iPon Hírek

Új csúcsprocesszorok és új HEDT platform az Inteltől

Dátum | 2017. 05. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A korábbi hírek alapján már sejthető volt, hogy az Intel egy picit előrébb hozza a következő generációs HEDT platform rajtját, méghozzá a Computex 2017 idejére, pedig eredetileg augusztus környéki rajtról volt szó. Időzítés ide vagy oda, a friss HEDT platform segítségével könnyebb lesz felvenni a versenyt az AMD érkező 12 és 16 magos processzoraival, amelyek ugyancsak egy HEDT platform részét képezik majd, céljuk pedig az lesz, hogy minél több területen törjenek borsot az Intel orra alá.
Az Intel következő generációs HEDT platformjának alapját Core X sorozatú processzorok adják, amelyek elég széles kínálatban érhetőek el, hiszen a négymagos és négyszálas modelltől a 18 magos és 36 szálas processzorig elég sokféle központi egység mutatkozott be. Az alsó szegmensben a Kaby Lake-X lapka köré épülő újdonságok találhatóak, amelyek LGA-1151-es társaikhoz képest magasabb TDP kerettel gazdálkodhatnak, valamint alap órajelük is magasabb lehet, viszont ugyanúgy kétcsatornás DDR4-es memóriatámogatást kínálnak, méghozzá DDR4-2666 MHz-es szabványút. Ezek a processzorok ugródeszkát jelenthetnek mindazoknak, akik az LGA-1151-es platformról szeretnének LGA-2066-os platformra váltani, hiszen az X299-es alaplap mellé „viszonylag olcsón” szerezhetnek átmeneti processzort, míg össze nem gyűjtik a tőkét egy combosabb példányra.
Az igazán izgalmas processzorok persze a Core i7-7800X-től kezdődnek. Ezek a processzorok a Skylake Xeon szerverprocesszorok HEDT leszármazottai, amelyek alapját a jelek szerint 12 és 18 magos lapkák adják. Ebben a családban összesen hétféle modell található, ami eléggé szokatlan, hiszen ennyi processzor eddig egyik HEDT platform rajtjakor sem mutatkozott még be egyszerre. Közülük kettő a Core i7-es családot erősíti, a maradék öt pedig egy új sorozatban, a Core i9-esben foglal helyet. Itt sorrendben 10, 12, 14, 16 és 18 maggal ellátott modellek találhatóak, azaz onnan indul a Core i9-es család, ahol az előző HEDT platform leggyorsabb, tízmagos tagja letette a lantot.
Az X299-es platform új CPU foglalattal, USB 3.1 támogatás nélkül.
Sajnos a Core i9-es processzorok bejelentése csak formális volt, ugyanis a magszámon és az áron kívül semmi sem derült ki velük kapcsolatban. A várakozások szerint a Core i9-7920X-től felfelé 165 wattos TDP kerettel kell számolni, az órajelek pedig a magszám növekedésével szépen csökkenni fognak.
Az Intel ezekhez a processzorokhoz éppen ezért folyadékhűtést ajánl, az Asetek pedig gyártott is hozzájuk egy 120 milliméteres hőleadó radiátorral szerelt kompakt folyadékhűtő szettet, ami a TS13X nevet viseli – ezt természetesen meg lehet majd vásárolni a termékekhez, ára pedig 85-100 dollár magasságában helyezkedhet el.
Ezek után nagyon érdekes lesz látni, hogy az AMD pontosan milyen RYZEN Threadripper processzor-kínálattal veszi fel a kesztyűt riválisa ellen. Alaposan fel fog pezsdülni a HEDT szegmens állóvize, az egyszer biztos.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

31. xcomman
2017.05.30. 16:46
Ideje lesz tömni a perselyt.... vicceset esett a 8/10 magosok ára. Biztos a jó szándék vezérelte őket ))))) Most már csak a vadító evga lapokat szeretném látni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. ChoSimba
2017.05.30. 16:47
Tehát az AMD az Intel nyakába tette a Ryzent, erre az Intel új és több magos procikat hoz az i7-nél még drágábban.
Úgy érzem valahol elvesztettem a fonalat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Terror ChoSi...
2017.05.30. 16:52
Senki nem mondta, hogy a hőn áhított árverseny csak lefelé nyomhatja az árakat. Új teljesítményszintek kellettek, tessék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. developer ChoSi...
2017.05.30. 16:57
Drága prociból kevés eladás kell a profithoz, olcsó prociból meg többet kell eladni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. B_Real xcomm...
2017.05.30. 17:40
Ez jó volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Busterftw ChoSi...
2017.05.30. 19:17
Az intelnek nincs oka olcsóbban adni azt, amit vesznek. Majd akkor csökken az ár, ha a kereslet is csökken.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Levy_Szh
2017.05.30. 19:26
Bazki itt jönnek ki az új csúcstechnikák én meg még mindig azt lesem hogy a LGA 1150 ös prociknak meg még mindig magasabb az ára mint egy éve.
2011v3 meg a ddr4 milyen brutál ára van stb..

