iPon Hírek

Törésmodellezés a GT5-ben

Dátum | 2010. 11. 29.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Külföldi kritikusok sokat levontak a GT5 tesztpontjaiból arra hivatkozva, hogy a törésmodell alig működik. Nos, mint kiderült csak játszani kell a játékkal ahhoz, hogy elérjük a rendesen működő szimulációt. A töréseket két lépcsőben kapjuk meg, lvl20-on megnyílik az első szint, és lvl40-en (maximum szinten) megkapjuk a teljes, meglehetősen látványos sérüléskövetést és látványos deformációkat.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. axe
2010.11.29. 09:11
ha annyira a valóságra hajtottak a játékban amikor valóságban megkapom a jogsimat golyóálló vagyok 1év rutinnál már kilyukadhat a gumi 2 év rutinnál meg már leeshet a lökhárító is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kiskoller
2010.11.29. 09:19
akkor most a tesztelők azért adtak kevesebb pontot a játékra mert végig sem vitték?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. axe
2010.11.29. 09:39
nekem ez jön le a cikkből kiskoller
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Leon121
2010.11.29. 09:48
Egyrészt ez miféle ostoba elképzelés már, hogy csak több tucat játékóra után nyílik meg a normális törésmodell?

Másrészt egy tesztelőtől nem kéne elvárni, hogy egy !autós! játékban elérje a 100%-ot, és csak utána tesztelje. A józan ész azt diktálná, hogy már a játék kezdetétől fogva teljes, normális játékélményt kapjunk, amibe a törésmodell is beletartozna, és ne csak a végefelé kapjuk meg. Ha az elején nincs benne, akkor joggal feltételezi azt egy tesztelő, hogy nem került bele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kiskoller
2010.11.29. 09:55
mondjuk azért egy autós játékot is illik kivinni. Nem 100% de a karrier mód végigvitele alap. Hogyan döntöd el hogy jó az irányítás amikor csak az első Trabantokkal nyomulsz? A GT5 tudtommal azért (is) jó játék mert minden egyes autónak más a fizikája, van amelyikkel könnyű vezetni másik könnyen kifarol stb. Ezekről hogy ír a kedves tesztelő amikor végig sem vitte a játékot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. tkondor
2010.11.29. 10:00
szerintetek ha egy tesztelő pl. egy mmo-t tesztel, akkor is ki kell vinnie 100%ra? csakmert azt lehetetlen, és lám a wow szinte mindenüt remekelt. egy teszetelő sem vesztegetne több 100 órát egy ilyen játékkal, csakhogy megtudja, hogy a 80as szinten is ugyanolyan élvezhető e, mint a 2essen....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Csaber
2010.11.29. 10:05
Jó pár tesztelő most magyarázkodhat a főnöke előtt és lássuk be joggal , mert hogy lehet hiteles ezután az adott oldal, újság és ki fog ezután pénzt adni( vagy meglátogatni az oldalt) mivel a vásárlóban felmerülhet a gyanú hogy a többi játék is így lett tesztelve

tkondor: nem mert mindegyik mmo erről szól: fejlődj a végtelenségig egy tesztelő 2.5 év múlva sem tartana egy korrekt teszt végénél...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Samanoske
2010.11.29. 10:12
Járjon utána a készítőknél akár de hülyeséget ne írjon mert hiteltelen lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Leon121
2010.11.29. 10:13
kiskoller: Azért van fokozat a "végigvinni" és a "csak az első Trabantokkal nyomulni" között is. A végigvitel egy ilyen masszív játéknál valószínűleg simán megvan 40-50 vagy akár 100 óra is (most a Forza 3-ból kiindulva), holott a különféle autók fizikájának kiismeréséhez, a játék megítéléséhez ennél jóval kevesebb idő is elég.

Most gondolj bele: egy játékos kipróbálja a GT5-öt, és rájön, hogy gyakorlatilag nincs normális törésmodellje, ami nagyon nem tetszik neki. Akkor most vigasztaljuk azzal, hogy "de játsszál vele még száz órát, és utána már lesz benne majd!" ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kiskoller Leon1...
2010.11.29. 10:29
igen és ekkor irja le a tesztelő "negatívumként fontos megjegyeznem, hogy a törésmodell csak X ora játék után elérhető"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. dragon83
2010.11.29. 10:56
Egyrészről tényleg hülyeség, hogy csak fokozatosan kapjuk meg a törést, ráadásul a teljes szimuláció csak a vége felé lesz elérhető.

Másrészt ha a tesztelő leírja a cikkben, hogy márpedig nincs a játékban törésmodell, akkor azzal akaratlanul is félrevezeti az olvasót. És utólag már elég nehéz magyarázkodni az olvasó előtt, még akkor is, ha nem volt elég ideje végigjátszani a játékot. Ugyanakkor majd megnézem, hogy bele van-e írva a játékba, hogy a fejlett törésmodell csak az x-edik szinttől lesz elérhető, mert ha igen, akkor nincs mentség a tesztelő számára. Amúgy van egy olyan érzésem, hogy a kézikönyvben benne lesz, márpedig azt nem véletlenül adják a játékokhoz, még ha manapság nem is divat elolvasni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gebana
2010.11.29. 11:13
van benne ráció, mert aki játszik vele 10-20 órát, nemhiszem hogy a szimulációra vágyik, meg béna is lehet még, aki pedig már sokat játszott valószínűleg tapasztalt és már vigyázni is tud a kocsira.

