iPon Hírek

Új Core i7-es processzor a felsőkategóriában

Dátum | 2009. 09. 09.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel két napja dobta piacra a kereskedelem fő áramába szánt Lynnfield processzorait, amelyek LGA-1156-os foglalatba illeszkednek és kétcsatornás DDR3-as memóriavezérlővel vannak ellátva, szemben a Bloomfield modellek háromcsatornás DDR3-as memóriavezérlőjével. A kedvező árú újdonságokhoz olcsón lehet P55-ös alaplapokhoz jutni, így végre többen gondolkodhatnak el azon, hogy leváltsák-e a Core 2 alapú rendszereiket. A különböző tesztek szerint az új processzorok (pl. Core i7 870) LGA-1366-os társaiknál alacsonyabb fogyasztás mellett üzemelnek, különösen üresjáratban, ám teljesítményben és árban is igen-igen közel helyezkednek el hozzájuk (az említett CPU például a Core i7 950-hez).

Egy percig sem nyugszik az Intel. Jól teszi.Pont ez utóbbi az oka annak, hogy az Intel a Core i7 950-es modell leváltására készül az LGA-1366-os processzorok piacán, helyette egy friss, Core i7 960-es kódnévvel ellátott processzort kínál majd a vásárlóknak. Az újdonság a hírek szerint október 18-án érkezik, 3,2 GHz-es órajelen ketyeg és ugyanúgy 562 dollárba kerül majd, mint a 3,06 GHz-es Core i7 950-es modell. A Core i7 870 által szorongatott Core i7 950 ennek hatására hamarosan eltűnhet a piacról.

Az új, Core i7 960-es modell megjelenésével a Bloomfield processzorok jó alternatívát jelentenek majd a Lynnfieldekkel szemben, ami miatt érdemes lesz háromcsatornás DDR3-as memóriacsomagba és X58-as alaplapba ruházni, főleg ha azt nézzük, hogy a későbbiekben akár hatmagos 32 nm-es csíkszélességgel készülő Gulftown processzort is pakolhatunk a négymagos Bloomfield helyére, ha erre igény mutatkozik. A Gulftown processzorok a következő év második negyedévében érkeznek, és a jelenlegi X58-as alaplapokkal kompatibilisek lesznek. Ezekből a modellekből LGA-1366-os tokozású verzió az Intel jelenlegi tervei szerint nem készül majd.

Az igazsághoz hozzá tartozik az is, hogy a Lynnfieldek egy átlag felhasználó számára bőségesen elegendőek, nekik nem biztos, hogy érdemes nagyobb összegeket X58-as alaplapba és drágább memóriába fektetni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. adam0205
2009.09.09. 12:03
VISSZA A HIRHEZ

Én most néztem az árakat és túl drágák! Azért az jó vicc, hogy egy normálisabb deszka 40ezer, az i7-860 meg 72ezer. Akkor inkább X58 + Core i7-920.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. rini
2009.09.09. 13:06
Az újdonság varázsa. A mostanában megjelenő AMD kártyák sem lesznek olcsók.Majd mennek ezek lefelé ha a forint tartja magát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kkowika4
2009.09.09. 13:18
Hát igen, a 860 drága, viszont abban illetve a 870-ben van csak HT és VT
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. arkman
2009.09.09. 13:21
"Hát igen, a 860 drága, viszont abban illetve a 870-ben van csak HT és VT"
750-ben is van VT-x (Tehát futni fog a Virtual XP, ahogy az intel processzorok nagyon-nagy többségén. Te a VT-d re gondolsz, viszont nincs olyan desktop alkalmazás ami használná, és gondolom nem VMware ESX hypervisorral futtatsz egyszerre több Oprendszert), és a HT hiányát csak néhány helyen tudod megtapasztalni, úgyhogy nagyon jó vétel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. kkowika4
2009.09.09. 13:27
Igaz, de azért nézzük meg hogy milyen program támogatja a VT-x-et illetve a VT-d-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. rini
2009.09.09. 13:38
Biztos, hogy nem megy le az áruk egyhamar. Az i750 52000, a legolcsóbb lap hozzá 26800 nálunk. Hozzáteszem ebben a lapban 3800 mhz-en vígan szaladgált órákon át minimális feszültség emeléssel, de fesz emelés nélkül is 3600 környékéig stabil volt. Jelenleg olcsóbb és erősebb mint az AMD jelenlegi csúcs procija, ha pedig megrántod akkor nagyon megveri azonos órajelen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Terror
2009.09.09. 13:48
Ja, csak éppen cseszheted, ha videokártya-limit mellett futnak a dolgok, crossfire-t meg sli-t el lehet felejteni, mert az alaplapon csak 16+4-es pcie slotok vannak. Akkor már inkább i7 920-as, amivel egy kis tuninggal lehet spórolni akár egy százast is az izmosabb modellek felé, bár még a 920-as is túl van árazva szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ThePoweR
2009.09.09. 15:01
Mindenki azt vesz amit akar. ha van péz akkor LGA 1366 ha nincs akkor amd vagy lga 1156 vagy lga 775. Átlagfelhasználó nem nagyon épít ki CFX-et vagy SLI-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. arkman
2009.09.09. 15:29
(kkowika4 @ 2009 Sep 9, 12:27) Igaz, de azért nézzük meg hogy milyen program támogatja a VT-x-et illetve a VT-d-t.
El?ször nézd meg utána írj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. straw
2009.09.09. 15:30
Ugyan ezt akartam én is írni, hogy megnézném hogy mikor veszel mondjuk egy EVGA deszkát i7 950-el meg mondjuk 4way sli-be GTX295-t.
Ha meg tudod tenni akkor hajrá de vegyél nekem is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. ThePoweR
2009.09.09. 15:56
Driver sincs ami tudna 8gpu-t kezelni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Terror
2009.09.09. 16:38
Akinek pénze van az i7-re az nyilván nem csak azért veszi, hogy WinRARral tömörítsen, egyszóval olyan dologra, amihez nem kell videokártya, ebből indultam ki. És ha már nem olyan dologra veszi, akkor nincs minek dögerős processzort vegyen az 1156-os lapba, ha esélye sincs megtámogatni videokártyával rendesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. ByrDer
2009.09.09. 16:44
Hát én nem estem hanyatt a lynnfield-ektől és nem is lepett ez meg. Várható volt hogy a HT-s procik az eddigi i7-ek környékén lesznek teljesítményben, és ehhez mérten jó drágák is.. olyannyira hogy aki ennyit költ procira az hülye lesz nem x58-as alapba beruházni inkább, ami jövőállóbb is, + full crossfire/sli támogatás + tri-channel memória stb Az egyetlen előny a jobb fogyasztás.. de ezen a szinten szntem senki nem a tápon fog spórolni.

