iPon Hírek

Új EIZO monitor meghökkentő felbontással

Dátum | 2014. 11. 20.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A monitorok piacán manapság elég sok érdekességgel találkozhatunk, elég ha csak a 4K terjedésére, vagy az első 5K-s monitorra gondolunk, ami hamarosan befuthat. A klasszikus 4:3-as és 5:4-es monitorok után a 16:9-es és a 16:10-es példányok vitték a prímet hosszú ideig, manapság azonban már 21:9-es megoldásokkal is találkozhatunk, méghozzá szép számmal. Az EIZO jóvoltából most egy újabb megoldással bővül a kínálat, ami szokatlan módon 1:1 képarányt alkalmaz, 1920 x 1920-as natív felbontás mellett.
A szóban forgó panel 3,7 megapixelnyi tartalmat tár a felhasználók szemei elé, azaz pont annyit, amennyit egy klasszikus 2560 x 1440 pixeles natív felbontást alkalmazó megjelenítő esetében már megszokhattunk. Az EIZO főleg munkára szánja az újdonságot: a szokatlan képarányból irodai munkáknál, CAD/CAM feladatoknál, programozásnál, illetve minden egyéb olyan feladatnál profitálhatunk, ahol egyidejűleg minél több tartalom megtekintésére van szükség vertikálisan. Az egzotikus EIZO monitor a FlexScan sorozatot erősíti és az EV2730Q típusjelzést kapta. A 26,5 hüvelykes képátlójú LCD kijelző IPS alapokon nyugszik, így 16,8 millió színárnyalat megjelenítésére képes, méghozzá 178 fokos függőleges és vízszintes betekintési szögek biztosítása mellett. Az LCD kijelző mögött LED-es háttérvilágítás lapul, a kontrasztarány és a maximális fényerősség értéke pedig sorrendben 1000:1 és 300 cd/m2. Az 5 ezredmásodperces GtG válaszidővel dolgozó monitor maximum 60 Hz-es képfrissítési rátát támogat.
A videó bemenetek között egy DisplayPort és egy dual-link DVI-D port sorakozik, de ezek mellett két darab 1 wattos beépített hangszóró, valamint egy kétportos USB 2.0-s HUB is a kínálat részét képezi. Mivel elsősorban munkára szánt monitorról van szó, így az állvány nem csak a kijelző döntésére és elforgatására, hanem magasságának állítására is lehetőséget ad – pivot/portré mód ezúttal nincs, mivel nem lenne semmi értelme. A gyári állványt szükség esetén lecserélhetjük, hála a VESA támogatásnak. Az új monitor háromféle megjelenítési profilt kínál, amelyek között az sRGB, a Movie és a Paper lapul – utóbbi a kékfény kibocsátásának intenzitását csökkenti, ami olvasás és programozás esetén egyaránt jól jöhet, hiszen szemeink így kevésbé fáradnak el. Szemeink védelméről az Auto Ecoview is gondoskodik, amely automatikusan finomhangolja a fényerősséget az éppen aktuális fényviszonyoknak megfelelően – ezzel persze fogyasztáscsökkentésre is mód nyílik. Az említett technológiához jelenlét-érzékelő is tartozik, így ha a felhasználó távozik a monitor elől, az automatikusan készenléti üzemmódba kapcsol, majd ha a felhasználó visszatér, újra normál módban kezd működni.
Az új EIZO monitor várhatóan a következő év első negyedévében kerül az üzletek polcaira, várható ajánlott végfelhasználói ára azonban egyelőre nem derült ki.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. codex
2014.11.20. 15:49
Furi. Nem hinném, hogy túl nagy piaca lesz, de legalább van ilyen is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Asagrim codex
2014.11.20. 15:53
Az attól függ. Piaca biztos lesz, de az is biztos hogy mivel nem lehet falra zavarni, kevesebb, mint amennyi lehetne. Én legalábbis nem látok rajta VESA-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. LengyelFer...
2014.11.20. 16:02
Lehagyták a portré módot (pivot).
(vicc volt)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. dmckayals Asagr...
2014.11.20. 16:09
A cikk szerint van rajta. Egyébként szerintem jó ötlet, sokszor nekem pont az a bajom, hogy görgetni kell fel-le, hogy mindent lássak a melóhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Asagrim dmcka...
2014.11.20. 16:11
Én ezért használok két 5:4-es monitort is.

