iPon Hírek

Több száz Oculus-demóállomást zárnak be

Dátum | 2017. 02. 10.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

2016 májusában az Oculus VR és az amerikai Best Buy bolthálózat összefogásával 48 észak-amerikai üzletben állítottak fel demóállomásokat az Oculus Rifthez – a szám később ötszázra nőtt, az év végi ünnepek környékén. A Business Insider jelentése alapján azonban nagyjából kétszázat már be is zárnak ezek közül, hivatalosan a boltok teljesítménye miatt. Az Oculus szóvivője, Andrea Schubert megerősítette a bezárásokat, azt állítva, hogy időszakos változtatásokat eszközölnek és a jelenlétet a nagyobb piacokon jelen lévő Best Buy-kirendeltségekre összpontosítják, ez pedig boltok százait jelenti az Egyesült Államokban és Kanadában.
Az eszköz más terjesztőknél is kipróbálható és Schubert hangsúlyozta, hogy a cég elkötelezett a demóprogram irányában, hiszen úgy vélik, a legjobb módszer arra, hogy a vásárlók ismereteket szerezzenek a virtuális valóságról, egy élő bemutató. Épp ezért számos eseményen és üzletben tűnnek majd fel idén. Bár megszokott, hogy az év elején visszaesik a vásárlóforgalom, nagyon úgy tűnik, hogy az Oculus az ünnepi szezonban sem fogyott túl jól. Több Best Buy-alkalmazott is jelezte, hogy hetente legfeljebb néhány darabot adnak el az eszközből, sőt, egyikük elmondta: sokszor napok telnek el anélkül, hogy egyetlen demó elindítására is szükség lenne, mert az emberek nem akarják kipróbálni. Talán nem akkora a gond, mint ahogy hangzik, de annyi bizonyos, hogy jó hírt sem jelent a helyzet. A zárásra előirányzott 200 demóállomás felállításának jelentős költségei lehettek, főleg úgy, hogy csak pár hónapra szóltak. A már meglévő helyszínek nem igényelnek túl sok plusz anyagi forrást, tehát nagy kérdés, miért szabadulnak meg tőlük ilyen gyorsan, ha csak az év elejére amúgy is várt ideiglenes visszaesésről van szó? A cirka negyven százalékos vágás akár ennél sokkal komolyabb dolgot is sugallhat, de hogy valóban erről van-e szó, azt jelenleg csak az Oculus tudja.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

18. Gyurkov
2017.02.10. 13:25
Drága még mindig a technológia és amíg nincs rá egy must buy app addig reménytelen is marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Hoax99
2017.02.10. 13:38
Nem meglepő, számomra teljesen értelmetlen a technológia és ezek szerint az emberek többsége így van vele.
Akik könyveket olvasva nőttek fel azok simán beleélik magukat a monitor / TV által nyújtott VR-be is. Emellett használat közben kiszolgáltatottá válik az ember a külső világgal szemben (biztos sokan fogják szívatni családtagjukat aki éppen ilyet használ ).

Inkább fejlesztenének további jó single player játékokat mint pl HL3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. vlevi
2017.02.10. 14:47
"egy must buy app "
Illetve, ami van, azok eléggé rétegjátékok. És méginkább csak egy szűk réteg az, aki annyi pénzt hajlandó áldozni a játékra, mint amennyit ezek igényelnek (mégbitangabb videókártya, mégújabb satöbbi)
Gondolok itt egy normális flight simulatorra, vagy autós, szimre (Project Cars,. ...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. iponbico
2017.02.10. 14:48
Szerintem lenne értelme, csak túl sokat akarnak egyszerre. 2*fhd drót nélküli szemüveg kellene, ami csak annyit tud, hogy helyettesíthet egy monitort munkában, film nézésben. Később, ha fejlődnek a pc-k, lehetne belerakni érzékelőket, cserélni a rádiós összeköttetést gyorsabbra és játékra is alkalmassá tenni. A kinai telefon árakat nézve, ez kijöhetne egy nagyobb fhd monitor árából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Ch00ler
2017.02.10. 15:00
A "must buy app" elmeletre szavazok.
Amig nincs legalabb 2-3 ilyen, addig nincs miert megvenni. Ha pl. tolnanak egy nagyon popec star wars-os szimulatort VR-ben, akkor maris mennek megvenni a cuccot Esetleg meg egy hasznalhato Star Citizen is megtenne. De az sincs.