Menyi is olyan 2 éve meg régebben is 100-130ért már lehetett rendes gépet építeni most meg egy 1150es i7 procit kapsz érte

kb 2éve építettem egy gépet i5 4670 3,5Ghz , intel85ös csipes alaplappal , 120GB Kingston SSD , 1TB WD (előd gépből) , GTX750 2GB , 8GB DDR3 ram
és ez akkor 130e be került
Tudom a pénzeszsákok egyből miez..
azóta kapott egy új GTX1050 4GB és simán lehet vele akadás nélkül gémelni


Irodára kéne építeni egy erős sok feladatot bíró szerver/kliens gépet de ilyen árakkal ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. tibaimp Levy_...
2017.05.30. 19:33
Na arról sem csak az Intel tehet, hogy 130.000 egy i7-es. Nézd csak meg, lehetett annó 80-85-ért is kapni....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. B_Real tibai...
2017.05.30. 19:50
Hát igen, akkor nem 280-290 Ft volt a dollár árfolyama.

Amúgy komolyan érdekelne a véleménye azoknak, akik a sokmagos CPU-k ellen voltak nem is oly rég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. s_otto B_Rea...
2017.05.30. 20:16
Irodai munkára, office, mellete chrome stb, bőven elég egy i3.
Aki szerkesztget, címkét tervez, szeret több mindent egyszerre futtatni, számlázó, raktárkészlet, annak i5.
Melóra i7 aki spórol, grafikai munkára CAD ilyesmi akinek van rá pedig ott a xenon.

Játéknál, aki annak idején (jópáran) rettentően meg volt elégedve a brazos, Lliano, carizzo és társaival annak elég egy i3 is.
Közepes szintű játékhoz egy RX580 vagy 1060 mellé elég egy i5.
Feljebb 1070, 1080 , SLI dolgokhoz pedig ott az i7 7700K

Annak a szűk rétegnek, aki streamel játék közben, vagy a családi tortaevést 10 másodperccel hamarabb akarja megvágni, ott a sokmagos ryzen.

Egyébként ki ne találd hogy most 2 hónap alatt szedte elő az Intel ezeket a procikat, legalább 1 éve ezek már ES példányban léteztek.
Egyértelmű a több magos útirány, és természetes hogy a ryzen is e felé nyitott.
Kérdés hogy mire lesz elég az új socket-el szemben, mert ryzen 2.0 vagy ryzen + vagy ki tudja hogy hívják majd jövő év végéig nem lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. csabi02
2017.05.30. 20:26
i9 7980xe túl olcsó lesz az izmos i5 re viszont kiváncsi leszek, mit tud majd 112W TDP vel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. ChoSimba B_Rea...
2017.05.30. 20:27
Ki volt a sokmagos cpu ellen ? Max desktopra felesleges, de arra most is az.
Ezek a procik meg továbbra sem váltják meg a világot, mert ilyen összegekért eddig is volt xeon, ha dinnyére vágyott az ember.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. xcomman Buste...
2017.05.30. 20:53
Szerintem a 8-10 magos procik ára a táblázat szerint elég nagyot fog esni A csúcs az továbbra is csúcs marad természetesen, az nem lesz olcsóbb, sőt! Viszont majdnem 2x annyi mag lesz benne mint a jelenlegi 6950x-ben. Tetszik az új irány
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. csabi02
2017.05.30. 20:55
Azért az a paszta dolog elég idegesítő,ilyen kaliberű prociknál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Humbuk s_ott...
2017.05.30. 21:51
Annyira tetszik, amikor valaki CADre xeon processzort ajánl... Én Autocad 2015el dolgozom és elmondom: 10% fölé ha megy az a xeon proci.

Szart sem ér az egész ha egy buherált szutyok rendszer fut alatta a vállalat miatt...

