iPon Hírek

Több, mint 600 ezer szót tartalmaz a Tyranny

Dátum | 2016. 08. 22.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

Az Obsidian háromrészes fejlesztői videósorozatot indított most készülő, Tyranny című szerepjátékához. Ebben kicsit többet is megtudhatunk az eddigieknél a játék sötét fantasy-birodalmáról, melyet a gonosz Kyros Overlord zúzott szét. A felvételek viszont lehetséges, hogy elriasztják majd azokat a szerepjátékosokat, akik nem szeretnek olvasni (hmm, vannak ilyenek?): kiderül ugyanis, hogy a játék több, mint 600 ezer szót tartalmaz.
Nyilván nem egyhuzamban kell majd átrágnunk magunkat a könyvnyi anyagon, de az Obsidian azt reméli, hogy elég alapot adnak a többszöri újrajátszáshoz. Ahogy Matthew Singh vezető producer fogalmazott, az írók nagyon kitettek magukért, hiszen a történetet sok, egymástól különböző módon szeretnék elmesélni, így a párbeszédek túlnyomó része is több verzióban készült el. A Gamescomon aztán megmutatták a karakterkészítést, miközben itt is kitértek a végigjátszásokra.
„Kifejezetten úgy terveztük a játékot, hogy több alkalommal is végig lehessen menni rajta. Ha csak a legalapvetőbb dolgokat nézem, akkor is négyféle történetszállal rendelkezik a Tyranny, de ezeken belül is rengeteg elágazásra és variációra van lehetőség. Az egyik fő szálnál például nyolcféle utat járhatunk be a játék különböző területein hozott döntéseink alapján.” – mondta a bemutató alatt Brian Heins, a fejlesztés vezetője. Kiderült egy apró érdekesség is: Kyros Overlord, a világ vasmarkú hódítója, kenyéradó gazdánk, akinek bíráiként és hóhéraiként betartatjuk törvényeit, bizony nőnemű…
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. Asagrim
2016.08.22. 13:54
"A felvételek viszont lehetséges, hogy elriasztják majd azokat a szerepjátékosokat, akik nem szeretnek olvasni (hmm, vannak ilyenek?)"

Jelen.

Félreértés ne essék, nem olvasni nem szeretek, csak baromságnak tartom a regény szintű körítést a "menj ide, ölj le ötven patkányt, és hozd vissza a fülüket" szintű kétbites játékmenethez. Nem tudok komolyan venni egy olyan játékot, ami szépirodalmi körítésben akarja eladni nekem a faék szintű játékmenetet. A No Man's Sky sikeresen kiagyalt emiatt a maga 2-3 mondatos agymenésével néhány helyen. Bocs, de nincs ingerenciám nietzschei/descartesi intermezzókhoz farmolás közben.

Amelyik játék ezen túlmutat, abban szívesen olvasgatok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Leon121
2016.08.22. 14:18
Fogadjunk, hogy abból a hatszázezerből egy csomó ismétlődni fog!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Fratello Asagr...
2016.08.22. 14:28
Állítólag a C64-es Wizard of Wor c. játékhoz mellékeltek volna egy háromkötetes fantasy-trilógiát, ami a játék világának flóráját és faunáját mutatta volna be, hogyan került a kék és sárga kommandós egy titkos, Holdbázison lévő kísérleti portál meghibásodása miatt egy fantasy-világba, hogyan kerültek konfrontációba a hírhedt Worázslóval amely arra kényszerítette őket hogy felvegyék a harcot gonosz szörny-csatlósaival... Hihetetlen és epikus lett volna, és a kreatív-menedzserek már majdnem elkezdték papírra vetni a történetet, de tragikus hirtelenséggel kifogytak a kokainból...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. magerg
2016.08.22. 14:43
És ilyenkor mi van a filmes "show, don't tell" mottó videójátékos megfelelőjével?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Magrathea Asagr...
2016.08.22. 14:51
Ha megnézed a videót vagy elolvasod a hírt, mindkettőből kiderül, hogy itt nem "patkányölésről" fog szólni a történet. Azért van ennyi szöveg, mert nagyon szerteágazó lesz a sztori, magyarán szólva esélyes, hogy egy végigvitel alatt a 600 ezer szó felén sem fogod átrágni magad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim Magra...
2016.08.22. 15:31
Általános kérdést véltem észrevenni, nem konkrétan a játékra vonatkozót, márpedig 100-ból 95 CRPG úgy próbál az egysíkú játékmenetnek érvényt szerezni (ha egyáltalán veszi hozzá a fáradtságot), hogy komoly sztorit sző köré.

