iPon Hírek

Torment: Tides of Numenéra - kör alapú lesz

Dátum | 2013. 12. 09.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Torment: Tides of Numenéra fejlesztői Kickstarteres támogatóik véleményére voltak kíváncsiak a harcrendszer kialakításával kapcsolatban. A fő kérdés az volt, hogy megállítható, valós idejű csaták, vagy kör alapúak legyenek a játékban. A 74 405 támogatónak közel 20%-a szavazott, és az eredmény majdnem döntetlen lett: 48% állt ki a kör alapú, és 47% a valós idejű harc mellett, a maradéknak pedig mindegy volt. A kör alapú rendszer lett tehát a győztes A projekt főnöke, Kevin Saunders a következőket írta ezzel kapcsolatban: "Úgy gondoljuk, hogy ez jobban illik a narratív elemekhez, beleértve az NPC-kkel folytatott párbeszédeket és a manuálisan létrehozott harci helyzeteket." "Végső soron nincsenek itt vesztesek. Mindez a folyamat része, melynek során egy olyan RPG-t készítünk, amellyel kapcsolatban mindannyian komoly érzelmeket táplálunk. Szerintünk annak is tetszeni fog a Torment rendszere, aki a valós idejű harcra szavazott." Első ránézésre az ideális megoldás az lenne, ha mindkét rendszer benne lehetne a játékban, de Saunders szerint így két ló között a földre esnének. "Ha mindkettőt megterveznénk, az felhígítaná az összecsapások minőségét az egyik, vagy mindkét rendszerben, és nagy valószínűséggel annyi időt és erőforrást venne igénybe, ami a játék többi részére is kihatással lenne. Egy olyan összetett RPG-ben, mint a mienk, ahol nem a harc áll a dolgok középpontjában két harcrendszer implementálása rosszabb minőségű játékot eredményezne." Az játék szellemi atyja, a Planescape: Torment valós idejű, leállítható rendszert használt, az utódja akkor miért nem? "Nem hisszük, hogy a PST harcrendszere volt az, amit a legtöbben szerettek a játékban. Szerintünk a PST-t tekintik minden idők egyik legjobb RPG-jének, de nem azért, mert a harc valós idejű volt benne, hanem mert a hangsúly a narratíván és a szerepjátszáson volt." "Bár a Planescape: Torment a kiindulópontja sok dizájnnal kapcsolatos döntésünknek, a Torment: Tides of Numenéra nem olyan játéknak készül, ami lemásol mindent a PST-ből. A témája alapján szellemi utód, nem azért, mert elődjéből származik." Chris Avellone, a PST vezető dizájnere, aki közreműködik a Torment: Tides of Numenéra készítésében, nyilvánosan kiállt a döntés mellett: "A Planescape: Torment élményt sosem a harcrendszer határozta meg. A Torment: Tides of Numenérában a harc feladata, hogy támogassa a narratív rendszereket és az alap játékmenetet. Nagy kihívás a csapat számára a döntés, és tiszteletben tartom és támogatom, hogy a kör alapú rendszer mellett döntöttek." A Torment: Tides of Numenéra megjelenése jövő karácsonyra várható PC-re és Macre.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Ereshkigal
2013.12.09. 15:39
Nem örülök, de minden bizalmam bennük van... csak jönne már.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. magerg
2013.12.09. 16:19
Én örülök. Csapatalapú CRPG-ben a körökre osztott harc mindent visz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. FalseGod
2013.12.09. 16:21
Jó döntést hoztak!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Fratello
2013.12.09. 16:47
Arról esetleg van valami hír hogy áll a Planescape: Torment Enhanced Edition? (Már ha egyáltalán áll valahogy.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. dragon83
2013.12.09. 20:18
Fratello, a PST Enhanced Edition nem áll sehogy, mert nem készül, és ez remélem így is marad. Egy ilyen gyöngyszem nem kerüljön olyan amatőrök kezébe, mint a BG HD készítői.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Runciter
2013.12.09. 21:05
király
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Fratello drago...
2013.12.09. 21:39
Úristen, mit tettek a BG EE-vel? (Megvan, de még nem kezdtem el) Úgy tudom ugyanaz mint a régi, csak végre normálisan fut minden gépen (+ beleraktak egy-két játéktechnikai feljavítás)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Cynaris
2013.12.09. 21:53
Tudom hogy szőrszálhasogatás, de csak mert angolul valami "turn-based", nem jelenti hogy tukörfordítással kör alapúnak kell hívni. Baromi hülyén hangzik. Van nekünk rendes kifejezésünk rá, úgy hívják körökre osztott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Ereshkigal
2013.12.09. 22:31
BG HD=BG EE? Egyébként mi a baj vele? Szerintem ugyanaz, mint a régi, csak normálisan fut modernebb gépeken, meg javítgattak rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Lazahunter
2013.12.10. 07:55
Ereshkigal - 2013-12-09 22:31:17

Meg új tartalom is van benne. És már megjelent a BG2 EE is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Lazahunter
2013.12.10. 07:57
Nekem leginkább az a fura, hogy még csak most tartanak a harcrendszernél, mikor az az alap része kéne legyen? Érdekes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. vivanto Lazah...
2013.12.10. 08:14
Pont azt írták a levelükben is, hogy nem az. A harcrendszer egyáltalán nem központi szerepű a játékban (a Torment-ben sem volt központi, cask sok).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. BadDevil
2013.12.10. 12:36
Ó a picsába...mire jó ez? A Torma az nem Fallout és elvileg a harc sem központi eleme a nagy egésznek...erre tessék. Remek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!