iPon Hírek

Új Catalyst, kifejezetten Radeon HD 7900-asokhoz

Dátum | 2012. 01. 23.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Aki már volt olyan szerencsés, hogy Radeon HD 7970-es videokártyát pakolhatott gamer gépébe, biztosan örülni fog az alábbi hírnek.

Az AMD által elérhetővé tett legfrissebb Catalyst kiadás ezúttal a megszokottal ellentétben nem egy több videó vezérlőt is támogató nagy WHQL változat, hanem egy speciális példány, amely csak és kizárólag a Radeon HD 7900-as sorozatú videokártyákhoz passzol. Az AMD-től származó információk alapján a 8.921.2 RC11-es Catalyst lehetőséget biztosít a Radeon HD 7900-as videokártyák tulajdonosainak az adaptív-, valamint az ún. „super-sampled” élsimítás engedélyezésére. Az említett szolgáltatások bekapcsolásához a Catalyst Control Center-be kell ellátogatni, áldásos hatásukat pedig már több DX10-es és DX11-es játékban is élvezhetjük. Emellett némi teljesítménynövekedésre is számíthatunk az új, illetve régebbi játékok esetében.

Az alábbiakban az új Catalyst-tel a különböző játékokban, illetve tesztalkalmazásokban elérhető gyorsulás maximális mértékéről kaphatunk képet:
 


Aki tehát rendelkezik Radeon HD 7900-as videokártyával és szeretné kipróbálni, hogy mit kínál az új eszközillesztő szoftver, látogasson el ide és töltse le azt.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

21. radi8tor
2012.01.23. 09:35
Valóban gyorsult 8%-ot AvP:

1920 x 1080/Low/High/16/SSAO On/TS On/AS On/0X
Used AvP_D3D11_Benchmark.exe

Number of frames: 24412
Average Frame Time: 4.3ms
Average FPS: 232.9

1920 x 1080/Very High/High/16/SSAO On/TS On/AS On/4X
Used AvP_D3D11_Benchmark.exe

Number of frames: 15797
Average Frame Time: 6.6ms
Average FPS: 150.8

Sapphire HD 7970 CrossfireX OC
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Juliska
2012.01.23. 09:46
A TessMarkban mit csinálnak, hogy ennyire megy? Ha az architektúrát nézem, akkor a 250%-kal számolt eredmény lehetetlen, mert a primitívek felbontásának sebessége nem engedi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm
2012.01.23. 09:59
Nagyon jó .mire kijön a kisebbik 7900-as legalább leszek kiforrott driverek hozzá!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. ribizly
2012.01.23. 10:07
Nem akarok trágár lenni, de azért csak elmennek most már a hegyre almát szedni AMD-nél, hogy a 6870-es kártyám lassan átmegy "elavult" kategóriába, és nem lesz performance javulás rajta... Egy kicsit most megmondom őszintén: csalódott vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gab78
2012.01.23. 10:19
Ribizly, nem kell az AMD-nek elmenni sehova sem, még hogy nincs performance javulás 6870-en, hehehe, ne viccelj, keresd meg a neten ezt: amd_cape_verde_8.93_rc_windows_vista_7.exe

A computerbase.de oldaláról szedtem, de ott csak regisztrált felhasználóknak engedett, biztos megtalálható máshol is. Eddig amit néztem minden 5-7%ot gyorsult, Játéktól kezdve benchmarkokon át, minden. HD6870-en.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Juliska
2012.01.23. 10:19
ribizly: Azon hogy lehetne javítani? Másfél éve írnak hozzá támogatást, már teljesen kész driverek vannak hozzá, nincs több a hardverben. A HD7970 egy új architektúra, amihez még csak most kezdték el a támogatást. Szerintem logikus, hogy találnak benne tartalékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. balrogh
2012.01.23. 10:20
ribizly. Vegyél mellé még1 et. ( persze ha van hozzá alaplapod+tápod.) és ottvagy hogy a 7970 nél egyszintű vagy talán még 1 picivel jobb. és a 2 kártya került 100 000 be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. MaximumGam...
2012.01.23. 10:33
balrogh : HD6870 ből 2db az nincs a HD7970 szinten
max 2db 6970 jobb nála...
2db 6870 az kb HD7950 szint körül van !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. gery84 Maxim...
2012.01.23. 10:42
2db 6870 van olyan jó mint egy 7970-es, csak halkan meg súgom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. gab78
2012.01.23. 10:49
Az említett fájl innen tölthető: http://data.hu/get/4651846/amd_cape_verde_8.93_rc_windows_vista_7.exe

Két 6870 kb egy szinten van a 7970-el, alkalmazásfüggő, hogy mikor melyik a gyorsabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. dobko
2012.01.23. 11:15
OFF: Az élet nagy problémai... Szegények, nem megy 100 FPS- el a játék csak 50-el...