Hogy ez a játék a többi 5 közé tartozik-e, a megjelenés után kiderül. Én a videóban pár illusztrációt, illetve néhány másodperc Diablo szintű hack&slash-t látok, meg egy narratívát hallok, vagyis inkább monológokat, mert nem igazán képzik szerves részét a mondottak a látottaknak. Az újrajátszhatósági érték csak akkor érték, ha érdemes az elkészült darabra egy végigjátszásnál több időt szakítani, csak akkor válik mérvadóvá/érdekfeszítővé az első végigjátszás során kimaradt tartalom.

Nekem egy szerepjáték mélysége játék közben bontakozzon ki és váljon nyilvánvalóvá, ne fejlesztői kommentárok által. Majd játszva kiderül, hogy sikerült-e elérniük ezt, avagy a puding próbája az evés.

Lehet csak nekem nagyok az igényeim, lehet mostanra untam meg több évtizednyi játszás után mindig ugyanazt más-más köntösben, és emiatt vagyok szkeptikus.

tl;dr:

Hiszem, ha látom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Magrathea Asagr...
2016.08.22. 19:12
Amiről beszélsz jelenség, az főként az MMO-k esetében áll, ahol ugyanazt a hozd ide, öld meg küldetést kell eladni 6000x, de mégis más köntösben. A legjobb példa talán a LotRO, ahol nagyon lehetett érezni, hogy sok a szöveg egy jelentéktelen questnél.

Persze, a hagyományos crpgkben is vannak mellékküldetések, amiknek semmitmondó a sztorija, de régen és a most megjelent darabokban is nagyrészt jó a story telling... ott van a pillars, wasteland2, shadowrunok, baldurs kieg...

Az Obsidian játékai pedig általában sztori szempontból teljesen rendben szoktak lenni, náluk az a hiba mindig, hogy sok a bug a játékaikban...

Szóval nem értek egyet a kommenteddel, a Tyranny kapcsán nem indokolt most a cinizmus. Ha valami miatt nem lesz jó, az nem a sztori lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Asagrim Magra...
2016.08.22. 19:41
Pont a lényeget nem sikerült megértened a mondandómból. Amikor a játékmenet komplexitása köszönőviszonyban sincs a történet mélységével, akkor az a cím nem egy kerek egész szórakoztatóipari produktumot, hanem egy felemás, disszonáns szart alkot.

Wasteland 2 is ilyen. Hangulatos, remek. Játékmenet? A körökre osztott harc egy olyan unalmas, egyhangú, ad nauseam ismétlődő, kaptafa eseménysorozatok egymásutánja, hogy az életemet is megunom míg eljutok mindössze a történet feléig. Kb hasonló érzés, mint mikor RNG-ből kiszenveded a No Man's Sky-ban az összes térhajtómű upgradet, és már majdnem örömkönnyeket hullajtanál, mikor rájössz, hogy a történetet már rég végigpörgetted, szóval már csak el kell jutni a galaxis közepéig, amihez nem kevesebb mint száz_ötven_szer kell elismételned, hogy megnyomod az M betűt, lenyomod a jobb egérgombot, majd nyomod pár másodpercig a W-t, ott megnyomod a bal egérgombot hosszan, majd vársz az átvezető videóra. Bocs, de ha ez játékmenet, akkor inkább megyek mosogatni, vagy vasalni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Magrathea Asagr...
2016.08.22. 20:30
Továbbra sem értek veled egyet. Te most egy Obsidian játékkal kapcsolatos hírhez szóltál hozzá. Az Obsidian játékok a storytellingben a legerősebbek, és szerintem az sem igaz rájuk ami miatt panaszkodsz, hogy elmarad a játékmenet.