A 750-es viszont már nem egy rossz vétel az intelhez képest (de csak ha valaki komplett új gépben gondolkodik) mert kb annyiba kerül mint egy jobb core2 quad viszont egy lehelletnyivel erősebb meg még a (jelenleg) drágább amd-s csúcsprocinál olcsóbb és jobb is teljesítményben is és fogyasztásban is.

De ami igazán pozitív hogy ez utóbbi cpu valószínűleg szépen lejjebb nyomja majd az AMD procik árait.. és már nincs is oly messze hogy 30 ezerért vehetek egy ütős kis négymagost ^^ (ami játékokban meg hétköznapi feladatoknál kb ugyanott lesz.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Joachim21
2009.09.09. 17:41
Terror
Hány embernek van Crossfire vagy SLI rendszere? Mindenki elvárja, de csak kevesen használják ki, igazából ez nem egy nagy érvágás. Akinek nem elég a legerősebb VGA, az vesz egy dupla VGA-s kártyát, és ha ez sem elég, akkor vesz még 1et, akkor is gyorsul neki a rendszere játékok alatt min. 60%-ot. De ha veszel teszem azt 2db 4870X2-t, akkor már sztem futja X58as rendszerre is.

i5-750 ami naggyából elfogadható árral rendelkezik is elvert mindent ami core2 és AMD. i7-860as /870es pedig egészen elkélpesztően jó teljesítményt nyújt, persze megint csak nem a játékok alapján kell ezt felmérni, mert ahogy ezt írták, ott a VGA limit miatt nem jön ki a különbség, de ki tudja, lehet vki ezt használja majd 3 év múlva is, és a HD7870esnek majd talán nagy szüksége lesz majd egy ilyen procira, hogy ne ütközzünk falakba.

"A kedvező árú újdonságokhoz olcsón lehet P55-ös alaplapokhoz jutni, így végre többen gondolkodhatnak el azon, hogy leváltsák-e a Core 2 alapú rendszereiket."
Ez a cikkből van, és ez egy enyhén szólva is egy baromság. Se Core2-t (dual core, pentium, celeron nem játszikk itt), se Phenom2-t nem szabad most cserélni, ha van pénze az embernek, akkor oké, de igazából felesleges. Pentium4eket, már bőven megéri lecserélni, és ha telik rá, akkor nem fog a droid csalódni az új lynnfieldre épülő vasban amit vett.

