iPon Hírek

Több játékot adna ki a Bethesda

Dátum | 2015. 08. 24.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Bethesda marketinges vezetője, Pete Hines szerint nem szabad megismétlődnie a 2011-es év utáni üresjáratnak. Azelőtt sok játékkal állt elő a cég, megjelent a Brink, a Hunted, a Rage és a Skyrim is, utána azonban egy hosszú csendesebb időszak következett. A Bethesda célja jelenleg az, hogy évente három-négy nagy megjelenéssel tudjon előállni. "El szeretnénk jutni odáig, hogy rendszeresen jelenjenek meg játékaink. Ugyanakkor nem akarunk évente tíz játékot sem kiadni, az ugyanis nem passzolna hozzánk." - mondta Hines, aki szerint egyébként nem is kellene minden játéknak belsős stúdióktól jönnie, szívesen működnének együtt külsős partnerekkel is. Ha ez az együttműködés sikeres, akkor persze már beszélhetnek a felvásárlásról, mint ahogy történt ez a Dishonoredet készítő Arkane Studios esetében is. Ami a Fallout 4-et illeti, Hines arra számít, hogy felül tudja múlni a Skyrim teljesítményét - már ami az eladásokat illeti. Sőt, egyenesen azt reméli, hogy ez lesz a stúdió történelmének legnagyobb megjelenése. Ez persze nem lenne kis teljesítmény, hiszen a Skyrimből egy hét alatt 7 millió példány kelt el, mára pedig már bőven átlépte a 20 milliós eladást. Mindezt annak ellenére is, hogy jelenleg az interneten sokan mondják, hogy a Fallout 4 grafikája csúnya. Hines szerint ez nem probléma: egyrészt egy szórakoztatóipari termékről beszélünk, ezek kapcsán sosem lesz teljes egyetértés. Másrészt pedig a csapat inkább koncentrált a játékmenetre, és az olyan új dolgokra, mint a teljesen átalakított fegyverkészítés, vagy a saját bázis építésének lehetősége. Hines szerint a Bethesdánál általánosan a játékmenetet helyezik az előtérbe a grafikával szemben.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. i2k010
2015.08.24. 18:21
"...a játékmenetet helyezik az előtérbe a grafikával szemben."

Nagyon helyes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gombabacsi
2015.08.24. 18:24
nem mmo izéket kéne gyártani ügye, hanem igazi játékot, azaz single-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. predike07
2015.08.24. 18:32
A single játékmódra sajna egyre kevesebb az igény azért is nyomatják a sok online alapra épülő marhaságokat...sajnos.
Pedig nincs is jobb mint egy hangulatos kis játék amin ha már végigvitte az ember még napokig agyal mert annyira magával ragadta.
Sajna ez már manapság egyre kevesebbszer történik meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. i2k010
2015.08.24. 18:39
Teljes mértékben egyetértek az előttem szólókkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Ranger
2015.08.24. 19:25
A helyzet az, hogy a játékipar főként a fiatalabb korosztályt tekinti célpontnak, úgy a 25- 30 alatti réteget akiknek az egyetem mellett van lehetőségük bekockulni, vagy még nem értek el abba a családi állapotba, hogy a gyerek és a munka elvegye a szabadidőt. Valljuk be, hogy azok akik főleg a single játékokat szeretik, azok már kiöregedtek ebből a rétegből. Az okokra sem nehéz válaszolni, az "öregebb" réteg egy olyan világban nőtt fel, ahol nem volt internet, vagy nem volt elég sávszél a multizáshoz, ha multizni akartál lan-t kellett összeszervezni, ami meg szervezéssel járt, nem volt arra lehetőség, hogy gondolsz egyet, lehuppansz a gép elé, és játszon pár kört random oroszokkal. Akkor csak a single volt. Változik a világ, meg kell értenünk, fiatal korban könnyű megszólni az idősebb korosztályt, hogy vazze, fejlődik a technika, szokd meg és alkamazkodj, de mostmár szép lassan mi jutunk el oda, hogy nekünk kéne elfogadni, hogy már nem az van, mint amikor 20 évesek voltunk, és bizony nekünk kéne alkalmazkodni. Persze, régen mindig minden jobb volt, de 20 év múlva a mostani 20 éves korosztály fogja visszasírni, milyen jó volt az MMO-k meg a MOBÁk korszaka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.08.24. 19:26
"A single játékmódra sajna egyre kevesebb az igény azért is nyomatják a sok online alapra épülő marhaságokat...sajnos."

