iPon Hírek

Új DDR4-es memória-órajel világrekord született

Dátum | 2015. 08. 11.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel Skylake platformjának egy része az elmúlt hét folyamán elrajtolt, igaz, a választék egyelőre még elég szerény: mindössze egy lapkakészlet és két processzor érkezett, igaz, a Z170-es PCH köré már most is több, mint ötvenféle alaplap épül. A platformot a neves tuningmesterek már a hivatalos megjelenés előtt kipróbálhatták, így született is néhány nagyon szép eredmény.
Az egyik ezek közül egy új DDR4-es memória-órajel világrekord, amit egy gyári órajeleken ketyegő Core i7-6700K processzor, egy ASRock Z170 OC Formula alaplap és egy G.Skill Ripjaws 4 sorozatú DDR4-es memóriamodul segítségével sikerült elérni, természetesen némi folyékony nitrogén használata mellett. A tesztrendszert egy 1200 wattos Antec High Current Pro tápegységre kapcsolták, a Skylake processzor CPU magjai közül pedig csak egyetlen egy volt aktív, természetesen HT támogatás nélkül.
Néhány próbálkozást követően egészen 2397,7 MHz-ig sikerült feltornázni a memóriamodul órajelét – a hivatalos végeredmény DDR4-4795,8 MHz-es effektív órajel lett. Ehhez az órajelhez CL21-31-31-63 1T időzítést használt Chi-Kui Lam, a memória üzemi feszültségéről azonban nem hullott le a lepel.
A G.Skill Ripjaws 4-es memóriamoduljaival számos egyéb világrekordot is sikerült megdönteni – a pontos listát itt találják az érdeklődők. Az eredményekhez természetesen gratulálunk!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. flashike
2015.08.11. 11:13
Egyértelmű, hogy G.Skill
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Zephyrus
2015.08.11. 12:29
és ilyen időzítés mellett ennek mi értelme?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Kajafun flash...
2015.08.11. 12:31
Inkább samsungnak mondanám
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. sm1ley Zephy...
2015.08.11. 12:50
Azt tudod egyáltalán, hogy mit jelentenek az időzítések (főleg a CL)? Vagy hogy a CL esetén mi az a 21?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.08.11. 13:01
meselj legyszives
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. mikej95 sm1le...
2015.08.11. 13:08

Hány ciklust vesz igénybe az adott művelet, az első szám azt jelöli, hogy mennyi időbe kerül, mire egy kapott oszlop címére az oszlop tartalmával válaszol a memória. Legtöbb esetben csak ezt és a legnagyobb számot adják meg. Mezei user-nek holt mindegy. Ha a DDR4 által elért frekvencia növekedés nem hozna hasznot a megnövel időzítés miatt, akkor nem gyártanák. Tuning esetében, meg senkit nem érdekel amíg nem kell benchmark rekord is.
Mindaddig éri meg míg az időzítés és a frekvenciából számolt valós válaszidő kisebb, mint a tuning előtti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. sm1ley mikej...
2015.08.11. 13:21
Így van. Abszolút időben mérve ez kb. ugyanannyi, mint a többi memóriánál, konkrétan pontosan annyi, mint DDR3-1600 CL7 esetén (8.75 ns). Szóval ez a CL érték ekkora órajelnél egyáltalán nem rossz.

