iPon Hírek

Trükkös MS-támadás az Apple ellen

Dátum | 2009. 03. 28.
Szerző | Gabriel
Csoport | IT VILÁG

Ismét rárontott az MS az Apple-re, gondosan kihasználva a gazdasági körülmények hátterét, alaposan kihangsúlyozva az Apple-termékek drágaságát egy sor olyan reklámmal, amiben arra mutatnak rá, hogy mennyivel olcsóbb egy jó minőségű PC, mint egy Mac.

A reklámsorozat a "Megtalálod - megtarthatod" címet viseli, az alapötlete pedig igen egyszerű: találomra összeszedett embereknek adnak egy olyan lehetőséget, hogy ha adott árkereteken belül találnak bizonyos specifikációknak megfelelő gépet, akkor azt megtarthatják, vagyis az MS gyakorlatilag meghívja rá őket.

Konkrétan része a reklámnak az is, hogy az Apple boltjaiban reménytelen vállalkozás rendes áron jó gépet találni, viszont bármely más boltban bármilyen más gép sokkal jobb teljesítményt ad sokkal jobb áron (és persze Windows oprendszerrel).

Hozzá kell azonban tenni azt is a dologhoz, hogy van benne egy kis csalás is, mivel az MS gondosan úgy választotta meg a felkutatandó gép specifikációit, hogy eleve elkerülhesse velük az Apple termékeit: $1000 alatt 17 hüvelykes laptopot az Apple például egyáltalán nem is kínál.

Tehát van itt is trükközés, viszont az alapötlet és a megvalósítás is jópofa, és könnyen megfoghatja az embert.

                         

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

74. Svindler
2009.03.28. 18:07
VISSZA A HÍRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. leviske
2009.03.28. 18:14
"Hozzá kell azonban tenni azt is a dologhoz, hogy van benne egy kis csalás is, mivel az MS gondosan úgy választotta meg a felkutatandó gép specifikációit, hogy eleve elkerülhesse velük az Apple termékeit: $1000 alatt 17 hüvelykes laptopot az Apple például egyáltalán nem is kínál.

Tehát van itt is trükközés, viszont az alapötlet és a megvalósítás is jópofa, és könnyen megfoghatja az embert"

? :huh: Ez nem trükközés, ez tény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. sadi57
2009.03.28. 18:19
a mac tényleg iszonyat drága, elhiszem hogy stabil a rendszer, meg minden de akkor is. ha kijön a windows 7 akkor meg főképp jó lenne árat csökkenteniük
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. leviske
2009.03.28. 18:50
sadi57: Miért? Mi újat fog mutatni a Se7en, ami az Apple-t árcsökkentésre kényszeríthetné?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Fabiano
2009.03.28. 18:51
kb ezt kapod annyiert, amennyit a csaj koltott (700$
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. DetoX
2009.03.28. 18:56
Fel kéne már fogni, hogy az Apple elsődleges célközönsége még mindig nem az átlagfelhasználó, pláne nem a magyar.

Ha annyira nem éri meg, annyival jobb gépet lehet venni ugyanannyi pénzből, akkor miért használnak túlnyomórészt Mac-et pl a professzionális képszerkesztésben?

Amúgy meg még mindig érvényes a jó öreg mondás:
"Minden annyit ér, amennyit adnak érte."

És amíg nem kényszerítenek rá, hogy azt vedd, van lehetőséged válogatni, addig kár pattogni. Nekem sincs pénzem Mac-re, de nem is nyavalygok.

Peace
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. leviske
2009.03.28. 19:23
Fabiano: És Te úgy látod, hogy amiket felsoroltál, azok kiérdemlik a 3x árat? Mert én nem vagyok meggyőződve arról, hogy 2800$-ért én nem kapok az Alienware-ben egy ennél komolyabb notebookot. :rolleyes: Például egy M17-est 2750$-ért lehet kapni és ugyan ezek a paraméterei (na jó, hazudtam, VGA gyanánt abban két HD3870 tesz szolgálatot és operációs rendszernek is csak egy Windows Vista jár :rolleyes: )

DetoX: Mit veszünk átlag felhasználó alatt? A vakulós parasztokat? Mert akkor bizony többnyire az a közönség... csak meg kell nézni a felhasználótábort. Persze a MacOS-t elismerem és már többször meg is fordult a fejemben, hogy felszenvedem a gépre, kipróbálni, de azt azért ne mondjuk, hogy Machintost csak professzionális arcok vesznek. Ha pedig az átlag felhasználó alatt arra gondolsz, hogy az elitnek volna szánva, akkor megint nem értek egyet. Annyira azért nincsenek elszállva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Terror
2009.03.28. 19:54
Majd pont egy vihogó buta amerikai nő fog meggyőzni arról, hogy mit vegyek.

Szokásos Microsoft marketing. Vagyis: FAIL.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. sirpalee
2009.03.28. 20:11
DetoX:

Professzionális környezetben nem biztos hogy mac megy, egy durva gép és 64-es windows (függően a használt progiktól), vagy linux. De van jópár profi 3d-s progi ami pl linux alatt egyszerűen instabil, és a wines verzió sokkal stabilabb. De azért ezeknek a munkaállomásoknak annyi előnyük megvan, hogy van rajtuk kb 15 program, van egy hozzáértő rendszergazda aki tökéletesen be tudja állítani, és nem gyenge hardver van alattuk. Egy átlag otthoni windowsra, ezeknek a töredéke sem igaz (sokkal gyengébb hardver, 15 millió felrakott program, és hozzá nem értés).

