iPon Hírek

Több GeForce GTX Titan fogyott, mint GTX 690

Dátum | 2013. 05. 21.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia GeForce GTX Titan videokártyája már egy ideje jelen van a piacon és a jelek szerint népszerűbb, mint azt korábban bárki is gondolta volna. Az Nvidia egyetlen GPU-val ellátott csúcskategóriás videokártyájából a piacon töltött első három hónapja alatt sokkal több fogyott, mint a GeForce GTX 690-ből megjelenése óta, azaz több, mint egy év alatt összesen. A helyzet jól láthatóan az Nvidia szakembereit is meglepte, hiszen arra valószínűleg legmerészebb álmaikban sem gondoltak volna, hogy a GeForce GTX Titánból ilyen rövid idő alatt ennyire sokat sikerül majd értékesíteni. Az eladási mutatók fényében úgy tűnik, hogy a játékosok jobban preferálják az egyetlen GPU-val rendelkező, hatalmas teljesítményt kínáló videokártyákat, mint az egyetlen nyomtatott áramköri lapra integrált, multi-GPU alapú megoldásokat.

Maga a GeForce GTX Titan egy 28 nm-es csíkszélességgel készülő, 7,1 milliárd tranzisztort tartalmazó GK110-es GPU-ra alapoz, amelynek egyik SMX tömbje letiltásra került. A GPU így 2688 CUDA maggal, 224 textúrázóval és 48 renderelő egységgel gazdálkodhat, a 6 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriához pedig 384-bites adatsínen keresztül kapcsolódik. A GPU 837 MHz-es alap-, illetve 876 MHz-es Boost órajelen ketyeg, a memóriachipek effektív órajele pedig 6 GHz-es értéket képvisel. Ezzel szemben a GeForce GTX 690 két darab, egyenként 28 nm-es csíkszélességgel készített GK104-es GPU-ra támaszkodik, amelyek PCIe hídchip segítségével kommunikálnak egymással és a rendszerrel. A GPU-k egyenként 1536 CUDA magot kínálnak, magórajelük pedig 915 MHz-es értéket képvisel. A GPU-k 2x256-bites adatsínt alkalmaznak, amelyen keresztül egyenként 2 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriához kapcsolódnak. A memóriachipek 6008 MHz-es effektív órajelen üzemelnek.

A GeForce GTX 690 ellen szólhat, hogy az SLI multi-GPU technológia előnyei nem aknázhatóak ki minden játékban, ezzel szemben az egyetlen GPU-ra támaszkodó GeForce GTX Titan folyamatosan, alkalmazástól függetlenül képes maximális teljesítményt nyújtani, ami játékos szemmel nézve abszolút nem mindegy. A GeForce GTX Titan dupla pontosságú számítási teljesítmény tekintetében is ütőképesebb, mint elődei - például a GeForce GTX 680. A GeForce GTX 680 esetében egy SMX tömbön belül 192 egyszeres pontosságú feldolgozóra mindössze 8 darab dupla pontosságú feldolgozó jutott, így az órajelenként végrehajtható dupla pontosságú műveletek száma az egyszeres pontosságú műveleteknek mindössze 1/24-ed része. Ehhez képest a GeForce GTX Titan esetében egyetlen SMX tömbön belül a 192 egyszeres pontosságú feldolgozó mellé 64 darab dupla pontosságú feldolgozó is került, így a dupla pontosságú számítási teljesítmény érezhetően nőtt. Persze akkor, ha a driverben a dupla pontosságú számítás engedélyezve van, a GPU csökkentett órajeleken üzemel. A GeForce GTX Titan az Nvidia állítása szerint 30-40%-kal jobb teljesítményt kínál, mint az AMD Radeon HD 7970 vagy a GeForce GTX 680, háromutas SLI rendszerben pedig képes hasonló, vagy jobb teljesítményt nyújtani, mint egy két darab GeForce GTX 690-es videokártyára támaszkodó, négyutas SLI rendszer. Persze a hatalmas teljesítménynek meg is kérik az árát.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

