iPon Hírek

TESO: Karakternevek, zárnyitás...

Dátum | 2013. 11. 19.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A The Elder Scrolls Online-t fejlesztő ZeniMax Online Studios a legfrissebb blogbejegyzésében sok érdekes témát érintett. Volt szó a kampányokban résztvevő játékosok számának limitálásáról és arról is, hogy a harcos/mágus céhhez bármilyen karakterrel csatlakozhattok.

Rákérdeztek a karakter-elnevezés szabályaira, aminek hála megtudhattuk, hogy könnyedén adhatunk olyan neveket is, mint mondjuk a Lewnt-van'a slitz-zedd, mert megengedett lesz maximum 4 kötőjel, aposztróf vagy szóköz tetszőleges kombinációban. Ez jó hír lehet az aragóniai vagy khajiit karaktereket indítani vágyóknak. A KS (más prédájának ellopása) nagyon fontos kérdés minden MMO játékban. Az ESO-ban ha megüttök egy mobot, azért 100% XP-t és lootot kaptok, akár egyedül ölitek meg, akár nem. Ha valaki segít nektek és rendesen kiveszi a részét a harcból, akkor jutalmul ő is kaphat valamennyit, de akkor kapjátok a legtöbbet mindketten, ha egy csapatban vagytok. A játék ösztönzi a együtt kalandozást. A zárnyitás kapcsán az a kérdés merült fel, hogy megtámadhatnak-e titeket, miközben ügyeskedtek egy lakat fölött. A válasz igen, ellenséges játékos vagy NPC is nektek eshet, úgyhogy nem árt megkérni egy barátotokat hogy őrködjön amíg ti feltöritek a zárat. A minijáték maga nem okoz nagy meglepetést. Láttok majd egy csomó pecket, amit a megfelelő állásba kell majd piszkálnotok. Ehhez ad a játék vizuális és hang alapú segítséget is, de sietnetek kell, mert időre megy a dolog. A PVP-ben azon túl, hogy rövid időre megszerezhetitek a császári rangot, szerezhettek egyéb titulusokat és lesz nagyon sok achievement is. A ranglisták 10 percenként frissülnek, szűrhettek kasztra, szövetségre, vagy összesített helyezésre.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. YellowFlas...
2013.11.19. 16:33
Tök mind1. Fizetős lesz, kell a francnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. slayer007
2013.11.19. 16:54
Akkor játssz a free mmo-kkal, amiben meg annyi a plusz dolog item mall-ban, hogy rámegy a fizetésed. Jah, és kb mindben hatalmas előnyökhez is juttat a dolog, nem csak látvány design.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. CheeseBurg...
2013.11.19. 17:40
Egyébként mennyit is kell hónaponta fizetni érte?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim
2013.11.19. 20:33
slayer007

Ha már ennyire nincs közöd a modern mikrotranzakciós módszerekhez, legalább ne tedd nyilvánvalóvá azáltal, hogy reklámozod is!

Nem a korosodó ócska tucat kínai MMO játékokból kellene kiindulni, hanem az újabbakból (már ha 3 évet lehet újnak tekinteni.) A legtöbb modern F2P játék mikrotranzakciós boltjának a választéka kimerül a kozmetikai elemek és petek szintjén, és köszönik szépen jól megvannak, vagy kérlek magyarázd meg hogy a Team Fortress 2-ben hogyan jutok behozhatatlan előnyhöz azáltal hogy veszek egy kalapot, vagy Path of Exile-ben azáltal hogy veszek egy békát ami mellettem ugrándozik.

