iPon Hírek

TES5 - Miért nem lesz multi?

Dátum | 2011. 04. 04.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Bethesdához intézett két legnépszerűbb kérés a multiplayer és a sárkányok. Örömmel jelenthetjük, hogy a kettőből egy mellé a Skyrim megjelenésével pipa kerül. Hogy melyik mellé, az teljesen biztos, hogy minden leendő dovahkin (sárkányszülött) számára tökéletesen világos.

"Mindig elővesszük a multiplayert, rengeteg ötletet dobunk fel a táblára, de valahogy mindig alul marad végül. Nem azért mert nem szeretjük. El tudom képzelni számos olyan formában, ami élvezetes lenne, de aztán arra lyukadunk ki, hogy nagyon sok fejlesztési időt vinne el az egyjátékos tartalom kárára, és a mi szívünk inkább arra húz."

Összesen 100 ember dolgozik a Skyrimon a Fallout 3 2008-as megjelenése óta. Mindhárom verziót (PC, PS3, Xbox 360) házon belül fejlesztik, a játék támogatja majd a DX11-et is, de nem használja majd ki annak "nagy újítását" (itt valószínűleg a tesszelátorra céloznak).

Ami a méretet illeti, körülbelül akkora lesz, mint az Oblivion. "Nagyon nehéz ilyen hatalmas játékokat összehasonlítani" - magyarázta Todd Howard - "de nagyjából akkora földrajzilag és tartalmilag, mint az Oblivion volt. Azért mondom, hogy nagyjából, mert ez mindig változik, az ilyen dolgok pedig - mint a hegyek -, befolyásolják ennek az érzetét és azt, hogy mennyi idő alatt jutunk el egyik helyről a másikra. Egész más a felfedezés ilyen terepen."


A gyors utazás mellett lesz más szállítási opció is, de Howard nem említette, hogy ez pontosan mit takar.

További érdekességként beszélt még a sárkány nyelvről, ami hősünk különlegességét adja. Mint dovahkin, képesek leszünk a sárkányok nyelvén szólni. Ezen tudományunk varázslatos erővel bír, különböző kiáltásaink más-más hatást váltanak majd ki. "A kiáltások bizonyos szavakon alapszanak, melyeket ha együtt használunk, mágikus támadásokat szülnek. Ezeket fokozatosan sajátíthatjátok el a játék folyamán, egyeseket ősi falfeliratokból, míg másokat úgy tanítanak meg nektek."

"Mindez az ősi északi kultúra része Skyrim földjén. Minden kiáltás három sárkány nyelvű szóból áll. Ezek közül néhány kulcsfontosságú az előbbre jutás szempontjából, míg mások csak nagyobb hatalommal és izgalmas új lehetőségekkel gazdagítanak."

A játékban nagyjából egy tucat sárkány lesz. Eleinte nagyon visszafogottan álltak a hatalmas hüllők szerepeltetéséhez, de végül remekül jöttek ki a dolgok és úgy határoztak, hogy több szerepet kapnak, annak érdekében, hogy gyakrabban találkozhassunk velük. Amikor legyőzünk egy sárkányt, magunkhoz vesszük annak lelkét. Hogy lesz-e sárkánylovaglás? Nem olyan formában, mint ahogy azt gondolnánk. (Howard szeret rébuszokban beszélni.)

Mint azt már korábban írtuk, a Skyrimban is automatikusan szintet lépnek velünk az ellenfelek, mint azt az Oblivionban is tették. Ez sok kritikát kapott az előző játékban, a Fallout 3-ra például sokat javítottak ennek mechanikáján. A Skyrimbe ez a javított változat kerül be. Ugyanakkor kiemelték, hogy nem egyforma nehézségűek lesznek az ellenfelek. A készítők azt akarták, hogy legyenek nagy kihívások, de néha kapjunk egy kis luxust is, és igazán erősnek érezhessük magunkat. A lényeg az, hogy a hatalmas nyílt világban egyetlen helyet sem zárnak el előlünk egy táblácskával a kapuban:  "Ez a terület még túl nehéz neked, gyere vissza később".

