iPon Hírek

TGA: Elkezdődött a gyűjtés a Psychonauts 2-re

Dátum | 2015. 12. 04.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Psychonauts 2 régóta terítéken van a Double Fine-nál, csak éppen sosem jutottak el addig, hogy ténylegesen neki is álljanak. Legutóbb akkor került elérhető közelségbe a játék fejlesztése, amikor a Minecraftot készítő Notch felajánlott 13 millió dollárt rá, azonban akkor a Double Fine-nál már más tervek voltak: másnap ugyanis elindították a Kickstarter-gyűjtést az akkor még Double Fine Adventure néven futó játékra, amiből a Broken Age lett. Most, hogy a Broken Age megjelent, Tim Schafer és brigádja újra elő tudta venni a Psychonauts 2-t. Mivel annak idején a Broken Age az eredeti 400 ezer dolláros célkitűzés nyolcszorosát tudta teljesíteni (úgy, hogy egy ismeretlen címről volt szó), Schafer szerint a Psychonauts 2-re viszonylag könnyen össze kellene jönnie a minimumként megjelölt 3,3 millió dollárnak. Ennél azonban többre számítanak, és ezért is indították ezúttal a gyűjtést a Kickstarter helyett a nem olyan rég elindult Fig nevű oldalon. Erről korábban már mi is írtunk: a Figet az alapoktól a játékok finanszírozására építették fel, és lényege, hogy a megszokott kisebb hozzájárulások és jutalmak mellett lehetőség van nagyobb összegeket is befektetni a fejlesztésbe, cserébe pedig a befektető részesül majd a játék által termelt profitból - jelenleg ehhez minimum 1000 dollárt kell betenni a projektbe. Ezzel együtt Schafer megjegyezte, hogy egy privát befektető (aki nem Notch) is berakott már egy nagyobb összeget a fejlesztésbe, továbbá a Double Fine maga is egy jól működő, nyereséges stúdió jelenleg, így természetesen ők maguk is finanszírozzák a projektet. Schafer számításai alapján így összességében összejöhet egy 13 millió dolláros költségvetés - ami pont annyi, amennyit Notch ajánlott fel, és egyébként az első rész is ennyibe került. A fejlesztők úgy szeretnék alacsonyan tartani a költségeket, hogy az Unreal Engine 4-et használják majd, így a technológia kialakításra nem kell sokat költeniük.
De milyen lesz a játék? Erről már egy jól kialakult képe van Tim Schafernek. A történet szerint Raz ezúttal már egy teljes értékű psychonauta, aki ellátogat a psychonauták központjába, hogy megnézze, miként is működik ez a szervezet, és mit is csinálnak. Itt láthatja majd, hogyan tervezik meg és hajtják végre a nemzetközi kémkedési akcióikat, és találkozik majd azokkal a psychonautákkal, akik vezetik a vállalatot. Sasha, Milla és Lili is visszatér, akiket végre a rendes környezetükben, psychonautaként láthatunk majd tevékenykedni - teljesen elszakadunk tehát az első rész nyári táborától. A központ egyfajta hubként funkcionál majd, ahonnan mindenféle elmebeteg világba utazhatunk el küldetéseket teljesíteni. Raz azonban hamarosan elkezdi látni a szervezet hibáit, és rájön, hogy közel sem olyan tökéletesek, mint ahogy azt korábban képzelte. Rájön továbbá arra is, hogy a szervezetnek nagyobb szüksége van rá, mint neki őrájuk. Schafer ígérete szerint a történet számos kérdést megmagyaráz majd az első részből. Ami a játékmenetet illeti, a készítők továbbra is az ügyességi-platformer részekre, a feladatok megoldására, és a psychonauta-erők bevetésére koncentrálnak majd, azonban a céljuk, hogy a játékmechanizmusok ezúttal kifinomultak és jól használhatóak legyenek - ezzel kapcsolatban sok kritika érte az első részt. A Double Fine két és fél év alatt tervezi elkészíteni a Psychonauts 2-t, ami némileg merész vállalkozásnak tűnik, tekintve, hogy a jóval kisebb Broken Age három évig tartott. Schafer elmondta, hogy a Psychonauts 2 csapata nagyobb lesz, és tapasztalt veteránok fognak dolgozni rajta, azonban arról nincs szó, hogy a teljes stúdiót ráállítanák. A cégen belül továbbra is folyik majd a munka a Headlander és a Day of the Tentacle Remastered játékokon, de készül egy egyelőre be nem jelentett cím is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. dbelam
2015.12.04. 15:21
Amikor a Psychonauts 2-t és "előre gyűjtést" láttam egy kifejezésben, majdnem elhagyta a számat a "nagy büdös ló*****t!" kezdetű mondat.
Aztán szerencsére nem kickstarter, hanem a Fig adja az alapot, és "valósabb" árat adtak meg.
Azért nem fog tőlem 300e Ft-ot kapni befektetőként sem, de remélem követni fogják a példáját, mert a kickstarteres "adjatok pénzt a prealfára, cserébe küldünk egy levelet" modell nem jó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Kobest
2015.12.04. 16:13
Én nagyon óvatos lennék a Double Fine-féle Kickstarter (vagy most éppen Fig) projektekkel kapcsolatban. A Broken Age elején is mit mondtak? "Adjatok pénzt, és csinálunk egy régi, hagyományos 2D kalandjátékot."

Amit kaptunk az nem volt más, mint egy lebutított, szinte már csak mobilokra szánt kalandjáték, amiben annyira nehezek voltak a fejtörők, hogy a készítők ki is felejtették őket a játékból. Nem beszélve arról (miután végignéztem az összes dokumentumfilmet a játék készítéséről), hogy az egész folyamat alatt az jött le, hogy Schafer kreativitásban és történetírásban nagyon jó, de nem egy vezető: egyszerűen késett a játék csak azért, mert döntésképtelen volt több helyzetben.

Ott van még a Space Base DF9 esete is...úgyhogy, don't give your hopes up!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!