Nálunk még a renderfarmokon is windows fut, minden hiba nélkül, és persze az összes munkaállomáson. Ha fagyott a windows, az esetek 95%-ban hardver hiba volt. Egy mac pro árának feléből összeraktunk erősebb workstation-t, mint az ottani alap config (2xquad, meg 2 giga ram 750ezer forint mac probol), és azt is minőségi alkatrészekből.

De a legtöbb esetben grafikai felhasználásra összerakott gépeket és az alájuk kerülő oprendszert a felhasznált programok szabják meg. De egy nagyobb studiónál is figyelik a gépek árát, és ha ugyanannyiból erősebb gép jön ki, sok esetben inkább azt választják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. gylovag
2009.03.28. 20:29
Szerintem az piszkálja a Microsoft orrát, hogy pont az USA-ban van legnagyobb arányban a Mac.
Pl nagynéném ott lakik, de nekik egyértelmű volt, hogy Mac van otthon. Nem is egy, hanem három. Őket piszkosul nem érdekli, hogy olcsóbb egy Windowsos PC.
Ha ingyen adnak egy lapitopit én is örülnék neki, úgyhogy a reklámban szereplő ribizlin nem csodálkozom.
A Mac-et tervezők használják és szerkesztőségekben fordulnak elő. Nem azonos a célközönség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Alvin_ti42...
2009.03.28. 20:37
Mint "Mac-es" azt kell, hogy mondjam, hogy ez egy elég gyenge reklám. Ráadásul tényleg nincs benne a 700 dodóban az oprendszer ára (ami még 100-120 dolcsi), vagy lehet már úgy állnak hozzá, hogy azt úgyis mindenki warezolja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. leviske
2009.03.28. 21:55
Alvin_ti4200: Kéne egy Apple MacBook Pro (17"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Alwares
2009.03.28. 22:11
Ugyan kérem. Amerikában a laptopok nagyrészéhez szinte "ingyen" jár a laptop. Én a nyáron vettem egy Sony Vaio-t 700 dollár alatt amerikából ( a plusz szállítás meg vám most mindegy).
Drágák a Mac-ek, de egyre hozzáférhetőbbek. Nem rosszak csak drágák. Mit meg nem adnék egy új Macbook Pro-ért! Annak viszont meg se említeném az árát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. bdlackoo
2009.03.28. 22:40
Alvin_ti4200 !!

"Mac-et pedig nem az oprendszerért, hanem az OSX-ért"
az osx az nem op rendszer? (igazad van végigondolva csak egy java program)

Hamár eljutottunk a mac anyaghasználatáig meg a "jó minőségig" felhoznék egy egyszerű pédát.

MacBook pro 17' Dell Studio XPS 16'

proci:c2d 2,66 mhz c2d 2,99 mhz
mem:4gb ddr3 8gb dd3 1067 mhz
hdd:320gb 500gb
optikai m
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. ossyni
2009.03.28. 23:34
Kérem ezt olvassátok át , előre is köszönöm!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. inform
2009.03.28. 23:37
bdlackoo!

tényleg nem tévedtél sokat, de:
- nem 3870-es hanem 3670-es kártyával szerelik az XPS-t
- a legnagyobb proci 2.8 GHz-es, amivel elérhető
- a 9 cellás akku (ami egyébként opcionális) sem tud annyit mint a MBPro-ban a 6 cellás
- a BlueRay combo opcionális
- a SB X-Fi opcionális és Express Card formában kerül bele (nem beépitett)
- a kijelző pedig opcionálisan szuper-fényes és még mindig 16 colos ellentétben a MBPro 17 colos kijelzőjével
- szoftverként kapsz rá egy Vista-t, a MBPro-hoz meg komplett csomagban még a zene- és DVD-szerkesztőt is
- szinte mindenhol megemlitik a melegedést a felhasználói!

Azt hiszem pillanatnyilag ennyi. :-)
Mellékesen jegyzem meg hogy pillanatnyilag még nincs MacBook-om, csak használtam már egy ideig. Ideje lenne vennem egy sajátot!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. leviske
2009.03.28. 23:41
bdlackoo: "az osx az nem op rendszer?"
Azért érdemes előbb értelmezve végigolvasni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. axe
2009.03.28. 23:56
nemtom mit nyivákoltok, sokkal jobb venni wanfosos-t mint macos-t (vagyis megéri, és azért használnak a "professzinális képszerkesztők" mer ez Mac, és az már azt mutatja hogy neked sok a pénzed, de ugyanabban az árban már fullos gamer laptopot veszek (bár szeintem iszonyat szar lehet laptopon kockulni) nempedig egy sima átlag DE macos-t ellehet rajta gondolkodni :/

(átlagfelhasználó alatt vagyis szerintem azt értjük, hogy gépet 200e körül vesz laptopot pedig 150-250 között.... nempedig félmilliókért)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. DetoX
2009.03.29. 00:21
Én is csak egy nagyon jó ismerősömön keresztül 'ismerem' a Mac-et, sajátom sajnos nincs. Igen, azért nincs, mert egyelőre nem futja rá.
Ő 2,5 éve vett egy iMac-et, azóta kb nonstop megy. (a max kb 30 nap folyamatos futás újraindítás nélkül)
Rengeteg program van rajta, mégsem lassult be a rendszer. Nem kell állandóan újratelepíteni, folyamatosan karban tartani, és 2,5 éve egyszerűen nincs semmi baja, működik ahogy kell.