Byrder
Tri channel memória kit nem sokat hoz a konyhára, ez tesztekből kiderül. i7-9XXeseknek viszont gyorsabb a memóriavezérlője, valamint több beállítási lehetőséged is van mint a lynnfieldnél, tehát ha már a memória a fő aggodalmad, akkor inkább ez indokolja a bloomfield választását.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2009.09.09. 18:03
Én első generációs E6300-at cseréltem és egy Giga 965 ds 4 alaplapot a mai nap. SLI-re, Crossfire rendszerre nincs szűkségem. Én elégedett vagyok eddig vele. Igazából csak a HT-t hiányolom belőle, de így is jól teljesít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ThePoweR
2009.09.09. 18:10
Én a kemény 2005-ös gépem cserélem majd i5-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Terror
2009.09.09. 18:22
Csak azért említettem a videokártyás dolgot, mert mindenki összecsinálja magát a processzor teljesítményétől a teszteket látva, közben meg elfelejti megnézni a tesztkonfigban a háromkártyás cumót, amivel az 50 rongy körüli és feletti processzorokat izzasztják.

Az én olvasatomban az ILYEN PH tesztek nem tesztek, HD4850-nel már 1280x mellett limit van, de még a 800x600-as is gyanús.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. _DiEGO_
2009.09.09. 18:44
Joachim21
...3 év múlva is, és a HD7870esnek majd talán nagy szüksége lesz majd egy ilyen procira, hogy ne ütközzünk falakba.

nem HD4870 akart lenni ? most jön az 5xxx széria.

A HD4890-et kihajtja egy PH II x3 720
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ThePoweR
2009.09.09. 19:19
3 év múlva már nem 5000-es széria lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. CaesarJuni...
2009.09.09. 19:28
Hali most ez mit jelent ez a két mondat?
A Gulftown processzorok a következő év második negyedévében érkeznek, és a jelenlegi X58-as alaplapokkal kompatibilisek lesznek. Ezekből a modellekből LGA-1366-os tokozású verzió az Intel jelenlegi tervei szerint nem készül majd.
Most számomra az jön le,hogy az x58-as alaplapok 1366-os tokozásuak!És az első mondatba ezt is veszem ki,hogy majd később lehet beléjük rakni a 6magosokat!De viszont a második mondat nekem ellentmondásnak tűnik!
Most akkor mi van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Joachim21
2009.09.09. 19:32
Én is ebben reménykedek, hogy 2-3 év múlva már nem a "jó öreg" 4870esnek kell majd helyt állnia!

Terror
Ahol limit van a VGA részéről, azt egyből látod, mert a PH tesztben is volt ahol mindegy mi volt játék alatt a gépben, ugyanolyan FPS értékeket produkáltak. 800x600ban is volt, 1240x1024ben meg mégtöbb esetben. Ezért is mondom, hogy a játékok alatt nem jön ki a különbség, vagyis most még nem, de ez idővel mindig szépen változik. Régi P4ek, és Athlonok is most kezdenek már nagyon kevesek lenni játékok alatt. Ma ha ezeket a régi procikat letesztelnénk, vmilyen AGP-s Hd4670-el mondjuk, akkor sokkal jobban kijönne hogy mit tudnak játékokban, mint a saját idejükben. Ugyanakkor sztem az sem helytálló, hogy nem éri meg megvenni egy ilyen CPU-t, egyrészt azért mert időtállóbb mint az olcsóbak, másrészt meg mert sosem tudhatod hogy éppen mikor csinálsz vmi olyat, ami nem másfél óráig fog tartani, hanem csak 42 percig, ami azért nem mind1.
A legtöbben nem úgy kezelik a gépüket, hogy mindig kiigazítják kislépésekkel, és végiglavíroznak adott év azon CPU-jával, ami elég a jétékokhoz, és mindig vesznek vmi minimumot, hanem inkább megveszi a legerősebb konfigot ami belefér a pénztárcájába, és nem nyúl hozzá amíg nem kell feltétlen, vagy akkor már lehet vesz egy újat inkább.

CaesarJunior
Az van hogy elírták! BIOS frissítés, és mehet az X58as lapba, miután kiegyenlítetted az 1500USD körüli árát :lol:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rini
2009.09.09. 21:27
A bios frissítésre biztos, hogy szükség lesz, de szerintem a Gulftown prociknak lesz szerveres foglalatú verziója is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pluto
2009.09.09. 21:46
Éljen a követhetőség...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. arkman
2009.09.09. 22:27
(rini @ 2009 Sep 9, 20:27) A bios frissítésre biztos, hogy szükség lesz, de szerintem a Gulftown prociknak lesz szerveres foglalatú verziója is.
Gulftown > 1366 > Szerver foglalat. Honnan jött ez hogy nem 1366-os lesz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rini
2009.09.09. 23:06
Úgy emlékszem, hogy itt olvastam az iPon-on, hogy lesz egy szerveres verziója is amely 15xx tokozásba illeszkedik majd. Miért nem 1366-os? Fogalmam sincs, de elképzelhető, hogy már rendelkezni fog beépített videokártyával.Legalábbis én ezt feltételezem.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. straw
2009.09.14. 13:21
Akit érdekel hogy mennyire érezhető a PCIE korlátozás a p55-ön itt olvashat róla egy fas*a kis tesztet.

http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2009...g-performance/1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!