56. markangabo...
2013.05.21. 18:40
Ne ezek után kérdezze bárki, hogy mi mértelme ennek a kártyáknak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. CHaooSS
2013.05.21. 19:00
A GeForce GTX Titan az Nvidia állítása szerint 30-40%-kal jobb teljesítményt kínál, mint az AMD Radeon HD 7970

csak az a bibi, hogy 2,5x annyiba kerül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Gpety
2013.05.21. 19:09
Ja, 690-ből eladtak ezret, Titanból meg 1001-et. A több relatív jelző, pl. már a 2 is sokkal, de sokkal több, mint az 1.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. KOKO
2013.05.21. 19:14
Ha tele vagy pénzzel nem számít mennyivel kerül többe, ha lenne rá pénzem én is megvenném, de mivel nincs és nem is lesz ennyim egy vga kártyára csak álmodozok milyen jó is lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. uristen
2013.05.21. 19:54
4 utas SLi... *Zzzz*
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. kiskoller
2013.05.21. 20:14
Nyilván jobb mint a 690, nem kell driver miatt aggódni és még a RAM is háromszoros. Nincs ebben semmi meglepő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. jozsefm
2013.05.21. 20:17
A GeForce GTX Titan az Nvidia állítása szerint 30-40%-kal jobb teljesítményt kínál, mint az AMD Radeon HD 7970 vagy a GeForce GTX 680

Elég nagyvonalú nyilatkozat, annyit azért hozzátehettek volna a realitás kedvéért ,hogy egyes játékokban a legkedvezőbb esetben. Azt sem egészen értem hogy a 680 és a 7970 mióta azonos teljesítményű?
A valós eladott darabszámról miért ekkora a hallgatás, azt kellett volna összevetni a 7970-el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. tombar
2013.05.21. 20:44
a 70esből a ghz edisön a durca, a sima 70es teljesítményben a 680 szintjén van. a fószer meg a twimtbp címekre, meg az egyéb, kevésbé evolved támogatott játékokra gondolt. még ph!-s tesztebn is kijött a 30-35%os differencia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Phantomstr...
2013.05.21. 20:52
Nem meglepő. Ha már indokolatlan sokat szeretnék videokártyára költeni, annyit, amiből kényelmesen kijön monitorral együtt egy gép HD7970/GTX680-nal, én is inkább a Titant választanám.

szrk.
@markangabor
Vitathatatlanul több értelme van, mint bármelyik dupla GPU-snak, de nem 280 ezerért, amikor az olcsóbb 7970-ek 100 körül vannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. gery84
2013.05.21. 21:03
Most merje valaki azt állítani hogy kevés a pénzes ember.

Vagy egyre szarabb az élet Mo.-on hogy külföldön az emberek titánt vesznek, itt meg max 680 v. 7970.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. kiskoller gery8...
2013.05.21. 21:12
Ez hülyeség. Egy átlag kereső ember simán össze tudna spórolni egy Titanra valót ha nagyon akarna Csak ugye a prioritások mások, inkább kocsira étteremre sőrre asszonyra költi az ember a plussz pénzt. Amivel nincs is gond.

De ez még nem a luxus kategória szerintem. A több(tíz)milliós autó már az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. sensejke kisko...
2013.05.21. 21:26
Magyarországi átlagkeresetből??? Ha nagyon akarna se. Nem tudom te mennyit keresel, de erősen tévedsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. thedevelop...
2013.05.21. 21:36
kiskoller: olyan nincs, hogy sőr, ellenben van olyan, hogy szja, szociális hozzájárulás, rezsi, hitel, csekkadó, telekomadó, chipsadó, biztosítás, nyugdíjjárulék, gyógyszer, sport, stb.. és persze a még be nem vezetett adók, nagyon hosszú a lista és akkor még senki nem evett semmit a családban.
Ha valaki nagyon akar, akkor nyaralásra, vagy pl.: fogorvosra spórol.
Nem gondolom, hogy az átlagkeresetet videokártyában kellene mérni. Persze Pesten bármi megtörténhet, de az Ország != Budapest ugyebár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. gery84 kisko...
2013.05.21. 21:38
Egy átlag kereső ember simán össze tudna spórolni egy Titanra valót

Hát ha egy olyan ember aki még otthon lakik és ellátja a szüle és dolgozik, nincs más kiadása, még akkor is 4 hónap hogy össze jöjjön egy ilyen VGA-ra, nem beszélve arról a gépről ami ez meghajtja.