Egyébként nem is olyan régen még a HD3000-es családhoz is frissítés érkezett, nem kell itt pánikolni. Egyébként nem tudom mire jó ez a nagy iram a VGA piacon.
Nekem 5850-em van , amit egy 4 magos Athlon II 3,3 GHz en hajt, de meg vagyok még mindig elégedve vele. Battlefield 3 során volt kb 3-4 hely ahol egy ici-pici pillanatnyi laggolás volt.

Akinek meg Eyefinity, meg egyéb apróságok kellenek, hát mennyen a pi*ba, ha erre költ egy vagyont. Persze ha vmi politikus fia akkor mind1 neki...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Dragon3k
2012.01.23. 11:32
dobko: Miért fáj neked, ha valakinek van rá pénze? Nekem nincs, de nem fogom ez miatt a másikat fikázni LOL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Heroes27
2012.01.23. 11:46
Azért a 3% gyorsulás odavág, gyakorlatilag ki sem kellene írni, mert még egy ufo sem venné észre a gyorsulást. A 8% sem veszed észre, az első kommentelő is csak lemérte, de nem vette volna észre. Az idei első catalystal meg kedveskedhettek volna mindenkinek, nem csak az "újaknak".

@ribizly: Akkor én mit mondjak az 5830-al, vagy más 5770-es tulaj, vagy 48XX-as?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gab78
2012.01.23. 12:18
Nem azért mondom, de a jelenlegi driverek, folyamatosan támogatják és javítják, az 5xxx és a 6xxx széria tagjait, nem értem mi a probléma. Amit ajánlottam, ez a Cape Verde maghoz készített driver is HD2xxx-től támogat mindent. Az könnyen megeshet, hogy azok már nem gyorsulnak semennyit sem, de támogatás szempontjából nincsenek elfejeltve. De egy 2900-tól vagy egy 3870-től azért ne várjunk már csodát.

Az idei első Catalyst máshoz is érkezhetett volna?! Ez az idei sokadik Catalyst, január 3-a óta 2-3 naponta jön ki újabb és újabbak, igaz nem mind, de a legtöbb támogatja a régebbi vezérlőket is 5xxx és 6xxx biztosan, de mint előbb említettem ez a driver ami a megjelenő Cape Verde maghoz készül, támogat mindent. Nem csak az újakat vagy a megjelenés előtt állót.

Még egy apró gondolat, lehet kijön egy új driver, de nincs mérhető különbség az átlagsebességet illetően, de ez nem jelenti pl azt, hogy a minimum értékek ne javulnának. Remek példa erre a 8.95-120117a-131901E-ATI verziószámú driver, és a Crysis 2, a 11.12-es driverhez viszonyítva az átlag FPS 56-ról 55.9-re csökkent, miközben a minimum érték 4 FPS-ról 13.9-re nőtt. 6950-en mérték ki. Nem feltélen biztos, hogy átlagértékben fog gyorsulni egy-egy alkalmazás, lehet csak kiegyensúlyozottabbá válik. Ugyan ez igaz a BF3-ra is, ahol a minimum 22.66-ról 32.5-re emelkedett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. madcaptain
2012.01.23. 12:32
Ez nem a szokásos havi Catalyst. Ez spéci kiadás ahogy az új sorozatú kártyáknál megjelenés után lenni szokott. Majd lesz HD 2xxx-tol HD7xxx-ig kártyákat támogató 12.1-es is hamarosan.
Aki komolyabb teljesítmény növekedést akar egy régebbi kártyától az tuningol és nem driverre vár
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. dobko
2012.01.23. 12:51
Dragon3k:
Nem a pénzről van itt szó, hanem a pazarlásról.(Akinek van jó neki, biztos nem munkából él.)
Minek vesz most pl egy olyan ember 7970-est ha 6970-es kártája van neki éppen ?
Engem nem érdekel kinek mire telik, én se éppen csöves vagyok, csak azt nem értem mire jó ez a nagy pazarlás. De ez más téma, nem szeretnék tovább Offolni.