Ez az, amit én Windows-nál még nem láttam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Alvin_ti42...
2009.03.29. 00:41
(leviske @ 2009 Mar 28, 21:55) Alvin_ti4200: Kéne egy Apple MacBook Pro (17"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. DetoX
2009.03.29. 00:54
Tényleg csak kíváncsiságból, az Alienware oldalán összeállítottam egy Macbook Pro 17"-ra hasonlító gépet.

Kiindulás: Area-51 m17x

A videokártya Alienware esetében Dual 512MB NVIDIA GeForce Go 8700M GT – SLI Enabled
Macbookban: NVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT with 512MB

Processzor Alienware-ben: Intel Core 2 Duo T9500 2.6GHz (6MB Cache 800MHz FSB)
Mac-ben: Intel Core 2 Duo 2.66GHz (6MB Cache 1066MHz FSB)

RAM Alienware-ben: 2*2GB DDR2, 667MHz
Mac-ben: 2*2GB DDR3, 1066MHz

Oprendszer: Windows Vista Home Premium illetve MacOS.

A többi alkatrész lényegében megegyezik.

Az Alienware gép 2850$, az Apple gép 2800$.

De én továbbra is azt mondom, hogy teljesen felesleges, és gyerekes ez a Mac vs PC vita.
Aki PC-t akar, az azt vesz, aki Mac-et, az meg azt, de teljesen felesleges ezért más(hogy gondolkod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Alvin_ti42...
2009.03.29. 00:59
(ossyni @ 2009 Mar 28, 23:34) nemtom mit nyivákoltok, sokkal jobb venni wanfosos-t mint macos-t (vagyis megéri, és azért használnak a "professzinális képszerkeszt?k" mer ez Mac, és az már azt mutatja hogy neked sok a pénzed, de ugyanabban az árban már fullos gamer laptopot veszek (bár szeintem iszonyat szar lehet laptopon kockulni) nempedig egy sima átlag DE macos-t ellehet rajta gondolkodni :/

(átlagfelhasználó alatt vagyis szerintem azt értjük, hogy gépet 200e körül vesz laptopot pedig 150-250 között.... nempedig félmilliókért)

Jajj gamer laptop...Ezt a kategóriát aki kitalálta f?be kéne l?ni komolyan mondom. Már annak idején, amikor az els? ilyen ipari hulladék nálam járt (alias MSI GX700), akkor sem értettem, hogy mi értelme egy notebookba belezsúfolni egy er?s videokártyát, amikor egy összenyomorgatott billenty?zeten és egy iszonyatos látószöggel bíró TN panelen oltári kényelmetlen játszani. Ha pedig rádugok egy billenty?zetet meg egy egeret, akkor megint ott vagyok, mintha lenne valahol az asztal körül egy eldugott gépem. Ezek a gépek nehezek, nagyok és alig bírják 1-2 óráig szuflával, ergo mint notebook számomra használhatatlanok. Aki pedig nem viszi sehova, azt tényleg nem értem miért gerjed egy b?víthetetlen noteszre, ami ráadásul terhelésre tuti, hogy hangos is lesz. Persze majd jönnek a gamer noti tulajok és jól megmagyarázzák (mert mindent meg lehet). Én pl. azért vettem notebookot, mert 80%-ban ugyan itthon használom, de ha bármikor szükséges magammal tudom vinni és minden cuccom nálam van. Otthon pedig stílusosan TFT-re van kötve billenty?zettel és egérrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Terror
2009.03.29. 01:59
Szerintem egy kisiskolás gyerkőcnek hiába próbálod elmagyarázni hogy az elektronikai cikkeket egyes körök nem játszásra használják, úgysem fogja felfogni, mert eddig terjed a látószöge.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. StevyXIX
2009.03.29. 03:19
(Alvin_ti4200 @ 2009 Mar 29, 01:08)
Jaja itt vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. ossyni
2009.03.29. 06:41
Alvin

Namost ilyen felhasználóbarát szoftverek tömegével vannak a pc piacon és azok is olcsók.Baromira nem több százezres adobe kategóriák!
De itt a PROfesszionalitásról volt szó, hogy a mac a lent említett képszerkesztő program az professzionális, pedig NEM AZ!!!

IDÉZLEK -"Először is aki Mac-et vesz az egy Apple boltban fogja megtenni mindezt és nem a Tesco-ba fog járni játékot venni "

Na nehogy már nekem kelljen alkalmazkodni, hogy milyen játékot szeressek mac-en és éppen hol kapom meg...

Ha a progik nem professzionálisak, játék nem az fut ami éppen megtetszik-akár a teszkó polcon vagy a médiamárkba sétálva
-Akkor kérdem én MIRE JÓ A MAC??????????????????????????????????

Megmondom én -nagy arcra GICCSnek!

"aki meg játszani akar vegyen konzolt"
Majd ha egérrel és billentyűvel kell játszani az fpst, nem joyal!-talán DE-
-ja a konzolnak van még egy egy hátránya nem pc!


