iPon Hírek

The Flame in the Flood - A remény folyója

Dátum | 2016. 05. 12.
Szerző | villanyi.gergo
Csoport | JÁTÉK

Az emberek azt mondják, a folyó végénél a szabadulás vár. De honnan jött a folyó? Ez a hatalmas víztömeg, ami városokat, gyárakat, erdőket, autókat nyelt el, söpört félre és süllyesztett magába. Csak víz van és maradványok, roncsok. A civilizációval pedig valami nagyon sötét dolog történhetett, mert a megmaradt félbolond, elvadult és fura szerzetek csak régmúlt árnyai annak, ami embernek nevezhető. Vagy ez a valóság immár, és minél előbb elfogadjuk ezt tényként, annál jobb? Egy kis hátizsák, egy kutya és egy rozoga tutaj. Innen indul a végtelennek tűnő folyón az utazás, miközben éhhalál, kiszáradás, vadállatok, fulladás, betegségek, sérülések és kihűlés fenyeget minket. Minden egyes nap, minden egyes partraszálláskor veszélyek egész sora les ránk a The Flame in the Flood-ban, és ahogy a szárazföld, úgy a folyó is közönyös kísérőként szemléli kínlódásunkat. Mégis haladunk, küzdünk és túlélünk. De mi végre, és meddig?
Életben maradni nem könnyű. Élelemre, meleg ruházatra, gyógyszerekre, eszközökre, csapdákra, fegyverekre lesz szükségünk, és ezeket nekünk kell elkészítenünk az esetek legnagyobb részében. Látszik, hogy a készítők komolyan vették ezt a részt, mivel – ha nem is 100%-osan pontos – de meglehetősen élethű rendszer került a játékba. Összesen nagyjából 30 féle nyersanyaggal találkozunk, ezek kombinálásával pedig felszereléseket, ellátmányt gyártunk. Kritikus fontosságúak az egyszerű szerszámok és a tűz is, valamint a különböző gyógyhatású készítmények. Különböző növényeket önmagukban is elfogyaszthatunk, de fertőzés, vagy mérgezés esetén a belőlük készített ital fog megmenteni minket. A húst sem ajánlatos nyersen megenni, a víz tisztítása pedig ugyancsak alapvető fontosságú. Ha elázunk meg kell szárítkoznunk valahogy, mielőtt kihűlne a testünk, és pihenésre is alkalmas helyet kell keresnünk, ha nem akarunk összeesni a fáradtságtól. Az elkészített szerszámoknak tartóssága is van, úgyhogy a realitás itt is visszaköszön, nem bírják a végtelenségig a használatot. A magunkkal cipelhető tárgyak mennyisége pedig nagyon limitált kezdetekben,- pedig a kutya is tud pár dolgot cipelni - így jól át kell gondolnunk mire, mikor lehet szükségünk. Ha megérjük, az egyre jobb felszerelésünknek köszönhetően ez is változni fog persze. Utunk során levelesládákra is lelhetünk, ahol feladatokat találunk, és adhatunk le, univerzális quest hubnak is lehet őket tekinteni, és mindenféle hasznos apróságot adnak, ha sikerrel teljesítjük a kihívásokat, amiket elénk tárnak.
Tutajunk igaz ugyan, hogy egy rozoga tákolmány, de úszik a vízen, irányítható (hellyel, közzel) és fejleszthető is. Megerősíthetjük, megnövelhetjük az irányíthatóságát, és a teherbírását is, hogy még több mindent vihessünk magunkkal. Szükségünk is lesz ezekre, mivel a folyó sodrásához alkalmazkodva, zátonyokat és egyéb akadályokat kerülgetve kell manővereznünk, valamint megközelítenünk azokat a helyeket, ahol zsákmányt remélünk. Ha rosszul mérjük fel a sebességünket vagy a távolságot, a folyó elragad és időbe telik, mire új, felfedezésre alkalmas szárazulatot pillantunk meg. Magával ragadó játék a The Flame in he Flood, mégis van pár zavaró hibája is. Néha beragad a karakterünk, vagy nem tudunk különböző tárgyakkal interakcióba lépni. Előfordul az is, hogy nagyobb építmények, fák „belelógnak” a látóterünkbe, és a kamera elforgatásának hiányában vakon manőverezünk. Egy sziklákkal, roncsokkal teli sebes sodrású folyórészen, vagy kígyókkal teli szakaszon ez kivételesen jó móka. Nagyon ritkán ugyan, de a tutajunk is be tud ragadni egy kikötéskor, így nincs más lehetőségünk, mint az újratöltés, vagy az öngyilkosság. A karakter néha egy sebzéstől (amitől azelőtt soha nem produkálta ezt) megbénul, és nem moccan (nem, nem kapott idegmérget sem). Ezek remélhetőleg hamar ki lesznek javítva, mert a story mode-ban ugyan igaz, hogy kevésbé zavaróak (újra lehet tölteni, és az megoldja ezeket), de a kihívásra vágyó játékosok számára készített endless mode-ot egy pillanat alatt derékba töri.
Mi mindenért jó a The Flame in the Flood? Megtanít a lemondásra és a kockázat felmérésére is. Lehet épp csak betettük a lábunk egy új területre és máris 3 farkas kerget minket. Megéri harcolni, csapdába csalni őket és taktikázni? Ez mind nyersanyagba, időbe kerül és könnyen meg is sérülhetünk. A sérülések meggyógyításának is megvan a maga költsége. Mivel bizonyos tárgyak jó eséllyel csak bizonyos helyeken fordulnak elő (például kovakő a táborokban) ezért lehet, sokára tehetünk csak ismét próbát. Vajon a harc kockázatosabb, vagy ha kihagyjuk ezt a lehetőséget? A döntéseink életet és halált is egyaránt jelenthetnek. Még egy napot, vagy csúfos kudarcot. Felkészültséget és kreativitást kíván a túlélés, de némi szerencse is kell hozzá, Fortuna pedig állítólag csak a legjobbakat részesíti kegyeiben.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Meteoreso
2016.05.12. 20:02
Na most ha ez egy nyílt világú túlélde lenne akkor imádnám.
De mikor kb 10. szerre úszol le ugyanazon a folyón már kezd unalmas lenni.
Kb nekem arról szólt hogy mentem meghaltam na jó akkor itt farkas van elkap legközelebb nem kötök ki. Meghalok kikötök máshol ott nincs semmi na jó akkor ott se.
Ilyen ismerd ki és legközelebb ne szivasd magad megy, csak nem pontszámra hanem időre, meddig éled túl.
De fél óránál sosem éltem túl nagyon. így frusztrál és kikapcsolod kb ennyi. pedig a stílus nagyon adja ha a dont starve stílus lenne imádnám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!