iPon Hírek

Tovább csökkent a PC piac forgalma

Dátum | 2015. 07. 12.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az idei év második negyedéve lezárult, úgyhogy a piaci elemzők munkába lendültek, hogy megvizsgálják, miként teljesítette az elmúlt időszakot a PC piac, ami régóta bukdácsol a megváltozott gazdasági helyzet és az alaposan megváltozott felhasználói igények miatt. A Gartner és az IDC szakemberei abban tökéletesen egyetértenek, hogy a PC piacon csökkentek az eladások, de hogy mennyivel, azt már máshogy látják: a Gartner szerint 9,5%-os, az IDC szerint 11,8%-os csökkenés olvasható ki az adatokból az egy évvel korábbi eredményekhez képest. Mindkét cég elemzői kiemelték, hogy a csökkenés tényleges mértéke nagyobb volt a vártnál, valamint azt is leszögezték, hogy a csökkenő tendencia idén még egészen biztosan kitart, jövőre viszont lassú, de stabil növekedésre számíthatunk, ami az elkövetkező évek folyamán is folytatódhat.
A Gartner globális adatai (A szállítási mutatókat ezerrel kell szorozni)
Az egyre zsugorodó PC piacot gyakorlatilag a három legnagyobb számítógépgyártó uralja. Az első a Lenovo a maga 20%-os piaci részesedésével, mögötte pedig a HP és a Dell helyezkedik el a második és a harmadik helyen. A trió összességében a PC piac 55%-át tartja kézben, és mindegyikükről elmondható, hogy globális szállítási mutatóik különböző mértékben ugyan, de csökkentek az idei év második negyedévében. Az IDC adatainál érdekesség, hogy az Acer Group-ot, valamint az Apple-t holtversenyben az ötödik helyre tették az elemzők – ez azért van, mert az IDC-nél az egytized százalékon belüli különbség azonos statisztikai szintet jelent.
Az IDC globális adatai (A szállítási mutatókat ezerrel kell szorozni)
Ha csak a legnagyobb piacot, az Amerikai Egyesült Államokat nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy ott is csökkentek az eladások, de nem annyira drámai mértékben, mint globális szinten. Az IDC szerint a csökkenés mértéke ebben a térségben 3,3%-os volt, a Gartner adatai pedig 5,8%-os mérséklődésről adnak számot. Az elemzők egyöntetű megállapítása szerint az Amerikai Egyesült Államokat a HP és a Dell uralja, a harmadik helyre pedig a Lenovo és az Apple futott be (elemzőcégtől függ, hogy melyikük van előrébb). Az Apple eredményei különösen kimagaslóak, hisz a többi szereplővel ellentétben a vállalat szállítási mutatói nem csökkentek, hanem éppen ellenkezőleg: tekintélyes mértékben nőttek. Az Apple az IDC elemzői szerint globális szinten 16%-kal, az Amerikai Egyesült Államok területén pedig 11,8%-kal javította szállítási mutatóját, ami ilyen környezetben nagyon szép eredmény.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

41. piter
2015.07.13. 05:16
Hat na ja.Ilyen intel proci es RAM arak mellett nem is csoda ha az emberek nem vesznek minden evben uj gepet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Arbor
2015.07.13. 07:29
Ezek csak a kész gépek nem?
Szerintem egyre többen vannak akik saját maguknak rakják össze a gépeiket és ez növekvő tendenciát mutat. A csökkenés persze tagadhatatlan, csak azért ezt is bele kéne számolni valahogy.