Masreszt erosen felek attol, hogy mire lesznek jatekok ra, addigra maris ott virit a polcokon az Oculus 2.0, vagy a Vive 2.0.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. pdx06
2017.02.10. 19:08
Szerintem a HTC Vive tett be az Oculusnak, így kívülállóként sokkal kényelmesebbnek, esztétikusabbnak tűnik, és több extrát tartalmaz ami miatt több játék inkább azt támogatja, vagy fogja támogatni rendesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. BiroAndras iponb...
2017.02.10. 22:09
Most is gyakorlatilag 2*fhd felbontású, csak nem 1080p, hanem 1200p. És ez nagyon kevés. 2*8K se lenne túlzás. Egy hagyományos monitorhoz képest sokkal nagyobb részét tölti ki a látótérnek, ezért kell a felbontás.
És munkára meg filmnézésre pont nem jó, leginkább az alacsony felbontás miatt. Akkor van értelme ha ki tudod használni a valódi 3D megjelenítést. Ez jelenleg elsősorban játék, azon belül is az autó és repülő szimulátorok. Idővel persze a fejlesztők kitapasztalják, hogy hogyan az fps-ekben megelőzni a rosszullétet, és akkor drasztikusan bővülni fog a játékok száma.
A rádiós kapcsolattal a késleltetés és a megbízhatóság a probléma, de már dolgoznak azon is.
Más fejlesztések pedig a teljesítményen javítanak. Az új GPU-kban külön optimalizáció van a két kép egyszerre számolására, a szem követésével pedig az is megoldható, hogy ne kelljen az egész képet teljes felbontással számolni, csak azt a részt ahova épp nézel.
Valószínűleg a VR kijelzők ára is drasztikusan le fog menni hamarosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Netricho
2017.02.12. 09:01
A " Must Buy App "-ról csak annyit, hogy nemrég adtam el PS4-et, hogy inkább pc-t építsek, és hogy végre vegyek egy Vive-ot. Közben kijött a Resident Evil VII PSVR-ra. Várom, hogy megérkezzen a "ps4pro+psvr+camera+move controller+res7" csomagom.
Ha valami must buy app, akkor most az a Resident Evil 7. Sajnos, egy évig exklúziv Ps-re. Ha többiek is le tudnak tenni az asztalra ilyen címeket, és minőségi élményjátékokat, akkor azoknak is érdemes lesz beruházni a Vr-ba, akik még szkeptikusak. A nagy játékfejlesztők még mindig kivárnak, de a fenti példából is látszik, lásd Capcom, érdemes fejleszteni rá.
Mikor a Vive-ot meghirdették, első gondolata mindenkinek az volt, hogy a HL3-al fog jönni, nah hát az nem hagyott volna kétségeket afelől, hogy megvesszük-e vagy sem.
Egyszóval a nagy nevekkel robbanhatnak be igazán!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Cathaya
2017.02.12. 09:41
Legalább akkora bukta lesz a VR mint a 3D aminek már legalább 3x nekifutottak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. BiroAndras Catha...
2017.02.12. 12:10
Erre megint csak azt tudom mondani, hogy próbáld ki. Ezt meg kell tapasztalni, hogy megértsd.
Ha nincs lehetőséged kipróbálni, akkor legalább nézz meg egy pár videót arról ahogy mások kipróbálják.
Leginkább szimulátorokhoz ideális (autó, kamion, repülő), mint például a Project Cars, mert ott nem leszel rosszul, mint az fps-ekben, viszont valódi játékok, nem csak gagyi demók. Érdemes még megnézni a Pinball FX2-t is. A legtöbb VR platformra elérhető, Steam-en akár ingyen is kipróbálható, és ideális VR-hoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Icejack
2017.02.12. 21:44
Gyerünk nyomjátok a flame-et skacok, az megy Akinek nincs az jobb hiján szidja a VR-t, meg megmondja a frankót (mert ő tudja)... Megsúgom nektek, hogy a VR nem fog meghalni, bármennyire is szeretné a kis agyatok a szokásos "ha nekem nem lehet, akkor másnak sem legyen már jó" mentalitással. Lehet hogy nem ebben a formában, de a VR/AR szépen el fog terjedni az élet minden területén , és kb 15 év múlva már el sem tudod majd képzelni az életedet nélküle.