thedeveloper Mondasz valamit! Nem egy helyről hallottam hogy Pesten jóval magasabb a minimál bér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. kiskoller sense...
2013.05.21. 21:40
Mert? Egy átlag magyar nem költ el havi 10-20 ezret nem biológiai szükségleteket kielégítő dologra? Nem látok minimálautókat, a legtöbb embernek egész pofás verdája van. Elég sokan fogyasztanak alkoholt, cigerettáznak, járnak kocsmákba, szórakozóhelyekre, plázákba, mozikba, vesznek galaxy-t meg ipad-et stb. Nem kötelező nyaralni menni sem. Csak egy lehetőség, amivel sokan élnek.

Ha ezeket megvonod magadtól, simán összejöhet havi 20-30 rongy. egy év alatt ott a csúcskártyád. És igen vannak emberek akik így élnek, nem egy ismerősöm semmi másra nem költi a pénzét csak a csekkekre, kajára ruhákra és a gépére. És amikor összejön neki egy vízhűtéses SLI-s rendszere akkor nem ő a gazdag te meg a csoró, hanem neki ez a legfontosabb hobbija, neked meg más.

No meg nem minimálbérről beszéltem hanem átlagkeresetről ami között azért nagy a különbség

No persze fölösleges ezen vitáznunk, én nem akarok harcba szállni a magyar önsajnálattal, te engem nem tudsz meggyőzni, szóval zárjuk le a vitát

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. gery84 kisko...
2013.05.21. 21:48
Akikről te beszélsz nem átlag keresők.

Hanem normális munkahelyük van és havi 200k én nekem is lehet már sajt lakásom mellette még egy autó törlesztőt is tudnék fűzetni, és sorolhatnám.

De 80k fűzetésből ez a titán elérhetetlen, mivel az embereknek vannak kiadásaik.

De te tudom melyik Magyar emberöl beszélsz és ismerek sok olyan pénzes embert aki egyfolytában sír hogy nincs pénze közbe 20 millás traktorokat vesz stb.
A legtöbb pénzes (jómódú)ember ilyen.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. jozsefm kisko...
2013.05.21. 21:50
Hát ha valaki, az általad felsoroltak közül bármiről hajlandó hónapokra lemondani, hogy egy ilyen VGA-ja legyen, azt inkább sajnálni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. SyRew
2013.05.21. 21:54
"A GeForce GTX 690 ellen szólhat, hogy az SLI multi-GPU technológia előnyei nem aknázhatóak ki minden játékban"