Arról nem is beszélve, hogy egyes játékokban taktikai előnyt ad, ha minden irányban ugyanakkora a látótávod, szóval nem csak kifejezetten munkára jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Ricsa4650 Asagr...
2014.11.20. 16:26
Kérdés melyik játék támogatja ezt a felbontást.

Mert szerintem jelenleg egyik sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Asagrim Ricsa...
2014.11.20. 16:35
Az 5:4-re gondoltam, amit használok ... 1280x1024-et eddig az összes játék támogatta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Phantomstr... dmcka...
2014.11.20. 16:38
Kell egy elforgatható monitor, és lesz az 1920x1080-as mellett egy 1080x1920-as.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Lazahunter Asagr...
2014.11.20. 16:43
Mégis minek kéne ezt falra zavarni? Most komolyan, mennyien rakják falra a monitorjukat?
Nagyvállalatoknál vagyok napi szinten, ahol egy teremben több monitor van, mint amennyi egy átlagos 60 lakásos pesti panelban, de még sosem láttam, hogy a falra tennék őket ... maximum TV-ket, amiket a különböző grafikonok, monitorozó/riasztási rendszere szaladgálnak.

Ezt simán el tudom képzelni vállalati környezetben, ahol sok helyen dupla monitorral oldják a helyzetet, de pl programozáshoz még az sem teljesen ideális.

Mostanában keveset programozok, mégis simán el tudnám képzelni, hogy ilyet használjak a munkához, hát még programozáshoz.

A vállalati szegmensben simán lehet rá kereslet, és még a VESA sem kell a sikerhez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Lazahunter Phant...
2014.11.20. 16:45
Sok mai fejlesztőkörnyezet már keresztben is helyigényes ... persze lehet ezzel játszani, mégsem teljes körű megoldás, ellentétben a fentivel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. MarkCraftW...
2014.11.20. 16:59
Csak én olvasok mindig Eizo helyett Ezio-t?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. matth3wd
2014.11.20. 18:10
Saját munkámból kiindulva, nekem tökéletes választás lenne mind keresztbe és hosszába is. Tekintve hogy valós méretben egy A4-es lap 16:9-es monitorra nehezen fér rá. Egy elforgatható monitorhoz hely is kell, nekem macerás lenne munkától függően állandóan forgatni. Méretre visszatérve, leginkább munkához ideálisabb (szerintem) mint játékhoz.

Jó ötlet volt ez, főleg minőségi keretben az Eizotol!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. MadariNorb... MarkC...
2014.11.20. 20:19
Nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. thedevelop...
2014.11.20. 20:47
Ez a monitor esetleg akkor megfelelő programozási feladatokra, ha az ember nem Visual Studio-t használ.
Arra inkább a 21:9 -es képarány az ideális..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Pla
2014.11.20. 22:51
Zeneszerkesztéshez nem rossz, ha nincs másik monitorod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. barnibal
2014.11.20. 23:23
Egész vékony a keret, ha a felbontás támogatott a játékokban 3 ilyet egymás mellé pattintanék és ipari jó lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kovy29 Asagr...
2014.11.21. 09:48
Az már más kérdés, hogy a játékok legalább 90%-a nem így működik; http://logout.hu/tema/battlefield_3_5/hsz_32324-32324.html.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim kovy2...
2014.11.21. 11:10
Nyilván, mert a játékok 90%-a belsőnézetes lövölde, és mondjuk nem top-down nézetes stratégiai játék, vagy külső nézetes MMO, ugye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Smith166
2014.11.21. 12:10
Látszik a sok gamer egyből azzal jön hogy melyik játék támogatja. Egyik se. Ez így van rendjén.
Az eszetekbe se jut hogy a számítógép nem játék??? Képzeljétek egyesek MUNKÁRA, igen munkára használják. Gondolom sok [moderálva] számára sokkoló ez a tény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Charun thede...
2014.11.21. 12:13
Nos a 21:9 biztos sok mindenre jó de programozásra semmiképpen sem ideális, ugyanis ebből a szempontból a függőlegesen megjeleníthető tartalom nagyon sokat számít. A Visual Studiónak pedig brutál multi monitor támogatása van, ha használtad egyáltalán valaha.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kovy29 Asagr...
2014.11.21. 13:08
Igen, nyilván én is így értettem. Istenem... Tessék, itt egy külső nézetes összehasonlítás is;