Örülnék ha a hozzászólások végre nem nagyrészt arról szólnának, hogy valaki nincs tisztában a modern trendekkel, és mások ahelyett hogy erre felhívnák a figyelmét inkább elkezdenek vele vitatkozni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Magrathea
2013.11.19. 21:08
Asagrim: A F2P MMORPG-k többségénél azért eléggé sok bosszantó korlátot raknak be, így például lekorlátozott táska méret, bérlet kell az instákba, csak 1 vagy két karakterhelyet kapsz stb. A Neverwinter az egyik legnormálisabban összerakott F2P MMO, de még ott is előjön, hogy ha nem akarsz grindelni, akkor az elején érdemes venni pár dolgot (epic mount, 1-2 táska). Valamint írtózat lassan megy a craftolás is, ha nem költesz kristályokat arra, hogy instant kész legyenek dolgok. A Team Fortress és a Path of Exile nem MMORPG-k, de valóban korrekt mikrotranzakciós rendszerük van (a Panzarnak is nagyon jó pl.).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Magrathea
2013.11.19. 21:11
Hozzáteszem, ha valaki mondjuk napi szinten játszik egy MMO-val, akkor neki a legjobb a fizetős modell. Aki inkább casual módban tolja (heti egyszer-kétszer játszik 3-4 órát, akkor neki egyértelmű, hogy F2P.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim Magra...
2013.11.19. 21:25
Ezt alátámasztom. A havidíjas modell annak kedvez akinek több ideje van játszani vele, ezért sem szimpatikus.

Viszont nem értem miért mondod olyan játékra hogy nem MMO, aminek nincs single player (offline) eleme, szerverbérlete viszont annál inkább. Részleteznéd?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. vivanto Asagr...
2013.11.19. 22:10
Pacman MMORPG-ről beszélt, nem MMO. A korrektség jegyében pedig ha ~3 évnél nem régebbi játékot emlegetsz, akkor ne a TF2-vel példálózz (PoE természetesen fair play).

szerk: Hogy a témáról is írjak, én is megerősítem amit Pacman írt. A micros MMORPGk többségénél nagy divat adott insta lezárása. Én még anno a DDO rendszerét egész vállalhatónak találtam amikor először átváltott microra a korábbi havidíjas rendszerről. Lényegében ott is egy csomó questért, karakter slotért és egyéb cuccért fizetni kellett, de megtratották a havidíj lehetőségét is, amivel továbbra is korlátlanúl tudtál kalandozni és max karakter slotot is adott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim vivan...
2013.11.19. 23:42
Pozitív példaként említettem egy még annál is idősebb játék mikrotranzakciós rendszerét, ami teljesen vállalható.

A WoW-val pedig nagy eséllyel az fog történni amit a DDO esetében is említesz, de az (is) eleve havidíjasként kezdte, és mivel a piacvezető MMO, gyakorlatilag azt csinálnak amit akarnak, nem kell trendeket követniük. Ha jól rémlik akkor az SW:TOR is pont ilyen szisztémára váltott, de az is havidíjasként kezdte ugye.

Amelyik "új" MMO és eleve F2P rendszerrel kezd, az már nem "pay to win" mikrotranzakciós rendszerrel kezd, elnézést ha túl szűk-látókörűen csak ezt a kategóriát vettem figyelembe TESO esetén, ami még megjelenésre vár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Zephyrus
2013.11.20. 06:39
pay as you go kéne, ha 1 hónapot fizetsz, az 1 hónap tényleges gameplayt jelentsen, amit akármeddig lehasználhatsz és nem jár le
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. vivanto Asagr...
2013.11.20. 08:29
Hopsz, akkor kicsit benéztem ezt a TF2 példát. Mondjuk szerintem nem igazán lehet összehasonlítani egy MMORPG-t egy MMOFPS-el. Más bennük az érték, másért hajlandóak fizetni az emberek. Ami egy RPG-nél belefér a microba, egy FPS-t akár csődbe is vihet. Határeset mert nem szigorúan FPS (sem FP sem S), inkább valami hibrid, de gondolhatunk itt a Hellgate Londonra. Persze lehet hogy microval az is működött volna.

Amiért most lehet páran lehurrognak, de szerintem F2P-re jó példa lehet az "új" címek közül a Diablo3. Az RMAH megszűnik, egyéb módon meg nem kell fizetni benne semmiért, úgyhogy nem is igazán értem hol éri meg a servereket fenntartani.

