iPon Hírek

Új MOBA a láthatáron: Gigantic

Dátum | 2014. 07. 16.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

James Phinney, a Starcraft, a Guild Wars és a State of Decay fő dizájnere vezeti a Gigantic című új PC-s akció-MOBA fejlesztését a seattle-i Motiga stúdióban. A MOBA és a F2P szavak hallatán manapság sokan csak legyintenek, vagy fanyalognak, hiszen lassan már a csapból is ezek folynak, és egy híres fejlesztő neve sem jelent mindig garanciát. Miért lehet akkor a Gigantic érdemes a figyelmünkre? Az akciójátéknak nemcsak a látványvilága lesz fantasztikus és mesés, a darab még csavar is egyet a Dota és a League of Legends formuláján: a játékosok egy óriási lény oldalán harcolhatnak, a cél pedig az ellenség lényének elpusztítása. A Giganticban külső nézetből, a háta mögül láthatjuk karakterünket, vagyis végre nem a szokásos MOBA izometrikus nézetből: lehet sprintelni, ugrálni, és ki is térhetünk a támadások elől. Természetesen itt is lesznek hősök, akik közül választhatunk, és mindegyiknek mások lesznek az erősségei. A hősök képességeit menet közben fejleszthetjük és variálhatjuk, így képesek leszünk ellenfeleinket olyan kreatív kombókkal is meglepni, amelyekkel még sosem találkoztak, ezekben a fizikának is nagy szerepe lesz. A hősök mellett természetesen a lényeknek is egyedi képességei lesznek.
"A Gigantic a mi szerelemgyerekünk itt a Motigánál, és már alig várjuk, hogy megoszthassuk mindenkivel. Az elmúlt három hónap során kisebb nyilvános teszteket végeztünk, és hálásak vagyunk a teszterektől kapott pozitív visszajelzésekért" - mondta Chris Chung, a Motiga egyik alapítója, aki korábban az NCsoftnál és a Trion Worldsnél dolgozott magas vezető pozícióban. A 2010-ben alapított 65-főt számláló stúdió 20 millió dollárt szerzett a játékiparban nagy névnek számító befektetőitől a Gigantic fejlesztésére, ami nem kis összeg egy ilyen játékra. "Már a kezdetektől fogva nemcsak az volt a célunk, hogy fantasztikus online F2P játékot készítsünk, hanem a legjobb online játékot akartuk, pont" - jelentette ki az ambiciózus Chung. Az érdeklődők a játék hivatalos oldalán már jelentkezhetnek az alfa verzióra. A Gigantic 2015-ben fog megjelenni PC-re.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. Kerty
2014.07.16. 16:56
"A Giganticban külső nézetből, a háta mögül láthatjuk karakterünket, vagyis végre nem a szokásos MOBA izometrikus nézetből"
Ilyen is volt már... szóval sikerült újfent feltalálni a spanyol viaszt.

Ez már ugyanaz mint a minecraft korszak. Minden játék "minecraft + 1 ötlet" volt. Ma meg a "moba +1 ötlet" korszakát éljük... Nem tudom hibáztatni őket, mert valamiből meg kell élni. Csak remélem gyorsan lecseng a "dayz + 1 ötlet" dologgal karöltve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tomchee Kerty
2014.07.16. 19:52
A "WoW+1 ötlet"-et kihagytad

Én szeretem a LoL-t és a Smite-ot is, de az újabb, és újabb MOBA-kat már én is egyre nehezebb sóhajjal fogadom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Andos
2014.07.16. 20:55
Most a 10 évesek a célkorosztály?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Meteorhead
2014.07.16. 23:35
Nem fikázni szeretném a cikk írót, mert köszönjük az értesülést. Azonban valóban úgy íródott, a cikk, mintha ez lenne az első játék, amivel találkozik a szerző. Külső nézetes MOBA-ról is olvashattunk már, ráadásul az iPon hasábjain kb 2 hete. És forradalminak beállítani egy játékot, amiben a Nexus mozog és talán még lő/üt is... ennél azért többet várna egy neves game designertől az ember.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester
2014.07.17. 09:51
Multiplayer online battle arena (MOBA)

Tulajdonképpen a Quake 3 Arena megelőzte évekkel a korát? Hiszen ott is arénában multiplayerben kellett harcolni, csak nem külső nézetben, hanem fps-ben... vagy tévedek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. dbelam Andos
2014.07.17. 12:52
Igen, a 10 évesek előszeretettel vesznek "csak egy dolláros" kiegészítőket --> piszok mennyiségű profit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. KisDre Szefm...
2014.07.18. 02:22
Azért az jóval másabb. Most ha nem láttad még a DotA-t és LoL-t akkor inkább nézd meg és rájöhetsz hogy az aréna sem épp egy kis zug.
De ha nem veszed a fáradtságot erre, akkor elmondom hogy gyakorlatilag stratégiai játékból kiragadtunk 5v5 hőst, akiket 10 játékos irányít, fontos a hős fejlődése, a taktika-stratégia valamint a csata közeledtével a reflex-reagálás is.
Most újabban annyi jött ehhez hogy FPS nézet és te lövöd a nyilakat vagy te harcolsz a karddal.
Míg Quake-ben taktika és különböző "hősök" mint olyanok nincsenek, csak gyors lövölde, amit én bár UT vonalon, de épp úgy szeretek mint a Moba stílusból a Dotát

Egyébként jogos a kérdésed mert végülis ez az elnevezés hogy MOBA, nem teljesen egyértelmű. (Nem mintha a TowerDefense elnevezés jó lenne példának okáért, mikor már vannak olyan játékok is ahol sehol egy torony )

Így vagy úgy, a játékstílusok keverednek időről időre, akár szándékos "recepttel" akár csak egy ötlet nyomán
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. KisDre
2014.07.18. 02:27
Amúgy hogy a cikkhez is szóljak:
Miért erőltetik manapság ezt a látványvilágot? Már mint, oké ha valami nem csillogó-villogó, nem azt kérem mielőtt félreértenétek, de KÖNYÖRGÖM! Legyenek már kreatívak!

Hogy most említsek egy párat ami szerintem kreatívan lett megoldva: GuildWars 2, DotA 2 (bár utóbbinak kötve volt kicsit a keze hogy ne legyen túl eltérő a Dota1-től, de a blizzard karakterekhez se hasonlítson túl amik voltak a Warcraft3-ban)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!