iPon Hírek

Túlmelegszik a Dell E6400 és E6500?

Dátum | 2009. 12. 02.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | NOTEBOOK

Úgy tűnik, hogy a Dell E6400-as és E6500-as típusjelzésű noteszgépeivel nincs minden rendben: a termékek a felhasználói panaszok szerint könnyedén túlmelegszenek. A hibáról már a Dell hivatalos terméktámogatási fórumában is terjedelmes hozzászólás-özönt olvashatnak az oda látogatók, így szinte biztos, hogy nem egyedi esetről van szó, hanem egy szélesebb kört érintő problémáról.

A felhasználók elmondása szerint a rendszer BIOS-a a túlmelegedést érzékelve elkezdi szépen lassan csökkenteni a processzor órajelét, ami egészen az üresjárati órajel eléréséig folytatódik. Ahogy lehűltek az alkatrészek, a processzor órajelét elkezdi növelni a rendszer, de a névleges órajel felénél magasabbra így sem kúszik fel az érték, ez pedig jelentős teljesítménycsökkenést okoz, ami kellemetlenné és nehézkessé teszi a termék használatát.

A Dell terméktámogatási fórumának egyik prominens személyisége, aki Tinkerdude nicknévvel írja hozzászólásait, már egy terjedelmes PDF fájlt is készített, amelyben a hiba elemzése és a lehetséges megoldások is szerepelnek. A felhasználó egy Dell Latitude E6500-as noteszgéppel tapasztalt megfigyeléseit foglalta össze a fent említett dokumentumban, ám ahogy a fórumon ezt az írást megosztotta, azonnal bannolták, ami elég furcsa lépés a Dell részéről, már ha szóról-szóra igaz.

Azóta kiderült, hogy a Dell Studio XPS 1645-ös noteszgép esetében is hasonló hibajelenségeket tapasztalnak a felhasználók, igaz ott azért ennyire nem komoly a helyzet, mint az E6400 és E6500 esetében. A problémát ennél a notebooknál a nem megfelelő AC adapter okozza, amelyet a gyártó azonnal cserél is, amennyiben a vásárló jelentkezik a problémával és számlával bizonyítja a vásárlás tényét.

Időközben a Dell vezető bloggere, Lionel Menchaca is eljuttatott egy közleményt a sajtó számára, amelyben arról számol be, hogy a Dell csapata már vizsgálja az E6400-as és E6500-as noteszgépekkel kapcsolatos problémák lehetséges okait. Ígérete szerint a vizsgálat lezárultával a Dell blogján, a Direct2Dell weboldalon hivatalosan is be fognak számolni róla, hogy mi a teendőjük a hibás noteszgépekkel rendelkező vásárlóknak, illetve arról is, hogy mi okozza a kellemetlenséget.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Insignia
2009.12.02. 14:46
szívás de legalább foglalkoznak vele... nekem az Acerremnél nemszámít hogy játékra hosszabb ideig nem használható a gép ha nincs külön hűtése... ezis túlmelegszik vga-t lekapcsolja 0-ba kb a procit fele órajelre... mind1 legalább a szervizük mókás 6 cellás akkut gariban 8-asra cseréltek szal megbocsátom nekik ezt a kis bakit
noti hűtéséről meg házilag készített 15 fokban megdöntött hűtőpad gondoskodik amiben 3db 12cm-es venit fujj a noti alját így elég optimális hőmérsékleten tudja tartani a gépet ha esetleg játékra kerülne a sor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. shabbarule...
2009.12.02. 15:28
Ezek a Dell modellek már több mint egy éve piacon vannak. Most akkor az elmúlt jó egy év során nem volt velük gond és ez a hiba csak egy újabban gyártott szériát érint? Vagy ez már több mint egy óta létező hiba, de akkor miért pont most születik róla cikk?

Nehezen hihető amennyiben ez valóban egy széles körben előforduló probléma, hogy több mint egy év óta nem lépett volna semmit az egyik nagy notebook gyártó és cikk is csak most jelenik meg róla először. Inkább annak látszik esélye hogy ez inkább egy újabban gyártott szériát érintő dolog lehet. De e téren nem túl informatív a cikk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!