iPon Hírek

Ubisoft: Veszteségek -> konzolfókusz

Dátum | 2010. 05. 19.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A kiadó leadta a 2009-10-es, március 31-ével végződő pénzügyi év jelentését, melyben 871 millió eurós eladásokat produkáltak, de a cég sajnos így is 60 milliós üzemi veszteséggel zárt. Yves Guillemot ezt a 2009-es gazdasági válság hatásának tudta be, mely komoly hatással volt a játékiparra.

A negyedik negyedévük a Just Dance, Assassin's Creed 2, Red Steel 2 év Avatar játékoknak köszönhetően egész jól sikerült, de a kiadó feje mindenképpen erősebb 2010-11-es évet vár, és pozitív pénzáramlást. Nem mellékesen ebben az évben várja a Microsoft (Natal) és a Sony (Move) bevezetésre váró új mozgásérzékelőihez készülő játékokba befektetett pénzek visszatérülését is.


"Ebben a gazdasági évben több bevételünk lesz a 360-ból és a PS3-ból, mint tavaly volt." - nyilatkozta Guillemot. "A nagy franchise-ok - hét a nyolcból - Xbox 360-ra jönnek, hat pedig PS3-on is megjelenik. Ezek mellett körülbelül hat vagy hét cím lesz Wii-re."

Alain Martinez pénzügyi igazgató az összesített eladásokat a két vezető konzolra készült játékokról olyan 45%-ára tette az összbevételnek. Erre az évre vonatkozóan nem lepné meg ha 50% fölé ugranának, csak ebből a két platformból (a Wii kb. 26%-ot képvisel, amit idén is meg akarnak tartani). Ebből kiszámolható, hogy minimum 76%-ot várnak csak a három fő konzoltól, innen már nem nehéz kiszámolni mennyi marad a PC-nek és minden másnak (marokkonzolok, casual játékok stb).

A lényeg, hogy a cég együtt akar haladni a piaccal és ráfókuszálni a Move-ra és a Natalra, amiket a két anyacég minden bizonnyal kiemelten erős marketinggel fog tolni. Kíváncsian várjuk, milyen játékokkal rukkolnak majd elő! Ja és még valami, mellékesen megjegyezték, hogy erősen szemezgetnek az EA Project 10 dollar-jával, és kilátásba helyezték, hogy ők is követik a konkurens cég példáját!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. Kange
2010.05.19. 19:49
Csupa jó hír! Mondjuk meglepett, hogy a két nagy konzol a bevételek 45%-t tették ki, ennél többet vártam volna.
Viszont ezt a 10$-os project-t nagyon nem várom! Már most alig adnak valamicske játékidőt az Ubisoft játékok (gondolok itt a SPlinter Cell-re és az új Prince-re), mi lesz ezután? 10$, 1 óra játékidő? Régen ez 0$ volt és Demo-nak hívták... :\
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ájPon
2010.05.19. 20:25
Változnak az idők, manapság a "casual" és az "online" a két fő vezérszó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror
2010.05.20. 20:19
Az a baj ezekkel a piócákkal, hogy a pénzről reggeltől estig képesek dumálni, de hogy a játékaik mindeközben szutykok, arról sehol egy szó. Nem a kalózokon meg a válságon kell keresni a bevételkiesést, hanem a saját szégyenletes "teljesítményükön".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. grrrgo
2010.05.21. 11:18
A 871 millió eurós eladás nem hinném, hogy szégyenletes teljesítmény lenne. A magyar egészségügyre vajon költenek-e egy év alatt ennyit? Inkább az a kérdés miért ilyen nagyok manapság a kiadások a játékiparban. 10-20 éve még a játékkészítés is játék/hobbi volt. Manapság lélektelen iparággá nőtte ki magát. Régen a játékokat egy eredeti ötletre építették. Manapság mindenféle drága technológiára. API-k, fizikai modellek, arcanimáció, stb. Szerintem az elektronikus játékok elvesztették az eredeti értelmüket. (Talán csak a Nintendo maradt az alap koncepciónál.) Az a baj, hogy manapság a játékból is komoly dolgot csináltak. (Marketing, üzleti stratégia, reklámhadjárat, stb.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!