A főbb mondanivalóm az, hogy akinek "régebbi" VGA-ja van annak se kell pánikolni támogatás miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. petyusz87
2012.01.23. 12:53
Dragon3K Nem fáj neki csak egyszerűen mi értelme ennek?

Teljesen egyetértek dobko-val már csak azért is mert nekem egy HD 3870-em van és nemrég vettem egy 1920x1200-as monitort és már azon gondolkodtam, hogy hát ezt a felbontást már nem fogja bírni ez a kártya és mégis. Tény, hogy a határain van nem is várom, hogy csodát tegyen, de még nyugodtan el vagyok vele nagyon sok játék még mindig nem igényel ettől erősebb VGA-t, amíg nem lesz egy normális árú, fogyasztásban nem a csillagos eget követelő, középkategóriás vga a piacon, addig én nem váltok.

Egy fő kérdés:
A testeken általában csak az erősebb gépkonfigot követelő játékokat veszik elő, miért is? Ja hogy azokon látszik meg az igazi ereje, hát jó, de lenne egy kérdésem hány játék van ami ilyen erőt követel 5 esetleg 10 netán 20. Ennyi játékkal tesztelnek manapság a különböző tesztcsapatok. Na és ezzel még egy érdekes kérdés maradt miért csak ilyenekkel a tesztelnek? Csak nem azért mert már a régebbi játékok csak a "felesleges" többletet tudják hozni az előző vagy régebbi generációhoz. Ha pedig sok olvasó azt látja hogy amivel játszik éppen, mondjuk tudja hogy nem maxon de minőségi élményt nyújt neki, és simán 50FSP fölött megy átlagban akkor mi értelme lenne egy ekkora összegű vga amivel ugyanazt játszaná de egy picivel minőségibb beállítások mellett 100+ 150 FSP-vel.
Ha nem preztis csinál belőle és logikusan !!! gondolkodik inkább félreteszi azt a pénzt, hogy ha majd tényleg szüksége lesz egy új vga-ra majd akkor nyugodtan meg tudja venni.

Aki megteheti az tehetne mást, hogy ilyen és ennyire értelmetlen szinten csak a játék miatt vegyen 180 000 Ft-ért egy ilyen szörnyeteget. Aki meg csak azért veszi meg, hogy tudjon villogni, annak meg még gratulálni sem tudok.
Beszippantotta az emberek a kapitalizmus ezért nem fejlődik semmi ilyen szintű végletekben gondolkodni egész egyszerűen gyerekes. Amit ma új dolognak hiszünk az mind csak azután jöhetett létre hogy az előző generáció már tejelt eleget

ribizly és többi hőbörgő. Szerintem ti olvassátok el még egyszer a cikket, szépen ki lett emelve, hogy a driver csak a 7900-asokhoz jött akkor meg minek veritek magatokat ? Majd jön a tietekhez is! Majd !
Ha megveszel egy autót, az sem lesz az évek alatt egyre erősebb és erősebb.
Gondolkozzatok már reálisabban.

Nem emlékszem, hogy a megvett és a használati utasítás vagy a gyártó honlapján azzal emelik ki a termékeiket és hitegetik az embereket, hogy majd ha vársz 1 hónapot lesz átlagosan 5% gyorsulás, 5 hónap elteltével 20% gyorsulás
Annak örülj amid van, a driver frissítésnél mindig ott van hogy: esetlegesen ennyit meg ennyit gyorsulhat bizonyos körülmények között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Heroes27
2012.01.23. 13:02
nézd, annyit tisztázzunk már, hogy súlyos tízezrekért megvettem(ük) a terméküket, akkor kapjak már normális supportot nem? Itt nem hőbörgés van, hanem az, ha akkor jó voltam, legyek 2 év múlva is jó. Ne legyek leszarva és jogosan monjda mindenki. Egyébként semmi offense, most hála égnek egy win újratelepítés után semmi bajom a driverekkel, játékokkal, de azért na. Ahogy írtad az autós példát, csak annyit, ahhoz az autóhoz 10 év után is kapsz alkatrészt/szervizet. Egyébként meg felesleges autóhoz viszonyítani vga-t, van köztük több misi.