Minden karaktertípusnak hozzá illő kézműves szakmái lesznek, a mágusoknak például elbájolás. Azt viszont még mindig nem árulták el, hogy tudunk-e majd saját varázslatokat alkotni. A harcos lelkűeket bizonyára érdeklik a páncélzatok, jó hír, hogy a Skyrimban jóval több lesz, mint az Oblivionban volt, de részleteket persze még nem árultak el.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. gebana
2011.04.04. 21:50
felsőkép szinte mint annó a dx9 vs. dx10 kép volt. csak ez csúnyább.

eze
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. neofery
2011.04.04. 22:39
Igen szerintem is csúnyább.Nem értem hogy miért nem lhetett dx 10-es grafikával játékokat készíteni megfelelő mennyiségben?Teljesen zsákutca lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Parano1d
2011.04.04. 23:53
Lehetne készíteni sokkal szebb játékokat is, csak nem volna olyan grafikus kártya, amin játszható volna. Állóképen persze baromi jól mutat, csak üzleti szempontból nem volna előnyös.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Szefmester
2011.04.05. 05:11
"Miért nem lesz multi?" - Mert nem kell bele...

"a hatalmas nyílt világban egyetlen helyet sem zárnak el előlünk egy táblácskával a kapuban: "Ez a terület még túl nehéz neked, gyere vissza később"." - Inkább nevelnék arra a játékost hogy vannak nála hatalmasabb lények is és néha jobb elkerülni a harcot. A játékosok azt érezhetik hogy mindíg küzdeniük kell egy hasonló erejű ellenféllel, és nincs gyengébb, vagy erősebb lény. Egy tápláléklánc mondjuk nem lenne rossz. Végül is milyen már hogy kimész a falu szélére a játék elején és a parasztok félnek a nagyra nőtt patkányoktól, pár kalanddal később ugyanazok a parasztok meg már csak a minotauruszoktól félnek mert már azok élnek a falu mellett.. a patkányokat megették volna?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Menthix
2011.04.05. 08:01
#1 júúúúúúúj és ez mekkora fake kép, hát igen már akkor is ment az a bizonyos vakítás
Az alsó kép viszont vagány
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kiskoller
2011.04.05. 08:51
Véleményem szerint tényleg hülyeség ez a szintlépés.


Legyenek a városokhoz környékén lévő barlangok első pár szintjén könnyűek az ellenfelek, majd ahogy egyre beljebb mész a vadonban, illetve egyre lejjebb az adott barlangban, annál erősebb lényekbe botolhatsz. Jah és meg lehessen látni egy adott lény erősségét (pl páncél, vagy a lény mérete, színe alapján)

Ezt hiányolom az Oblivionból. Jah, és ne vegyék fel az összes párbeszédet mikrofonnal, mert az hosszútávon csak árt (kevesebb content, nehezebb modding)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. KENKILL
2011.04.05. 09:52
Multiplayer az egyik legjobb RPG-be? Ez komolyan felmerült valakiben? Röhej... Nagyon várós a játék, örülök hogy idén ilyen jó lesz az RPG felhozatal (TES V, Witcher 2, ME3).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kiskoller
2011.04.05. 11:35
Annyira, de annyira nem illene bele az egész játékba a multiplayer. Aki játszott eddig akármelyik TES-el, az tudja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Sri
2011.04.05. 12:21
sztem egy co-op mód beleférhet. orgyilkosos küldetéseknél egyik eltereli a figyelmet, másik addig háttérben kivégez, v barlangpucolásnál egyik kicsalogatja a szörnysereget, kint pedig várja a mágus haverja egy 5 perce töltődő tűzlabdával... oblivionban is nem rémlik, hogy annyira szigorúan egyszemélyesen lehetne csak végigtolni, igaz már 3 éve nem játszottam vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. MasterMark
2011.04.06. 00:11
coop mindenképp jó lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. 7ep3s
2011.04.06. 04:25
konzolos screenshotok vegyetek mar eszre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. SgtMathias
2011.04.12. 20:33
Felső képről Arcania jut eszembe. Mintha annak is ilyesmi lenne a képi világa, meg főleg a víz valamiért arra emlékeztet, bár én igazából azzal sem játszottam csak látott képek alapján mondom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!