DETOX

Esküszöm dögöljek meg ha nem igaz amit most írok!A régi gépemen ami egy 3Ghz-es p4 volt 3 és fél évig bírta XP-alatt!!!
-Kb 400 full game és -250 mini game volt rá ezidő alatt telepítve fel és le!
-akkoriba gyűjtöttem de minek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Alvin_ti42...
2009.03.29. 10:51
Neked teljesen mindegy, hogy milyen játékot szeretsz, mert azt világosan látja mindenki, hogy nem boltból szerzed be, innentől kezdve szerintem ezt a témát kár feszegetned...és igazad van, semmire nem jó egy Mac, nincs is rá jó program, csak mi így akarjuk kifejezni, sok pénzünk van (ami egyébként abszolút nem igaz). Érdekes, ha valaki vesz egy XPS M1330-at ugyanennyiért, annak nem esnek neki, kérdem én: miért? Hardverileg szerintem kb semmivel nem erősebb egy MacBooknál, könnyebbnek nem könnyebb, viszont az erősebb akksi már megemeli az amúgy sem éppen vékony gépet és árban se ver rá utcahosszat az Apple termékére. De mind1, mindenki azt vesz, amit ő használni szeretne, én sem kezdek el minden netbook tulajnak nekiesni, hogy öcsém mekkora hülye vagy, hogy több, mint 100 ezer forintért veszel egy kompromisszumokkal teli cuccot, amit kényelmetlen használni, mert nem akarom megsérteni őket. Nyílván nekik bejön az 1 kg-os tömeg meg a kis méret. Ennyi. Aki világ életében warezolt (nem akarok ujjal mutogatni) az nyílván nem fog drága dolgokban fantáziát látni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. leviske
2009.03.29. 10:53
(Alvin_ti4200 @ 2009 Mar 29, 00:41) M800 lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Alvin_ti42...
2009.03.29. 11:22
Hát ha be tudunk szerezni egyszerre ennyi cuccot, akkor elképzelhető, hogy lesz. Egy gamer noti teszt van kilátásban, csak még nem tudjuk mi alapján vegyünk számba őket. Meg felvetettem Svindlernek egy noti VGA tesztet, kezdve a HD3200-zal egészen a HD4370-en át a 9600M GT-ig/HD3650-ig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. perempe
2009.03.29. 11:46
Alvin_ti4200: beszerzek egy USB HUB-os billentyűzetet (a PC-m hez).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. DetoX
2009.03.29. 11:59
ossyni: A 3 és fél év alatt nem tudom elhinni, hogy nem lassult be az XP-d, olyan volt végig, mintha frissen telepített volna, hacsak nem fordítottál jelentős időt a karbantartásra. Bár akkor sem marad 100%-os a rendszer.
A vírus nem a Win hibája? Akkor kié/mié?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. leviske
2009.03.29. 12:07
(Alvin_ti4200 @ 2009 Mar 29, 11:22) Hát ha be tudunk szerezni egyszerre ennyi cuccot, akkor elképzelhet?, hogy lesz. Egy gamer noti teszt van kilátásban, csak még nem tudjuk mi alapján vegyünk számba ?ket. Meg felvetettem Svindlernek egy noti VGA tesztet, kezdve a HD3200-zal egészen a HD4370-en át a 9600M GT-ig/HD3650-ig.

A VGA tesztet nem igazán tudom elképzelni magam el?tt? Hogy értend?? Vesztek pár notit, különböz? VGA-kkal? Esetleg egy összerakosgatható OCZ notiban próbáltok majd ki több mobilVGA-t? Amúgy nem tartom rossz ötletnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. gabesz84
2009.03.29. 12:10
A vírus nem a win hibája hanem a felhasználóé. Elsősorban, manapság.
Persze a régi szép blaster-es időket nem számítva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Alvin_ti42...
2009.03.29. 12:21
(leviske @ 2009 Mar 29, 11:07) A VGA tesztet nem igazán tudom elképzelni magam el?tt? Hogy értend?? Vesztek pár notit, különböz? VGA-kkal? Esetleg egy összerakosgatható OCZ notiban próbáltok majd ki több mobilVGA-t? Amúgy nem tartom rossz ötletnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Necc
2009.03.29. 13:32
Detox: "Ez az, amit én Windows-nál még nem láttam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Szedah
2009.03.29. 14:14
Nem olvastam végig az összes hsz-t, így lehet, hogy valaki már írta, de szerintem nem is a fő probléma az alapgép ára a Maceknél, hanem az alaktrészek. Nézzétek meg, hogy mennyibe kerül 1GB plusz RAM egy Macbe, vagy ha egy DVD író cserére szorul az iMac, vagy egy billentyűzet, illetve egér. Persze ez utobbi perifériákból nem kell Maceset használni, de akkor is.

Nekem inkább az OS-sel van problémám, mert olyan rohadt intelligensen csinálták meg, hogy mindent külön ablakban nyit meg, a Windows meg legalább egy alakalmazást egy ablakban, és a hozzá tartozó dokumentumokat azon belül. Namost, ha megnyitok 5-6 alkalmazást, alkalmazásonként 5-6 dokumentummal (ez szinte alap meló közben), akkor az OS X-en nagyon nehezen kezelhetővé válik a munkakörnyezet.

A másik gond (és még az ős Macesek is kiakadnak ezen), hogyha egy "
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. prohlep
2009.03.29. 14:36
Pici Puha marketing otletet el lehetne sutni Linux kontra Windows osszehasonlitasra.