Szívesen látnék a hardvergyártókról is egy negyedéves összesítést
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Stormrage
2015.07.13. 07:31
igen, es hazai helyzetre vetitve, ne felejtsuk el, hogy a 27%-os afa se a piac fellenduleset segiti elo, illetve nagyon lehet erezni hasznaltalkatreszeknel/laptopoknal, szoval 2nd-hand IT-nel, hogy az embereknek altalanossagban nincs penzuk, legalabbis egy jo reszenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. janika77 Storm...
2015.07.13. 08:09
Kész rémálom már gépet összerakni.Az olcsóbbnál is olcsóbb alkatrészeket kell felhasználni a tulaj kérésére.Használtat meg nem akar mert az nem új.Inkább megveszi a gyengébb új alkatrészt aztán ha nem bírja sokáig akkor meg megy a szövegelés.
Már ott tartok,hogy nem szívesen rakok össze gépet csak családon belül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. kuruczrola...
2015.07.13. 08:25
Több okot látok emögött:
- Laptopok sokkal kelendőbbek
- Tablet eladások is meglepően sokat emelkedtek
- A technológiai fejlődéssel nehezen tart lépést egy átlagos ember. Megveszi a gépet és X évig nem fog újat venni csak ha már teljesen elavult. (tegnap pakoltam át a garanciapapírjaimat, a VGA-mon kívül a többi alkatrész már 5 éves, mégsem érzem a szükségét frissítésnek)

Nyilvánvalóan még van vagy 100 féle oka a csökkenésnek de mivel már annyi kütyü vesz minket körbe ami kiváltja a PC-k XY funkcióját (okosTV, tablet, Okosóra, Okos-telefon...stb.) szerintem erre lehetett számítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. ChoSimba janik...
2015.07.13. 08:27
Én már családon belül sem, mert folyton a nyakamra járnak, hogy ez nem megy meg az nem megy, meg vírusos lett, meg fagyogat, és miért nem megy az s3 virge-dzsel a battlefield fullban.
Persze ha megmondom mit vegyen, akkor meg az megy, hogy drága, meg neki nem is kell olyan gyors gép, meg jó lesz a gyengébb is, mert a szomszédnak is olyan van, meg a kínaiak is ugyanolyan jót gyártanak már, nézzem csak meg a specifikációt, stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. codex
2015.07.13. 08:51
Hát igen. Aki nem játékra, vagy munkára vesz, csak böngészni akar, annak elég a laptop/notebook, tablet, vagy éppen okostelefon. Ebből kifolyólag mindenki valami kis kompakt valamit akar, amit tud cipelni, ráadásul nem kell neki nagy hely, neadjisten külön sz.gép asztal. Sokan inkább úgy gondolkoznak, hogy odaülnek a nagytévé elé inkább konzollal a kedvenc játékhoz. Egyszer kell megvenni, és olcsóbban jön ki szerintem mint egy gémer pc. A hardverek árai sem éppen a legkedvezőbbek mostanság, a technikai fejlődéssel, fejlesztéssel járó magasabb gyártási költségek, és a törekvés a nagyobb haszon felé mind hozzájárul ehhez. Ha nem tudok sok sz.gép hardvert eladni, akkor megemelem az árát annak a kevésnek ami fogy, hogy elérjem a várt profitot. Persze vannak más okok is, ez elég sokmindenből tevődik össze. Nem örülök neki, hogy ez a helyzet, de értem miért történik. A másik amit előttem írtak. Sokan nem értenek a géphez, nincs kedvük szórakozni vele, (vírusok, karbantartani stb.) legyen net oszt kész. Ismerősi körbe is egyre ilyesztőbb a pc. "Jaj én nem kinlódok vele", "Minek?", és had ne soroljam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Rojik janik...
2015.07.13. 09:11
Én megmondom előre, hogy mit ajánlok, elmagyarázom milyen teljesítménybeli következményei lehetnek, ha valamin spórolni akarnak, és utána megmondom, hogy a teljesítménybeli reklamációval ne zargassanak, ha mégsem fogadják meg, amit ajánlottam. Eddig komoly gondom csak ritkán volt, de volt már, hogy alapból leüvöltöttek a telefonban, csak úgy nyitásnak, köszönés után. De kollégám is ugyanazt kapta, mikor ő telefonált az illetővel.

