iPon Hírek

Tesztpadon egy 2,66 GHz Lynnfield processzor

Dátum | 2009. 05. 25.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az elmúlt hetek folyamán sorra jelennek meg a különböző neves gyártók Core i5-ös processzorokkal is kompatibilis hűtői, azaz nagy a mozgolódás, mindenki várja az Intel új, Nehalem architektúrára épülő középkategóriás processzorait. Most ismét érdekességek jelentek meg, ám ezúttal nem processzorhűtőkről, hanem egy tesztről tudunk beszámolni, amelyben egy 2,66 GHz-en ketyegő Lynnfield processzor teljesítményét próbálták megvizsgálni néhány egyszerűbb szintetikus teszt segítségével.




Ugyan egyelőre csak egy korai tesztről van szó, amit érdemes egészséges gyanakvással kezelni, de mindenesetre némi képet kaphatunk arról, hogy mire lesz képes az LGA-1156-os foglalatba passzoló újdonság, amely a gyártó új, P55-ös lapkakészlettel ellátott alaplapjaiban kaphat helyet. Ez a modell, azaz a 2,66 GHz-es változat 196 dollár körüli áron kerülhet majd forgalomba, de a termékpalettán 2,8 GHz-es és 2,93 GHz-es órajelen ketyegő példányok is szerepelni fognak.

3DMark Vantage (eXtreme preset)
3DMark Vantage (Performance preset)
Cinebench R10
Everest CPUQueen.
Everest CPU AES
Visszatérve a teszthez, az Xfastest munkatársai egy referencia dizájnra épülő Intel P55-ös alaplapot (DIBX_CRB) hívtak segítségül a megmérettetéshez. A tesztben a 3DMark Vantage (CPU test1), a Cinebench R10 és a népszerű Everest volt jelen, a különböző alkalmazásokban elért eredmények a fenti képeken láthatóak. A négymagos processzorral szerelt rendszer bekapcsolt HyperThreading támogatás mellett nagyjából 25%-kal volt gyorsabb egy Core 2 Extreme QX9650-es processzornál PhotoWorX tesztben, de AES teszt alkalmával is jóval jobbnak mutatkozott annál.

A fenti képek, illetve eredmények érdekesek, de igazi véleményt majd a hivatalos tesztek megjelenése után érdemes formálni az új jövevényről. Egyébként a CPU-Z kép alapján valószínűleg Windows 7 RC volt a tesztrendszeren.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. Thomas90
2009.05.25. 13:50
VISSZA A HIRHEZ

Gyaaaa.....
Ha nálunk 250$ lesz 200$ helyett már az is baromi jó egy ilyen prociért!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Joachim21
2009.05.25. 14:07
QX9650+25%... ehhh... ha ez igaz lesz, szeptembertől megint lehet temetni a riválisokat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. menzi
2009.05.25. 14:15
nekem is uez a hátterem de xp-t használok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Misuti
2009.05.25. 14:40
Én jobban arra lennék kíváncsi,hogy mekkora a sebességbeli lemaradása az i7-hez képest?Na meg az ár-érték arány?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tomboy1986
2009.05.25. 14:58
Joachim21:

Időnként nem ártana, ha az egész mondatot elolvasnád. Az Everestes Photoworksben volt akkora a különbség.

Amúgy szép, hogy így megeszed a hírt, mivel az i7 sem gyorsabb átlagosan 25%-kal az azonos órajelű Core2-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. freeker
2009.05.25. 15:14
Ez mivel tud többet, egy hasonló órajelű core2quad-nál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. pluto
2009.05.25. 15:35
Egy WinRAR-ban azért még elverne egy Quadot, de kb. tényleg olyan teljesítménye van. De azért ne feledkezzünk el a HT-ről, meg arról sem hogy ez már natív négymagos processzor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. freeker
2009.05.25. 15:38
Ez azt jelenti, hogy a számítási feladatoknál, gyorsabban dolgozik, és jobban terhelhető?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pkornel20
2009.05.25. 15:47
Az igaz hogy az AMD új processzorai amik jönni fognak azok kompatibilisek az AM3 alaplapokkal?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Joachim21
2009.05.25. 16:02
Igaz, néztem utána én is a benchmarkokat, de ne felejtsd el Tommyboy, hogy a játékokban jön ki legkevésbé a CPU ereje. Azonkívül, minden más ami CPU igényes, majd profitál az i5 képességeiből, és az h ez a lynnfield így teljesített, miközben közel sem a legerősebb ami a piacon lesz, mégis felveszi a versenyt a core 2 extreme széria legjobbjaival, megveri őket, miközben az AMD még mindig csak a Q9550es befogásánál tart, akkor azért kár tagadni, hogy az i5 a nahelem széria többi procijához hasonlóan nagy arculcsapása lesz a konkurenciának!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tomboy1986
2009.05.25. 16:09
freeker:

Nem. Az azt jelenti, hogy a WinRAR benchmarkja nincs köszönőviszonyban a valósággal. Ha tömörítesz vele akkor teljesen más értékeket kapsz.