Ez az a tipikus mondat,ami az átlagos ,tapasztalatlan felhasználót elriasztja.
Jajj csak nehogy gond legyen a drága géppel mert akkor mi lesz,hogy oldjuk meg.
De nem is csoda,amikor minden segítségkérésnél meg kell említeni,hogy ugye frissítetted a drivereket?
Szerintem nagyon példásan kifejlődött az Sli mára,az utolsó 3 évben már mindenképp.
Bármely komoly játéknál már gyakorlatilag a megjelenéskor jön is kifele a frissítés
az SLI profillal.Bakik vannak,lásd Tomb Raider,de javításra kerülnek mapokon belül.A naprakészség mindenképpen dicsérendő az Nvidiánál.
De persze ehhez bizony frissíteni kell ám,és úgy tűnik ez gondot okoz sokaknál,aztán oylan erős a szóbeszéd,hogy inkább nem is vágnak bele a két kártyába.Pedig hiba,feltéve,hogy futja rá.Szerintem ez van a háttérben,én nagyon elégedett vagyok a 2x670-el
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. thedevelop...
2013.05.21. 21:54
kiskoller: Jah, hogy 1 év alatt? Persze, annyi idő alatt össze lehet spórolni, de nem gondolom, hogy ez lenne a jellemző. Ettől függetlenül szerintem egy _átlag_ keresetű családban a családfő nagyon önző lehet, ha egy videokártyára spórol egész évben, ahelyett, hogy elvinné a gyerekeit az Olasz Riviérára.
Amit mondasz, az egy speciális rétegre igaz, akinek nincs családja, nem is tervezi, baromi sok pénze van és jut a hobbijára is, vagy csak annyira felvágós, hogy inkább nem eszik, de akkor is megveszi a Titan-t, iPad-et, sorolhatnám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. nemlehet
2013.05.21. 21:55
Kiskollerrel kell egyet értsek.
Nem a minimálbéresekről van szó, mert abból tényleg közel lehetetlen összespórolni, de akinek ez a fontos és átlagos keresete van annak megy. Kinek mi a fontos. Rengeteg embert látok, akik minden nap beugranak valahova kávézni (hopp 3-400 Ft), meg akkor minden este 1-2 sör otthon, meg nincs kedvem főzni hopp egy pizza stb. Ezekkel rettentően elmegy a pénz és az ember szinte nem is érti, hiszen egyszerre nem adott ki sok pénzt.
Vagy azokat ne is említsem, akiknek nincs szükségük autóra, de mégis vesznek (pl Pesten dolgozik és él ő és az összes rokona is) vagy azokat akik fél évente cserélik a telefonjukat az aktuális csúcsmodellre, mert hogy csak 25k-t kell ráfizetni...
Attól még persze nem olcsó és nyílván nyugaton ez könnyebb megkeresni.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Phantomstr...
2013.05.21. 21:59
@kiskoller
A havi nettó átlagbér a KSH szerint kb. 140 ezer országosan, ép csak megsúrolja a 120 ezret, ha Budapestet nem számítjuk. Tehát egy Titan egy átlag magyarnak 2-2,5 havi teljes nettó fizetésébe kerül. Össze lehet spórolni, nyilván össze lehet, talán másfél év alatt, ha a szükséges dolgokat leszámítva másra nagyon nem akar költeni az illető. Megveheti áruhitelre is. Ettől még nem engedhet meg magának egy ilyen kártyát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.05.21. 22:02
Ha te pl. e helyette autóra, kerékpárra vagy akár család utazásra költöd a pénzt akkor más meg emiatt sajnálhatna.
Mindig van ellen oldal, szerintem kár általánosítani. Abban igazat adok kiskollernek, hogy ha valakinek ez a hobbija és ennek él, akkor ugyan spórolnia kell rá, de elérhető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. mesmar
2013.05.21. 22:02
A Magyar BECSÜLETESEN dolgozó emberek akik a keresők 75%-át teszik ki.. sajnos ők nincsenek megfizetve. Én még nem dolgozom és jelenleg a második szakmámat fogom megszerezni jövőre ( érettségi nélkül) és én is ebbe a rétegbe fogok tartozni. politizálni meg nemakarok... a politikusoknak kellene adni a havi 80 ezrest... és akkor másképp állna a szájuk ha van egy albérletük és akkor fizessen ha tud..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. thedevelop...
2013.05.21. 22:11
mesmar: Így van, aki dolgozik, annak nincs ideje pénzt keresni. A bankrablók motivációja abszolút érthető.
Nah, de ez már nagyon OFF.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. dbori
2013.05.21. 22:15
Nekem gtx 690-em van és nem értem miért választja vki a titánt helyette. Többe kerül és a tesztek 95%-ban gyengébb. Az a néhány alkalmazás amiben az 1 gpu dominál ennyit érne?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. sensejke thede...
2013.05.21. 22:19
Kiskoller: én sem vitának szántam.

BSc diploma és Pöstön dolgozok mégis cirka 100 nettó.......hol keres egy átlag magyar 140-et nettó? De lehet csak szar a végzettségem(ami biztos). Senki ne higgye, hogy "pöstön" jobb. De lassan mát off-ba megyünk át.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. uristen
2013.05.21. 22:26
Szerintetek lesz a számítástechnikában olyan pont, mikor már nem lehet jobbat kitalálni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jozsefm kray
2013.05.21. 22:26
Lehet neked van igazad, hozzá kellett volna tenni, hogy szerintem. Mindenesetre én egy örömteli pillanatot nem tudnék egy ilyen tárggyal egy fedél alatt abban a tudatban tölteni, hogy egyetlen gombóc fagyit is meg kellett érte vonni valamelyik gyerektől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. dbori
2013.05.21. 22:27
Hát a hozzászólások 90% kb a magyar társadalom pénzügyi teljesítőlépességét elemzi regionális és szociális szinten is....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Phantomstr...
2013.05.21. 22:29
@sensejke
"hol keres egy átlag magyar 140-et nettó?"

