütéssel, mint a Kingdoms of Amalur: Reckoningban. A gameplay is teljesen más lesz, hogy ne okozzon gondot a lag és jó legyen a kiegyensúlyozás. Ez annyit tesz, hogy a valósidejű csihi-puhinak annyi. Lesznek természetesen kasztok, szintek, action-bar-ok és third person nézetben tudunk majd kalandozni.


Nem lehetünk vérfarkasok vagy vámpírok és nem tanulhatjuk meg az összes képességet, hogy aztán Istent játsszunk. Egyelőre még házunk sem lehet.
 
A játékot egy teljesen másik fejlesztőcsapat csinálja, mint a single TES-eket. A TESO-ért a 250 fős Zenimax Online felel, de a Bethesda Game Studios is besegít majd, bár főleg a sztori, a háttér és a térképek megrajzolásában vesznek részt, a high-level dizájnba nem üthetik bele az orrukat. A csapat egyik kulcsembere Matt Firor, aki a Dark Age of Camelot nagyszabású 'Realm vs. Realm' csatáiért felelt. Ez nem véletlen, ugyanis a TES-ben is ilyesmiket terveznek.
 
Mint tudjátok 3 frakció lesz, mindegyik 3 választható fajjal:
- Ebonheart Pack (észak-keleti szövetség): nord, sötét tünde, aragóniai;
- Aldmeri Dominion (déli szövetség): nemes tünde, erdő tünde, khajiit;
- Daggerfall Covenant (észak-nyugatiak): breton, redguard, ork.
 
Tamriel középső provinciája, Cyrodiil a PVP térkép lesz, tele várakkal, erődítményekkel, bányákkal és farmokkal, melyek fölött harcolhatunk. 100 vs. 100-as csatákról csicseregnek a madarak és várostromokról. A végső cél, hogy megszerezzétek az irányítást a provincia fölött a frakciótoknak és trónra emeljétek a saját császárotokat. Ez pedig jóval többet fog jelenteni mint egy cím, sok előnye lesz a frakciónak.
 
Ezen a térképen kívül lesznek instance-olt PVP arénák is.
 
Tamriel világának nagy része bejárható lesz, Skyrim, Morrowind, Summerset Isle és Elsewyr mind ott lesznek, de nem teljes valójukban. Skyrim sem lesz akkora, mint a nemrég megjelent single-player játékban, így lesz bőven hely a kiegészítőknek.


Kazamatákból lesznek nyitottak és instance-oltak, így felfedezhetünk majd vállvetve idegen csapatokkal is.
 
A csatának a stamina fogja az alapját adni. Ebből tudtok majd blokkolni, sprintelni, megszakítani és kiszabadulni csapdákból, stun effektekből, stb. Minden kaszt és fegyvertípus befolyásolja majd a blokkolás sikerének esélyét. A taktika kulcseleme lesz, hogy hogyan osztjátok majd be a staminátokat.


A játék félretolja a klasszikus gyógyító/tank/dps MMO triumvirátust, de a kasztok megmaradnak. Egyáltalán nem lesz aggro, így ugyanannyi eséllyel támad a szörny majd egy harcost, aki épp az arcberendezését próbálja megváltoztatni a buzogányával, mint egy mágust, aki meg az orrát túrja a sarokban (mi másra is jók, nyavalyás puhányok :) ).
 
5 fős csapatok lesznek, az egyes kasztok pedig kombinálhatják képességeiket. Egy tolvaj például olajat önthet a földre, amit aztán a mágus felgyújthat. A mágus idézhet tűzvihart, amiben ha a harcos elkezd pörögni, ciklont csinálhat.
 
Az akció sávok (hot bars) rövidek lesznek. Mindenki kap két alapvető fegyverképességet, a maradék helyekre pedig cserélhető kaszt-képességek jönnek. Kivéve az utolsó slotot, ami egy ultimate skillt rejt majd, melynek használatához ki kell tölteni egy "finesse" csíkot. Ezzel majd ügyesen kell taktikázni.
 
A PVP nagyon fontos része lesz az end-game-nek, de lesznek több csapatos raid-ek és megemelt nehézségű (heroic) kazamaták is.
 
A játékban ott lesznek a megszokott guildek is, így a Fighters, Mages, Thives guild és persze a Dark Brotherhood. Velük gyűjthetitek majd a reputációt, egyre jobb jutalmakért cserébe.
 
A kalandozás sem lesz teljesen hagyományos, lesz egy fő sztori vonal, azon túl viszont fázisos berendezkedéssel kell számolnunk (feltehetően hasonló módon, mint a GW2-ben), de találkozhattok majd a megszokott ölj meg 5 ilyet, hozz vissza 10 olyat küldikkel is.
 
Amiről egyelőre nincs információ:
- szakmákról, csak azt tudjuk, hogy lesznek;
- hátasok;
- loot rendszer;
- lopakodás működése.
 
