iPon Hírek

The Lord of the Rings: War in the North betekintés

Dátum | 2011. 08. 03.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A The Lord of the Rings: War in the North a Snowblind Studios szerint bizonyos szempontból a Baldur's Gate: Dark Alliance szellemi utódjának tekinthető. A fejlesztők maguk is játszottak a Dark Alliance-szel, és alaposan megvizsgálták, mi volt az, ami izgalmassá tette benne a co-op részt, és tapasztalataikat igyekezték új játékukba is átültetni. Úgy találták, hogy a kereskedelem, és általában véve a loot rendszer volt az, ami leginkább kiemelte a játékot, ezért ezekre az elemekre helyezték a hangsúlyt.

The Lord of the Rings: War in the North története a Gyűrűk Uráéval párhuzamosan halad, kalandjaink során Gandalffal, Aragornnal, Frodóval és a Gyűrű Szövetségével is összefuthatunk, ám a mi utunk más lesz, mint az övék: észak felé tartunk, hogy legyőzzük a gonosz Agandurt. Találkozunk Gandalf és Szarumán kollégájával, Radagasttal is, és utunk során segítségünkre lesz Beleram, az óriás sas, akit egy arany toll segítségével hívhatunk magunkhoz.

Co-op, a kincsek megszerzése, egyéni beállítások és véres akció: ezekre az elemekre épült a War in the North. Hárman játszhatunk együtt online, vagy a velünk egy szobában lévő barátainkkal. A co-opban szerzett javak és egyebek velünk maradnak kalandról kalandra, ám ha nálunk sokkal erősebb barátunk volt segítségünkre a játékban, a megszerzett tárgyakat hosszú távon már nem tarthatjuk meg. Jason Olander fődizájner szerint erre azért van szükség, mert nem szeretnék, hogy a könnyen megszerzett túl erős felszerelés miatt akaratlanul is tönkretegyük saját játékélményünket, ha később egyedül játszunk.

A jutalmak legnagyobb része véletlenszerűen generált lesz, és a co-op játékok során barátainkkal csereberélhetjük őket. A megtalált kincsesládákat, a viták elkerülése végett mindhárom karakter kinyithatja. Természetesen lesznek nem véletlenszerűen összerakott tárgyak is, megszerezhetjük Bilbó híres kardját, Fullánkot, és Narsilt, a legendás pengét, amely Szauron kezéről levágta az Egy Gyűrűt, és melyet Aragornnak újrakovácsoltak. Gandalf botjára sajnos nem tehetjük rá mancsainkat.

A játékban háromféle játszható karakter áll rendelkezésünkre: törp harcos, kósza, aki ember, és tünde loremaster. Harci stílusuk is alapvetően háromféle: közelharc, távolsági/közelharc, és mágia, de igényeink szerint beállíthatjuk őket. A karakterek különböző faji képességekkel rendelkeznek, a törp pl. titkos területeket fedezhet fel, és lesz is bőven felfedezni való, mivel rengeteg mellékküldetés áll rendelkezésünkre.

A War in the North a briteknél 18-as besorolást kapott, bár ez még nincs véglegesítve. A besorolás valószínűleg a véres harci jeleneteknek köszönhető: röpködnek a levágott végtagok, hullanak a fejek, balták csapódnak a lepénylesőkbe. A fejlesztők ezt azzal magyarázzák, hogy az erőszak magukból a könyvekből származik, amelyek Ruth Tomandl producer szerint "nagyon durvák". Szerintünk ő egészen más könyveket olvashatott, vagy ez csak egy marketingfogás, amellyel egy bizonyos célközönséget próbálnak megfogni.

A fejlesztők munkáját a Middle-Earth Enterprises felügyeli, szem előtt tartva, hogy minden megfeleljen a könyvekben foglaltaknak, és beleilleszkedjen a világba. De vajon elégedettek lesznek-e a nagy Tolkien rajongók?

Olander úgy nyilatkozott, hogy a Snowblindnál kifejezetten örülnek neki, hogy a rajongók ennyire szenvedélyesek rajongásuk tárgyával kapcsolatban. A fejlesztők közül is sokan nagy rajongók, és eddig kedvező visszajelzéseket kaptak a közösségtől. A fődizájner szerint izgalmas a licenc keretein belül dolgozni egy ilyen ismert, és szeretett világban, mint Tolkiené, és érdekes kihívás olyan játékot alkotni, amely ebbe hitelesen beleilleszkedik.

"Persze mindig akadnak olyan emberek, akiknek olyan nagyok az elvárásai, hogy nincs olyan játék, amely azoknak meg tudna felelni" – tette hozzá a producer. "A War in the North eddig nagyon tetszett a legtöbb nagy rajongónak, akinek megmutattuk. Különösen izgalmasnak találták, hogy eddig soha nem látott tájakra vittük el őket".

Mit gondolna Tolkien?

"Nehéz kérdés. Mindig is nagyon szigorú volt műveinek feldolgozásával kapcsolatban" – mondta Tomandl. "Remélem tetszene neki."

A War in the Northnak nem lesz olyan film kísérője, amelynek népszerűségét meglovagolhatná, bár idén jelent meg a trilógia bővített Blu-ray kiadása, és a Hobbit film is készülőben van. A fejlesztők szerint a Gyűrűk Ura időtlen alkotás, egyike azoknak a mítoszoknak és nagy franchise-oknak, melyeknek mindig is lesznek rajongói, akik fel akarják fedezni Középföldét, és akikre piacot lehet építeni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Cola92
2011.08.03. 20:25
"A fejlesztők szerint a Gyűrűk Ura időtlen alkotás, egyike azoknak a mítoszoknak és nagy franchise-oknak, melyeknek mindig is lesznek rajongói, akik fel akarják fedezni Középföldét, és akikre piacot lehet építeni."

Ez nagyon szép, és aki Gyűrűk Ura rajongó, ( mint én ) az biztos kifogja próbálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gezu1025
2011.08.03. 21:57
Így van, ugyanilyen nagy rajongó táborral, bír még a harry potter is, sőt. És ott is lehetne alkotni 1 értelmes játékot. De sorolhatnám a külömböző írók, és filmesek által megálmodott világokat, amikre mind-mind rá lehetne építeni 1-1 játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!