Nem tudom mit várnak. Mindennapi szinten ritkán újítanak gépet az emberek internetezéshez, munkához, stb. Nem ott kellett általában gyakran hardvert cserélni, hanem játékos fronton.

Sok játékos a PC piac sorozatos háttérbe szorítása miatt átpártolt konzolokra, mert ott ritkábban fordulnak elő gondok, jó esetben meg 6 évig nem kell új konzolt vennie. Valamint a konzolok miatt nem is kell erősebb, jobb hardvert venni. Azért régebben sokkal gyorsabban "elavult" egy videókártya, processzor, mint manapság. Egy 2-3 éves VGA még tökéletesen elég FHD-n való játékra, processzorból meg bőven elég legtöbb esetben egy 4 éves (esetleg régebbi) is. Ezeket mindig elfelejtik és utána meg panaszkodnak, hogy csökken a piac, mikor csak értelmetlen pénzkidobás újítani, mivel nem jár lényeges teljesítménybeli növekedéssel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. FaL
2015.07.13. 09:35
itt a nagy elmélkedésben azért ugye nem felejtitek el, hogy ezek az adatok csak és kizárólag az előre összeállított asztali gépekre, notebookokra és ultramobil prémium megoldásokra vonatkozik? Ez lényegében egy jó 80%-ban a vállalati szegmenst fedi le, a maradék a consumer piac (ugye Ti sem nagyon ismertek olyat, aki teljes előre összerakott konfigot vesz), aminek a túlnyomó része a mobil megoldásokat jelenti.

Szóval bármit elmélkedtek itt a pc ALKATRÉSZEK áráról/minőségéről, azok nem számítanak bele ezekbe a kimutatásokba. Ez sokkal inkább mutatja azt, hogy az átlag irodai felhasználásra egyre kevésbé éri meg modernizálni a konfigokat, mert egy 3-5 éves is megteszi még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Bzsolt
2015.07.13. 09:49
A pc piachoz az asztali pc-k és a notebookok tartoznak, és néhány hibrid tablet. Eddig is a "pc" piac túlnyomó többsége notebook volt, de mostanában noti helyett inkább tabletet vesznek az emberek, és érthető is.
Eddig a pc volt a médiafogyasztás elsődleges forrása a tv után. Facebook, youtube, index, stb... de most, hogy mindezt lehet tabin is, nem vesz az ember egy komplett asztali pc-t mindezért. A másik dolog, hogy éves szinten alig van 3-5% teljesítmény növekedés. Egyszerűen nincs értelme lecserélni a régit az újabbra, 3-5 év után sem. Nem mellesleg a szoftverfejlesztők úgy le vannak maradva mint a borravaló mo-n. Hiába van kint az új hardver, ha nem támogatja semmilyen softver. Lásd PhysX, AVX2, XOP, stb...
Ezért van, hogy mindenki inkább kivár, és nem vesz újat rögtön. És teljesen igazuk van. Semmi meglepő nincs ezen a csökkenésen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. 5hR3kY FaL
2015.07.13. 09:56
Itthon Magyarországon nem vesznek előre összeállított márkagépeket, mert az drága, és inkább összerakatják 50-60 ezerből a szutykot. Nyugat Európában, meg az amerikaiak, szinte csak azt veszik, mert inkább megbíznak a nagy PC gyártókban, mint a sarki Jóska Pista boltjában, na meg nekik futja a drágábbra is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. wishformor... 5hR3k...
2015.07.13. 10:03
Torpapa, szerinted mirol keszult a statisztika? a magyarorszagon eladott 1000 darab retail pc rol?