Tudjuk viszont, hogy:
- nem lesznek sárkányok;
- gyors utazás a wayshrine-okról lesz csak lehetséges;
- nem lesznek petek;
- nem lesz házasság vagy romantika AI karakterekkel;
- teljes szinkront kap a játék.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. Nimportequ...
2012.05.04. 15:02
Hát a wow kezdhet újítani mert ez a játék simán elsöpör minden másik MMO-t legalább egy másfél évre főleg hogy a The Elder Scrolls rajongó tábor évek óta vár már 1 MMO-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Gatee
2012.05.04. 16:51
@Nimportequi
Oooh hányszor mondták már ezt te jó isten... Warhammer Online, Age of Conan, Aion, Rift, SWTOR... Mindre aztmondták, hogy nah ez a game majd leveri a WoW-ot. Nem mondom, hogy a game nem lesz jó (bár bevallom már most ezt gondolom) de akár az lesz, akár nem a WoW sikerét megdönteni csak egyedül a Blizzard tudja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. lapartman
2012.05.04. 18:21
Hát, nem tudom. Szerintem fele olyan sikeres nem lesz mint a Skyrim. Én a wowot próbáltam nem tetszett, de úgy sem fogja egyik új MMO sem leverni a WoW népszerűségét. Bár elég sokat veszítettek utóbbi időben, még mindig 8 év után is a WoW van a topon. Talán a Guild Wars 2-nek lesz esélye, mert nem havi fizetős, hanem egyszer megveszed oszt kész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nedvedicio...
2012.05.04. 19:16
Igen a guild wars kettő nagyon esélyes. Aki mást mond, az vloszinüleg nem ismeri rendesen a játékot. Ez a skyrim online nekem nem tünik annyira wow-konkurensnek. Teljesen más játék. A GW2 viszont bőven konkurens lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Trevize198...
2012.05.05. 09:58
Hát én úgy tudom, hogy már az SW:TOR is szorongatja a WoW-ot és az pedig nem olyan régi dolog, sőt kifejezetten új hús. Pölö mind a kettő kipróbálva az SW sokkal jobban tetszett. Ez a TES meg nagyon elvette a kedvem most, hogy kiderült nem az a csapat csinálja akik a single-ökért feleltek. Reménykedek, meg bízok benne, hogy jó lesz és főleg, hogy lesz sok köze a single történeteihez, de azért így már más szemmel nézek rá. A WoW meg inkább már egy drága chat program mint, hogy jó játék, sokan csak a régi haverokkal tartják a kapcsolatot. Szerintem már nincs jövője, hacsak a Blizzard nem készít már évek óta valamit nagy sunyiban (pl egy új motorral egy WoW2-t vagy mit tudom én )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. sensorprim...
2012.05.05. 11:35
a bliz-nek 12 év kellett a dio3-hoz a starcraft2-höz asszem még több, wow2 egy ideig még biztos nem lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. solefaldth...
2012.05.06. 00:54
Az swtor nem szorongat semmit....alig játszanak vele így is, nem hiába a sok akció, meg vevő csalogatás ami már hónapok óta megy. Akkora fail lett a játék hogy íhaj. Egy wow copy paste, star wars skinnel és szinkronnal(ami megjegyzem tényleg tök jó). Ez a teso(lol micsoda rövidítés) meg szint úgy egy fail lesz...Francnak se kell a tes-t mindig is azért játszottuk mert single RPG...nekem nem hiányzik hogy a sok pista ott legyeskedjen körülöttem. Grafika meg miért képregényes? Nem értem...Na mind1 szerintem semmi esélye a guild wars 2 mellett, pláne ha havidíjas lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Trevize198...
2012.05.06. 14:24
Azt nem tudom mennyien játszanak vele, én eddig úgy gondoltam, hogy sokan, de akciókat nem nagyon látok. Szó szerint kábé semmit. Én is pont ezért nem játszok vele, mert 10 rugó az alapjáték, + 4k havi díj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. necropedo
2012.05.06. 19:42
A Skyrim sem lett valami awesome. Egyre hitványabb ez is, elcasualosodik és egyszerűsödik. A három óta lejtőn a móka, ahogy mostanában nem volt igazi RPG. A régi Baldur's Gate és Neverwinter téma óta nem kimondottan van fasza RPG.

Szomorú de a Dark Millenium nem MMO lesz, és nyomorult cég kezében is van a dolog. Ez meg csak rókabőrhúzás lesz semmi más. Még mindig a Warhammer 40.000 világa a legmegnyerőbb szerintem. És szinte teljesen kiaknázatlan, tele van lehetőségekkel. Kár érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. lapartman
2012.05.07. 14:35
A Skyrim nem lett jó? azért lett az év játéka...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!