Specifikalok egy osszeallitast ugy, hogy az adott osszegert az csak Linux-al veheto meg, mert az osszegbe nem fer bele az OEM Windows licensz, es kesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. StevyXIX
2009.03.29. 14:58
Akkor én valószínű rosszul csinálok valamit, mert 2-3 hónapig bírja a vista nálam, úgy veszem észre nem fekszik neki a sok program és driver télépítgetés és leszedésük, xp-n sose volt ilyen gond, ott 2 évig min fenn volt egyhuzamban, pedig azt is nyírtam, mikor milyen kedvem volt cserélem vírusirtót tűzfalat stb, néha kis töredezettségmentesítés meg hasonlók, a 2. év végre persze már iszonyatosan belassult, win bejelentkezés még ment úgy ahogy, de leállás percekig tartott, volt hogy meguntam a várakozást és lekapcsoltam, nade ez csak 2 év után fordult elő, vistával meg friss telepítés után is szoktak érdekességek történni, leállások is szoktak lenni néhány neki nem tetsző drivernek köszönhetően, persze én keresgéljem rendszernaplóba, hogy ugyan mi a baja, mert be se jelentkezett szinte a win de volt 3 reset (leszedtem egy spyware irtót ami szerepelt a jelentésbe azóta jó éppen, de volt még néhány jelentés aminek okait nem feszegettem még, de sebaj most éppen jó, addig nem is nagyon izgat ...).
Szóval jó lenne, ha a win 7 egy pöttyet stabilabb lenne, mert vistával elég sok kék képernyőt láttam, ehhez csak a win98 volt mérhető (jó az más volt azért, bármikor képest volt fagyni, xp kész felüdülés volt, mert az meg szinte sose tett ilyet, ctrl+alt+del ha eltartott egy kis ideig de szinte mindig reagált).
Biztos jó a mac (sose láttam igazából), meg a linux is, de aki játszik számítógépen annak sajnos nem jelentenek alternatívát ezek, mert win egyeduralom van ezen a területen ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. ossyni
2009.03.29. 15:39
Alvin,
az hogy valaki warezol az nem azt jelenti, hogy a már nem 10-12 ezerbe kerülő játékot nem veszi meg az ember!
Van egy rakat jogtiszta játékom, úgyhogy, kérlek ne általánosíts! THX!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Necc
2009.03.29. 16:02
Azért a windows vagy linux között nincs akkora egetverő árkülönbség egy új gép összeállítása esetén, sőt az OEM gyártók a PC/laptop árához képest fillérekért szerzik be a windows licenszt (és nem is verik el a felhasználón).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. sirpalee
2009.03.29. 16:03
StevyXIX

Igen te csinálsz rosszul valamit. Én tavaly egyszer telepítettem újra a windows, mert az ATI szíveskedett kiadni egy olyan drivert ami szétvágta az egész rendszert, és eltávolítani sem sikerült.

Fut rajta rendes, legális víruskereső (kapersky), és a hardverem se instabil, persze nem szerveralaplap, de nem a legolcsóbb cuccok vannak összehányva. Kék halál egyszer volt (ami nem hardverelemek miatt volt, sokáig túlmelegedett a videókarim, de amióta meg lett csinálva a gép belseje normálisan, már az sincs), akkor is én írtam el véletlenül valamit, és túlterheltem a gpu-t (még elég béta a dx11 TCP, szal ezt elnézem neki).

Ha neked gyakran szétfagy, akkor érdemes lenne utánanézni, melyik hardver / driver okozza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Necc
2009.03.29. 16:17
Stevy akkor a jelek szerint valamit rosszul csinálsz/csináltál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. StevyXIX
2009.03.29. 16:34
Hát én se szutykokból raktam össze a gépet, leggyengébb darabja az EP43-DS3L típusú alaplap, ennél már csak nagyságrendileg jobb elemek vannak benne.
Én is találkoztam avval a jó kis catalyst driverrel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. leviske
2009.03.29. 16:36
StevyXIX: Érdekes, én hosszú távon gyorsabbnak és stabilabbnak érzem a Vistat, mint az XP-t. :blink:

Játszani meg nem lehetetlen se Mac-en, se Linux-on. A DX elhagyását és az Intel színrelépését követően pedig egyre inkább általános gyakorlat lesz, hogy Linux-ra és Mac-re is készülnek portok, vagy a Windows-ra/Mac-re és Linux-ra készül egy közös emulátor és akkor elég lesz 1 féle képpen portolni PC-re a játékokat.

Jelenleg is vannak portok Mac-re (asszem pl a WoW-nak van Mac-es változata) és Linux-ra is (már nem tudom, hogy a Doom3-nak, vagy az UT2004-nek van-e rá portja) és akkor még ott vannak a különböző emulátorok, mint pl a Wine, a CrossOver és a Cedega.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. StevyXIX
2009.03.29. 16:41
Ez rendben is van leviske, de te is tudod, hogy játékra így is win a legbiztosabb, sajnos az ms mindent és mindenkit megvesz, konkurencia pedig nem igen képes mit tenni ellene, sőt azt mondom nem is nagyon van konkurencia, jó lenne ha a google beszállna és csinálna valami alternatívát, csak arról is rég hallottunk már, lehet el is vetették a dolgot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Alvin_ti42...
2009.03.29. 16:48
(leviske @ 2009 Mar 29, 15:36) StevyXIX: Érdekes, én hosszú távon gyorsabbnak és stabilabbnak érzem a Vistat, mint az XP-t. :blink:

Játszani meg nem lehetetlen se Mac-en, se Linux-on. A DX elhagyását és az Intel színrelépését követ?en pedig egyre inkább általános gyakorlat lesz, hogy Linux-ra és Mac-re is készülnek portok, vagy a Windows-ra/Mac-re és Linux-ra készül egy közös emulátor és akkor elég lesz 1 féle képpen portolni PC-re a játékokat.