1280x1024: http://i.imgur.com/SA3ZEkV.jpg
1920x1080: http://i.imgur.com/018BIvn.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim Smith...
2014.11.21. 13:09
Semmi közöd hozzá, hogy ki mire költi a pénzét, ahogy ahhoz sem, hogy az eszközt, amit a saját pénzén vásárolt valaki, mire fogja használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim kovy2...
2014.11.21. 13:11
Fogd már fel, hogy szarok rá ezekre a grafikai orgiákra! Stratégiai játékban, ahol egységek ezreit irányítom, mmo-ban ahol én vagyok a retkes tank nem csak jobbra meg balra kell többet látnom, izometrikus nézetben, meg még ötven másik szituációban előnyösebb, hogy nem ilyen lapos szarom van!

Teljesen felesleges meglovagolni a témát, egyéni véleményem, amit több év tapasztalatra alapozok 5:4-es és 16:10-es monitor tulajként, hogy több játékstílusban JOBB az 5:4-es monitor, nem érdekel ki mit magyaráz péhán, logouton, akárhol!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kovy29 Asagr...
2014.11.21. 15:06
Kevésbé tuskó faszfej stílusban nem tudtad volna ugyanezt leírni? Rád férne egy kiadós lincselés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. rendesadam
2014.11.21. 20:41
Hm, érdekes.
Egy próbát mindenképp megérne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. thedevelop... Charu...
2014.11.22. 19:48
Vicces vagy. VS-t használok minden nap.
És tapasztalom - szintén, minden nap -, hogy a Solution Explorer, a Toolbox, a Debug info, stb.. ablakok jobbról/balról körülveszik a kódot, ami ezáltal egy 4:3-as képarányú monitor esetén egyszerűen el is tűnik.

Én is írhatom, hogy ezt mind Te is tudnád, ha láttál volna már ilyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. CyberPunk6...
2014.11.22. 21:28
Nem a képaránytól függ, hogy mire marad helyed és miből mennyi fér ki, hanem a felbontástól.

Ha van egy 40000x30000-es felbontású monitorod, akkor arra sokkal több fog kiférni vízszintesen is, mint egy uhd wide monitorra a 3840x2160 felbontásnál.

Visual studionak azért az 1920 elég jó szélességben, hogy elférjen a sok szarja, és ne kelljen minden eltűnősre állítani, aztán meg már csak függőleges felbontás kell jó sok.
De mondjuk egy 4k-s esetben már tényleg minden elfér és a hosszú küdok meg kommentek is belül maradnak a képen.
Aztán meg legyen minél magasabb.

Szóval a képarányon vitázni a felbontás értelmezése nélkül egy hatalmas faszság.

Erre a monitorra széltében pont annyi fér ki, mint bármelyik wide fullhd monitorra. Mivel pont ugyanannyi pontból áll.
Totál lényegtelen ebből a szempontból, hogy a képaránya 1:1.
Viszont 1920 a magassága is, ami majdnem olyan, mintha két fullhd monitort tennék egymásra, ezért magasságban sokkal többet mutat meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!