Ha nem szereted a taktikus körökre osztott gameplayt, ami a klasszikus crpg-kre jellemző, akkor ott vannak a modern cuccok, mint a dragon age. Játssz azokkal. Nekem bejött a wasteland 2 játékmenete is, még ha egy kicsit a skillhasználat körülményes is volt benne. a divinity original siné pedig kiemelkedően jó volt pölö, a kombinálható varázslatokkal (pl. eső->tócsa->villám varázs-> roasted enemy).

A no mans sky példákat meg hozhatod, egy percet nem játszottam vele, az nem is szerepjáték, csak szerepjáték elemeket tartalmaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim Magra...
2016.08.22. 21:15
Bocs, de ez a legjobb aktuális példa a monoton játékmenetre. Addig örülj, amíg nem tudod miről beszélek!

Amúgy igazad van, túlzottan elvonatkoztattam a hír tárgyától. Reméljük a legjobbakat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Terror
2016.08.22. 21:23
Egyetlenegy Obsidian játék történetére sem emlékszem, pedig a South Parkon és Skyforge-on kívül az összes játékukkal játszottam. Ez lehet az én hibám, de az is lehet, hogy sok beszédnek sok az alja, vagy a sztori egyszerűen elvész a játék többi eleme között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Magrathea Asagr...
2016.08.22. 21:50
Egyébként sajnos általánosságban beszélve valóban igazad van, amennyi rpg készül... tényleg sok köztük a középszerű, fantáziátlan... én most nyáron a Technomancert toltam és arra is igaz volt amit mondtál. Közepes sztori, gyenge játékmenet, teljesen felejthető mellékküldik...

Azért is kezdtem el talán veled ezt a vitát, mert az Obsidian egy olyan csapat akikben még valamennyire bízom és hiszek. Még akkor is ha az összes játékuk egy bugfest mikor megjelenik. Szóval bocsi, ha egy kicsit overzealous voltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Magrathea Terro...
2016.08.22. 21:54
Akkor javaslom végigjátszásra a Neverwinter Nights 2-t és annak első kiegjét, a Mask of the Betrayert! Annak a kiegnek olyan sztorija van, hogy az elmúlt 10 év top 3 szerepjáték sztorijába tuti, hogy betenném.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Sadenal Magra...
2016.08.23. 11:14
Bezzeg a jó öreg Baldur's Gate meg a KOTOR!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pvision Saden...
2016.08.23. 18:48
KOTOR az Bioware volt, a KOTOR2 volt Obsidian, ami annyira bugos, herélt sz.r volt (tudom, a kiadó sürgette, azért adták ki félkészen) hogy 1x is csak kínkeservvel tudtam végigszenvedni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Sadenal pvisi...
2016.08.24. 08:01
Tudom, hogy az első rész Bioware volt, ezek csupán példák voltak jó történetű szerepjátékokra..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller pvisi...
2016.08.24. 10:23
A Kotor2 a legjobb szerepjáték, amivel valaha játszottam. Persze én legtöbbször a fan-made patchekkel játszottam, amik visszarakták a kiherélt sztorirészeket.
No és persze túl sok RPG-vel nem játszottam, szóval inkább azt mondom, hogy:

A Kotor2 a legjobb Star Wars játék
A Kotor2 tartalmazza az általam ismert Star Wars univerzum két legérdekesebb, legkomplexebb karakterét: Kreiát és Revant
A Kotor2 volt a világképemre, filozófiámra a legnagyobb hatással


Az a játék egy remekmű.

Persze megértem, ha valaki húzza a száját, hisz aki a standard verzióval játszik, egy bugos, keszekusza sztorival megáldott, harcrendszer tekintetében az elődöt másoló játékkal találkozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Sadenal kisko...
2016.08.24. 19:03
Tudtam én, hogy a KOTOR jó lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. cheatergs kisko...
2016.08.25. 20:47
A KotOR2 nem tartalmazza Revant, csak említés szintjén.

Am én úgy tartom, h sztoriban és játékmenetben erősebb, változatosabb a KoTOR2. Ez nem jelenti, h ne kedvelném mindkét részt egyformán.
Csak a LucasArts volt a kiadó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!