A WoWnál viszont nem igazán értek egyet, legalábbis még jódarabig nem, pont az általad említett ok (piacvezető) miatt. Jelenleg a Blizzard talán az utolsó, aki még le tudja nyomni az emberek torkán a havidíjat, még ilyen röhelyes pandas marhasággal is. A TESO akármilyen jónak néz ki, kicsit félek hogy a TSW sorsája jut, legfeljebb kicsit tovább tart neki.

@Zephyrus
Ott is azért lehet ügyesen számolgatni, sokaknak akár drágább is lehet mint a sima havidíj. Az egységnyi ártól függően még akár a csak alkalmi játékosnak is drágább lehet, hát még aki állandóan azzal tolja. Ez kicsit olyan mint az idő vs megtett út alapú autópálya bérlet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. MrFox
2013.11.20. 13:58
- Neked van TESO karaktered és előfizetésed?
- Nem, nekem életem van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. slayer007
2013.11.20. 14:15
Asagrim!
Örülnék, ha nem próbálnád a véleményed erőszakkal lenyomni a torkomon, és játszani azt, hogy ismersz minden mmo-t.
Ismersz kb 2-t, amit felhoztál, huha.
Én meg toltam kb 10et eddig, ha nem többet, és ami free to play volt, az mind többe került, mint a p2p.
Neverwinter volt itt példa még. A stone pet nélkül kb nem sokat érsz, a többi bugos, vagy gyenge. Vedd meg USD-ért, vagy farmold ki az árát rohadt sok idő alatt...
Team Fortressel nem játszottam.
Path of Exile... sokat nem kellett költeni rá, mert ha ránéznék, és nem lenne odaírva a neve a játéknak, azt hinném diablo...
És tehetek én róla, hogy mint mindennek, már a játékok nagy része (főleg MMO) is Ázsiából ered?
Nekem csak az hiányzik, hogy végre tanuljanak az mmo készítők a rengeteg hibából, ami elrontja a játékaikat, összegyúrják eggyé, és végre lehessen valamit alkotni, amiért szívesen fizetek havidíjat.
A WoW ilyen volt... a Burning Crusade kiegig, utána meg egy nagy nulla... fejőstehén, ami semmi újítást nem hoz.
RPG-ből lassan hack and slash játékot faragnak, mert semmi role-playing nem marad benne.
Ez a szerény véleményem, és nem próbálom agresszíven ráderőltetni kedves Asagrim.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Magrathea
2013.11.20. 15:11
Asagrim, slayer007: Azért ne essetek egymásnak efölött, mindkettőtöknek vannak megfontolandó érvei, ahogy a két fizetési modellnek is megvan a maguk előnye és hátránya. Szerintem a fizetési modellnél sokkal többet számít maga a játék: ha az jó, akkor elnézzük neki ha F2P (amennyiben nem Pay2win) meg azt is ha havidíjas. Fő kérdés tehát: szeretitek az elder scrolls világát és a tetszik a gameplay amivel tálalják?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. slayer007
2013.11.21. 09:23
Pacman:
Én elképesztően nagy ESO fan vagyok, igaz csak a Morrowindnél csatlakoztam be a témába, de a Morriwindet, Obliviont és SKyrimet rongyosra játszottam.
Kicsit sajnálom, hogy MMO lesz, mert ami egyszer elmegy abba a vonalba, az nem szokott visszatérni a single felé. (Skyrim szintű játékok nem lesznek a jövőben... )
Azonban megvan az esélye is, hogy megtalálom az engem kövi 5 évre lekötő játékot... )
Engem abszolút nem zavar, ha pay2play lesz a játék, csak reménykedem benne, hogy lesz esélye egy casual playernek is érdemben játszani vele. Ezt a vonalat sajnos nagyon nehéz a készítőknek eltalálni, és eddig az általam játszott játékok közül a Warhammer Online-n kívül másnak nem is sikerült... kár, hogy az meg hamar bedőlt.
A Bethesdaban nagyon bízom, legendás játékokat csináltak eddig is, remélem, hogy megbírkóznak egy MMO-val is, hozva a single-player RPG-k szintjét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. slayer007
2013.11.21. 10:49
Akartam mondani Elder Scrolls fan... az ESO már maga az online.. na mind1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!