iPon Hírek

TESV: Újabb infók

Dátum | 2011. 04. 20.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Kezdjük a három verzió különbségeivel. A Bethesda azt ígérte nekünk, hogy az Elders Scrolls V: Skyrim PS3-as, Xbox 360-as és PC-s változta pontosan ugyanúgy fog kinézni. Ennek halványan ellentmond Todd Howard legutóbbi kijelentése, mely szerint a PC játékosok érzékelhető előnyökhöz juthatnak a grafikai beállításoknak köszönhetően.

Elmondása szerint a játék úgy skálázódik, ahogy az elvárható. A PC játékosoknak pedig mindig becsempésznek néhány apróságot, példának okán nagyobb textúra.

Kiemelte viszont, hogy ettől függetlenül még mindig tartja, hogy ugyanazt az élményt kapjuk, a nagyobb felbontás pedig azért kell jobban a PC felhasználóknak, mert ők jóval közelebb ülnek a képernyőhöz, mint a konzolos játékosok, akik méterekre ülnek a tévétől.

A hatalmas nyílt világú RPG shader kezelés szempontjából DX9-es játék, ami pedig a DX11 módot illeti, az "mindössze" teljesítménybeli javulást mutat majd a régihez képest. Ahogy azt már korábban is megírtuk, a játék nem használja majd ki az új Direct X "extráit", mint a tesszelláció, de ez nem jelenti azt, hogy a jövőben nem tervezik ennek implementálását.


Most pedig térjünk rá a gameplay fronton hullatott infómorzsák szedegetésére. A Skyrimban jóval gyakrabban fogtok majd szinteket lépkedni, mint azt az Oblivionban vagy a Fallout 3-ban tettétek korábban. A fejlesztők az utóbbiakat úgy írták le röviden, mint "1-25" játékokat, míg a Skyrim "1-50" lesz. Ez nem azt jelenti, hogy 50 lesz a szintkorlát, ezt úgy kell érteni, hogy a legtöbb játékos 50-es szint környékén mozog majd a játék végére, a valós szintkorlát 70 körül lesz.

"Ez csak annyit jelent, hogy egy kicsit felgyorsítottuk a dolgokat. Nem lesz hosszabb a játék. Arról van csak szó, hogy nagyon sok perk van, az igazi erő pedig ezekben rejlik, így szerettük volna, ha gyorsabban kapjátok meg őket. Eleinte gyorsan lépitek majd a szinteket, de a játék előrehaladtával ez egyre lassul majd."

A Skyrim világa nagyjából akkora lesz, mint az Oblivioné volt. Első ránézésre talán ez nem tűnik majd igaznak, a nehezen járható hegyi utak miatt könnyen támadhat majd az az érzésünk, hogy Skyrim nagyobb. Ahogy a hegyek csúcsai felé törtök, az ellenfelek kalibere is emelkedik majd. Meg kell majd gondolnotok, hogy hol, merre vágtok át, mert könnyen kaphattok az arcotokba néhány hegyi trollt, akikre nem biztos, hogy fel vagytok készülve.

A Bethesda ezúttal több embert állított a kazamaták avagy dungeon-ök készítésére, jóval több és változatosabb ilyen hely lesz. Körülbelül 120 kazamata és még vagy 100 olyan helyszín lesz, ahova érdemes ellátogatni (külső terület).

Lényeg a lényeg: a Skyrim hosszú napokra/hetekre leköt majd minden igazi fantasy RPG rajongót!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. benczeb90
2011.04.20. 22:12
úgy legyen. de faszom, miért pont most van könnyű félévem? a következő kettőben fingani se lesz időm nemhogy erre. január végén a vizsgaidőszak után pár hétig lehet majd tolni egész nap de vagy 10 hetet kell "várnom" a megjelenés után... erős leszek kibírom kibírom....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller
2011.04.21. 09:57
Szvsz az Oblivionban is túl gyorsan lépegettünk szintet. Én 5szörös lassítással tudtam csak élvezni.

A barlangok nagyon nagyon bénák voltak Oblivionban, örülök hogy ezeket kijavítják.

Olyan érzésem van, hogy a TES V egy butított RPG lesz, ahogy az Oblivion az a Morrowindhoz képest...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. zuzo
2011.04.21. 09:59
Ezaz, sírjunk eggyütt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. yesname
2011.04.21. 10:08
Nagyon bírom ahogy a fejlesztők-kiadók egy ideje csupa negatívumokat hoznak fel pozitíumvként beállítva. Ilyen volt a Dragon Age II is. Szánalmasak. A jót csak egyre jobban lrontani tudják. Nagyon vártam ezt a játékot, hogy megvegyem, de most már csak majd megnézem egy szabad órában szintre kerültem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. benczeb90
2011.04.21. 13:58
Én szerettem az oblivion szintlépési sebességét. ha begyorsítják és zavar akkor lelassítom egy kis modding. obliba a barlangok meg az ayleid cuccok eléggé ugyanolyanok voltak mindenhol, az abszolút jó ha átírják. én annak is örülnék ha nem mindig legyőzhető ellenségek lennének, vagy ien többet ésszel mint erővel típusú megoldások
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. aryanis83
2011.04.24. 17:41
Ez aztàn az indoklás..mert a pc-sek közelről nézik..akkor én hülye vok hogy a fullhd 27 colos Samsung monitort majd másfél méterről használom pc-hez xboxhoz egyaránt..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Bruciekibb...
2011.04.25. 17:24
Ezt tényleg jól megmagyarázták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. sanyix
2011.04.26. 15:15
na végre a dx11 arra lesz használva amire készült, plusz teljesítményre, és nem arra hogy betegyenek 4db 1000x-es nagyításban is alig észrevehető grafikai extrát ami negyedeli a futási teljesítményt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. i2k010
2011.04.26. 17:52
Hát, valóban érdekes indoklás a PC minőségi textúráinak létjogosultságát illetően.
Nekem is Samsung 27-esem van, és nem 20 cm-ről nézem, hanem 1+ méterről...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!