Sehol, de KSH szerint ennyi az átlag bér. Az más kérdés, hogy egy 500 ezres fizetés átlagolva 9 darab 100 ezressel kiadja a 140-et, és így rögtön más a leányzó fekvése, de a KSH akkor is egy "hiteles" forrás, így nem lehet rám fogni, hogy a seggemből húztam elő a számot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. dbori
2013.05.21. 22:30
Az eredeti kérdésem lényeg az akart lenni, hogy egy 690-et titánra cserélni jelenleg nem egy bölcs dolog?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.05.21. 22:42
Prioritások mindig vannak
Ha gyereket vállal az ember, akkor a gyerek a prioritás és ezzel javarészt tisztában is vannak az emberek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. jozsefm kray
2013.05.21. 23:00
Megint megfogtál

... vagy magamtól.
Vége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. gery84 dbori
2013.05.21. 23:22
690-ről azért váltanak 1GPU-ra mert hiába nv akkor is vannak játékok ahol dropol ( mikro laggol.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. tixem
2013.05.21. 23:25
szerintem mindannyian kiegyezhetünk annyiban, hogy az NV a fent nevezett 2 vga-t nem a magyar piacnak szánta. Az, hogy itt lehet kapni, az csak egy opció, de ha pl egyikből se jött volna egy dara se ebbe a szétcseszett országba, meg se érezték volna.

Saját magam helyzetéből kiindulva 1 év legalább kéne, hogy minden lehetséges nadrágszíjat meghúzva beleférjen egy ilyen cucc a költségvetésbe. De itt a dolog értelmét is veszti, mert egy év múlva fele ennyibe fog kerülni mint most, és a következő generáció szépen elavultatja.

Hardverre spórolni évekig hülyeség. Ha van az embernek pénze meg kell venni a lehető legjobbat és 3-4 évente cserélgetni (persze ha nagyon az igények akkor ez így nem jön össze). A fent említett intervallum alatt kényelmesen ki lehet spórolni egy későbbi combos pc árát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. prohlep
2013.05.21. 23:29

"Vagy egyre szarabb az élet Mo.-on hogy külföldön az emberek titánt vesznek, itt meg max 680 v. 7970."

A régi szép 60-as 70-es években is volt számottevő elmaradásunk a gazdag nyugathoz képest. De ez 1945 előtt is így volt.

USA, Canada, Ausztrália de akár Oroszország esetén is iszonyatos előny, hogy akkora nagy és természeti kincsekben gazdag területre ahhoz képest kevés lakos esik. A terület másként is kincs: sokkal olcsóbb, ha a felhőkarcolós belvárosoktól eltekintve nem kell egymásra építeni a lakásokat, hanem a városlakónak mondott lakosok zöme is valójában a földszintes faház árban építkezhet, és ha akar egy sufnit barkácsoláshoz, akkor még további három falat odatámaszt a házához és kész.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. langward
2013.05.22. 07:08
Nekem tetszik a Titan, ha pénz nem lenne akadály tuti vennék is. (4-et is)
Teljesitmény/fogyasztásban nagyon jó és még csak nincs is belőle egyedi felépitésű kártya..

"Az Nvidia egyetlen GPU-val ellátott csúcskategóriás videokártyájából a piacon töltött első három hónapja alatt sokkal több fogyott, mint a GeForce GTX 690-ből megjelenése óta, azaz több, mint egy év alatt összesen."

annyi fogyott a Titanból megjelenése óta mint amennyi 690 a megjelenése óta és ha ez darabszámra ugyanaz akkor a Titánból fogy több.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kiskoller sense...
2013.05.22. 07:30
Az egész úgy kezdődött hogy ez csak a hiperszuper gazdagok eszköze, annak a pár embernek, a felső 1%nak a terméke. Erre mondtam, hogy nem. Persze lehetne vitázni, hogy az átlag helyett mediánnal kellene számolni és akkor nem is javítana a számokon a pár milliárdos, de akárhogy nézzük, van egy elég vastag réteg, aki nem 200k-ból él. Nem azt mondom, hogy mindenki, hanem azt, hogy sokan. És innentől kezdve csak prioritás kérdése hogy megveszi ezt az eszközt vagy nem. Egy 10 milliós autónál már nem csak az játszik hogy mi a fontosabb, ott szimplán nincs pénz rá (nyílván)

