iPon Hírek

Túlszárnyalt minden várakozást az Eternity!

Dátum | 2012. 10. 17.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Legalábbis a Kickstarteres indulása mindenképp. A kezdeti 1,1 millió dolláros célt hamar maguk mögött hagyták, majd a végén óriási hajrával majdnem elérték a 4 millió dolláros álomhatárt.

Az Obsidian mintaértékű projektgondozást mutatott be abban az 1 hónapban, amíg a Kickstarteres gyűjtés folyt. 26 frissítést toltak elénk, állandóan lökték a videó interjúkat, velünk együtt gondolkodtak az újabb és újabb funkciókon, odafigyeltek a visszajelzéseinkre és folyamatosan tágítottak a célokon. A rajongóknak, akik mélyebben a pénztárcájukba nyúltak, fantasztikus kis csomagokat állítottak össze, valamint külön választható apróságokat is hozzá lehetett csapni az egyes összegekhez tartozó pakkokhoz. Az egyik legjobb talán a művészeik által díszített francia kártya pakli, melyért 10 dollár pluszt kellett befizetni.

Az elmúlt 1 hónap termése tehát:

... és még sok minden más. George Zeits is csatlakozott a csapathoz, aki a Neverwinter Nights 2 fantasztikus első kiegészítőjének (Mask of the Betrayer) sztorijáért felelt.

A visszaszámlálást tegnap hajnalban élőben is lehetett követni (Twitch, UStream), a végére Chris Avellone rendesen berúgott, a főszerepet mégis egy zöld pólós lány vitte ("GreenShirt girl"), aki valamiért pillanatok alatt a csevegés központi témájává vált, pedig igazából elég félénk volt szegény. A hozzászólások olyan gyorsan pörögtek, hogy az eredeti "kérdezzetek bármit a játékról" műsor tarthatatlanná vált. Így sajnos plusz információkhoz nem igazán jutottunk, de láthattunk egy szobányi boldog embert.

A Project Eternity nagyon erős és elkötelezett rajongói bázist tudhat maga mögött, nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy lesz-e valamilyen hatása az iparra, ha ismét sikerre tudnak vinni egy izometrikus nézetű, klasszikus szerepjátékot. Visszatérhet a taktikus játék és a gazdag dialógus opciók? Az Obsidian bízott és egyelőre nyerésben van, reméljük, hogy úgy folytatják, ahogy eddig.
 


Az utolsó frissítésben egyébként az élet és halál volt a téma az Eternity világában. Ebben az univerzumban nem igazán van gyógyító mágia, így orvosságokra és világi módszerekre kell támaszkodniuk a lakóknak. Van Kitartás és Életerő is, a kitartás adja meg, hogy mennyire bírjátok a gyűrődést, mielőtt eszméleteteket vesztitek. Ez gyorsan nő, gyorsan fogy, ha 0-ra csökken elájul az emberetek, de más karakterek még talpra állíthatják, visszahozva őt a csatába. Az életerőtök már jóval lassabban nő vagy csökken, ha ez eléri a 0-t, akkor Expert fokozaton ez már a halált jelenti. A mágiával csökkenthetitek a karaktereitekre eső sebzést, de gyógyítani vagy az életbe visszahozni valakit nem lehet, a halál permanens.

A vallások itt másként működnek, kicsit talán úgy, mint a való világunkban. Egyesek azért hisznek, mert úgy gondolják haláluk után választott istenük egy jó élet elébe álló testben küldi majd vissza őket. Mások egyszerűen csak tradíciókat követnek a vallásban. Sokisten hit van, a farmerek a fény, növekedés és viharok isteneit követik, a harcosok a csatározás és szerencse isteneit és így tovább.

Ezen kívül előjött még a nekromancia kérdése is. Ez létező dolog a Project Eternity világában, bár nagyon megosztja a világ lakóit. Egyesek szerint minden tudást használni kell, hisz általa többet is megtudhatunk az örök körforgásról. Az ellenzők persze szívből gyűlölik és elítélik a nekromanciával foglalkozókat.

Ha többet is meg akartok tudni a játékról, akkor ajánljuk figyelmetekbe a hivatalos honlapot és a Kickstarter oldal "Updates" szekcióját!

A Kickstarter projektre visszatérve még annyi megjegyzésünk van, hogy a magyar Nexus 2 csapat példát vehetne a "nagyokról". Ha ők is foglalkoztak volna egy kicsit a saját projektükkel és rendesen frissítgettek volna, akkor talán lett volna esélyük összerakni a játékukat. :(

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. shaddam
2012.10.17. 18:38
Kár hogy kicsit koldulás szaga volt annak hogy ha elérjük az x összeget akkor lesz y dolog...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Svindler
2012.10.17. 18:56
A kickstarteren ez így megy, ha eléred az alapcélt, újakat kell kitűznöd, amiben leírod mire megy el a plusz összeg, mert a "befektetők" tudni szeretnék mibe szállnak be. Valószínűleg szépen meg is fog látszani a játékon, hogy 1 milla helyett 4-ből fog készülni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. 0rigami
2012.10.17. 19:00
Miért lenne? Nem alamizsna, hanem kapsz vmit a pénzedést! Többért többet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. magerg
2012.10.18. 10:29
Nem könyöradományt várnak tőled. Ez egy befektetés, ami vagy megtérül számodra, vagy nem.
Ha nem vállalod a kockázatot, még mindig megveheted ha elkészült. De akkor már nincs beleszólásod hogy ez vagy az miért nem került bele!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mikej95
2012.10.18. 11:49
Sohasem értettem a játékkészítés extrém anyagi költségeit. Főleg az indie játékoknál nem tetszik a dolog, hiszen csak a csapat tagjait kell ellátni pénzzel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim mikej...
2012.10.18. 12:06
Aha, és a csapattagok ugye a saját laptopjaikon renderelik a trailereket, meg az ingame videóbejátszásokat. Meg ugye torrentről szedik a Maya és társait, senkinek nem fog úgyse kibukni.

Meg persze ha már itt tartunk, saját 3D motort írnak, és nem licenszelnek mást.

Végeláthatatlan a lista mire lehet költeni ... egy nagy költségvetésű játék, marketinggel meg mindennel együtt 50 milla dollárban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Flegeton
2012.10.18. 12:56
mikej95.: Matolcsi úr?! Igaz, hiszen a fejlesztők is 47e Ft ből élnek.
Asagrim már felsorolt néhány dolgot és pluszba még, gondolom kell egy épület (megvenni bérelni), épület költségei, fűtés, légkondi, áram, víz. stb stb
Az eddig öszegyűlt összeg nincs 1 milliárd HUF. 1 Embernek az rengeteg pénz,... de sok kicsi sokra megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gezu1025
2012.10.18. 14:46
Remélem azért a 4 millás célnél ígért dolgokat is teljesítik, mert az eddig összejött pénzhez képest ló**sz az a pár ezer dollár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. johnny312
2012.10.18. 15:03
Tévedés, hogy nem érték el a 4 millás határt, mert elérték. A Kickstart-on valóban nem, de páran támogatták őket a PayPal rendszeren keresztül is, amit a Kickstart nem lát. Azzal együtt megvan a 4milla, tehát teljesítik azokat a dolgokat is, ami amellett volt.
Mielőtt valaki megkérdi, én is támogató vagyok, ezért kapom az update-eket, onnan tudom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Magrathea
2012.10.18. 20:35
Így van, meglett bőven:
Backers: 77,667
Pledged: $4,163,208
PayPallal együtt. Nem mellesleg ezzel együtt megvan a MegaDungeon 14. szintje is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!