iPon Hírek

The Vanishing of Ethan Carter - tájak, tárgyak fotókból

Dátum | 2014. 03. 26.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A The Vanishing of Ethan Carter című horror játékban érdekes technológiát használnak a fejlesztők: a fotogrammetria nevű eljárás segítségével fotók alapján készítik el a játék helyszíneit. A Lowe féle Scale Invariant Feature Transform (SIFT) algoritmus és rengeteg jó minőségű fotó segítségével rendkívül részletgazdag 3D-s környezeteket tudnak létrehozni.
A játék egyik fejlesztője, Andrzej Poznanski elmondta, hogy az új technológia nemcsak jól néz ki, de a vele produkált helyszínek a játékosok tudatalattijára is hatással vannak. Például a képen látható templom apró részletei mind-mind a történetéről mesélnek: a padló kopottabb a bejárat környékén, a külső fal sötétebb ott, ahol gyakrabban éri az eső. Az agyunk felfogja mindezt, de általában nem foglalkozunk vele, hiszen ezek megszokott, hétköznapi dolgok. Az agyunk azonban azt is észreveszi, ha valami nem stimmel, ami gyakran előfordul a játékokban. Még ha csak tudatalatti szinten is, de észrevesszük, hogyha a textúrák túl tökéletesen illeszkednek és ismétlődnek, ha minden túl egyenletesen lekoptatott, és rossz helyen vannak a foltok, elszíneződések. "A Fotogrammetria hihetetlen. 20 éve készítek játékokat, fantasztikusan tehetséges művészekkel dolgoztam együtt olyan tripla A-s játékokon, mint a Bulletstorm vagy a Gears of War, és elmondhatom, hogy nem könnyű engem lenyűgözni a művészet terén. De az új eljárás nagyon bejön a rengeteg apró kis részlettel és finomsággal. De ami a legfontosabb, hogy ezeknek mély értelme van. Repedések, foltok, kopás - az anyatermészet több millió évig dolgozott mindezen, nem igazán igazságos hasonló minőséget várni a művészektől, akik pár napnál többet nem dolgoznak hasonló darabokon." Az alábbi helyszín elkészítéséhez több mint 200 fotót készítettek és használtak fel. A víz a játékban természetesen folyni fog.
Poznanski szerint a The Vanishing of Ethan Carterben olyan valósághű környezeti elemeket láthatunk majd, amilyenek eddig még nem szerepeltek videójátékokban. "Ezek az elemek többé már nem leegyszerűsített megközelítései lesznek a valóságnak - maguk lesznek a valóság." A játékot készítő The Astronauts nevű lengyel független csapat oldalán még több ilyen 3D-s csodát láthattok.
Kapcsolódó hírünk: The Vanishing of Ethan Carter - Látványos PC-s horror játék 8 embertől
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Crytek01
2014.03.26. 17:29
Hasonló lesz a Get Even is! Egész jóféle lesz a grafika!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. zsolt200
2014.03.26. 18:26
Arról hogy milyen típusú lesz a játék lehet tudni valamit? Mert egy fps játékban szívesen látnék ilyen környezetet. Habár az is érdekelne hogy csinálták meg ezeket? Körbefotózták minden irányból, vagy pedig csak szemből lesz textúrája, hátulról meg fehér lesz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Shinjiii
2014.03.26. 19:19
Fogalmam nincs, de hogy ez a játék is csak görbe botos koromra lesz készen ezzel a technológiával, az hót ziher.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. mikej95
2014.03.26. 20:40
Csak hogy fogják összeollózni a fotorealisztikus és magas poligon számú testeket a hagyományos módon készülttel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.03.26. 21:07
Ügyesen. Akinek ez a szakmája, összeollózza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. i2k010
2014.09.30. 09:36
A fotogrammetria (fotómérés) nem új találmány - a földmérők kábé "ezer éve" így dolgoznak, és dolgoztak, amikor térképrajzolásról, felmérésről és területszámításról volt és van szó.
Persze, a mai modern felmérő eszközökkel [mérőállomásoknak hívják őket] már 2 ember képes elvégezni azt a munkát, amit mi annak idején nem egyszer csak 6-an.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!