Amúgy tessék elolvasni:

http://prohardver.hu/teszt/az_amd_felzarko...deokodolas.html

A 920-as i7-nél gyengébb szereplésre lehet számítani nyilván.


Joachim21:
Nálad mindig, minden óriási arculcsapás az AMD-nek szóval...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Pipa88
2009.05.25. 16:41
A PhII 940 CineBench R10 Multi CPU-ban jobb eredményt ért el: http://images.anandtech.com/graphs/amdphen...80918/18177.png

Ja és az már most 195 dollár: http://prohardver.hu/hir/arcsokkentesek_es...haza_tajan.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Terror
2009.05.25. 16:41
Jah, a Nehalem az aztán nagy arconcsapás, a franc se veszi meg, ezért is csökkent az Intel részesedése a piacon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Joachim21
2009.05.25. 17:48
Én egy helyen nem írtam le az AMD nevét eddig, direkt hogy meg ne sértsek bárkit is! Az meg hogy csökkent az Intel részesedése leginkább annak tudható be, hogy a mainstream szegmensben most csak a régi core2 architektúra van, és ha valaki most vesz új gépet akkor joggal fontolja meg, hogy core2, amitől új dolog már nem fog jönni, vagy inkább phenom2/AM3as rendszer, ami a későbbiekben még fejleszthető lesz.

Nem akarom elvitatni a konkurencia érdemeit, meg hogy sok olyan dolgot licencel az intel tőlük amit a Nahelemhez is felhasznált, de a teljesítménye az eddig látottaknak önmagáért beszél! Ha kijön egy rendes összehasonlító elemzés egy azonos árban lévő AMD, és i5 között, akkor lehet majd vitatkozni azon h melyik éri meg!


Peace
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. greganka
2009.05.25. 18:31
eböl egy 3.2 -es kis jószág jol jönne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Joachim21
2009.05.25. 19:44
Nem jönnek 8 magos procik asztali gépekbe! Gulftown kódnévvel jön a 32nm-es i7es majd vmikor, és az lesz 6 magos, de a most is meglévő 1366os foglalatot fogja használni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. pluto
2009.05.25. 19:48
Joachim
Azonos árban jobb marad majd az AMD, ez sejthető. És az is hogy teljesítményben jobb lesz az Intel. Az hogy nem írtad ki az AMD nevét, ez nem nagy dolog, mivel csak egy 'konkurencia' van az pedig az AMD. Tehát kimondtad az AMD-t más betűkkel. Én a WinRAR sebessségmérőjét eddig valóságosnak tartom, lehet hogy még túl kevésszer használtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Terror
2009.05.25. 20:23
A WinRAR teljesen más adatokat köp ki még ugyanazon a gépen is, ha megismétled a tesztet. Egyféleképpen lehet reálisan tesztelni: ha vegyes tartalmat csakugyan nekiáll az ember be- és kitömöríteni. Bár az a benchmarkból is látszik, hogy a RAR az AMD, a 7z meg az Intel processzorait szereti jobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Joachim21
2009.05.25. 20:41
Pluto
Én ezt sem jelenteném ki így fejvesztés terhe mellett, hogy azonos teljesítményen olcsóbb az AMD, ráadásul az új platform teljes áráról még csak becslések vannak! Már láttam cikket olyan i7es (X58as) alaplapról, ami nem volt agyonbutítva, de 168USD az ára, tehát ott is kezdenek megjelenni a kevésbé elvadult árszabású dolgok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. okostibi
2009.05.25. 20:56
hát az i7-hez képest nem sokat ér:
http://kepfeltolto.net/images/1243277644.jpg
kis gyorsteszt. igaz nem ugyan azaz everest verzio.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. StevyXIX
2009.05.25. 20:59
A másik pedig, hogy 3,3Ghz-en megy a processzorod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. okostibi
2009.05.25. 21:47
azt nemis néztem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!