Természetesen nem azt mondom hogy vegyen mindenki Titant. Én se vettem (nem is fogok), pedig én is össze tudnám volna szedni rá a pénzt kis fogszívással. Egyszerűen nekem bőven elég egy 7950 (még sok is a GPU erő, csak a VRAM miatt nem vettem 7850-et)

Az hogy Pesten jobb a fizetés nem olyan egyszerű megállapítani. Igen, pl a cég ahol dolgozok többet fizet azoknak akik Pesten dolgoznak mint akik Debrecenben. Csakhogy ez azért van, mert a költségek is nagyobbak (pl lakásbérlés) Kereslet-kínálat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. zodiac83
2013.05.22. 09:51
Szerintem túlbonyolítjátok. Gondolom azért fogy jobban ez a kártya, mert nincs igazi (1 GPU-s) konkurenciája. Ha rosszul tudom, és mégis van neki, akkor benéztem
Ha AMD-nek is lenne hasonló teljesítményű kártyája, a szokásos árazással, akkor máris megfordulnának az arányok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. zodiac83
2013.05.22. 10:03
Nem vagyok túl tájékozott GPU erőviszonyok fronton, a híreket szoktam olvasgatni hébe hóba, de pl. ez a benchmark (tudom, tudom: ne bencsekkel jöjjön az ember, de a semminél több) is ezt mutatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. nancsi
2013.05.22. 10:33
@gery84: Egy titan árát el fogom költeni 1 hét alatt, nyaralásra. Sőt, ha belegondolom a kollégáim kb fele szintén el fogja költeni nyaralásra. És egyikben se merül fel, hogy 250-300eFt-t adjon egy szaros videokártyáért, amely 1 év múlva csak 100eFt-t ér, jó esetben. Ugyanezek a "pénzes" emberek AMD APU-kon meg 20-40eFt-s videokártyákon játszanak, ha játszanak. És kb 5 évente cserélik az autójukat, 5 titán árát ráfizetve a régi eladási értékének.

Szóval egyszerűen mások a prioritások, a komoly emberek hülyeségre nem adnak pénzt akkor se, ha van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Simba
2013.05.22. 10:37
Nem értem ezt a kártyát. Epénisz növelésre jó persze, de ár/teljesítményben rendkívül rossz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. gery84 nancs...
2013.05.22. 10:56
Hát én is így gondolom Mo.-on.
De külföldön egy ilyen kártyát venni nem nehéz mert egy havi fűzetésből meg van és még marad kurvára is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. sanyix
2013.05.22. 11:30
van pénzem rá, nem vennék... nem szükségszerű az hogy ha valakinek van pénze rá ész nélkül megvegye a legszarabb ár/teljesítmény arányú cuccokat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Simba gery8...
2013.05.22. 11:38
Nem felvágásból, de én is megtudnám venni magamnak, ha nagyon akarnám. De tudod "Mert hülye azért nem vagyok!". Két 7970-et össze lehet dobni egy ilyennek az árán. És az gyorsabb. Jó persze multi GPU meg minden. De ha csak a teljesítmény számít?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. SyRew
2013.05.22. 11:52
A probléma egy másik része az,hogy ha értelmet akar az ember kihozni egy ilyen vételéből,akkor kettőt kell venni SLIhez.Egymagában "meh".Viszont akkor már tényleg durva összegnél járunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gery84
2013.05.22. 12:15
Én csak akkor tudok ilyet venni ha meg nyerném az 5 lottót, de akkor már 4-et vennék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gery84
2013.05.22. 13:44
Ja tényleg meg van a megoldás azért vettek több titán mert 690-ből csak 2db-ot tudsz tenni a gépbe, miközben titánból meg 4db-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller
2013.05.22. 15:53
nancsi jól megfogalmazta a dolgot. Jobban, mint én.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. atti2010
2013.05.22. 22:22
Itt mindenkinek igaza van és a lényeg hogy minden embernek mások a prioritásai, akinek normális keresete van (nem minimálbér) és nincs gyerek meg asszony annak beleférhet egy Titán (más kérdés hogy nem éri meg mert nagyon hamar értekét veszti mint minden ami elektronika), de még mindig jobb mint drogra vagy cigire, piára költeni. Ha gyerek van akkor meg HD 79xx 2 gyerek HD 78xx férhet bele nagyjából ugyanaddig lesz jó mint a Titán csak jobban le kell venni az élsimítást vagy a felbontást de nem lehet belehalni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. piter
2013.05.23. 07:00
Atti2010 vagy ha mar ket gyerek van es titanod meg nincs, elcsrelheted az egyik gyerekre!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. _DiEGO_
2013.05.23. 12:59
józsef m. - 2013-05-21 20:17:37

