iPon Hírek

TES V: Creation motor élteti

Dátum | 2011. 01. 19.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Bethesda elnevezte a The Elder Scrolls V: Skyrim alatt futó motort, mint azt a címben is olvashatjátok, Creation Engine-nek.

Az új motorral az volt a céljuk, hogy még több dolgot ki tudjanak rajzolni ami a távolban van. Nyílván emlékeztek arra, hogy hogyan bukkantak elő a részletek az Oblivionban ahogy előrefele mentetek. Most nem csak hogy a messzi távol is lenyűgözően fest majd, de mindennek lesz árnyéka is, hogy a közeli kép még hitelesebb legyen.

Az Oblivionra maximális beállítások mellett még most sem mondhatjuk azt, hogy csúnya, így nagy várakozással állunk a Skyrim hófödte hegycsúcsai és buja zöld erdei előtt. Biztosak vagyunk benne, hogy elődjéhez hasonlóan ez a játék is meg fogja érni, hogy beruházzunk néhány új PC alkatrészre... (bár aki addigra kigyúrja a gépét Crysis 2-re, annak már valószínűleg nem kell aggódnia.)

TES 4: Oblivion - The Shivering Isles
Az Oblivionban használt SpeedTree-t egy az egyben kukázták, a Bethesda új eszközkészletével a művészek pillanatok alatt összedobhatnak akármilyen fát. A Skyrimben egy fán látszik majd, hogy milyen időjárás van, szél, eső, bármi jöhet, a természet valóban megelevenedik majd előttünk.

A Creation Engine egyik fontos része a Radiant AI. A TES4-ben az NPC-knek maximum 5-6 napi rutin volt betáblázva. A Skyrim ennél jóval bonyolultabb viselkedési módokat is tud majd kezelni. Az emberek gyűjtögetnek majd, elviszik az anyagokat finomításra, feldolgozásra és onnan megy is a helyi kereskedőhöz. Minden tökéletesen nyomon követhető lesz. Az emberekkel való beszélgetés nem állítja majd le a játékot a háttérben és a kamera állás is marad olyan, mint volt az interakció előtt, bátran nézelődhetünk fecsegés közben.

A mesterséges intelligencia érzelmeket is táplál majd hősünk iránt. Egy barátunk például nem bánja majd, ha az éjszaka közepén beállítasz a házába, sőt ha módjában áll még ágyat is kínálhat neked. Azért arra figyeljétek, hogy a nagy páncélzatotokkal és fegyveretekkel ne tegyetek kárt a bútorban, mert megorrolhat rátok. Mindezt a Havok Behavior tette lehetővé a játékban.

A Havok eszközkészlettel könnyebb animációkat is készíteni és tesztelni, így a hosszas és körülményes „pepecselős” munka helyett a dizájnereknek több ideje marad a virtuális embereik finomhangolására. Sokkal szebb és tisztán megkülönböztethető lesz mikor hősünk fut, kocog vagy sétál, hogy a harc animációkról ne is beszéljünk. A TPS nézet sokkal vonzóbb lesz, mint az Oblivionban volt.

A Skyrim "automata kalandmesterét" Radiant Story névre keresztelték. Ő biztosítja majd, hogy a kazamaták tele legyenek majd szörnyekkel és izgalmakkal. A random generátor figyelembe veszi karakteretek képességeit, a helyszínt, az eddig történteket, a jelen szituációt és úgy ajánl majd fel mellékküldetéseket. Így ezek többnyire olyan helyre visznek titeket amerre még nem jártatok. Például egy bérgyilkos küldetés nincs előre lefixálva, a játék mindent kondíciókhoz köz és úgy osztja ki nektek a missziót és a célpontot.

Az, hogy kivel barátkoztok össze és ki lesz az ellenségetek szintén fontosak és ezekből a kapcsolatokból is születhetnek mellékküldetések, vagy akár egy komolyabb quest sorozat is. Akár az is szülhet nektek új kalandokat, hogy kicsit fejlesztitek a kardforgató képességetek (egy helyi Erő Jenő kihívhat például titeket párbajra, miután látta milyen jók vagytok).

