iPon Hírek

Thimbleweed Park - a Maniac Mansion alkotóitól

Dátum | 2014. 11. 19.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Két legendás ex-LucasArts fejlesztő, Ron Gilbert és Gary Winnick Kickstarteren indított kampányában egy olyan játékra gyűjt, melyet a Maniac Mansion és a Monkey Island valódi szellemi utódjának neveztek. A Thimbleweed Park című darabban minden megtalálható lesz, ami a klasszikus kalandjátékokhoz kell, jó sztori, kihívások - és természetesen a humor sem maradhat el. A játékkal visszarepülhetünk 1987-be , amikor az oldalra mozgó képernyő volt a technológia csúcsa, melyet tátott szájjal bámultunk, és a mára idejétmúlt, szavakból összerakosgatós kezelőfelület még vadiújnak számított. "Hogy miért akarjuk elkészíteni a Thimbleweed Parkot? Hiányzik nekünk a klasszikus kalandjátékok ártatlansága és bája. Jó volt velük játszani, mosolyt csaltak az arcokra. Újra egy ilyen játékot szeretnénk készíteni, és úgy, ahogy azt kell. Nem akarunk "tisztelegni a klasszikus kalandjátékok előtt", hanem egy valódi klasszikus kalandjátékot akarunk elkészíteni." "A Thimbleweed Park a műfaj valódi szerelmeseinek készült. Ez a Kickstarter azoknak szól, akik szerették a Maniac Mansiont, a Monkey Islandet és minden mást, ami nagyszerűvé tette azt a korszakot." A fejlesztők megőrzik a régi játékok egyszerűségét, a grafika és a kezelőfelület is csak olyan elemeket fog tartalmazni, melyeket a klasszikusokban láthattunk. Arra fognak törekedni, hogy szép, de egyszerű grafikát tálaljanak, ami elég teret ad majd a képzelőerőnknek. A fókuszban a nosztalgia lesz: ismerős játékmenetet kapunk, új történettel. A játékban a Maniac Mansiönhöz hasonlóan több karakter között váltogathatunk. Öt főszereplőnk lesz, akik segítségével meg kell fejtenünk a lepusztult kisváros, Thimbleweed Park rejtélyeit. A történet egy gyilkossággal kezdődik, amelynek felderítésével két nyomozót bíznak meg. Ezt követően a sztori szürreális, Twin Peaks-es irányokba kanyarodik el. "A porosan elnyúló országút mentén található Thimbleweed Park egykor virágzó üzleti negyeddel, fényűző hotellel és az állam legnagyobb párnagyárával büszkélkedhetett, de ma már a feledés határán lebeg, és ok nélkül létezik. Olyan város ez, hogy végigfut tőle a hátadon a hideg. Olyan hely, amelyet senki sem keres, mégis mindenki megtalál." A játék a tervek szerint 2016 júniusában lesz kész, PC-re, Mac-re és Linuxra fog megjelenni. Már 20 dollárért is kaphatunk majd belőle egy példányt, de aki a 25 dolláros csomagot választja, az egyben bűnbocsánatot nyer azért, amiért gyerekkorában kalóz verzióban játszott a Maniac Mansiönnel (a bűnbocsánatot a nagyobb csomagok is tartalmazzák).
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. LGx
2014.11.19. 14:06
nos ezt így kevésnek érzem...
vannak mostanában is (elvétve) jó kalandjátékok, többek közt a nemrég kijött Randal"s Monday, ami nosztalgikus DoTT időket idézett bennem.
igenis lehet fejleszteni a grafikát, mert 2014-ben bármilyen hangulatos és jó sztorijú legyen egy kalandjáték, azért nem feltétlenül kell ragaszkodni a pixelekhez, akkor sem, ha egy az egyben a régi játékostáborra építenek.