@kuruczroland
A notebook az miota nem PC?
meg jo hogy latod az okokat, azert legkozelebb ugy nezzed hogy nyisd is ki a szemed....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. 5hR3kY wishf...
2015.07.13. 10:09
Sziamiau, én tudom hogy miről készült a statisztika, csak lentebb FaL szerint ez csak a vállalati szegmens statisztikája, és az semmire nem jó, mert ő amúgy sem ismer olyan embert aki előre összerakott gépet vesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.07.13. 10:46
lehet nem reprezentatív, de van ilyen-olyan területről 20-30 ismerősöm Amerikából, Ny-Eu-ból és a távol keletről is és egyikük gépe sem gyártói konfig. Ha meg egy kicsit utánakérdeznél, tudnád, hogy a legtöbben, akik nem értenek a gépekhez inkább laptopot vesznek (vagy macbookot), mert azzal egyben megvan a képernyő+gép is és csak ki kell csomagolni és használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. ZoliS
2015.07.13. 11:09
Ha csak annyit csökkenne a PC piac, ahányszor erről cikket írnak, akkor már rég nem lenne PC. Épp néhány hete volt indexen, ezért én is csak ezt írom: Köszöni szépen, a PC piac jól van, volt és lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. FaL ZoliS
2015.07.13. 11:27
index?



ja, mert az aztán a hiteles és megbízható hírforrás

A PC piac nagyon nincs rendben, folyamatos csökkenés tapasztalható az utóbbi években, de ettől még nincs világvége. Plusz ismét csak, ez nem érinti a hardver paicot, nem annak a szerepléséről szól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. 5hR3kY FaL
2015.07.13. 11:35
Ha nem érinti a hardver piacot a folyamatosan csökkenő eladás akkor csak a Windowsokból adnak el kevesebbet?

Az előző témához még visszatérve csak az az amcsi, meg az a nyugat európai rak össze magának gépet, aki ért hozzá, és nem lusta. Ez a nem gyárilag összerakott gépek piaca szerintem bőven a 10% alatt van a globális PC eladásokban. Aki meg nem ért hozzá azt valamire úgyis rábeszélik az eladók, de azok márkagépek lesznek, mert tuti hogy valami nagy bevásárlóközpontba mennek a nyugati elkényelmesedett népek. Csak itthon van az hogy a 10 PC boltból megkeresik azt az emberek ami a legolcsóbb, és oda mennek gépet venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. thedevelop... FaL
2015.07.13. 11:45
Az Indexes cikkek legalább tartalmaznak forrásmegjelöléseket, tehát még mindig hitelesebbek, mint egy hivatkozások nélküli folyószöveg.
Egyébként ez a kérdéses cikk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Asagrim FaL
2015.07.13. 11:56
Én meg kizárólag olyan külföldieket ismerek, akiknek kevésbé fontos a PC milyensége, így mindenkinek OEM van, többnyire laptop, és többnyire soha nem hagyja el az asztalt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. BReal piter
2015.07.13. 12:03
Ilyen elhanyagolható mértékű teljesítménynövekvés mellett minek vegyen az ember új gépet? Egy régi kétmagos gép az átlagfelhasználó (net-jútyúb-office) tökéletesen kihasználja, egy régebbi 4 magos Intel meg a játékosnak tökéletesen elég. 2-3 évente egy VGA csere, és csókolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. janika77 Rojik
2015.07.13. 12:07
Napokban raktam össze gépet i5-ös procival és r9 290x kártyával.A srác azt mondta ő tud hozni jó tápot.Gondoltam oké legalább ezzel nem kell foglalkoznom.Erre beállított egy Akyga Basic 600W"csodával".Azt hittem viccel mire ő felháborodva távozott a félkész géppel,hogy majd összerakja egy olyan ember aki nem veri őt felesleges költségekbe és jobban is ért a pc-hez.Nem marasztaltam......
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. BReal FaL
2015.07.13. 12:16
Az, hogy ez nem érinti a HW részleget ez a cikk, attól még meggyőződésem, hogy az hasonló tendenciát mutathat - az előbb írt hsz-emre alapozva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Fzoltan FaL
2015.07.13. 12:27
Mert a te 20-30 ismerősöd tényező ebben a statisztikában.