Minden összevetve a TES5 megint kidomborítja azt, ami a sorozat legnagyobb erőssége: hatalmas nyílt világ végtelen számú lehetőséggel, egy második otthon az RPG játékosoknak...

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. somakb
2011.01.19. 12:19
várom... obliviont is nagyon szeretem, sőt én még végignyomtam annó (15-16 éve?) az első részt is DOS alatt ennél már kijött, hogy a 386-os kevéske volt, és rögvest dobott a sebességén és a látótávolságon a 486DLC-40
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kiskoller
2011.01.19. 14:10

Morrowinddal nem tudtam összehaverkodni, Oblivion után a stílusa nem teszett annyira, amiben az Oblivion remekelt! Hatalmas élmény volt elbújni egy dobozban, majd a hajó raktárrészénél kimászni, végigsompolyogni a hajón és kinyírni a kapitányt. Majd vinni a jó hírt a Menedékbe a vámpír mesterünknek.
A Thief mod is nagyon élvezetes volt, tökre visszahozta a Thief játékok hangulatát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Parano1d
2011.01.19. 15:11
Hát én azt látom ebből a leírásból, hogy a játék legnagyobb hibái is megmaradnak, pl én már 2000-ben is gáznak tartottam, ha megöltem egy szörnyet, és fél nap múlva megint ott jártam, és feltámadt poraiból. Ha megölök valakit az maradjon is halott, mert elveszik az illúzió.
Aztán ez a random generátor azt is figyelembe veszi, hogy milyen erős karakterrel nyomulunk ez engem kísértetiesen emlékeztet az Oblivionos megoldásra, ahol a szörnyek velünk együtt léptek szintet. A végén már minden bokorból kristálypáncélos varázsfegyveres banditák ugráltak ki, ami nevetséges.
Ebből ne szűrje le senki azt, hogy nem szerettem a játékot, de azért sokkal többre tartom a Ghotic/Risen-féle szériát a bugjai ellenére is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Azrael
2011.01.19. 16:12
A szörnyek nem éledtek újra már a Morrowindban sem, Oblivionban is csak moddal. Ez a random generátor meg annyival hangzik másabbnak mint az Oblivionos, hogy nem csak a szintedet - tehát azt egy számot veszi figyelembe, hanem az összes tulajdonságot.