Ez nettó hülyeség. A nyomoronc EA meg Ubisoft CEO-k gondolják így.

A jó Single játékokra mindig is volt igény és lesz is (tökéletes példa a W3, GTA5, Skyrim, stb.), viszont ezeket csak egyszer kell megvenni, jó esetben egy két sztori DLC-t hozzá és annyi. Egy Multi játék esetében meg 10^80-on mikrotranzakciós lehetőség és 77 féle pálya DLC, fegyver DLC stb. hülyeség van, amin lényegében folyamatosan keres a kiadó.

Nem azért csinálnak kevesebb Single Only játékot mert nincs rá fogyasztói igény, hanem mert nincs rá kiadói igény! Minek adjanak ki olyan játékot, amiből elmegy mondjuk 2 millió példány és 1 millió DLC--> 2 millió x $60 + 1 millió x $30, ha kiadhatnak olyat is, amiből bejön egyszer 2 millió és még 4x 1 millió x $15.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Rojik gomba...
2015.08.24. 19:27
Van az MMO-knak is létjogosultsága, valamint az üzleti szempontból annyiban (számukra) pozitívum, hogy az folyamatos bevételt jelent nekik, nem (csak) egyszeri nagyobb bevételt, tehát kiszámíthatóbb. A mai világban viszont én nem olyan MMO-kat akarok látni, mint amik 10 éve jelentek meg. Fejlődést akarok látni. Itt nem csak grafikai fejlődésre gondolok, hanem tartalomra, játékmenetre, összetettségre is. Nem véletlenül támogattam a Star Citizen-t.

Abban egyetértek viszont, hogy rengetegen MMO jelent meg csak a profit hajhászás miatt, amik között nem sok különbség van és sajnos egyre kevesebb az értékelhető Single Player tartalmú játék. Ez részben szerintem az Internet elterjedésével is magyarázható. Amíg nem volt elterjedt és drága volt, nagyobb létjogosultsága volt a Single Player játékoknak. De az internet elterjedésével egyre inkább eltolódott a hangsúly. Manapság meg ritka, az igazán jó Single Player-t tartalmazó játék.

Mostanában pedig mindenki megy a mobil platform felé, mert igaz, hogy ott csak néhány dollár bevételük van mikrotranzakciókból, stb. de egy nagy közönséget is elérnek (sok néhány dolláros eladással), akik nem feltétlen ülnek le a számítógép elé esetleg órákat játszani egy jó stratégiával, szerepjátékkal FPS-el vagy mással. A kiadók meg ugye azt nézik leginkább, hogy ennyit fektettem bele és ennyi profitot termeltem ki. Azt támogatják főleg, ami jobban megéri nekik és ez mindig így lesz. Ha jön valami más, új dolog és nagyobb bevételt termel, akkor azt részesítik majd előnyben. Na de befejeztem, mert már nagyon elmentem offba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. predike07 FaL
2015.08.24. 20:25
Mindeggy ki gondolja így,mert a végeredmény a lényeg.
Egyre több a silány lélektelen online vacak meg a sok korai változatos multis zagyvalék.

Pesze mint írtad vannak jó címek szerencsére és lesznek is de ezek száma kicsit csökkent manapság.
Reméljük ezen változtatnak majd mert egyaránt igény van multira is meg single módra is,csak legyenek értelmesek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. tibaimp gomba...
2015.08.24. 20:47
A szívemből szóltál

Mai napig tolom a Skyrim-et, óriási...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. wishformor...
2015.08.25. 00:06
En meg azt mondom hogy egy marketinges vezetonek azt sem szabad elhinni amit kerdez, ez egy cikk nulla
"hogy felül tudja múlni a Skyrim teljesítményét - már ami az eladásokat illeti."
Ezek miatt nem szabad szoba allni egy marketingessel ezzel a szakmaban...

Az Bethesda jatekok 1-2 kivetellel magukert beszeltek, es ezek utan is ezt fogjak tenni remelem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Shadowguar...
2015.08.25. 06:15
Hmmm, és arról van már hír, hogy tudok-e már végre megjelenéskor játszani egy (új) Fallout játékkal, vagy megint kell várnom egy több, mint egy évet mire kidobálják a DLC-ket és aztán csinálnak belőle egy GOTY-t?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Dosi
2015.08.25. 08:23
Igazából, ez előttem szólóknak igaza van/jók a meglátásai.
A játékgyártást (nem nevezném fejlesztésnek mert ma már nem az - kevés kivétellel) pénzben mérik, online/multiplayer=pénz.
Én magam is preferálom a single playerrel rendelkező játékokat és nem az olyat h jó kijátszottad legnehezebb fokozaton (4-5 óra) és akkor eriggy multiba mert tartalom nincsen, és itt véget is ért a 60 eurós játékod.