aki szereti a stílust feltétlenül nézze meg:
[Randal's Monday]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Tapir_606
2014.11.19. 19:00
bocs a kekeckedésért, de PC != Winfos, ugyanúgy, ahogy a Linux sem hardver
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. dbelam
2014.11.20. 11:02
"Akarunk egy régi hangulatot adó kalandjátékot csinálni", és megcsinálják egy az egybe ugyanazt a kényszer-UI-t, amitől a szoftverergonómiát ismerők a falba verik a fejüket!
Menjenek a ... Ez semmi, nem játék így! A "retro" címszót felhasználva akarnak kilapátolni a zsebünkből manit, na azt nézhetik! A hangulatot nem csak az adja meg hogy visszahozzuk azt az időt, amikor kényszerből voltak olyanok a játékok, amilyenek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Tapir_606
2014.11.20. 19:26
a szoftverergonómia célja, hogy értelmi fogyatékosok is tudjanak összetett rendszereket kezelni,
egy kalandjátéknál ez abba torkollik, hogy nulla ésszel végig klikkeled a képernyő minden objektumát, amíg nem történik valami
igenis kelljen már egy kis IQ ezekhez a játékokhoz, az ergonómia maradjon meg a hotkeyek bevezetésénél
amit mondasz, arra lenne igaz, amikor a szövegbeírós parancskiadás volt a megszokott (maniac mansion előtt minden)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pdx06
2014.11.20. 19:41
Nem hinném hogy ilyen játékokhoz akár pénzre is lenne szükség. Mások ingyen csinálják a jobbnál jobb remake-ket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. dbelam Tapir...
2014.11.21. 08:05
Kérlek mondd, hogy nem vagy szoftverfejlesztő. Vagy legalább nem vagy vezető/döntéshozó pozícióban.

Amúgy is végigklikkelhető, akármilyen interfészt raksz oda. Hotkey még rendben, de ezen a felületen már pár évtizede túljutott a világ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Tapir_606
2014.11.21. 12:29
a mai játékok 99,9%ához nem kell ész, ezért tűnt a mai gamer generációnak forradalmi újításnak pl az XCOM Enemy Unknown, ahol azért használod kell az agyad, ha nem easy-n tolod, meg nem save-loadolsz állandóan,
steam reviews-ben megnézheted mennyien húzták le azért mert idióták, vesztettek és biztos a játék a hibás (nem a régebbi spawn-bugosokra gondolok),
maximálisan egyetértek, hogy egy szoftverben az egyszerűség ma már jogosan elvárt, de egy valamirevaló játékfejlesztő fejjel, egy videójátékban, ha nem vagy ipari nagytermelő (EA, Activision, Ubi, stb. alatt), akkor meglátod az esetleges hátrányait is, pl az interfész nélkül 1 tárggyal egyvalamit tudsz csak kezdeni, azt is elismerem, hogy ugyanúgy okosan kell attól még megtervezni a játékot, gondolok itt pl. a Day of the Tentacle-ből Hoagie ágycserélős trükkjére, aminél a push-pull-use gombok sokkal inkább keresztbe tettek, mert azt kellett kitalálnod, hogyan cseréld ki az ágyakat, nem azt, hogy kicseréld az ágyakat
és amúgy kurva egészségtelennek tartom a szoftverergonómia túlzásba vitelét, pl újabb torrent kliensek, ahol a hátralevő időt nem fix-hosszú, másodpercig pontos dátumokkal van kiírva, hanem nap/hét/hónap kerekítésekkel, ami vagy kifér a képernyőre, vagy nem, attól függ 3 vagy 10 szóban írja le, amit akar
vagy youtube-on a jobb-click "stop download" gomb, amit nemtudom mennyien használtak, de messze hasznosabb volt, mint az, hogy eggyel kevesebb gomb van most a menüjében így

és ne érts félre, mert ennél a játéknál csak az interfészről beszéltem, a játéknak ránézésre messze nagyobb bajai vannak, nemértem, miért hiszik, hogy a négyzetcentis pixelek 2014-ben húúúdejóókmertrégiek, illetve nagyon remélem, hogy lesz szinkron hozzá, mert egy mai point n click kalandjátékban ez kihagyhatatlan feature, azt is remélem, hogy nem olyan humora lesz, mint amit a kickstarter videó utolsó fél percére odapróbálkoztak-.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ptaylord
2014.11.22. 18:54
..hát ez elég vérszegény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!