A másik az, hogy az átviteli sebességet alig befolyásolja a CAS latency, mert ezt az időt elég ritkán kell megvárnia a processzornak a burst adatátvitel miatt (sok egymás utáni cellát írunk/olvasunk egyszerre). Másrészt pedig a mai modulokban egyszerre több sor is "nyitva" lehet, tehát miközben egy adott területen műveletet végzünk, elő lehet készíteni a következő területet (sort) és mikor arra kerül sor, a cellákhoz időveszteség nélkül lehet hozzáférni. Az órajel növelésével viszont egyértelműen nő a sávszélesség (hiszen a fel- és lefutó élre történik a bitek átvitele), ezért van értelme az órajel növelésének a CL növekedése mellett is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. thestock
2015.08.11. 15:37
Nem trollkosádból,de valaki tud arra logikus magyarázatot adni hogy ennek mi értelme? azon kívül hogy kockára tesz sok százezer forintot,és elmondhatja magáról hogy 3 trillió megahertzen üzemeltetett valamit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. eriol thest...
2015.08.11. 15:53
Mi értelme van felmászni a Mount Everestre? Nincs ott semmi csak szemét, szikla meg hó, marha veszélyes, általában szar a kilátás, rossz a levegő és k*va hideg van. Ez mellett elég drága mulatság (ha valaki szerint nem jó a hasonlat -> nem nézi elég távolról a kettőt).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. predike07 thest...
2015.08.11. 15:55
Mi értleme van egy rekordnak????
A határokat feszegetik és ha sikerül még elsiemrést is kapnak.
Biztos nem átlag felhasználásra lett kitalálva ez a rekord csak csupán jó tudni,hogy ezt is tudja.Sokkal több értelmetlen dolgoról is volt már hír.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.08.11. 16:59
mi ertelme van a dragstereknek? ugysem tudsz vele menni mashova...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. thestock
2015.08.11. 18:07
Akkor jól gondoltam,totál értelmetlen az egész
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kiskoller thest...
2015.08.11. 18:19
Az égvilágon semminek sincs magától értelme. Csak akkor értelmes, ha te úgy véled.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. thestock kisko...
2015.08.11. 19:48
Ha nem tudod alátámasztani akkor leállsz oltogatni...ennek sincs értelme,kár hogy ennyi telik tőled
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim axe
2015.08.11. 20:17
Attól, hogy több példát felsorolsz aminek ugyanúgy semmi értelme nincs, még nem lesz hirtelen értelme ennek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Kajafun
2015.08.11. 21:05
Ezek a tesztek nekem olyanok mint egy autó teszt.
Egy autót tesztelhetsz aszfalton, ahogy tényleg fel tud gyorsulni, meg tesztelheted úgy is, hogy felteszed egy tesztpadra ahol a tesztpadon kikapcsolják az ellenállást és csak azt az egy hengert kell a kerék alatt felpörgetni.
Vicces ez így!
Totál vicces mert a CL-el játszanak, mintha a tesztautó alatt a henger ellenállásával játszanának!
Totál vicc számomra ez az egész OC hülyeség.
Ha jót akarsz, mint én, veszel pl Corsair low profil DDR3Ram-ot 2Ghzest és ott van a mezőnyben!
Pistike meg Józsika vegye ezeket a repperdzsavszokat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kiskoller thest...
2015.08.11. 21:14
Ha szeretnéd, privátban kifejtem, miért van így. Semmi "oltogatás" nem volt a hozzászólásomban, nem értem, honnan veszed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. thestock kisko...
2015.08.11. 22:18
Bocsi,máshogy értelmeztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. zvigh
2015.08.11. 23:02
Úgy látom Chi-Kui Lam és kis barátja nemcsak a nitrogénnel nem sprórolt, de a hidrogén-peroxiddal sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. peti198706... thest...
2015.08.12. 01:14
Messze a hegyekben él az a majom amely neked megtudná mondani, hogy mi is az a szélsőséges helyzet, miben/melyben mindent egy lapra tennél fel. Jünnanból jött mestersége: a hegyizuzmó evés. (Rhinopithecus bieti)
Lehet ennek már van értelme. -Kifog halni, de nem kell tudnod róla ^^"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. lajcsi1975
2015.08.12. 08:40
Itt csakis kizálólag azért kattintottam a hsz-ekre hogy megbizonyosodjk rolla hogy van-e valaki aki felteszi azt a roppant idegesítő kérdést amit gyakorlatilag minden tuningrekordnál feltesz egy oktondi felhasználó.
"mi értelme ennek az egésznek"

Most tocsogni fogoka szarkazmusban de ezeknek a usereknek azt a kérdést szegezném oda hogy jobb lenne még mindig barlangban lakni és köveket hasítani fegyvernek? Ugyanis ez egy alapvető emberi tulajdonság hogy mindig minden téren el akarja érni az elérhetetlent , és ez sokban hozzásegített ahoz hogy itt most én ezen a billentyűzeten megírtam ezt a kommentet. :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. VargaBa
2015.08.12. 09:42
A határok feszegetését nem megérteni kell, hanem elfogadni és csodával tekinteni rá. Lehet, hogy valaki számára semmi értelme egy újabb csúcs felállításának, amíg másnak az az élete... Esetleg a kísérletek során valami újat, érdekeset, jót találhat, amit később a gyári mérnökök is felhasználnak, ötletet merítenek belőle.
Legyen szó akár PC, akár autó tuningról, vagy akármi másról, a határok feszegetése mindig jó dolog.

