iPon Hírek

Többnyire segítő üzeneteket hagyunk a Dark Soulsban

Dátum | 2014. 09. 02.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Habár sokan hajlamosak régivonalas játéknak tartani a Dark Soulst, ez valójában nem is állhatna messzebb a valóságtól. Ugyan a From Software gyermeke nehézségét tekintve még tényleg azokat az időket hozza vissza, amikor nem fogták végig a kezünket, érdemes azonban megnézni azt, hogy a játék valójában egy egészen új, asszimetrikus multiplayerre épül, ahol a játékosok üzeneteket hagyhatnak egymásnak a földön, figyelmeztetve ezzel a másikat a veszélyre, vagy tippeket adva a továbbhaladáshoz. Valószínűleg mindannyiunk életét többször mentette már meg az első Demon's Souls óta működő rendszer, hiszen ezek nélkül az üzenetek nélkül nagy eséllyel ránk gurulna a fentről érkező szikla, leesnénk a mélybe, vagy bemennénk egy olyan, három méter magas, kétszáz kiló páncélban feszítő ellenfélhez, aki aztán három csapással végezne velünk. Persze egy ilyen újítás akár rosszul is elsülhetett volna, elvégre, ha az interneten mindenki azt ír, amit akar, akkor valószínűleg nem kell sokáig várni a csúnya szavak és a rasszista kommentek megjelenésére. Yui Tanimura, a Dark Souls II rendezője elmondta, azért tartották jó ötletnek az üzeneteket, mert ezzel éreztetni tudták, hogy itt egy közösségről van szó, ám a kalandokat mégis egyedül élhetik át a játékosok - ami azért fontos, mert a Dark Souls sötét, komor világa leginkább magányosan adja át a megfelelő hangulatot. Persze a Dark Souls nem is feltétlenül válhatott volna a csúnya üzenetek fórumává, hiszen a játékosok előre beállított frázisokat használhatnak. Tanimure szerint erre nem a cenzúra miatt volt szükség, hanem egyszerűen praktikus okai vannak: így gyorsabban lehet létrehozni az üzeneteket, ráadásul így a különböző nyelvek sem kavarnak be a rendszerbe. "Amikor kiválasztjuk, milyen frázisok kerüljenek be, azt azzal a céllal tesszük, hogy a játékosok kreatívan tudjanak üzeneteket megfogalmazni szinte bármilyen szituációra" - mondta a direktor. Az üzenetrendszer egyébként a belső értékelés alapján működik: a játékosok egy "like" gombhoz hasonló értékelőt nyomhatnak meg, így hosszabb távon azok az üzenetek maradnak fenn, amik tényleg hasznosak, vagy mondjuk viccesek - mert a Dark Souls komor világában azért tud értékelni egy-két otthagyott poént az ember. "A legtöbb üzenet segítőkész, vagy közöl valamit a játék adott helyszínével kapcsolatban. Az a jellemző, hogy a játékosok igyekeznek segíteni egymásnak, akár az előrehaladásban, akár a megértésben. Jóval kevesebb az olyan üzenet, ami direkt hátráltatná a többieket".
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Shinjiii
2014.09.02. 15:11
Fingom nincs, miről van itt szó, hogy képzeljem ezt el...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. magerg
2014.09.02. 15:22
Van egy maszat a padlón, odamész megnézni.
Aszongya "Vigyázz a sárkánnyal!". Hol? Az az izé ott ahíd másik végében? Az még messze van. - gondolod.
Aztán a sárkány végigsöpör a hídon, és mindenkit ropogósra süt egy pillanat alatt - kampec.
Na, kb. így működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. nemlehet
2014.09.02. 15:39
Igen. A sok "Vigyázz veszély" nélkül nem is lehetne végigtolni a játékot Emlékeim szerint kb 1-2 üzenet volt összesen hasznos amikor a második résszel játszottam. Egyébként minden más vagy triviális vagy értelmezhetetlen volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Lazahunter nemle...
2014.09.02. 16:31
Valóban az első részben sokkal hasznosabbnak tűnt
Én inkább egy hangulati elemként fogom fel, hogy egy komor világban vagyok egyedül, de mégsem vagyok egyedül, érzem a többiek szellemét ... főleg a haláluk után hagyott vértócsák láttán. Amikor a Steam szarakodása miatt offlineba megy a játék, kezdem rosszul érezni magam, még jobban egyedül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. harvy666
2014.09.02. 16:44
No igen a kettoben le lehet rakni par uzenetet estus flask shardok kozeleben ami gyakran healel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. nemlehet Lazah...
2014.09.02. 21:17
Ez igaz. Mondjuk a második részben nem is voltak annyira rejtett dolgok vagy tényleg váratlan meglepetések.

Ez viszont tény, hogy a hangulathoz hozzá tartoznak az üzenetek. A Lost bastille-nél azért paráztam a hasravágódó zombiktól de a vértócsákat figyelve egész kevés halállal át tudtam menni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kray
2014.09.03. 10:31
Nemrég kezdtem el tolni az első részt már van benne 50 órám, de ez egy élmény!
Mondjuk arra hamar rájöttem, hogy mindenki mindig Str/End/Vit statokra tol, függetlenül a kasztjától, de azért jó játék csak a build-ed magadnak kell megalkotnod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!