Bőven elég cadre az i7es is.. Az Autocad is csak a fizikai magokat tudja használni...

Kíváncsi leszek, hogy mikor érik be rendesen ez a többszálú támogatás, mert ahogy látom a dx12 sincs benne az összes játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. B_Real s_ott...
2017.05.30. 22:29
Még mindig nem sikerült elfogadni vagy felfogni, hogy a Ryzen (1500x, 1600 és Ryzen 7) az i7-i5-ök szintjén van játékban, így nem csak a streamelésre és családi tortaevős videó vágásra vágyóknak jó választás. Már csak azért sem, mert a 7700K-nál 35000-rel olcsóbban kapsz 2/4-gyel több Ryzent, ami FHD-ban kb 10%-ra van a 7700K-tól alap órajelen, 1440p-ben 5%-ra, 4K-ban pedig egál vele, többmagos alkalmazásokban pedig jobb. Az i3-hoz pedig sok sikert, egyes játékokban szép minimumokat fog hozni.

12. ChoSimba: Ó, olvass vissza nyugodtan. Emlékszel pl. amikor kijött az új proci, jó páran játékhoz viszonyították az árát. Nem volt az olyan régen. Illetve ajánlom az "i3-at játékhoz" véleményeket is. Pár napja "G4560-at játékhoz" véleményt olvastam. Csak így hirtelen 3 példa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. thestock B_Rea...
2017.05.30. 22:44
/off Az hogy ki mit kinek ajánl az erősen függ a pénztárcától is. Ha valaki azt mondja nekem hogy 150-ből akar játékra alkalmas gépet akkor nem fogok neki 60 ezres processzort ajánlani.
Am no offense, de jelenleg két intellel kapcsolatos cikk van az oldalon,és valahogy mindkettőhöz sikerült odanyomnod a ryzenes témát. Why?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. asdsa B_Rea...
2017.05.31. 06:08
Van létjogosultsága pár AAA címnél, ahogyan i7-et is veszik páran az utóbbi években.
Viszont ha mondjuk valaki MMO-függő, vagy hasonló, ahol lassan gyűrűzik be a hatékonyság, annak még egy jó pár évig a húzott 4/4 is elég lenne.
De abban igazad van, hogy egy 6/12-es Ryzen sokkal inkább megéri árban, mint egy 7600k a mai árak mellett.

G4560-nál több meg nem nagyon éri meg egy 1050Ti szintjéhez, amivel meg azért már el lehet játszogatni, hát még ha (gondolatban) menne rá egy 15-20% OC (aka 7350k). Itthon ez a közép-kategória, max becsusszan a legolcsóbb i5.

Magam részéről várom az új steppingeket, és befektetnék egy 4/8-as Ryzenbe, de igazából a 4/4 se lenne rossz i3 árban.
Nemrég még vérpista volt, aki 6 magos procit (sőt i7-et) vett játékra, és nekem úgy jött le a tesztekből, hogy pár use-case-t leszámítva még ma sem egy nagy biznisz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. arabus B_Rea...
2017.05.31. 07:18
Az olcsóbban kapsz szöveget mindenhol előadod?Ha mindent egybeveszünk sokkal drágább mint egy intel rendszer.
És közben instabil megbizhatatlan szutyok.Meddig fogod még kommendálni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. poczkodi
2017.05.31. 08:27
Kicsit mintha megszaladt volna a TDP, még a legbénább is 112W.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. thestock poczk...
2017.05.31. 08:45
És ez valakinek számít?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Levy_Szh
2017.05.31. 08:47
Proci magok számához szólnék

Nem feltétlenül jó a sok mag. Minél több mag van a magonkénti max teljesítmény annál kisebb, ugyanis a proci ösz teljesítménye változatlan.
Pl
vegyünk egy kétmagos 3Ghz procit = 2db 1,5Ghz mag
ugyanez 4magosban már 4db 750Mhz egységet jelent
8 magnál már csak 375Mhz körüli egy mag teljesítménye

Mi van akkor ha egy program egy szálon igen nagy feladatot kénytelen számolni legyen mondjuk 800Mhz igény -> Dualon gondtalanul lefut , a 4magosonis elvileg rendesen lefut , DE a 8magon meg akadni fog mint a szar!

Amikor hasonlítgatják az AMD 8mag az intel 4mag 8szállal pont ezért mutat az intel általában picit jobb eredményt, ha nagy a feladat akkor 1/4es teljesítményt is kaphat egy szál , ha meg nincs terhelés van szabad hely akkor bepasszít egy második feladatot ugyanarra amagra a második szálon. AMDben meg max 1/8tud vinni egy mag és kész.