Az igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. 5hR3kY janik...
2015.07.13. 12:34
Ilyen volt nálunk is. A körülbelül 5500-HUF-os 500W-os csodatápot akarta visszahozni a kedves ügyfél egy hét múlva a vásárlástól számítva, mert hogy mi totálisan átbasztuk mert máshol tudott olcsóbban venni, egy amúgy még rosszabb minőségű 500W-os tápot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.07.13. 12:56
"nem reprezentatív"

TUDSZ OLVASNI?!?!?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. damaniac82
2015.07.13. 13:02
Amilyen "minőségűek" ezek az előre összerakott szarok, meg is értem. 300 wattos noname táp, 8-16 gb noname ram, valami gagyi, nem szabványos alaplap, picike ház szar, de legalább halk hűtéssel, max 1 Tb winyó, integrált semmire sem jó vga meg egy közepes intel proci, preinstallált windows - kb. ezt b..ák oda manapság a céges ügyfeleknek 3-400k HUF / db áron. Egy rohadt vicc.

10+ éve dolgozok multinacionális környezetben ezidő alatt gyakorlatilag Dell, HP, FuSi stb konfigokból csak ugyanezt a szart láttam, értelemszerűen lassan növekvő számokkal (idővel picit több lett a ram, nagyobb a winyó, stb).

A testvérem a UK-ben dolgozik olyan cégnél, akiknek a mérete semmi ezekhez a nagy túlárazott nevekhez képest és azt meséli, hogy növekednek az eladásaik, mert egyre több vállalati ügyfél rakat össze nagytételben gépet, mivel kezdenek rájönni, hogy a fent említett cégek hülyére veszik őket.

Tessék! Komolyan, ezt raknátok össze 300 ropiból?

http://www.220volt.hu/HP+800+EliteDesk+G1+Tower+H5U08EA
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Terror daman...
2015.07.13. 13:09
Ez nem egészen így működik. Azzal, hogy vállalati szinten rendelnek egy gépflottát, egyszersmind supportot vesznek cserealkatrészre és minden felmerülő problémára a gépek teljes élettartamára. Így a vállalatnak ezzel nem kell külön foglalkoznia. Ez kerül pénzbe, nem a gép maga.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rini
2015.07.13. 13:14
Nem azért de szinte mindenkivel egyet kell, hogy értsek. Na ilyen még nemigen volt, lekopogom. Szóval mindenkinek van igazsága. Csak az én példám. Az első asztali PC-m 1990-ből való 286-os gép személyében. Alapvetően pont ez idő tájt indult be a nagy PC forradalom ezzel a géppel. Rohamos fejlődés következtében alig lehetett szinten tartani a gépeket ráadásul horribilis pénzekért. Ja, és itt nem a csúcskategóriára gondolok hanem egy szolid középmezőnyre. Úgy a 2000-es évek elején nagyjából beálltak elfogadhatóan az árak viszont lassulni is kezdett a fejlődés. Egy gép ekkor már 3-4 évig is kiszolgálta a használóját legfeljebb grafikus és tárolóhely fejlesztést igényelt. Alapvetően ez tart a mai napig. Úgy néz ki mintha hatalmas lépések történnének, pedig nem. Ma egy jó pár éves i5 750-es géppel simán el lehet tekerni minden programot ha kap maga mellé egy SSD-t és egy akkori 7850 vagy annak megfelelő NV karit. 4-8 giga rammal. Alapvetően mindent elvisznek még talán fullhd-ben is közepes beállításokon. Akkor miért is cserélgetnék folyamatosan a gépüket az emberek. Ha csak a grafikus megjelenítőt cseréli ki egy mai korszerű darabra akkor állítom, hogy további 3-5 évet lehet használni. Persze a maximalistáknak más a helyzet. Ma megjelenik valami új és neki az azonnal azonnal kell mert így hosszabb lesz az e pénisze.