Amúgy szerintem a legnagyobb jó tulajdonsága a Bethesda Sotfworks játékainak az a modolhatóság, meg persze a többnyire hibamentes játék - ez utóbbi a Gothicról sajnos nagyon nem mondható el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ByrDer
2011.01.19. 16:17
Valami azt súgja hogy ehhez egy hét szabadság is kevés lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Parano1d
2011.01.19. 17:42
Ha nem volna igaz, akkor nem írtam volna le Újraélednek azok
Más elven működik az egész a két játékban. A Gothic-ban fixen meghatározott lények vannak minden helyen, az Obiban, mindíg random teleszórja szörnyekkel a pályát a rendszer, példa: ha kipucolsz egy barlangot, és 1-2 nap múlva arra jársz ugyanúgy tele lesz szörnyel, ez amúgy az egész pályára igaz. A Morrowindre is igaz ez, nem tudom hogy kerülte el a figyelmedet ez az "apró" hiba.
Amúgy tisztában vagyok vele, hogy a Bethesda játékok szélesebb körben ismertek, bár az a véleményem ezt inkább a grafikának és a marketingnek köszönheti, nem pedig a frenetikus játékélményének, vagy a jó storynak. Ezen a téren átlagosnak mondanám csak pedig egy RPG-nek a legfontosabb része úgy gondolom, azért minden részben fejlődik valamennyit a játék, remélem a legjobbakat most is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Cooley
2011.01.20. 03:28
Tűkön ülve várom!! Már olyan régóta, hogy azok a tűk totál beleálltak a seggembe. Én nagyon RPG (és stratégia) buzi vagyok, és a TES sorozat simán dobogós helyen áll nálam!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. mojohnny
2011.01.20. 10:30
Kedves Parano1d!
Tiszteletben tartom a véleményed, de pár dologgal nem értek egyet veled. Az első pl. az, hogy elhiszem, hogy zavar, hogy újragenerálódnak a lények, de akkor mit irtanál, ha megölted az összes lényt. Mondjuk nem kell az egész játékra gondolni, csak mondjuk a map felére. Akkor meg az lenne a baj, hogy lovagolnod kéne fél órát, mire találnál egy lényt, akit megölhetsz. De ha nem akarsz harcolni, akkor még mindig ott van a gyors utazás lehetősége. Persze akkor nem látod a tájat, de ez is lehet egy megoldás. A Gothic rendszerét nem ismerem, mert nem játszottam egyik részével sem, de szerintem ez a Morrowindban és az Oblivionban így van jól.
A másik dolog pedig, hogy Te mégis hány órát játszottál az Oblivionnal, vagy a Morrowinddel? Azt írtad, hogy nem a frenetikus játékélménynek vagy a jó sztorinak köszönheti a sikerét a játék. Ne haragudj, de ezzel sem értek Veled egyet. Véleményem szerint igenis kiváló mindkét játék játékélménye és a küldetések is változatosak. Az elismerem, hogy sok bennük a "menj ide-találd meg a fickót-nyírd ki" típusú küldetés, de ezeken kívül többféle küldetéssel is találkoztam. Például sose fogom elfelejteni, amikor az egyik küldetésben egy elveszett fószert úgy találtam meg, hogy be kellett menni az általa festett festménybe, vagy amikor egy emberke álmában kellett mászkálni, és hogy a különböző céhekbe való belépésről már csak ne is beszéljek (S itt most nem csak a "harcos-mágus" alapcéhekre gondolok). De ott van például a játék zenéje, ami szerintem még a ma megjelent játékok között is kiemelkedő és itt most mindkét részre gondolok. Nekem néha még most is feláll a szőr a hátamon, amikor meghallom valamelyik rész zenéjét, amely olyan egyedivé tette ezeket a részeket. A grafikát Te is említetted, és természetesen annak is köszönhetik a sikerüket, jogosan. A sort lehetne még folytatni, de úgy gondolom, hogy nincs rá szükség. A lényeg a lényeg, hogy én imádtam a Morrowindet és az Obliviont, és nagyon fogom várni a Skrym-et is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Parano1d
2011.01.20. 12:52
A Morrowindet kb a közepénél abbahagytam, mert untam,az viszont Obliviont végigjátszottam kiegészítőstől, sőt tetszett is a játék! És ha már Bethesda, a Fallout-ot is végigjátszottam, és az is tetszett!
Viszont vannak benne olyan dolgok, amik nagyon nem tetszettek, és csak ezeket a "szerintem" nagy hibákat írtam le, sőt a fejlődésrendszert még meg sem említettem, engem legalábbis irritált az is, hogy bakkecske módjára ugrabugráltam, és varázslatokat puffogtatam, hogy szintet lépjen a karakterem egy bizonyos skillből. A történettel sem volt semmi bajom igazából, csak pl nem érte el a Bioware játékok szintjét, értsd jó, de nem kiemelkedő. Persze elfogadom más véleményét is, viszont ha nem riadsz vissza a nehéz játékoktól, mindenképpen próbáld ki a Gothic2-3/Risen-t mert abban kiküszöbölték ezeket. (Igaz vannak más hibái, de ezek engem nem zavartak annyira. A Gothic4-et viszont szerintem kerüld el, mert az a sorozat eddigi mélyponja.
Összességében kiváló évnek nézünk elébe RPG szempontból Witcher2 ,Dragon Age2, Mass Effect3, és a TES4. Bármelyik év szerepjátéka várományos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mojohnny
2011.01.21. 10:38
Abban egyetértünk, hogy a Bioware játékok történetírói sokkal jobbak, mint a Bethesdáé. A Risen-nek a demójával játszottam, és tetszett így valszeg ki fogom próbálni a teljest is. A Gothicot pedig majd meglátom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!