Jelenleg is vannak portok Mac-re (asszem pl a WoW-nak van Mac-es változata) és Linux-ra is (már nem tudom, hogy a Doom3-nak, vagy az UT2004-nek van-e rá portja) és akkor még ott vannak a különböz? emulátorok, mint pl a Wine, a CrossOver és a Cedega.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. StevyXIX
2009.03.29. 17:10
Sacred 2 Fallen Angel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Szedah
2009.03.29. 17:23
Vagy Mass Effect? Esetleg KOTOR 1-2?

Sok játék van Macre (több száz), de elhanyagolható a PC-s kínálat mellett. Bár a legismertebb játékok Macre is kijönnek, de nekem spec. pont a fent említett 3 játék a top (mással nem is játszottam az elmúlt pár évben), így örültem, hogy nem váltottam Macre (mondjuk meg sem fordult a fejemben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Necc
2009.03.29. 17:27
Van konkurenciája... openGL-nek nevezik, és tudtommal sokkal régebb óta jelen van, mint a DirectX (ami ugye egyelőre natívan csak windowsra van).
Ott van még a C vagy a C++ programozási nyelv, vagy a java nyelv, ez utóbbi (bár csak korlátozottabb képességekkel) még mobiltelefonokon is megtalálható, tehát elvileg semmi akadálya sincs a multiplatform létrehozására.


Ha a hardverrel minden rendben, akkor még mindig ott a warez... nekem sem működött makulátlanul minden lopott windows
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. inform
2009.03.29. 17:31
A játékokon sajnos felesleges vitázni, még a MS is süllyesztőbe rakja a PC-t sokszor. A legtöbb játék először konzolokra jelenik meg, aztán több-kevesebb sikerrel portolják a különböző rendszerekre :-(
Kénytelen voltam kontrollert venni én is, mert némelyik elég nehezen játszható billentyűvel és egérrel.
A Fable 2 sem PC-re jelenik meg első sorban, pedig konzolra kevesebbet adtak el hivatalosan is.
A Sacred 2 meg nagyon jó játék, de beleőszültem mire a HQ cuccot leszedtem hozzá. Önmagában is nagyméretű játék és még 7-8 GB volt a nagy felbontású textúrákhoz a javítás?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. DetoX
2009.03.29. 17:32
ossyni: Azért ez elég erősen lesarkított példa.
Macet használhatsz védelmi szoftver nélkül, barangolhatsz bármerre, letölthetsz bármit, nem kapsz vírust.
Winnel? Hehe...
Tudom, hogy ennek nagyrészt az az oka, hogy a vírusok 95%-a (ha nem több) Winre van, de akkor is, jelenleg ez a helyzet, jelenleg a Mac sokkal biztonságosabb.
Tehát az általad említett példával, melyiket választod:
Mész 1 úton autóval, beléd megy egy részeg autós.
Mész egy olyan úton, ahol nincsenek részeg autósok, és minden fal gumiból van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Szedah
2009.03.29. 17:33
Hát az, hogy az openGL régebbi, és mégsem terjedt el annyira, az inkább ciki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. DetoX
2009.03.29. 17:44
Necc:
4 hónapja használom Windows Vista-t, SP1-el természetesen, hááát, azért van még mit fejlődnie. x64, tehát még több a probléma vele, bár egy részük betudható az x64 kiforratlanságának (driver gondok, meg pár program se tetszik neki)
Várom a Win7-et, elég sok jót hallani róla, remélem élesben is olyan jó lesz, és s szoftverfejlesztőknek is ideje lenne már tényleg komolyan venni a 64 bites rendszereket.

sirpalee, Szedah, Necc:
Mire használjátok a gépeteket?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. StevyXIX
2009.03.29. 17:57
(Necc @ 2009 Mar 29, 16:27)
Mennyi? 955 MB a komplett 2.3.0-ás patch, tudtommal ez a legújabb, vagy lemaradtam valamir?l?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Alvin_ti42...
2009.03.29. 18:05
(Szedah @ 2009 Mar 29, 16:23) Vagy Mass Effect? Esetleg KOTOR 1-2?

Sok játék van Macre (több száz), de elhanyagolható a PC-s kínálat mellett. Bár a legismertebb játékok Macre is kijönnek, de nekem spec. pont a fent említett 3 játék a top (mással nem is játszottam az elmúlt pár évben), így örültem, hogy nem váltottam Macre (mondjuk meg sem fordult a fejemben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Szedah
2009.03.29. 18:08
DetoX: Munkára. Főleg ADOBE szoftvereket.

Alvin_ti4200: minek, amikor már a 3. hsz-emben szapulom az OS X-et, hogy mi nem tetszik benne. Jó nekem a Windos OS X nélkül. Sajna munkahelyemen eleget szívok a mecekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. inform
2009.03.29. 18:18
StevyXIX!
Nem a patch-ről írtam hanem a High Quality textúrákról és egyebekről.
Ezt persze csak High Tech gépekre lehet ráhúzni, mert középszinten nem mennek. A csúcsgépeken persze csak így lehet kihozni a kinézetéből a maximumot :-(

Szedah!
A Windows se7en sem jött még ki, a MacOS Snow Leopard-ot viszont nem a felhasználókkal teszteltetik :-D
Az összes Adobe szoftver létezik OsX-re is nem csak Win-re,
valamint vírusirtó is van Mac-re meg tűzfal is ;-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Alvin_ti42...
2009.03.29. 18:19
(Szedah @ 2009 Mar 29, 17:08) DetoX: Munkára. F?leg ADOBE szoftvereket.