A konzolok megjelenítése szintén komoly érvágás a PC számára de főleg úgy, hogy a legtöbb játékfejlesztő elsődleges célpontja volt és lesz is jó ideig. Az emberek pedig baromira szeretik ha kényeztetik őket. Csak ne keljen gondolkodni hanem elterpeszkedni a fotelben és rámozdulni a kontrollerre. A fejlesztők ráadásul a legtöbbet konzolra terveznek mert azt sokkal könnyebb elkészíteni mint egy PC változatot a fix gép miatt. Szóval ez viszi minél magasabbra a konzol eladásokat és folyamatosan csökkenti a PC tábort. Mondjuk attól még nem kell félni, hogy a PC tábor becsődöl, viszont tudomásul kell venni, hogy egyre drágább lesz. Talán most a DX12 és a konzolok API hasonlósága miatt lesz egy kis javulás a dolgokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. damaniac82
2015.07.13. 13:17
Világos. Mint írtam, az öcsém egy olyan cégnél dolgozik, akik vállalati megrendelésre gépet raknak össze - ők is adnak supportot, stb. A gond az az, hogy ha veszel egy Dell gépet, akkor a Dell logót fizeted meg már évek óta, aki sokkal többet kóstál, mint ami indokolt.

Btw a "support" az enterprise környezetben annyit jelent, hogy adnak a gépre 5 év garit és hozzák-viszik, javítják, stb. ingyen. Csak épp ezek a gépek kibírják az 5 évet (mi a rák történne velük egy légkondicionált irodában? Nincsenek se húzva, semmi!) 5 év múlva pedig a cég leselejtezi őket és cégen belül munkatársaknak felkinálja jelképes összegért (vettem én már 5 éves céges gépet 1500!!! forintért - otthonra fileservernek egy kis időre jó volt!)

Hidd el, mindkét oldalát ismerem a témának a magam ill. a testvérem révén és akárhogy is nézem, ezek a "neves" gépek közel sem érnek annyit, amennyibe kerülnek.

SZERK: ez Terrornak ment.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. 5hR3kY daman...
2015.07.13. 13:33
És miért is vegyék a cégek az EliteDesk G1 gépet, amit már 222 120- HUF-ért is meg lehet kapni ha ott a ProDesk 400 G2 ami 157 243, és körülbelül ugyanazt tudja?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kiskoller daman...
2015.07.13. 15:37
Hogy mi történhet velük? 10 géppel semmi, 1000 gépnél már elég gyakoriak a meghibásodások.

Amúgy nagyon szerintem kis réteg rakja magának össze a gépét. Mostanában valamivel több, mert már felnőtt egy generáció, akinek ez evidens és akire rábízzák a családtagok a gépvásárlást. De még mindig kevés.

Családonként ha van 1 asztali PC, aminek csak egy része összerakott, munkahelyeken meg minden embernek (ebben a statisztikában a laptop is PC)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Phantomstr... janik...
2015.07.13. 18:01
Én múlt héten szereltem egy haverom gépét. Egy halott alaplap, halott HDD és egy 400W-os Codegen táp volt benne. Állítása szerint már volt szervizben a gép alaplapcserével (nem lepődtem meg). Helyben kivágtam a szemétbe és azt mondtam, majd akkor folytatjuk, ha hajlandó rendes tápot venni.

szerk. amúgy eredetileg OEM gyártott gép volt az is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. thestock
2015.07.13. 19:04
Azért én vennék vacak márkagépet ha tehetném... találkoztam már dell munkaállomással,és minőségre nagyon jónak tűnt (a tulaj sem hozta vissza ).
Egyre több embertől hallani hogy milyen jó a tablet,és netezésre bőven elég. Nehéz szerelni,gyorsan merül,nem lehet bővíteni,de ezt leszámítva tényleg jó Abból is egy normálisabb egy netezős asztali pc árán mozog.
A tápos sztorik jópofák, én is sok ilyennel találkozom. Sokan nem szeretnek tápra költeni,hiszen egy lényegtelen dolog,csak az áramot adja a számítógépnek,és nem lesz több fps a cségóba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gabesz7630
2015.07.13. 19:46
Ez szintiszta bullshit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Kerty
2015.07.13. 20:25
Ebből nem sok múlik a játékosokon, ez inkább a munkás pécék harca. Az már más kérdés, hogy talán a játékosok jobban beszállnának ebbe ha nem rúgnák őket tökön a kiadók/fejlesztők a sokszor indokolatlan gépigényekkel.