Ha bedobna valaki olyan újítást hogy a magok összeolvadhatnak ha kell nagyobb teljesítmény egy feladathoz akkor lesz értelme a sok magnak.
Addig ezek a 6 8 .. 16 stb magos procik inkább szerverekhez lesznek jók ahol sok kicsi feladat van egyszerre.
Vagy a programozóknak kell új programokat kiadni amik jól bánnak a sok sok maggal is.
pl nosztalgiából toljunk régi gémet és akad ??? Ja hogy ez mindent az 1es procira terhel ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. TheRealTsL Levy_...
2017.05.31. 08:52
A példádban azt a matekot nem gondoltad komolyan, ugye? Vannak bajok, ha igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror Levy_...
2017.05.31. 08:55
Semmi értelme annak a mateknak, amit írsz, ráadásul a kétmagos, 3GHz-es processzor nem magonként 1,5, hanem magonként 3 GHz-es, ez a többmagos processzorokra is igaz. Ugyan a többmagos processzorok alacsonyabb órajelen járnak, mint kevesebb magos társaik egyazon architektúrán belül, hogy a fogyasztást-hőtermelést kordában tartsák, de közel sincsenek akkora különbségek, mint amilyet írsz. Másrészt a kevesebb szálon futó alkalmazások bőven profitálnak a jóval több cache-ből, így nincs akkora különbség, mint amilyet vizionálsz, sőt, egyes esetekben - mint a Broadwell esetében például - a több cache-nek hála az alacsonyabb órajel ellenére is jobban fut sok minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. ChoSimba Levy_...
2017.05.31. 09:08
Ez az év kommentje, kinyomtatom, bekereteztetem

Arról már van hír, hogy mibe fog fájni egy 2066-os alaplap ? Gondolom 50e-től fog indulni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. thestock Levy_...
2017.05.31. 09:41
Bocsi,nem bírtam megállni...
https://www.youtube.com/watch?v=U7OGUuFeM6g
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.05.31. 09:54
ez jó volt...bakker.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. B_Real arabu...
2017.05.31. 10:26
Mert nem így van? 35000-rel olcsóbb a játékban picivel gyengébb, többszálas alkalmazásokban annyival erősebb 1600, mint a 7700K, valamint olcsóbb, mint a játékokban még kevésbé gyorsabb 7600K, ami többszálas alkalmazásokban gyengébb a 7700K-nál. Alaplapot olcsóbban kapsz a Ryzenhez, mivel nem kell X-es lap a húzáshoz, szemben az Intellel. Az alaplap árkülönbségét meg ráköltöd a Ryzennél a gyorsabb memóriákra. Így egy 4/4-es CPU-s rendszerrel kb. megegyező árú, egy 4/8-as CPU-s rendszernél meg kb. 35000-rel olcsóbban hozol ki egy 6/12-es rendszert. Cáfold meg, hajrá. Várom az érveidet.

Instabil, megbízhatatlan szutyok: örülök, hogy az Intelnél minden CPU tökéletesen működik minden szériában. A részrehajlást persze érzem.

17. thestock: Nyilván egy 150e Ft-os rendszerhez nem ilyen CPU-kat fogsz rakni. A másik cikknél Computex hírként másoltam be. Ennél a cikknél pedig s_otto hozta szóba a Ryzent. Olvasd el a hsz-eket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. xcomman Levy_...
2017.05.31. 11:31
Mindig tanul valamit az ember
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Sadenal
2017.05.31. 11:52
Nagyon előreszaladt az a hardver srácok. Sok programozó 3 magos procira is nehezen (vagy egyáltalán nem) ír programot, de így? Növekszik a szakadék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Levy_Szh Levy_...
2017.05.31. 18:49
Jó komás feje téleg elírtam . Nem a GHz osztódik hanem a prociban lévő tranzisztorok száma.

vagy úgy is írhattam volna hogy azonos teljesítményű prociban az egy magra eső teljesítmény.

Többi stimmel csak ezt írtam el

( nekem már vagy 10 év vagy több is eltelt az utolsó számtech óra óta , bőven felejt már az ember , nem infó óra számtech mi nem csak gomb nyomkodást tanultunk annak idején )

ui: baz megin tévedek 15év is van már .. bazki vén szar vagyok D:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!