A hirrel kapcsolatban csak annyit, hogy azt is érdemes lenne megemliteni, hogy a BestBuy balfasz módon kezelte az egészet, nem lehetett csak úgy odamenni a demo állomáshoz és kipróbálni a cuccot, előre kellett időpontot egyeztetni, hogy az illetékes kolléga épp ráérjen...igy nehéz valamit hatékonyan promózni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Cathaya BiroA...
2017.02.12. 22:12
Nem azt mondtam hogy nem jó hanem hogy el fog bukni mert drága a szemüveg drága hozzá a játék és kevés stúdió lesz aki ilyesmit be fog vállalni, drága a hardver hozzá innentől nem nehéz kitalálni hogy kevesen fogják vásárolni amit a játékgyártók nem igen szeretnek, a 3D is a tartalom hiányon bukott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. BiroAndras Catha...
2017.02.13. 00:29
A PlayStation VR 130.000Ft. Az már nem olyan drága, legfeljebb a magyar pénztárcának.
Aztán ott van a Gear VR, ami 30.000Ft. Na erre már tényleg nem lehet ráfogni, hogy drága. Persze nyílván a minősége és a teljesítménye nem ugyanaz, mint a Vive-nak, de arra jó, hogy az ember kipróbálja.
A 3D egyébként nem bukott el. Ma már nem nagyon kapsz olyan TV-t, ami nem tudja, és minden filmet 3D-ben forgatnak, úgyhogy tartalom is bőven van rá. A probléma az, hogy nem ad annyit az élményhez, hogy számítson. A VR viszont egy egészen másik ligában játszik (itt jön megint az a rész, hogy ki kell próbálni).
A következő generáció pedig valószínűleg jóval olcsóbb lesz, és a teljesítmény problémák is megoldódnak addigra. A #7-es hozzászólásban leírtam milyen fejlesztések vannak folymatban.
Az sajnos igaz, hogy játék kevés van, viszont ami van az már elég hogy legyen értelme. Szimulátorokhoz gyakorlatilag kötelező. A komoly szimulátorosok minimum 3 monitort használnak, mert nagyon fontos, hogy könnyen és gyorsan körbe tudjanak nézni. 3 monitor és az azokat kihajtó PC pedig biztosan drágább, mint egy Vive és a hozzá való gép.
Az, hogy a játék fejlesztőknek megéri-e egy relatíve szűk réteget kiszolgálni attól függ, hogy mennyi melót kell belefektetni, és mennyire fizetőképes az a réteg. Annyira nem vészes egy minimális VR támogatást megírni, ami húzósabb az egy fullos VR élmény beleértve a menürendszert is (pl. Pinball FX2), de ez nem szükséges (pl. Project Cars). Ami a fizetőképességet illeti, aki ma egy Vive-ot vagy Oculus-t megvesz, az nem fogja sajnálni a pénzt játékokra se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Amenophis
2017.02.13. 00:36
Én már elég régen ki tudtam próbálni az Oculust, és már akkor látszott, hogy ez a VR technológia eléggé ütős lehet. Én alapvetően PC-s beállítottságú vagyok, mégis azt mondom, hogy egy normális konzol is kell, ha valaki játszani szeret. Ez a mostani generációban a PS4, az X1 egyre inkább kezd kuka lenni.
Kivártam, és PC fejlesztés helyett PS4Pro-val nyitottam ebben a generációban, és meg is vettem a VR sisakot hozzá. A PS VR a legolcsóbb megoldás, nyilván felbontásban nem éri el a HTC szintjét, de pöpecül megy. A VR címek eléggé jól sikerültek, bár jelenleg a nagyobb részük techdemo. A Resident 7 az első, ami fullosan támogatja.

Én 1985 óta játszom, és eddig mindent láttam már. De aki azt mondja, hogy a VR zsákutca, az még életében nem próbálta. Egészen hihetetlen élményt jelent. Olyat, amit semmi más nem ad meg. És egyre bővül a kör. Az EA INGYENES SW missiont csinált PSVRhez (akinek megvan a SW BF). Brutál!!!
Trackmania új része éppen akciós, 40 VR pályával. Egyre-másra jönnek ki a játékok, és mindegyik egy külön világba visz el.

Próbáljátok ki.

Szerintem az Oculus veszte éppen a PSVR.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Amenophis BiroA...
2017.02.13. 00:40
Egyetértek, viszont egy téma nem teljesen így van. A TV gyártók gyakorlatilag már le is álltak a 3D technológiával. Marad a felbontás és a méret, de ez jóval lassabban fog nőni szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Plebii
2017.02.13. 14:40
Ahogy többen is írták több dolog okozza az oculus mélyrepülését.

1. PSVR
2. Ár
3. HTC vivehoz képest még mindig csak ülő játékot támogat.

Az árat nagyon ellőtték. Sokáig az volt az ígéret, hogy 300 dollárból elérhető lesz. Ennyiért nagyon sokan meg is vették volna, elég csak összenézni, hogy a PSVR mennyire fogy. Az ideális "még megéri" összeg annak az ára lenne, nem a 200 feletti ársáv. Ennyiért, akármennyire is érdekel, nem veszem meg.

A legjobb az lenne, ha a PSVR pletykált PC támogatása összejönne. A felbontás nem annyival rosszabb, hogy befolyásolná a minőséget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. TheRealTsL BiroA...
2017.02.13. 14:53
"A 3D egyébként nem bukott el. Ma már nem nagyon kapsz olyan TV-t, ami nem tudja, és minden filmet 3D-ben forgatnak, úgyhogy tartalom is bőven van rá. A probléma az, hogy nem ad annyit az élményhez, hogy számítson."

Nem igazán. Elég kevés filmet forgatnak 3D-ben és pont azért nincs meg az élmény, mert utómunkával belegányolt effektek vannak csak.
Érdekes megnézni, hogy a 3D berobbanásakor és aztán néhány évig valóban a ténylegesen 3D technikával forgatott filmek voltak többen, mint az átalakított, de 2015-től totálisan átfordult az arány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pvision
2017.02.13. 17:44
Ez pont annyira piacképes mint a PhysX meg a 3D.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!