szerk.:

#26: +1, nemrégiben raktam össze saját részre munkás gépet pont 300k-ból és mit ne mondjak erre rászarik bőven. 8g ram, 240g ssd, terrás vinyó, minőségi táp/alap/ház/perifériák minden ami szemszájnak ingere. (cserébe mondjuk kértem összeszerelést és khm khm khm pont itt iponon khm khm elég hitvány módra lett összerakva, de mind1, 10 perc alatt kijavítottam amit kellett) szóval 1 szónak is száz a vége, előszerelt gépet venni 2015ben még mindig hülyeség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Arbor Kerty
2015.07.14. 07:14
Itt szép kis ellentmondás alakult ki nem gondolod?

Előtted elmondták egy páran hogy bőven elég egy 4-5 éves gép az alap dolgokra. Játékra is bőven. Ha nagyon fps huszár valaki akkor már 3 éves gép kell neki.
Ha minden játék olyan csodásan lenne optimalizálva akkor -szigorúan csak- a játékosoknak elég lenne egy 5 éves gép.--> Még kevésbé menne a piac azon része ami őket érinti. Külön hardvereladások, előre összerakott gamer pck(bár egy-kettő vicc kategória).

Vegyük észre hogyha minden csodásan van optimalizálva akkor nem lenne értelme megvenni az új dolgokat. Most sincs de így legalább csak 3 év lemaradás van. Úgy meg lenne 5-6. Pénzügyi szempontból nem mindegy.

Játékos szempontból meg mi örülnénk a legjobban ha minden játék jól optimalizált és minőségi lenne. De azért keményen meg kell dolgozni. Azt meg ki akarja?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. damaniac82 kisko...
2015.07.14. 13:35
Tehát összerakni csak a Dell, HP, Levono, meg Pistike tud - köztes alternatíva nincs. Értem. Vagyis nem Hülyeség, amit írsz, bocsi. Pont arról beszéltem, hogy vannak még cégek, akik profi módon raknak össze gépet minőségi alkatrészből és egyre több az ilyen cég, ezért esik a régi nagy túlárazott márkák eladási statisztikája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. damaniac82 5hR3k...
2015.07.14. 13:37
Mert egy suit-monkey fogja kiválasztani a gépet egy rohadt katalógusból, miközben az IT-sokkal a klímát meg a kávégépet javíttatja a management. Magyaroszág, 2015 (Persze sarkított példa, de a lényeg gondolom átment!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Kerty Arbor
2015.07.14. 18:20
nem olvastam az előzőket bocsi az a baj hogy az a gép ami 4-5 éve bírja a játékokat az újkorában bizony egy vagyon volt. Mindenesetre egy arany középúttal is beérném személyszerint
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. predike07
2015.07.14. 19:24
Nem egy ismerősöm van aki már asztali gép elé nem is ül le.
Laptop,tablet,okostelo ezek a menők.Netezésre,filmezésre tökéletes és hordozható is ennek következtében széles körben kezd elterjedni egyre jobban.
Aki most netezésre akar gépet az nem is vesz asztalit.Sima felhasználásra szó szerint bagóért lehet már új laptopot,tabletet venni.Szebb,hozdozható is és nem utolsó sorban helytakarékos.Nincs vezeték ami nagy előny.
Ez változni nem fog és a PC piac jelentősen csökkeni fog.Pár év és csak az fog pc-t venni akinek komolyabb felhasználásra kell majd,azok száma pedig jelentősen kevesebb mint a sima felhasználóké.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Arbor Kerty
2015.07.15. 07:07
Pontosan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!