iPon Hírek

Több platformon, megújulva térnek vissza az Xbox avatárjai

Dátum | 2015. 01. 05.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A játékosok rajzfilmszerű, virtuális reprezentációi 2008-ban jelentek meg Xbox 360-on a Rare fejlesztésében. Hamarosan egy nagyon szép kis ökoszisztéma épült ki a kis karakterek köré, így nem meglepő az sem, hogy Windows 8-on és Windows Phone-on is megjelentek az avatárok. Később azonban a háttérbe szorultak kicsit: Xbox One-on például csak egy külön alkalmazásban tekinthetők meg jelenleg, és csak egy statikus képet készíthetünk róluk, amit profilképnek állíthatunk be. Úgy tűnik azonban, hogy a Microsoft a Windows 10 közeledtével az avatárok teljes revitalizációjára készül, és a cég összes platformját összefogó rendszeren komoly szerepet kaphatnak. Ennek megvalósítására a Microsoft most több mérnököt és grafikust keres, az avatárok fejlesztését pedig a Rare-től áttelepíti Redmondba, ahhoz a belsős csapathoz, ami a különböző Xbox-alkalmazások és élmények több platformra eljuttatásáért felelős. A leírás szerint az új avatároknak nem csak, hogy sokkal jobban kell kinézniük, de rengeteg különféle mozgásra és animációra is képesnek kell lenniük. Ahogy arról már írtunk, a Microsoft minden platformján egységesíteni szeretné az operációs rendszert, és az ahhoz kapcsolódó felhasználói élményt, így a Windows 10 megjelenik majd a hagyományos PC-ktől kezdve a tableteken és telefonokon át az Xbox One-on is. Logikusnak tűnik, hogy a felhasználókat mindenhol egy közös avatár reprezentálja a teljes ökoszisztémában. Új csapat a Kinect-alapú élmények fejlesztésére Eközben egy másik új csapat létrejött az Xbox-divízión belül, melynek kifejezetten az a célja, hogy teljesen új, korábban még nem látott élményeket és felhasználási formákat találjanak ki a Kinect számára. A csapat magja az Xbox 360-ért, Xbox Live-ért és a Kinect létrehozásáért felelős veteránokból áll, és rohamléptekben bővül. A csapatba többek között szoftvermérnököket is keresnek, a pozíció leírása pedig egyértelművé teszi, mire lehet számítani: "Ha egy sima, kényelmes állást szeretnél a Microsoftnál, akkor ez nem neked való. Ha azonban megvan benned a motiváció arra, hogy forradalmasítsd a szórakoztatóipart, és kiemelkedően érdekelnek a Kinectben rejlő lehetőségek[...]". Úgy tűnik tehát, hogy a Microsoft egyáltalán nem tett le a Kinectről, csak egyelőre - nagyon helyesen - a kontrolleres, hardcore játékokra koncentrál. Az Xbox One mellé kezdetben kötelezően járó Kinect problémája ugyanis az volt, hogy bár a nappali szórakoztatóközpontjának vezérlését rendkívül kényelmessé és futurisztikussá tette, valójában nem igazán készült olyan alkalmazás vagy játék, ami megmutatná a felhasználóknak, miért is éri meg kifizetni érte a prémium felárat. Vélhetően a Microsoft eleve jobban járt volna, ha egy olcsóbb, az Xbox 360 keményvonalas közönségének jobban megfelelő konzollal jelenik meg a piacon, majd miután megszerezte a szükséges piaci részesedést, és elkészültek az újszerű, "forradalmi" alkalmazások és játékok a Kinecthez, csak azután kezdi el propagálni az új kamerás kütyüt. Mindez pedig valószínűleg azt is jelenti, hogy a Microsoft által 2000-ben (akkor) iparági rekordnak számító 375 millió dollárért megvett, ám az utóbbi években csak kinectes sportjátékok és alkalmazások fejlesztésére befogott Rare válláról végre lekerül a teher, hogy a casual-kamerás játékok zászlóvivője legyen. Így pedig a csapatnak végre lesz ideje és erőforrása "igazi" Rare-játékokra koncentrálni, már ha még beszélhetünk ilyenekről. A pletykák szerint mindjárt két új cím is készül a stúdiónál, amikből az egyik valószínűleg a Banjo-Kazooie folytatása.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. wishformor...
2015.01.06. 04:01
a Microsoft egyáltalán nem tett le a Kinectről, csak egyelőre - nagyon helyesen - a kontrolleres, hardcore játékokra koncentrál.

Szoval mostmar attol vagy consoleon hc gamer ha controllerrel tolod, nem kotekedni akarok de ez a mondat igy nagyon szarul hangzik, meg attol a tenytol eltekintve is hogy nincsen console-on hardcore gaming.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kisoe
2015.01.06. 08:05
Kár, hogy a 90-es évek N64 szupersztár csapatából ma már SENKI nincs ott, úgy pedig kissé nehéz olyan hihetetlen minőségű játékokat lerakni az asztalra, mint a Banjo, DK64, GE, KI, PD és még sorolhatnám. Ez már csak a nevében Rare.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Kirrr
2015.01.06. 15:37
Nem értem minek erőltetik ezt a sims baba avatar dolgot. Ubinál is csak ilyen ötéveseknek tetsző dizájn van... gyönyörű a Watch Dogs/Crew is amikor ilyen nudlifejű avatarok lebegnek körülötted.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!