És igen, gyorsuljon a driverrel, az amd szoftveresei azért kapják a fizetésüket, hogy nekem jobb legyen a karim. Ha nekem jobb, nekik is jobb, ha nekik jobb, a piacnak is jobb. De ha semmit nem kapunk, akkor megint nincs miről beszélni. Azért megnézném, hány ember vásárolt 7XXX-es karit, mióta kint vannak. És nem csak MO-ról beszélek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. p3tya
2012.01.23. 13:24
dobko, petyusz87! Egyetértek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. petyusz87
2012.01.23. 13:35
Látom nem érted csak és kizárólag az a zavaró hogy elvárjátok hogy ezt meg kell kapnotok ! Mikor írtak le ilyet csak ennyi a kérdésem?
A hasonlatot meg értsd jó, de hogy ha pl-t akarsz legyen mondjuk egy Smart TV amihez még lehet viszonyítani árban is és arra is érkezik frissítés, azért hogy különböző szolgáltatások szebben/egyszerűbben/gyorsabban vagy újakat implementáljanak.
Na most mint írtam a gyártó nem ígért soha olyat hogy ennyit meg annyit gyorsul. Egy pár évvel ezelőtt még inkább csak az volt, hogy javítottak egy hibát ami egyes játékoknál előfordult, vagy az új szoftver segítségével kapott egy új funkciót erről szól a driver.

Heroes27 "Ha nekem jobb, nekik is jobb, ha nekik jobb, a piacnak is jobb."
Ezt miből gondolod, nem egyszerűbb lenne ha nem lenne jobb és akkor hamarabb kéne egy újat venni ? Ez hogy lesz a piacnak jobb? Annyival talán hogyha megkérdeznek téged akkor ezt fogod ajánlani. Na de a piac 80%-a arra cserél amilyenje volt, MO elég márka hű ország. Ez a diszkrét VGA-ra vonatkozik, de ha egész vga piacot nézed jól látni, hogy nemhiába van az Intel-nek nagy piaci részesedése elsődlegesen innen látszik, hogy
az emberek nagyon nagyon nagy része leszarja mind a drivert/grafikát/gyorsaságot csak menjen oszt kész, vagy a pénz dönt hogy éppen ez megfelel a pénztárcájának és csak ennyit mond magában hogy: "Ez jó lesz"

A fő kérdés inkább jobban izgat engem, mert ebbe a média keze benne van a lecsóban.
Innentől befejezem az off-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Mukedli89
2012.01.24. 14:33
dobko, petyusz87, gab78...igazatok van.

De ahogy már itt le lett írva:
-1. ez a driver a 7xxx szériához jött
-2. minden hónapban jön a szokásos Catalyst, amiben folyamatosan kaják a támogatást a 4-5-6xxx kártyák, sőt ahogy mondták a HD2-3xxx széria is kapja őket
-3. nekem még az X1600-asomhoz is volt 2010-ig driver támogatás, ami ha úgynézem 3-4 évig kitart, és ennyi idő után azért elavul a technika egyrészt, másrészt nem is lehet sokkal többet kihozni belőle
-4. a ami világ üzletpolitikája pont hogy arról szól, hogy te minél hamarabb vedd meg a minél újabbat.
-5. ott vannak azért a játékokhoz a patchek is néha csodákat művelnek a játékokkal, de azoknak is célja elsősorban a hibák javítása.

És ahogy előttem mondták, te megvetted a kártyát, akkor láttad hogy mekkora teljesítmény van benne, és a driver frissítésének elsődleges célja az hogy a hibákat javítsa, azok pedig többnyire kijönnek első hónapokban, és utána is ezért kapnak még most is utólagos javítást egyes kártyák...sztem a szükséges support tökéletesen működik, az meg hogy javul is a teljesítmény sztem már csak egy bónusz, és ne legyen elvárás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!