iPon Hírek

Több mint 15 milliárdot fizet a Mobileye-ért az Intel

Dátum | 2017. 03. 14.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Az autóiparba csak úgy ömlenek a dollármilliárdok a következő években, és éppen ezért a vezető technológiai cégek szeretnének a lehető legközelebb kerülni a tűzhöz, ezt pedig a legegyszerűbben felvásárlások útján érhetik el. Az Nvidia önerejéből, remek döntéseknek (és véletlenek) köszönhetően tudta magát bebetonozni az elmúlt években a járműgyártásba, a Samsung viszont magáévá tette a Harmant, az Intel pedig most arról számolt be, hogy akvirálja a Mobileye-t.
A Samsung nem kevesebb mint 8 milliárd dollárt fizetett a Harmanért, az Intel pedig ennek majdnem a dupláját költi el. A cég a felvásárlás legegyszerűbb formáját választotta, a tőzsdén is jegyzett vállalat minden forgalomban levő értékpapírját megveszi 63,54 dolláros áron, ami összesen 14,7 millió dolláros értéket ad a vállalatnak – csak a mihez tartás végett: a bejelentés előtt 10,5 milliárd dollár volt a Mobileye piaci kapitalizációja. A járulékos költségekkel együtt a szoftveróriás 15,3 milliárd dollárt fizet az akvizíció során, ami bizony csillagászati összeg, és felülmúlja a várakozásokat. De mihez is jut ezért az összegért az Intel?
Az izraeli cég rengeteg olyan fejlesztéssel rendelkezik, amelyek szükségesek a modern önvezető autók létrehozásához és az autonóm közlekedés megvalósulásához. A fejlett vezetést segítő rendszerek (ADAS) tekintetében szinte felsorolhatatlan mennyiségű megoldást nyújt a vállalatok számára a Mobileye. Ezek a megoldások a legkülönfélébb igényeket hivatottak kiszolgálni az egyszerű fékasszisztensektől kezdve sávtartókon át egyebek mellett az adaptív autókövetéses megoldásokig. Kiemelendő a Mobileye portfóliójában a gépi látás (Computer Vision) technológiája, ilyen tekintetben a vállalat az élmezőnyt képviseli. A Mobileye akár teljes, 360 fokos lefedettséget tud nyújtani a a szenzorjai révén, és az a vállalat egyik filozófiája, hogy ha az ember csak a szemeit használva el tudja vezetni az autót, akkor ugyanezt egy számítógép is véghez viheti így. A vállalat ezek mellett olyan érzékelő rendszereken is dolgozik, amelyeket kihasználva a gépjárművek lemodellezhetik valós időben a környezetüket, szóval minden tárgyat felismerhetnek maguk körül annyira, amennyire ez szükséges. És rendkívül összetett térképek kidolgozásán is munkálkodik a Mobileye, amelyekre szintén szükség lesz az autonóm közlekedés létrejöttéhez.
A vállalat fejlesztései az Intel nagy számítási kapacitást biztosító hardveres rendszereivel egy olyan autonóm közlekedési hálózat kialakításához vezethet, ami mindenre kiterjed a felhő alapú adatmegosztástól kiindulva az utakat koptató gépjárművekig. A két fél összefogásával olyan kombináció születhet, ami felgyorsítja az innovációt az egyébként is egyre nagyobb fordulatszámon pörgő autóiparban, és így a korábbi elképzeléseknél is hamarabb forgalomba kerülhetnek a nagy hatékonyságú önvezető, és a teljesen autonóm módon közlekedő járművek. Az Intel saját előrejelzése szerint 2030-ra ez egy 70 milliárdos ágazattá duzzadhat. A Mobileye egyébként már jelenleg is 27 autógyártóval áll partneri kapcsolatban, és ez a szám valószínűleg a jövőben még tovább fog bővülni. Csak hogy néhány nevet említsünk: az izraeliek technológiáit hasznosítja a Volvo, az Opel, a BMW és a Renault is. Az Intel és a Mobileye ügylete előre láthatólag kilenc hónap múlva zárulhat le, szóval ha minden a megfelelő ütemben halad, akkor decemberre az Intel leányvállalatává válhat az izraeli alakulat. Ilyen volumenű felvásárlásoknál rengeteg szervezetnek kell a jóváhagyása vállalati és világviszonylatban is – az előbbi minden bizonnyal nem jelent majd gondot, de a különböző versenyjogi és egyéb szervezetek azért biztos, hogy jobban bele merülnek majd a témába.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!