Mivel kevesebb az ilyen játék és megvannak azok az emberek (8-10) akikkel napi szinten tudok játszani 4-5 játékot cooperative-módban(nem multiban csak a szűk haveri körrel).
Ami nagyon tetszett és azóta sem láttam hasonlóan jól összerakott egymásra támaszkodó cooperative singleplayert (Borderlands más tészta) mint a F.E.A.R. 3-nak volt. Talán ha ebbe az irányba mennének el akkor nem lenne ilyen gyér tartalommal rendelkező a játékok többsége.

Erre nagyon jó példa a Borderlands sorozat 4 fős csapatokban legnehezebb fokozaton 300-400 órákat simán ellehet játszani és ha meguntad ott a többi rész, szórakoztató inkább no meg persze akciódús.
Persze a DLC manapság inkább a pénzről szól pl Payday 2 van hozzá már vagy 25 DLC 5-10 euórig (fegyvercsomagok, karakterek, soundtrak, pályák....) mégis élvezhető és azok nélkül is lehet játszani, még nehezebb is nélkülük, egy jó haveri társasággal ebbe is bele lehet ölni 200-300 órát. Ha meg van valami akció Steamen akkor 10 euróért megveszi az összes DLC-t (vagy esetleg hivatalos Payday2 twitch streamen nyer dlc kulcsot) vagy a felét aztán megint van 100 óra+ szerencsére elég sűrűn van leakciózva szval és maga az alapjáték sem 60 euró és 4-5 óra singleplayer.
Igaz ez is lehúzós ilyen szempontból, de pl a Dying Light-ot is akció keretében vettem meg. (törttel nem is próbálkoztam mert mindenféle varázslat kellett hozzá, az akciós árát megérte)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. hunstree Range...
2015.08.25. 10:37
Nem csak azért "öregedtünk" ki belőle, mert régen kezdtünk játszani. Egyszerűen nincs az embernek ideje mindennap 4 órát farmolni, hogy egyáltalán labdába tudjon rúgni. A single-lel játszol napi 1 órát és elmented, holnap meg folytatod, ahol abbahagytad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Phantomstr... hunst...
2015.08.25. 10:43
Igen, itt a megfejtés. Ha az embernek munkája és családja van, akkor a játék az egyetlen, amit hanyagolhat. Én is mindig a SP-t preferáltam, még amíg fürödtem a szabadidőben, akkor is. A multy only sosem volt olyasmi, amiért szívesen adtam ki pénzt. Pláne, mióta a f2p tökéletesen lefedi ezt a területet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kiskoller FaL
2015.08.25. 10:46
GTA5 legnagyobb újdonsága a multi volt

Skyrimot akár online játéknak is tekinthetjük, abban az értelemben, hogy azt a játékot a modok tartják még mindig életben, illetve a modolás köré épült közösség. Nélküle is sikeres lenne, de nem vennék még mindig meg az emberek a játékot, nem lenne ENNYIRE sikeres.


Igen, a multis játékokban több pénz van. Lehet SP játékokkal is nyereséget kihozni, de sokkal nehezebb, sokkal nagyobb a kockázat, és sokkal rövidebb a játék életpályája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.08.25. 11:12
GTA4-hez is volt már multi.

Skyrimot ha kötözködni akarsz nevezheted ONLINE játéknak (pedig nem az) de nem Multiplayerre kihegyezett játék, amiről itt szó volt. A kiadó nem kap pénzt azért mert modok készülnek hozzá és nincsenek benne valós pénzért megvásárolható dolgok sem.

De ha már mindenképpen rossz SP játékokat keresünk akkor nézzünk a The Order: 1886-re. Egy jó SP játéknak mindennek kell lennie ami az nem volt: tartalmas, újrajátszható, lebilincselő (többfelé ágazó) történet, innovatív és immerzív játékmenet, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. wdavid Range...
2015.08.25. 11:46
Ott a pont.

24 vagyok, de még én is játszottam azokban az időkben, mikor a legtöbb játéknak csak single Player módja volt, de az ütött, mert a fejlsztők csak arra koncentráltak, nem oszlott meg a figyelem és a pénz single és multi között.