Alvin_ti4200: minek, amikor már a 3. hsz-emben szapulom az OS X-et, hogy mi nem tetszik benne. Jó nekem a Windos OS X nélkül. Sajna munkahelyemen eleget szívok a mecekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Szedah
2009.03.29. 18:24
"Az összes Adobe szoftver létezik OsX-re is nem csak Win-re,
valamint vírusirtó is van Mac-re meg tűzfal is ;-)"

inform: én ezt tudom, sőt már említettem is lejebb (bent a cégnél Macen dolgozom, itthon meg PC-n), sőt pont ezt mondom, hogy Macre is kéne tenni tűzfalat meg vírusírtót, mert hiába van, ha nem használják. Az ADOBE programok meg rohadt bugosak Macen. Van egy jólműködő PC-m, minek cserélném le egy drága Macre, amit nem szeretek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. DetoX
2009.03.29. 18:33
Szedah:
Tehát nem igazán telepítesz mindenféle programokat, drivereket, játékokat, hanem pár adott programot használsz csak rajta?
Akkor érthető, hogy nem sokat veszt a stabilitásból.

Leírnád, hogy mi a probléma a munkahelyi Mac gépekkel? Nem belekötni akarok, hanem tényleg érdekelne, mert én huzamosabb ideig még nem használtam Mac-et, csak néha pár órán át, meg amit ismerősömnél látok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. sirpalee
2009.03.29. 18:38
DetoX:
Cégnél munkára (grafikai programozás, vfx cuccok, mental ray shaderek, gpgpu cuccok stb).

Itthon ugyanerre, meg még játszok is vele (esetleg filmnézés, netezés a szokásos).

Emiatt gyakorlatilag ugrott a mac, mivel nincs értelmes fejlesztőkörnyezet rá. XCode-val eleget szívok az iphone fejlesztéseim miatt, a szokásos free IDE-k meg gyakorlatilag használhatatlanok egy visual studiohoz képest.

És a melóm miatt fontos a nyers shader erő, az meg mac-eknek nincsen. Marad a jó öreg pc, és az erős ATI kártyák
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Szedah
2009.03.29. 18:39
Azért telepítek rá pár dolgot, mivel itthoni gép és minden másra is ezt használom. Játékra pl. pont alig, de sok munkához kell beszereznem valamilyen spec szoftvert, és mivel egy alkalomért nem akarok fizetni érte, ezért általában ingyenest szedek le (pl. screen recorder, stb.). Bár az igaz, hogy általános esetben ritkán telepítek fel valami újat, és a demóktól, és megbízhatatlan dolgoktól tartozkodom, ha lehet. Van fent ZoneAlarmom, így minden frankó.

A Maces problémáim pedig a "Ma, 01:14 PM" hozzászólásomban olvashatod.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. StevyXIX
2009.03.29. 18:45
inform:
És ez hol elérhető?
Mi számít "High Tech gépnek" az olvasatodba?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ossyni
2009.03.29. 20:09
Ha már pont a Fable jött szóba ízig-vérig Microsoft játék.
Elsőnek nem véletlenül xbox-ra jön ki hiszen az xbox-maga a microsoft konzola,és a warezolás kissebb xboxon mint pc-n!
Ez olyan eszes kampányfogás!

DetoX
A vírus attól még jelen vana fáljban és ha nem tudod tovább adni, pl:irodai munkai alkalmazások doc, xls, kiterjesztéseket, akkor lőheted magad a gumiszobáddal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. inform
2009.03.29. 20:26
StevyXIX:

Kizárólag illegálisan lehet hozzájutni (LOL), kivéve ha a gyűjtői verziót vásároltad meg. Ennél a játéknál nem birtam kivárni annak a megjelenését, becserélni pedig nem lehetett sajnos.
Nézz körül a warez-oldalakon hátha még fent van valahol.
High Tech-nek a C2D 3GHz, ATI 3800 vagy Nvidia 8800 szériától van kikiáltva azt hiszem.

ossyni:
A Fable ízig-vérig Lionhead Studios játék, nem MS!
A Microsoft Gamestudios kizárólag a terjesztésért felelt, a játékot pedig Peter Molyneux és társai csinálták.
A warezolás százalékosan sokkal nagyobb a konzoloknál, mivel bármelyik játék kb másfélszer annyiba kerül mint a PC-s.

A többi mondandódat sajna nem sikerült értelmeznem, de gondolom ez az én hibám :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. leviske
2009.03.29. 21:15
(StevyXIX @ 2009 Mar 29, 16:41) Ez rendben is van leviske, de te is tudod, hogy játékra így is win a legbiztosabb, sajnos az ms mindent és mindenkit megvesz, konkurencia pedig nem igen képes mit tenni ellene, s?t azt mondom nem is nagyon van konkurencia, jó lenne ha a google beszállna és csinálna valami alternatívát, csak arról is rég hallottunk már, lehet el is vetették a dolgot.