de végülis felesleges, vagy lehetne bekapcsolható, nem csak szintnél aktiválódó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pjszilard
2010.11.29. 11:26
PSP-n sajat zenet csak egy szint elerese utan lehet hallgatni (addig meg kikapcsolom a gyarit), ez se sokkal logikusabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. pjszilard
2010.11.29. 11:29
Az egesz grafika pedig vacak (ha ez utan a 240p-s video utan alkotok velemenyt)!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Gatee
2010.11.29. 12:02
Hát szerintem ez ritka nagy baromság. Az elért szintekért járjanak autók, tuning cuccok, festékek ahogy azt már megszokhattuk, de ne 1 olyan grafikai alap dolog aminek alapból a játék részének kéne lennie.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Gatee
2010.11.29. 12:05
Jah meg én se hibáztatom a tesztelőket, 1 autós játéknál nem elvárás, hogy végigivigyék a teszthez, hogy véleményt tudjanak róla alkotni, szerintem senki nem gondolta volna, hogy max level kell a normális töréshez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. bunfi
2010.11.29. 12:30
A tesztelő azért kapja a pénzét, hogy játsszon a játékkal annyit, hogy teljes bizonyossággal képet alkothasson a játék egészéről és annak momentumairól, részleteiről is. Ha ez nem történik meg, akkor a tesztelő hibázott, mivel egyrészt nem játszott a játékkal eleget, másrészt nem vette a fáradságot, hogy felvegye a masszív fanatikusokkal vagy a kiadóval a kapcsolatot.

Az, hogy csak bizonyos szinttől elérhető a törésmodell, hát az európai ésszel nem logikus, de ez van. A GT sohasem az EU piacra készült, ahogy az a fanyalgásból ismét le lehetett szűrni. A játék végigjátszása pedig nem 80-100 óra, de mivel nem rendelkezem ps3-mal és csak kipróbálni tudtam így én sem tudom megmondani, de annyi biztos, ha van benne 24 órás (real-time 24h) verseny, akkor sokkal több is lehet. Egyébként meg egy olyan dologért sír mindenki, ami igazából rossz. Én speciel soha nem örültem annak, ha egy célfotón meg van zúzva a verda. Nekem nem növeli a realizmusérzetemet a törésmodell. Egyébként meg olyan játékokban foglalkoznak ezzel sokat, ahol a) lámák játszanak billentyűzetről, b) az autók viselkedésének fizikai modellezése árkád (egy kalap szar). Valahogy nfs-nél, grdinél, dirtnél vagy az wrcnél, ne adj isten az f1-2010-nél senki nem rinyált, hogy egy kalap szar a fizika... pedig az fontosabb, minthogy leesik-e egy nyomorult lökhárító, vagy kitörik a lámpabúra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Caboose
2010.11.29. 15:57
Egyszerűen nem lehet hibáztatni a tesztelőt! Kinek jut eszébe, hogy csak a játék előrehaladtával jelenik meg a törésmodell? Ehhez szőke nő logika kéne...

bunfi:
"Nekem nem növeli a realizmusérzetemet a törésmodell." Ja mert a valóságban nem törnek az autók...
"Én speciel soha nem örültem annak, ha egy célfotón meg van zúzva a verda." Ennek ez a lényege! Nem kell megtörni az autót és nincs ilyen probléma! A lényeg, hogy legyen valami következménye annak ha b@lfasz vagy és összetöröd az autót...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Joga73
2010.11.29. 18:14
Valszeg IGN-ről szólhat a cikk, nos ők pont a damage hiánya miatt is vontak le pontot GT5-től - amire az összes user a torkuknak ugrott: "Ki a f*szt érdekel, hogy nincs benne damage?!", mivel GT széria sosem erről szólt, rengeteg tesztfeladatot pl. csak koccanás és egyéb csúnya dolgok nélkül kell/lehet megoldani.

Tehát 24-én kijött a cucc, és IGN-en még aznap fent volt a full review értékeléssel, pontozással, stb.... Jó, valszeg hamarabb a kezükben volt a játék, de ezt egy kicsit elkapkodták.

Polyphony-ék az autók iránti megmagyarázhatatlan (már-már beteges) szeretetük miatt faragják ezt a progit lassan 15 éve (és azért profitot is hoz, valszeg:-). Magyarul teljesen érthető, hogy csak bizonyos szint után kapod meg a damage effektust - amikor már tudsz vigyázni az autódra. :-)
DAMAGE-MODELLING nem a játék lényege, akár ki is hagyhatták volna belőle, senkit sem zavart volna a hiánya.
Szóval én inkább jópofa ötletnek tartom, hogy bónusznak kapod meg ezt a cuccot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. XuChi
2010.11.30. 06:47
Hát szerény véleményem szerint a gt5 első pár köröm után nekem nem tetszik. Lehet csak én választottam rossz, kevésbé kidolgozott pályát, de a forza 3-hoz képest csúnyább volt. Ok ez az első 5 perc játék után vontam le, aláírom hogy majd a további pályák sokkal jobbak lesznek. Viszont a törés hiánya, vagyis a később való bekapcsolása számomra iszonyatosan zavaró. Alapból kéne törnie a kocsinak, nem majd x szint fölött. Ez butaság.

Amúgy majd ha lesz végre időm, nekiesek a gt5-nek és jobban szemügyre veszem, csak most vár rám a vizsga és nem érek rá sajna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!