Akkoriban nem is nagyon Volt olyan Internet kapcsolat ami azt lehetővé tette volna, ez is fontos.

Én is szeretem a jó single Player játékokat, de a mostaniak egyszer élvezhetőek csak, utána marad a Multi, de az is csak akkor ha jó. Manapság olyan játékért nem fizetek aminek csak single módja van, mert nem éri meg kiadni rá a pénzt...a Story többsége ótvar, nincs bennük emlékezetes karakter, stb.

Ha valamiért fizetek azt sokáig szeretném élvezni nem 4-5 (legjobb esetben) órán keresztül, hogy utána csak a port fogja a polcon. Ha valamiért fizetek attól több száz órás szórakozás várok...BF3-ba 1300 órát toltam bele, BF4-be 700 óra felett vagyok, és ezek sem mindig érik meg az árukat. (bug, crash, stb)

Hozzá kell tenni, azt is hogy mióta lehet torrentezni, a Multi az egyetlen amiből "biztos" pénze van a fejlesztőknek, ebből kifolyólag pedig érthető lépés hogy arra koncentrálnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kiskoller FaL
2015.08.25. 11:50
GTA4-hez volt hivatalos multi?

Bethesda elég nagy bevételt köszönhet a modoknak, sokan csak ezért vették meg a játékot. Ott van a Kingdom of Amalur, hasonló játék, volt benne egykét komoly hiba, hasonlóan a Skyrimhoz, viszont nem tudták a modderek kijavítani. Aztán ha kjátszottad egyszer-kétszer, több tartalmat már nem is adhatott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. 5hR3kY kisko...
2015.08.25. 12:02
Volt. Több játékot kellene vásárolni, és kevesebbet warezolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.08.25. 13:29
anno CS mellett egy kis "kikapcsolódásként" remek meneteket toltunk a Frontlines: Fuel of War című remekkel Hamachin szóval a multi sem feltétlen "biztos" bevétel plusz ha jól tudom WoW-ot is lehet törten tolni, de ezt csak hallomásból, sosem próbáltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Phantomstr... FaL
2015.08.25. 13:51
Ellopni mindent lehet, de az valóban igaz, hogy egy aktív közösséggel rendelkező multis játékot évekig el lehet adni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller 5hR3k...
2015.08.25. 17:32
Fasza, hogy így lazán kalóznak nevezel

Az fel sem merült benned, hogy talán azért nem tudom, mert nem játszottam vele? Hmmmm?

De pffff, minek beszélek....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.08.25. 19:30
Én meg azért nem tudtam, mert mindig Social club nélkül játszom, eddig el se olvastam hogy akkor nincs multi, azt hittem alapból nincs
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim FaL
2015.08.25. 19:36
Többen játszanak multival demográfiát tekintve, mint gondolnád. Tudod hány nyugdíjast ismertem meg, aki unalomból állt neki wowozni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. 5hR3kY kisko...
2015.08.26. 07:52
Ha tényleg nem is játszottál vele akkor meg minek állítasz olyan hülyeségeket hogy a multi a GTA V újdonsága volt? Ha nem ismered rendesen a szériát akkor legalább ne irkálnál összevissza marhaságokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller 5hR3k...
2015.08.26. 09:41
Ha mindenki 100% biztos tudásról fórumozna, nem lenne egy hozzászólás sem.
Olvastam a híreket, követtem a fejlesztést, valamire rosszul emlékeztem, tévedtem, kijavítottak.
De nyugodtan lehetsz paraszt, ha neked ez jól esik. Ez a beszélgetés ezzel lezárva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. 5hR3kY kisko...
2015.08.26. 12:57
Szerintem a paraszt dolog az amikor valaki nekiáll hülyeségeket beszélni mert nincs érdemi ismerete az adott dologról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Shinjiii 5hR3k...
2015.08.26. 15:41
Akkor lekapcsolhatod magad a netről, mert a 90%-a ilyen a fórumozóknak. Mindenkit kiosztasz akkor?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. 5hR3kY Shinj...
2015.08.27. 08:12
Normális ember nem kezd olyan témában írni oktató jelleggel, amihez köze nincs. Nem oktatok ki mindenkit, az esetek nagy részében eleve kerülöm az olyan helyeket ahol túl sok az ilyen felhasználó, de sajnos nem lehet nem megúszni teljesen. Amúgy még azt hozzátenném hogy már a GTA: San Andreasnak is volt nem hivatalos multiplayer modja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!