Ezt a DX-nek köszönhetik... És mivel az Intel jelenleg Mac és Linux érdekeltség?, és elég nagy nyomást tud gyakorolni a játékfejleszt?kre... nagyon valószín?, hogy a komolyabb piacra lépést követ?en hamar megfognak jelenni azok a megoldások, amik megszüntetik a 3 nagy operációs rendszer közti szakadékot játékok tekintetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. StevyXIX
2009.03.29. 21:24
(inform @ 2009 Mar 29, 19:26)
sima változat van meg, nem mindjárt jelent meg a gy?jt?i változat, meg nem biztos, hogy fizettem volna annyit érte (bár így sokat fizettem)
ez nagyon érdekes, más szavakkal is illetném a dolgot ha igaz, de nem tehetem ...
a gépem elég rá ezek alapján ...

És egyébként ezt honnan tudod? T?led hallottam ilyenr?l el?ször és semmit nem találtam róla eddig ...
jól van megvan, pcdome shopbe volt CE és ott írják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ossyni
2009.03.30. 00:13
inform
valóban, de egy cikket olvastam róla, hogy a Ms megvette az egész studiót
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. inform
2009.03.30. 14:27
ossyni!
Nem vásárolták fel a stúdiót, legalábbis tudtommal.
A stúdió másik remekműve (Black&White 2) nem az MS érdekeltsége például. De emlithetném a The Movies cimű játékot is.

StevyXIX!
Onnan tudom hogy a gyűjtőit szerettem volna megvenni, de mivel az sokkal később jelent meg így maradt a sima kiadás. Persze az sem volt olcsó. Miután kiderült hogy becserélni sem lehet, én is mondtam cifra dolgokat (a nyomdafestéket biztosan nem tűrnék) aztán warezoltam a HQ textúrákért. Nem szoktam pedig, de néha kifejezetten nincs más lehetősége az embereknek. :-(
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ossyni
2009.03.30. 14:42
Pedig ez már egy régi hír.Rákerestem.

És annak idején úgy is adták elő a pc-s oldalak hogy a Ms játék.
Persze ilyenkor gondolom a cég megtarthatja magának a nevet.


https://pcworld.hu/a-microsoft-megvette-a-l...t-20060406.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. ossyni
2009.03.30. 14:43
amúgy miért is lényeges már... öööööö?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. StevyXIX
2009.03.30. 15:07
(inform @ 2009 Mar 30, 13:27)
Nekem is sima van és megjelenéskor megvettem (adtak hozzá valami posztert is pluszba, akkor mondom miért ne).
És simán ment ez a textura pakk nálad? Nem akarom crackelni meg ilyenekkel szenvedni ha egyszer eredeti játékom van már, szóval simán felrakod és oké?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. inform
2009.03.30. 18:46
ossyni!
Nem vásárolták fel a stúdiót, legalábbis tudtommal.
A stúdió másik remekműve (Black&White 2) nem az MS érdekeltsége például. De emlithetném a The Movies cimű játékot is.

StevyXIX!
Onnan tudom hogy a gyűjtőit szerettem volna megvenni, de mivel az sokkal később jelent meg így maradt a sima kiadás. Persze az sem volt olcsó. Miután kiderült hogy becserélni sem lehet, én is mondtam cifra dolgokat (a nyomdafestéket biztosan nem tűrnék) aztán warezoltam a HQ textúrákért. Nem szoktam pedig, de néha kifejezetten nincs más lehetősége az embereknek. :-(

StevyXIX
Igen, simán felszaladt a játékra. Sem plusz kódot, sem crack-et nem igényelt.
Kizárólag a textúrázást állitja át nagy-felbontásúra. Mondjuk ennek akkor van értelme ha nem 1024*768-ban szeretsz játszani ;-)
Találtál hozzá anyagot egyébként?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. StevyXIX
2009.03.30. 21:31
Hát megvan a bejárásom a megfelelő helyekre, persze hogy megvan. Hát olyan nagyon nagy felbontáson nem nyomom, 1440x900-on, majd kiderül van-e értelme, csak ez az elintézési módja nagyon nem tetszik, kapjanak ezt azt a CE-ek nem sajnálom tőlük, de, hogy egy javított verziót kapnak amit a többi nem, ilyet még nem láttam, ez már azért szánalmas, ennyire becsülik meg a vevőiket? Én is megvettem a teljes játékot, nem a felét vagy a negyedét, hanem az egészet, sőt CE mint ahogy mondtad is már később jött, pont az első vevőket kellene megbecsülni a legjobban (szerintem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. inform
2009.03.30. 22:59
StevyXIX

Mondanám hogy nyugalom, de teljesen megértem a felháborodásodat.
Ezért warezoltam én is kivételesen, mert telement velük a hócipőm.
Egyéb játékoknál maximum 2-3 nap szokott lenni a CE és a normál kiadása között, itt viszont 1 hónapot csúszott. Az is igaz hogy nem minden játékból veszem meg a CE változatot, csak amit úgy érzek hogy az lesz az igazi No1. A Witcher-el például így jártam, abból muszáj volt begyűjtenem a díszdobozost. Reklámja sajnos nagyon ritkán van az ilyen dolgoknak, napokig túrhatod a netet információ-morzsák után kutatva miszerint lesz-e MO-on CE kiadás egy adott játékból és hogy mit is fog pluszban tartalmazni. Ez az ami elég elkeserítő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!