iPon Hírek

Tippek pályakezdőknek...

Dátum | 2012. 09. 28.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Chet Faliszek az Eurogamer expón beszélt kicsit a játékiparba való bekerülésről és adott néhány tippet a fiatal (wannabe) fejlesztőknek.

"Alkoss valamit és bejutsz. Ennyi, nem viccelek. Nincsenek bekerülési kritériumok, nem kell gyakorlat sem, csak csináljatok valamit."

A Valve-ot nagyon gyakran kérdezik arról, hogy mégis hogyan lehetne bekerülni hozzájuk, ha nincs gyakorlatunk. Minden álláshoz gyakorlatot várnak és emiatt képtelenség bárhova bekerülni. "Elmondom, hogy van ez. Az élet igazságtalan. Nem az ő dolguk, hogy gyakorlatot szerezzenek neked, hanem a tiéd. A legjobb rezümét az adja, ha megmutatod mit tudsz, szóval csak csináljátok."

Chet azt ajánlotta független fejlesztőknek, hogy járjanak indie játékfórumokra és csatlakozzanak fejlesztői közösségekhez, ahol visszajelzéseket kaphatnak a munkájukkal kapcsolatosan. Emellett kiemelte a Valve Steam Greenlight lehetőségeit is, ahol szintén hasznos visszajelzéseket kaphat az ambiciózus fiatal fejlesztő.

"Hogyan kapsz munkát az iparban? TE adod magadnak! Ennyire egyszerű, Te irányítod a sorsod."

A visszajelzések nyomán tovább tudtok majd fejlődni és egyre jobb dolgokat készíthettek, amit könnyen megoszthattok a világgal. Faliszek hozzátette, hogy nem a Greenlight az egyetlen lehetőség, kifejezetten buzdít mindenkit, hogy próbálkozzanak több helyen is.

Gyűjtsetek tehát ötleteket, igazítsátok egy platformhoz, szoftverhez, amitek van és próbáljatok valami olyat csinálni, amit akár ki is lehet adni. Mutassátok meg barátaitoknak, beszéljetek róla, játsszátok és teszteljétek. Amikor pedig kész van, adjátok ki. Már adtatok is magatoknak munkát a játékiparban. Chet nyomatékosította azt is, hogy a játékoknak nem kell feltétlen nagynak lenniük, hogy felkeltsék mások figyelmét. Nagyon okosan kell belőni az elején a méretet és a célokat.

"Sokan a leghülyébb dolgokkal álltak elő és megnevettettek minket. Körbeadtuk a cuccaikat és beszélgettünk róluk."

 

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Szefmester
2012.09.28. 20:15
És mi a helyzet azzal akinek csak egy kidolgozott ötlete? Van dizájn és kidolgozott működés, de nincs prototípus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. DogTheDog
2012.09.28. 20:39
Es miert kerdezik meg annak a cegnek az emberet,ami egy boltbol tartja fenn magat es mar regen azt sem tudjak,mitol is jatekfejlesztok ok valojaban.
Az aktiv fejlesztok kozott alig van egy-egy riport,pedig azok szavahiheto forrasok lennenek.
Mondjuk a media nem is a tajekoztatasert van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim Szefm...
2012.09.28. 22:14
Ez a pályakezdő szakemberekről szól, nem pedig a szakértelemmel nem rendelkező kreatív alkotókról.

Nekem is van egy jegyzőnél letétbe helyezett 163 oldalas doksim egy MMO-ról aminek az ötletét A-tól Z-ig mindenki imádta akinek meséltem róla, de azóta is ott porosodik, megvalósításra vár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Ipadnak
2012.09.29. 13:27
Nekem lövésem csincsen egy FPS játékról sem... LOL, ezért van tele szeméttel a net, mert mindenki fejleszt. Néhányan jobban tennék ha nem mennének gépközelbe...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Mangal
2012.09.29. 18:53
Ipadnak : Aki letölti az FPS Creator nevü programot,vagy egy Game Makert azt én nem nevezném fejlesztőnek.
Viszont aki értelmes dolgot tudott teremteni,saját kóddal és motorral,azt már inkább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!