Sőt, a fogyasztók indirekt módon el is várják a gyártóktól is az ilyet azzal a különbséggel, hogy a gyártók megoldásainak évekig stabilan kell működni és nem tuningnak nevezik, hanem fejlesztésnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. thestock
2015.08.12. 09:44
alapvető emberi tulajdonság hogy mindig minden téren el akarja érni az elérhetetlent --> ez oké (Y)
Akkor felteszem máshogy a kérdést..elsősorban azoknak akik esetleg "tuningosok", vagy értenek hozzá valamennyire. Kérdésem abból fakadt hogy én mint laikus ilyen téren azt látom hogy egy srác megkap/vesz X százezer értékű cuccot amit óvatosan elkezd húzni,és ha szerencséje van akkor "rekordot" állít. Ebben nekem azért nincs teljesítmény mert nem hiszem hogy bármiféle felkészülés megelőzné ezt a procedúrát, csupán a legjobb cuccok kellenek hozzá,és némi folyékony nitrogén. Persze ez a rekord ideig-óráig marad csak,hiszen kijön majd 1 hónap múlva valami új cucc,és máris megdöntik...
Valamilyen módon segít a fejlesztésben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim thest...
2015.08.12. 10:01
Nem.

A motorsportok segítenek a fejlesztésben, ez a gigahertz rángatás nitrogénnel nem segít semmin, semmivel nem hasznosabb mint bármilyen rekreációs célú tevékenység, mondjuk a bélyeggyűjtögetés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. thestock
2015.08.12. 10:07
Köszönöm, ilyen válaszra vártam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim thest...
2015.08.12. 10:20
Úgyis lesz valaki, aki nem fog velem egyetérteni, szóval várd meg őket is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.08.12. 13:48
Én nem értek Veled egyet!...általában, de ebben egyetértünk

Ennek egyetlen célja az e-PP növelés, gyakorlati haszna semmi és Kajafun írja a legjobban.

Ettől függetlenül szép teljesítmény a G.Skilltől, hogy tudott olyan RAMokat gyártani, amik ilyen órajelen is tudnak működni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim FaL
2015.08.12. 14:31
Ha nem létezne szilícium lutri akkor valóban szép teljesítmény lenne ... így még annak se nagyon lehet hívni, mert minden bonyolultabb elektronikával rendelkező számítástechnikai eszközből van jobb és kevésbé jobb, G.Skillnél megtalálták a jobbakat.

Amúgy már nem ez a világrekord, a cikk írásának napján, tehát 2 nappal a cikkben taglalt világrekord felállítása után, 2419MHz-re húzták ugyanezeket a modulokat egy GIGABYTE Z170X-SOC Force alaplapban.

http://hwbot.org/benchmark/memory_clock/

Na ezért nem ér semmiféle elismerést, szerencse kérdése az egész!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. lajcsi1975
2015.08.12. 15:00
"Kérdésem abból fakadt hogy én mint laikus ilyen téren azt látom hogy egy srác megkap/vesz X százezer értékű cuccot amit óvatosan elkezd húzni,és ha szerencséje van akkor "rekordot" állít. Ebben nekem azért nincs teljesítmény mert nem hiszem hogy bármiféle felkészülés megelőzné ezt a procedúrát, csupán a legjobb cuccok kellenek hozzá,és némi folyékony nitrogén."

Az ilyen tipusú rekordok felállítói, főleg ha (el)ismertek , a hardvert rendszerint ingyen kapják meg a gyártóktol mert ez a gyártó részéröl óriási reklám.
Hogy az értelmetlenségét végső soron fel lehet fogni reklámként is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!