+1

sensejke - 2013-05-21 21:26:0612

Magyarországi [b]átlagkeresetből
??? Ha nagyon akarna se. Nem tudom te mennyit keresel, de erősen tévedsz.[/b]
+1

Kb 2-3 év alatt talán !! talán ...

kiskoller - 2013-05-21 21:40:09
Mert? Egy átlag magyar nem költ el havi 10-20 ezret nem biológiai szükségleteket kielégítő dologra? Nem látok minimálautókat, a legtöbb embernek egész pofás verdája van.

Látszik , hogy foggalmad nincs egy család egy lakás fenntartásáról - itt látszik meg hogy kisgyerek vagy még , foggalmad sincs miféle kiadásai vannak szülőknek , szüleidnek !
Pofás verdák - mert már nemigazán látsz : zsiguli , trabant, skoda, wartburg,dacia cocialista ujutókat... az uj típusok meg már szinte mind pofás , sőőőt

Ha ezeket megvonod magadtól, simán összejöhet havi 20-30 rongy. egy év alatt ott a csúcskártyád.

Mert egy munkahelyen átlagkeresetet kapsz mi ??? az egy átlagszámítás a vastag milliókat keresők és a miniminimálbérek átlaga ! Mennyi idős vagyol te ?? de ezek után látom ,még éretlen ... bocsi de hsz alapján
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. NovaTerra
2013.05.23. 13:29
Szerintem sokan minden áron reálisan akarjátok kezelni a titan vásárlást. A legtöbb embernek nincs rá szüksége, nem kell neki a munkájához, de még játékhoz se igazán. Nem azért veszik, mert szükségük van rá, hanem azért, mert birtokolni akarják. Sok ember nem azért költ százezreket pc fejlesztésre, mert megtérül, mert megéri, hanem azért mert ez a hobbija vagy a mániája. Nevezze mindenki, aminek akarja. És, mint ilyen, nem a logikán alapul. De kérdem én, kinek van szüksége 5 ezer dolláros karórára? 200 dolláros is nagyjából arra képes, mégis van piaca az előzőnek. Ahogy egy hölgy is megveszi az 500 dolláros cipőt és táskát. Pedig olcsóbbakkal is kb. ugyanazt érné el. Azok is lehetnek csinosak és divatosak. Pont ugyanez van a Titan esetében is. Sőt itt még viszonylag olcsón kapsz egyet a legjobból. Ezer dollárért tied a jelenleg legjobb 1 gpu-s kártya. Miből kapja meg a legjobbat más 1k dollárért? Órából? Kocsiból? Tévéből? Fényképezőgépből? Vasutmodell mozdonyból? Egyikből sem. Pont ezt használja ki az Nvidia. És ezért árulják mindig a csúcskártyákat pofátlanul magas áron, mert tudják, hogy van piaca.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Csaber _DiEG...
2013.05.23. 13:39
Meglehetne csinálni , átlagkeresetből , de akinek van esze nem fog egy évig szűkölködni hogy legyen egy 690-ese na meg elég nehéz megmagyarázni barátnőnek/ feleségnek hogy ez neki miért is jó, nem dohányzós/ viszonylag spórolós ember szinte 100%-ban az ár/értékarányt nézi és az Nvidia oldalon 670-nél van feljebb nem is kell nézni .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. grunge
2013.05.23. 14:28
Csabernél az igazság
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. nancsi
2013.05.23. 14:55
@NovaTerra: Na igen, de a 4 karikás kulcsot ki tudod tenni a bárpultnál az asztalra, mikor odamész a szőke szilikon-maca mellé, és kb meg is van az esti szórakozásod, de ha egy titánt raksz ki, akkor gyengén hülyének fog nézni :-D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!